Gjest Fraggel Skrevet 15. juni 2004 #1 Del Skrevet 15. juni 2004 Har dere forslag til hva man kan gjøre i Stavanger noen timer hver dag i to dager? Det meste er interessant, alt fra Utstein-klosteret (hvordan kommer jeg meg dit?), til shopping, til kafeer, til fotturer (Prekestolen?) .... Alt. Tips taes imot med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 15. juni 2004 #2 Del Skrevet 15. juni 2004 Selv bor jeg i Stavanger, og ettersom du skal ta turen hit vil jeg iallefall anbefale å ta en tur innom Utstein Kloster (på Rennesøy), som er en trekvarters busstur fra sentrum som går med jevne mellomrom. Ellers er Gamle Stavanger, Oljemuseet etc. verdt å få med seg. Man kan dessuten ikke få med seg allverden på to dager, heller. Shopping: Det kommer veldig ann på hva du er ute etter. Dersom det gjelder klær, er Oasis, Mango, Karma, Feber osv. favorittene hos de fleste, og tilbyr et bredt og godt utvalg. Cafèer: Det finnes en haug med koselige cafèer i byen, og blant dem er Sting ( ), Amys, NB Sørensen, Tante Molla osv. mine favoritter. Dersom været er brukende, er det i grunnen selvsagt å ta enten en pils eller en kopp kaffe på Hansenhjørnet som ligger langs kaien (ved torget) i Stavanger. Utflukter: Stavanger Turistforening tilbyr en rekke spennende utflykter, og deres hovedkontor ligger liker ved teateret (det er bare å spørre seg fram). Prekestolen er en fornøyelse, som ligger en liten ferjetur fra sentrum og busstur videre. Send gjerne en PM dersom du lurer på noe mer konkret. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 15. juni 2004 #3 Del Skrevet 15. juni 2004 Tusen takk Tusseline, PM er sendt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #4 Del Skrevet 23. juni 2004 Kan også tipse om Flor & Fjære. Der har de utflukter nå. Rica forum Hotell - byens beste utsikt Clipper fjord cruise er jo verdt å få med seg - ellers tror jeg resten er nevnt jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 23. juni 2004 #5 Del Skrevet 23. juni 2004 Det ble ikke så veldig mye farting, men fikk bruk for mange tips - var i gamlebyen, innom butikkene Oasis, Mango, Karma og Feber, og opp i toppen på Rica Forum Hotell (skulle egentlig spise lunsj, men rakk det ikke). Var også på strendene på Jæren, og litt rundt omkring, foruten for helt andre aktiviteter. Stavanger er en flott by!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå