Gå til innhold

Bursdagsfest i barnehage - hva sende med ungen?

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Masse kaker uten egg og melk på vegetarbloggen.com. Googler du veganske kaker er det masse å finne på nett.

Anonymous poster hash: 45d61...313

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lollipop? I bhg til unga tar de og skyller bort sjokoladelaget til det barnet som ikke tåler den, men jeg vet jo ikke om det er bra nok for alle med div intoleranse. Men finnes vel saftis uten sjokolade på og de fleste barn elsker is. Evnt finnes det flere oppskrifter på nett på bakevarer som de fleste med intoleranse tåler som skal bære gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Dessverre finnes de enda:-p

Dessverre? At ungene mine får et kakestykke eller en muffins i bhg to ganger i mnd gjør da ingen ting. Vi har en sunn livsstil, som ikke blir veltet av et lite kakestykke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En femtilapp, kanskje? Få foreldrene til å investere femtilappen i noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage har bursdagsbarnet med oppkuttete grønnsaker og dipp. Det høres ikke spennende ut, men det har virkelig blitt suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må man ikke ha eggehviter?

Anonymous poster hash: 28e97...09a

2 dl vann

500 gr sukker

8 plater gelatin

1 dl kokende vann

2 ts vaniljesukker

150 gr kokesjokolade

100 gr Delfiafett

kokosmasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sender man med noe når barna har bursdag da? Trodde kake o.l. ikke var lov jeg, etter som det da trolig ville blitt kake hver dag, siden det alltid er noen som har bursdag..

Anonymous poster hash: 6a188...875
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Sender man med noe når barna har bursdag da? Trodde kake o.l. ikke var lov jeg, etter som det da trolig ville blitt kake hver dag, siden det alltid er noen som har bursdag..

Anonymous poster hash: 6a188...875

På avdeling til datteren min er det 18 barn. Alle de har jo EN bursdag. Det blir 18 bursdagsfeiringen i året. Langt i fra hver dag.

På min sønns avdeling er det 10 barn, og dertil 10 bursdagsfeiringer i året.

Om man har et normalt sunt kosthold i hverdagen, så er det ikke de få bursdagsfeiringene som er avgjørende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp plasikkglass med stett på nille, fyll de med gele og bær, og ha med noe vaniljesaus, vaniljekesam og yoghurt uten melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En femtilapp, kanskje? Få foreldrene til å investere femtilappen i noe lurt.

???

Anonymous poster hash: a40ca...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gelè? :) Må ikke spises med vaniljesaus.

Gele er en god ide - og de fleste matbutikker har nå også ferdig melkefri vaniljesaus i kjøledisken, i hendige 1 dl pakker :)

Ville brukt engangs plastglass, og puttet oppi litt gelegodteri, det pleier å gjøre suksess :) (les innholdsfortegnelsen på smågodthylla)

Anonymous poster hash: cd82e...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lollipop? I bhg til unga tar de og skyller bort sjokoladelaget til det barnet som ikke tåler den, men jeg vet jo ikke om det er bra nok for alle med div intoleranse. Men finnes vel saftis uten sjokolade på og de fleste barn elsker is. Evnt finnes det flere oppskrifter på nett på bakevarer som de fleste med intoleranse tåler som skal bære gode :)

Sjokoladen på lollipop er faktisk melkefri :) isen er merket med "kan inneholde spor av", kun fordi samme anlegg brukes til annen is

Anonymous poster hash: cd82e...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette var jo enklere enn jeg trodde :ler:

Meb hvordan er det om jeg skal bruke sjokolade?

Lurer på å lage frukt dyppet i sjokolade, men da må jeg ha en uten melk, er de greie å få tak i og smaker de godt?

"Melkesjokolade" uten melk har de ihvertfall på Meny. Og den smaker slett ikke verst.

Anonymous poster hash: c0d36...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...