Gjest BrienneOfTarth Skrevet 24. mai 2014 #41 Del Skrevet 24. mai 2014 Bryr meg fint lite om Fotballfrue,men tror det er mange som ikke er spesielt reflektert når det kommer til akkurat dette. Jeg har hatt lengre perioder hvor jeg kun har hatt, eller knapt nok det også, nok til å klare meg. Ja,det er mange ting i livet som er gratis som man må sette pris på, men det er faktisk også nødvendig å ha nok penger og gjerne litt ekstra. Når man har lite penger så tærer den bekymringen på en,og jeg ble deprimert av det. Jeg var forresten ikke lutfattig,men lite nok til at det ble en bekymring. Det er mye lettere å sette pris på småting i hverdagen hvis man har den økonomiske tryggheten,og folk som sier at "penger gjør deg ikke lykkelig" vet ikke helt hva de snakker om. Nei,man blir ikke lykkeligere av å hele tiden kjøpe seg nye ting,men man blir lykkelig av å ha en komfortabel livsstil uten de store pengebekymringene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #42 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg leser i kommentarfeltet hennes at hun sier at hun skriver "forskning viser...". Det er greit at FF sier hva som får henne selv til å være lykkelig, men jeg tror ikke hun har vært i den situasjonen der man må snu hvert øre. Hun mener tydeligvis at dette gjelder alle, uavhengig av økonomi. Jeg mener det er helt, helt feil. Jeg har vært temmelig fattig selv, og jeg klarte ikke å se lyst på noe som helst. Jeg ble glad av å få litt bursdagspenger, og endelig ha litt kontanter. Jeg kunne ikke unne meg noe! Jeg var virkelig deprimert og sliten. Nå som jeg har fått det bedre økonomisk, kan jeg endelig føle på den lykken hun snakker om. Jeg bryr meg ikke om hva forskning viser, jeg har det så mye bedre nå. Anonymous poster hash: 4caf3...8e2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizabeth2014 Skrevet 26. mai 2014 #43 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg liker Fotballfrue "sånn passe godt", elsker at hun er temmelig uredd og står på med sin stylede stil i et Norge som stort sett heier mest på dem som ser "naturlige"/ustylede og *autentiske* ut. Men jeg må bare le av hvor "gjennomsiktig" og forutsigbar hun er noen ganger... Måtte smile av at hun var smart nok til å poste "Det beste i livet er gratis"-innlegget rett før hun la ut skrytebildene av walk-in-closetet sitt, det var jo selvfølgelig bare taktisk for å avvæpnende kunne svare kritiske kommentarer under walk-in-closet-innlegget med "For en uke siden skrev jeg jo et innlegg om umaterialistiske verdier"... Ser at hun bruker lang til til å godkjenner kommentarene under walk-in-closet innlegget, hun svarer vel med omhu kan jeg tenke meg... Forresten, med en gang jeg så dette bildet av henne http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2014/05/dyrebartid.jpg.jpg, så tenkte jeg på "Bae Caught me slippin" (en klassisk meme/Reddit referanse...for dere som ikke kjenner til den så er forklaringen her: http://knowyourmeme.com/memes/caught-me-sleeping-bae-caught-me-slippin) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #44 Del Skrevet 28. mai 2014 Dama er skremmende opptatt av ting. Jeg la merke til at jeg hadde kjøpt samme type joggesko som henne, noe jeg skrev i en kommentar til henne. Og hun svarte med et hyggelig "gled deg, du kommer til å bli SÅ glad i dem <3" Glad i joggesko?? Når man faktisk går rundt og er glad i joggeskoene sine, da har det gått for langt. Anonymous poster hash: 9d485...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 29. mai 2014 #45 Del Skrevet 29. mai 2014 Dama er skremmende opptatt av ting. Jeg la merke til at jeg hadde kjøpt samme type joggesko som henne, noe jeg skrev i en kommentar til henne. Og hun svarte med et hyggelig "gled deg, du kommer til å bli SÅ glad i dem <3" Glad i joggesko?? Når man faktisk går rundt og er glad i joggeskoene sine, da har det gått for langt. Anonymous poster hash: 9d485...cd6 Forstår hva du tenker. Men det er vel litt et tolkningsspørsmål hva man legger i "å være glad i". Noen kan jo også skrive: Hun elsker den kjolen. Jeg er litt (mye) bokstavelig av meg, så jeg tenker ofte det samme som det du nevner. Danskene sier f.eks om alt mulig av ting, også til kjæresten: "Jeg er så glad for deg". De sier ikke jeg er glad i deg eller i noe. De bruker glad for... Jeg hørte nettopp en i dag som sa hun var så glad i det bjørketreet som sto i hagen. Tja, synes ikke det hørtes så merkelig ut. Men jeg vet hun er mye mer glad i sine barn f.eks. Man kan også være glad i livet, ikke sant? Tror hun er glad i sine joggesko fordi de er gode og det er en glede å ha dem på når hun løper ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 29. mai 2014 #46 Del Skrevet 29. mai 2014 Når hun sier at hun er glad i ting, så mener hun sikkert at hun setter pris på tingene. Hun er glad i joggeskoene sine som i at hun synes de er pene å se på, har god passform og fungerer bra til sitt formål. Det er nok ikke slik at hun sparker mannen ut av senga og legger joggeskoene på puta ved siden av seg i stedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #47 Del Skrevet 29. mai 2014 Nå skjønner jeg virkelig ingenting. Når jeg var student og kun levde på studielån så var jo ikke dette akkurat en veldig luksuriøs tilværelse, men jeg var jo aldri deprimert for det om. Det går faktisk ann å kjenne glede over en solskinnsdag og latter sammen med venner, selv om bankkontoen er skrapet. Svært få mennesker som er så utrolig heldig å bo i et land som Norge trenger og gå sultene til sengs, her er alle muligheter åpne; man kan få støtte til å ta en utdannelse gratis og selv minstelønningene gir en et greit utgangspunkt. Hvis man ikke klarer og se NOE positivt i hverdagen fordi man ikke har nok penger, så har man jo tatt noen feil valg. Har man ikke penger til mat, bor man kanskje for dyrt. Har man valgt og ikke ta en utdannelse eller jobbe fulltid, hvordan skal man da forvente en romslig økonomi? Da kan man i alle fall ikke sitte og klage over at man ikke kan glede seg over ting som er gratis, da får man brette opp ermene, gi seg selv et spark bak og GJØRE noe med det. Fint innlegg av fotballfrue som jeg ikke kan SKJØNNE hvordan noen klarer å snu til negativt. SKJERPINGS! Anonymous poster hash: 42c1b...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå