Gå til innhold

En sexpartner gjennom hele livet? Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Så fint å bare ha hatt hverandre", tenker jeg. Men det er jo tydeligvis noe gammeldags vås, går jo ikke an å LEVE uten å ha hatt mer enn en sexpartner...

Det vet du tydeligvis alt om. Vi er mange som fint kunne levd veldig lykkeligt sånn, kommer jo helt an på hvordan man klikker med denne første personen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Så fint å bare ha hatt hverandre", tenker jeg. Men det er jo tydeligvis noe gammeldags vås, går jo ikke an å LEVE uten å ha hatt mer enn en sexpartner...

Ikke at det er noe mål i seg selv å bare ha hatt hverandre altså. Men når man først er i den situasjonen synes jeg at det er tåpelig å slå opp av den grunn. Om sexlivet deres har dabbet av nå, hadde det dabbet av uavhengig av om dere hadde hatt andre tidligere, eller ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du tydeligvis alt om. Vi er mange som fint kunne levd veldig lykkeligt sånn, kommer jo helt an på hvordan man klikker med denne første personen!

Er ikke i denne situasjonen selv, men tror ikke jeg hadde hatt noe i mot det heller. Men dette blir ot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer da for de som kun har hatt en sexpartner gjennom hele livet? De fins de og.

Anonymous poster hash: 37760...154

Mulig jeg er skada, men jeg synes det høres ut som tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke seriøst tenkt å spørre om dere skal ta en "pause" så du kan ligge litt rundt?? Selv om du pakker det inn i bomull så er det i praksis det du foreslår.

Så da skal dere gå ut annenhver helg å prøve å få pult litt mens den andre ser på gullrekka å Nrk og spiser potetgull.

Sammen og trofast eller singel og pule rundt er egentlig valget. Noe annet blir rein tortur for han som faktisk sitter hjemme og elsker deg. Tenk deg om!!

Haha du får satt ord på det! Jeg er helt enig i at det hele høres absurd ut, men nå prøver jeg bare å få innspill til hva jeg skal gjøre når hele forholdet har sagt stopp. At jeg har litt behov for å utforske - ja. Men det som plager meg mest er at han sitter med null erfaring, og jeg vil ikke at han skal tro at jeg er verdens beste uten at han har noen å sammenlikne seg med. Jeg føler på en måte en skyldfølelse (jeg er dog ikke like flink til å sette ord på ting som deg). Og det ville ikke blitt tortur for han, for jeg ville jo absolutt ikke inngått dette ved mindre han var med på det.

TS.

Anonymous poster hash: 7d360...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er skada, men jeg synes det høres ut som tortur.

Hvis du enda ikke har lært at folk er forskjellig fra hverandre og at ikke alle tenker likt som deg, så kan det hende du er skada på en eller annen måte ja.

Anonymous poster hash: c4e1e...6b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se svar fra Commander også.

Vet ikke om det har skjedd, men blir du sjalus noen ganger, blir han sjalus?

De såkaldte kjærestefølelser vil dappe naturligt av, det vil jo sexen noen ganger også. Hvor lenge siden dere hadde sex da? Er mangelen på sex et virkelig stort problem eller er det noe du/han kan leve med siden dere ellers har det så bra sammen?

Jeg har jo litt fartstid men jeg er kjempefrustrert over vi her sjeldent har sex. Jeg er en romantisk type der liker å vise hva jeg føler, men jeg får ikke lov fordi hun fint kan leve uten og synes det alltid er et ork, mas og utidig.

Jeg har dog veldig vanskeligt for å forestille meg et liv uten henne, hun er mitt livs lys, så ja, hvor lite er akseptabelt?

Det er veldig lite sjalusi innad forholdet, og vi stoler fullt og helt på hverandre. Kjærestefølelsene har forsvunnet for lenge siden, men de har kommet og gått, noe som er naturlig. I det siste har de ikke vært tilstedet overhodet, og jeg kan ikke huske sist vi hadde sex. Jeg har aldri hatt et stort behov for sex, og for noen måneder tilbake kunne jeg godt sagt at jeg fint kunne klart meg uten siden vi ellers har det så bra. Det er nå nylig at jeg har hatt behov for sex, men likevel ikke klart å ha det med kjæresten pga. mangel på følelser osv.

Det var litt samme situasjon som deg - han ville alltid, men jeg så på det som et ork. Nå er det helt stopp, og han virker ikke helt interessert i å ha sex heller (kanskje fordi jeg har gitt avslag så mange ganger? :vetikke: ). Avslutter med at jeg også har veldig vanskelig for å forestille meg et liv uten han. Men har også vanskeligheter for å forestille meg et liv uten sex.

Anonymous poster hash: 7d360...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du enda ikke har lært at folk er forskjellig fra hverandre og at ikke alle tenker likt som deg, så kan det hende du er skada på en eller annen måte ja.

Anonymous poster hash: c4e1e...6b9

Jeg vet at folk er forskjellige, men dette har jeg faktisk litt problemer med å forstå da vi fra naturens side ikke er særlig skapt for å holde oss til en og samme partner så lenge vi lever. Jeg tror det kan by på problemer, noe vi jo får bekreftet fra TS at det allerede har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror første steg her er å prøve å ha mer sex med partneren din TS. Vis at din lyst har våknet igjen, og prøv å vekk hans. Og du kan jo også foreslå trekant hvis det er noe du kunne tenkt deg? Da får dere jo begge prøvd dere med en annen sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at folk er forskjellige, men dette har jeg faktisk litt problemer med å forstå da vi fra naturens side ikke er særlig skapt for å holde oss til en og samme partner så lenge vi lever. Jeg tror det kan by på problemer, noe vi jo får bekreftet fra TS at det allerede har gjort.

Fra naturens side er vi ikke særlig skapt til å være homofile heller, så det argumentet ga ikke så mye mening.

Anonymous poster hash: c4e1e...6b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra naturens side er vi ikke særlig skapt til å være homofile heller, så det argumentet ga ikke så mye mening.

Anonymous poster hash: c4e1e...6b9

*men allikevel fins de

Anonymous poster hash: c4e1e...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det typiske er at ETTER man har fått tilfredstillt nysgjerrigheten blir man skuffet og blir HELT sikker på at man vil satse på kjæresten. Men da er det ødelagt."

Akkurat dette opplevde jeg.
Dumpet min første kjæreste pga dette når jeg var 16 år, og hadde sex med en annen gutt. Jeg ville ha han tilbake, og han ville ha meg - men ikke når han fikk vite det. Det endte med at jeg hadde sex med en del gutter til, og da vi fant tilbake sammen igjen senere igjen hadde han problemer med å akseptere dette, spesielt fordi han ikke hadde hatt noen etter meg. Jeg ville rådet deg til å kjempe og prøve alt annet først!



Anonymous poster hash: c265b...874
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjennomføre dette i praksis tror jeg vil være ganske ødeleggende. Sikkert noen som klarer det, men det er veldig få.

Husk; gresset er ikke alltid grønnere på andre siden.. -her er jeg redd det vil skape mer problemer enn det gjør godt.

Anonymous poster hash: 61e7b...aeb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig lite sjalusi innad forholdet, og vi stoler fullt og helt på hverandre. Kjærestefølelsene har forsvunnet for lenge siden, men de har kommet og gått, noe som er naturlig. I det siste har de ikke vært tilstedet overhodet, og jeg kan ikke huske sist vi hadde sex. Jeg har aldri hatt et stort behov for sex, og for noen måneder tilbake kunne jeg godt sagt at jeg fint kunne klart meg uten siden vi ellers har det så bra. Det er nå nylig at jeg har hatt behov for sex, men likevel ikke klart å ha det med kjæresten pga. mangel på følelser osv.

Det var litt samme situasjon som deg - han ville alltid, men jeg så på det som et ork. Nå er det helt stopp, og han virker ikke helt interessert i å ha sex heller (kanskje fordi jeg har gitt avslag så mange ganger? :vetikke: ). Avslutter med at jeg også har veldig vanskelig for å forestille meg et liv uten han. Men har også vanskeligheter for å forestille meg et liv uten sex.

Anonymous poster hash: 7d360...516

Det har ikke slått deg at du kanskje har feil kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarter har et spørsmål til deg

hvilken type prevenajon bruker dere

er det p piller så snakk med legen om at du helt har mistet sexlysten og at forholdet sliter litt pga det, så du vil gjerne teste annen prevensjon som ikke tar fra deg lysten helt

si fra til kjæresten at du har fått noe lyst tilbake og at du ønsker å utforske sex med han, prøve forskjellige stillinger mer, kanskje litt bdsm , la han bestemme en gang og du en gang , trenger ikke vere så voldsomme greier, bind for øyene og en massasje gitt av den som ser, og senere bytte om på hvem som gir og hvem som får



Anonymous poster hash: 98938...506
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at ting egentlig ikke er helt ok. Vi har det veldig bra sammen, og kommer godt over ens osv, men kjærestefølelsene mangler og vi har ikke lengre sex.

TS

Anonymous poster hash: 7d360...516

Hæ? Hvis kjærestefølelsene mangler og dere ikke har sex lenger så sier det sitt mener nå jeg... I mine øyne er det da et vennskap og ikke et forhold. Jeg ville avsluttet det hele med en gang. Jeg ville aldri klart å være i et forhold uten kjærestefølelser og uten sex, da er det bedre å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Hvis kjærestefølelsene mangler og dere ikke har sex lenger så sier det sitt mener nå jeg... I mine øyne er det da et vennskap og ikke et forhold. Jeg ville avsluttet det hele med en gang. Jeg ville aldri klart å være i et forhold uten kjærestefølelser og uten sex, da er det bedre å være alene.

Virker som TS kanskje ubevisst har innledet prosessen som tilslutt leder til brudd. Hun avviser tilnærmingene hans. Han vil ikke mase og sexlivet opphører.

Og dermed råtner forholdet på rot etterhvert. Og da har man en "unnskyldning". Forholdet var ikke bra på slutten ol.

Man skaper unnskyldningen selv. Når man har lyst på andre investerer man ikke i forholdet som man burde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som TS kanskje ubevisst har innledet prosessen som tilslutt leder til brudd. Hun avviser tilnærmingene hans. Han vil ikke mase og sexlivet opphører.

Og dermed råtner forholdet på rot etterhvert. Og da har man en "unnskyldning". Forholdet var ikke bra på slutten ol.

Man skaper unnskyldningen selv. Når man har lyst på andre investerer man ikke i forholdet som man burde.

Har man lyst på andre og ikke investerer noe i forholdet burde man heller være voksen nok til å avslutte det hele med en gang... Ikke bruke masse tid på å "skape" unnskyldninger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke dette høres ut som en særlig god ide. Om du ikke orker å ha sex med kjæresten din og det heller ikke er særlig følelser til stede over en lang periode så er det ikke så mye liv laga. Det at du ikke er sikker på hvordan du skal ta opp dette indikerer kanskje også litt om hva slags holdninger han når det gjelder et åpent forhold? Det siste er kanskje en aldri så liten spekulasjon fra min side, men min erfaring er at når man er skikkelig på nett med hverandres personlighet så greier man også å snakke mer åpent om slike ønsker.

Og skulle du få aksept for å åpne opp forholdet så bærer det raskt galt av sted når man ikke selv har et godt fundament for å eksperimentere innad i forholdet. Å ligge med andre (selv når man har avklart det) eller å ha trekant når den gjensidige tiltrekningen mellom hverandre ikke er der er intet videre godt forslag. Mest sannsynlig ender du opp med å bli ennå mer usikker på han enn før, for hvorfor skulle du ønske deg tilbake til en du ikke har sex med eller har følelser for når du prøver ut en annen du liker på begge disse planene? Spør du meg høres det bare ut som en omvei til brudd og som potensielt vil såre mer enn at man bare avslutter når begge i det minste er venner. Sier på ingen måte at du nødvendigvis skal slå opp, men at du bør lytte til deg selv og hva du innerst inne ønsker og så eventuelt fikse det dere allerede har før dere begynner å eksperimentere med andre. Det krever nemlig full tillit og et godt emosjonelt og seksuelt fundament før man inkluderer andre.



Anonymous poster hash: 36890...458
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...