Gå til innhold

Homoflagg på bussene i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det bare er det norske flagget som har plass der. Plutselig skal alle lands flagg pynte bussene for hver gang et land har nasjonaldag og landets statsborgere som bor i Norge vil feire det.

Jeg vet ikke om du er klar over det, men homofili er ikke en stat. Og det finnes faktisk norske homofile. Utrolig men sant!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Homobevegelsen ass.. Begynner å bli utrolig lei alt maset! Nei til homoflagg på busser! Ser heller ikke nødvendigheten av heteroflagg på busser.. Homofile skriker etter oppmerksomhet: se på meg, hør på meg! Nei, det er faktisk ikke så veldig interressant hvem du er kjæreste med!

Homofile skriker etter oppmerksomhet fordi de i alle år har blitt hetset, forfulgt, trakassert, osv., og selv i dag er det mange som behandler homofile dårlig. De skriker etter oppmerksomhet fordi de er en undertrykket minoritet som endelig har muligheten til å utfolde seg uten å bli henrettet.

De har et behov for å markere seg fordi det fortsatt er mange som sliter med å "komme ut av skapet" på grunn av slike som deg, din dritt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om en jævla uke i Juni! Give me a break. Ikke si at det er fordi du får det trykket i ansiktet... det er fordi du er homofob.

Anonymous poster hash: a2714...38d

. Nå begynner den aggressive tonen, satt og ventet på det. Og denne "du er homofob!". Det må da for svingende være lov å være imot homoflagg på busser i Norge uten å være homofob! Språket ditt hjelper ikke på sympatien..

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile skriker etter oppmerksomhet fordi de i alle år har blitt hetset, forfulgt, trakassert, osv., og selv i dag er det mange som behandler homofile dårlig. De skriker etter oppmerksomhet fordi de er en undertrykket minoritet som endelig har muligheten til å utfolde seg uten å bli henrettet.

De har et behov for å markere seg fordi det fortsatt er mange som sliter med å "komme ut av skapet" på grunn av slike som deg, din dritt.

. Dritt kan du sjæl være! Eller rettere sagt dramaqueen kan du være! Jeg er faktisk nøytral til hele saken, engasjerer meg i andre saker. Men sånne som deg øker ikke akuratt sympatien med homosaken. Det skal veldig lite til før mange av representantene blir usaklige i argumentasjonen. Begynner å banne og true, ikke ulikt små barn som ikke får viljen sin.. Vel dere får styre på! Nå stikker jeg vekk fra denne svært konstruktive diskusjonen.. Forresten, et siste ord; nei til både hetero-og homoflagg på busser!

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser et homoflagg, dør jeg litt på innsiden. Godt at jeg ikke skal til oslo.

Fint, for sånne som deg vil vi uansett heller ikke ha i byen vår!

Anonymous poster hash: b55e9...854

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja til så mange homoflagg at alle Norges homofober drives til vanvidd!

Er redd den strategien vil virke mot sin hensikt.

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Eller at folk som er nøytrale, får det mer og mer i halsen, pga alt dette maset.

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Hvordan går det an å stille seg nøytral til noe som dreier seg om menneskerettigheter og diskriminering? Enten mener man at folk skal behandles likt uavhengig av etnisitet, kjønn og seksuell legning, eller så mener man det ikke.

Anonymous poster hash: 1b178...1ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo i tillegg til alt annet mas man får høre hele tiden. Merker ihvertfall at jeg får mindre og mindre sympati med homosaken, jo mer jeg får trykka det ned i halsen. Hvorfor skal man på død og liv ha så mye oppmerksomhet hele tiden..? Give me a break, det er andre i verden som lider 100 ganger mer enn homofile i Norge anno 2014.

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Det er mange i verden som lider, og blant dem som lider mest er homofile i en hel rekke land. Det er vel noe sånt som 77 land i verden som direkte forbyr homofili, og selv i land hvor homofili ikke er forbudt, opplever homofile diskriminering, trakassering, trusler og vold. I tillegg kommer altså land hvor homofile blir drept pga sin legning.

Derfor er det viktig at Norge tydelig viser at hos oss aksepterer vi homofili og at homofile har rettigheter på lik linje med andre.

Anonymous poster hash: 1b178...1ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julenisser i oktober er alt for tidlig. Ikke før desember, synes jeg.. Men å sammenligne homosaken med jul, er forøvrig utrolig søkt..

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Nå var det vel 'maset' ved å måtte se regnbueflagg jeg siktet til.

Og de single som får hjerter og bamser trykket opp i ansiktet på alle kjøpesentre, på tv-reklamer og plakater i februar. Da skjønner jeg ikke at det skal være så vanskelig for en hetero, som ikke engang tenker over hva de symboliserer, å takle noen regnbuer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Jo, men hvorfor skal nordmenn bli tvunget til å velge akkurat denne saken? Hva med å heller flagge for de over 3 millioner barn som dør av sult i året, eller for jentene som er kidnappet av Boko Haram..? Hva med Amnesty flagg? Nei, man SKAL ha homoflagg, og de som ikke er enige i at akkurat denne saken er overlegen alle andre, skal utdefineres.

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Det er ingen som tvinger deg eller andre nordmenn å velge akkurat denne saken. Flagg på buss handler om at det skal arrangeres noe som heter Europride. I år er det Oslo som er arrangerer. Vanligvis arrangeres det Skeive dager på samme tid, altså en tradisjon. Det er ikke noe man plutselig har funnet på og som man heller vil gjøre enn å vise sin støtte for de kidnappede jentene eller for sultne barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalma

Er redd den strategien vil virke mot sin hensikt.

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Man blir ikke mindre homofob av å stuve homofili inn under teppet og late som om det ikke eksisterer, slik man for det meste gjør i dag. Derimot kan homoflagg varme hjertet til en ensom liten skaphomo som ikke helt vet hvordan han eller hun skal te seg i en fryktelig heterofil verden, og det er hensikt nok for meg. At det plager homofober å se en motvekt til all heterofilien som kjøres ned strupene våre til daglig er bare en bonus.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

. Nå begynner den aggressive tonen, satt og ventet på det. Og denne "du er homofob!". Det må da for svingende være lov å være imot homoflagg på busser i Norge uten å være homofob! Språket ditt hjelper ikke på sympatien..

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Men du sier jo indirekte at en minoritetsgruppe som har blitt trakassert, hetset og forfulgt ikke skal få lov til å markere det på sin måte - om det så bare er for en uke.

Det er samme prinsippet som at vi feirer 8 mai. Frihet og sånt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sier jo indirekte at en minoritetsgruppe som har blitt trakassert, hetset og forfulgt ikke skal få lov til å markere det på sin måte - om det så bare er for en uke.

Det er samme prinsippet som at vi feirer 8 mai. Frihet og sånt.

Det sier h*n jo egentlig ikke, let's be fair. Sier jo bare at h*n er mot flagget på bussene, men ikke at de ikke skal få ha paraden.

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med homoflagg på slottet og Stortinget? Hadde ikke det vært fantastisk? Hva med at alle borgere i Oslo kommune må henge homoflagg ut av vinduet sitt hjemme? De som ikke gjør det er homofobe!

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med homoflagg på slottet og Stortinget? Hadde ikke det vært fantastisk? Hva med at alle borgere i Oslo kommune må henge homoflagg ut av vinduet sitt hjemme? De som ikke gjør det er homofobe!

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Snakk om å overdrive da.

Homoflagg på busser kan sammenliknes, som tidligere nevnt, med busser som kjører rundt med flagg til fotballklubber i forkant av kamper, eller busser som kjører rundt med plakater om at det er festivaler o.l.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Tøft! Jeg gleder meg til å se bussene med homoflagget! Skal henge det ut her jeg bor også! Elsker det fargerike flagget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å overdrive da.

Homoflagg på busser kan sammenliknes, som tidligere nevnt, med busser som kjører rundt med flagg til fotballklubber i forkant av kamper, eller busser som kjører rundt med plakater om at det er festivaler o.l.

Den var ment ironisk!

Anonymous poster hash: 77d7b...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...