Gå til innhold

Gutter og Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutter: hva skal til for at dere skal skjønne at en en dame er intr i dere via Facebook? Holder det å tryke like på et profilbilde? Kommentere noe på et bilde? Sende dere melding? Hva burde hun si for at dere skal fatte interesse?

Og når burde hun skjønne at dere ikke er intr? Sender dere melding til damer dere er intr i på Facebook eller kan dere finne på å holde dere til "liking" av bilder o.l?

:)

Anonymous poster hash: 78ff9...2b9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :/

Gjest multibox
Skrevet

Er ikke å poke det samme som å spørre "skal vi pule?" ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei..

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet (endret)

Gutter: hva skal til for at dere skal skjønne at en en dame er intr i dere via Facebook? Holder det å tryke like på et profilbilde? Kommentere noe på et bilde? Sende dere melding? Hva burde hun si for at dere skal fatte interesse?

Og når burde hun skjønne at dere ikke er intr? Sender dere melding til damer dere er intr i på Facebook eller kan dere finne på å holde dere til "liking" av bilder o.l?

Et liker kan jo bety at hun synes det var et kult bilde eller at hun bare er hyggelig mot meg. Hvordan skal jeg vite at det betyr at hun er interessert i akkurat meg? Da må jeg i såfall sitte og grave og analysere profilen din for å se hva du har skrevet til andre, for så å prøve å tolke om du kanskje er interessert i meg...... Og fortsatt vet jeg faktisk ikke om du er interessert ;-).

Jeg har egentlig andre ting å drive med enn å måtte tolke signalene deres. Det ville blitt fryktelig slitsomt og krevende :-P.

Denne tråden står veldig i kontrast med dette: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=837590

Husk at ingen andre enn deg selv vet hva du tenker eller hvilken hensikt du har med ting. Vil du at noen skal vite eller skjønne noe, så må du si det rett ut klart og tydelig! ;-).

Endret av Svampebob1
  • Liker 1
Skrevet

Kan bare svare for min egen del, og det er at jeg ikke gidder å ofre en 'like' eller en 'poke' en eneste kalori. Om noen er interessert i meg, får de skrive til meg. Og selv da er jeg vanskelig å ha med å gjøre, uten å utbrodere mere om det. Poenget er: Er du interessert, så skriv! Et "hei" er nok.

Hei!

(PS: Bonuspoeng om du klarer å åpne med noe morsomt!)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at om ei jente først tydelig viser sin interesse, så fortjener hun å få en sjanse.

Det er såpass sjeldent og jenter er sensitive skapninger som man må ta litt ekstra vare på.. :-P

Anonymous poster hash: 64177...d9c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et liker kan jo bety at hun synes det var et kult bilde eller at hun bare er hyggelig mot meg. Hvordan skal jeg vite at det betyr at hun er interessert i akkurat meg? Da må jeg i såfall sitte og grave og analysere profilen din for å se hva du har skrevet til andre, for så å prøve å tolke om du kanskje er interessert i meg...... Og fortsatt vet jeg faktisk ikke om du er interessert ;-).

Jeg har egentlig andre ting å drive med enn å måtte tolke signalene deres. Det ville blitt fryktelig slitsomt og krevende :-P.

Denne tråden står veldig i kontrast med dette: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=837590

Husk at ingen andre enn deg selv vet hva du tenker eller hvilken hensikt du har med ting. Vil du at noen skal vite eller skjønne noe, så må du si det rett ut klart og tydelig! ;-).

Takk for svar :) åh, var redd for det.. vet jo at mange gutter er litt treige med å skjønne signaler.. og ja, det står litt i kontrast med den tråden du linket til, haha! Jeg tør ikke si det rett ut.. og er ikke så keen på å poke han, da jeg aldri har skjønt greia med poking. Men hvis man starter en samtale med han da, og han ikke spør om noe for å holde samtalen igang, så burde man kanskje ta hintet? :)

Kan bare svare for min egen del, og det er at jeg ikke gidder å ofre en 'like' eller en 'poke' en eneste kalori.

Åh.. gjelder det andre veien også? Når du liker bilder av damer/bider som de poster så betyr det egentlig ingenting? Ikke hvis du liker alt de legger ut heller?

Gjest Svampebob1
Skrevet

Takk for svar :) åh, var redd for det.. vet jo at mange gutter er litt treige med å skjønne signaler.. og ja, det står litt i kontrast med den tråden du linket til, haha! Jeg tør ikke si det rett ut.. og er ikke så keen på å poke han, da jeg aldri har skjønt greia med poking. Men hvis man starter en samtale med han da, og han ikke spør om noe for å holde samtalen igang, så burde man kanskje ta hintet? :)

Jeg har opplevd at jeg plutselig har blitt interessert og nysgjerrig når jeg ikke har vært det, fordi hun plutselig har vist sider ved seg som jeg ikke visste hun hadde. Og det etter å ha hengt sammen på tur i 2 uker :-P.

Men det burde jo gå litt begge veier. Når jeg skriver med noen og de overhodet ikke viser tegn til interesse, så gidder jeg som regel ikke å legge så mye energi i det heller. Det er fra tidligere erfaringer hvor jeg gir masse av meg selv og det ikke blir verdsatt.

Du må også passe på at du blir verdsatt, spesielt hvis du tar initiativet, for etter min erfaring er det veldig sjeldent at jenter gjør det ;-).

Skrevet

Wops! Isåfall har jeg fått veldig mange ufine hendvendelser, til og med av søstra mi! :tristbla:

• Liker 1
Skrevet

Holder det å tryke like på et profilbilde? Kommentere noe på et bilde?

Nei

Kommentere noe på et bilde?

Nei

Sende dere melding?

Kommer så klart an på hva som står i meldingen

Skrevet (endret)

Hun må "like" alle bilder av meg, like alle statuser jeg legger ut og helst kommentere dem med en vittig kommentar og smiley. Hun må også chatte med meg ofte, helst hver dag og da ikke av type "skjer a? ok"-melding, men type "hei, vil du se film hos meg ?"-melding. Hun må også svare raskt hver gang jeg sender melding, og er jeg interessert i henne så blir det relativt ofte.

Neida... joda... nei jeg tar hint på facebook veldig dårlig :kari: så det beste er at hun sier rett ut at hun er interessert i noe med enn facebook-vennskap :)

Edit: hun burde skjønner at jeg ikke er interessert dersom:
1. jeg har blokkert henne

2. jeg har fjernet henne fra vennelisten

3. sier "jeg er ikke interessert"

Endret av Doge
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men det burde jo gå litt begge veier. Når jeg skriver med noen og de overhodet ikke viser tegn til interesse, så gidder jeg som regel ikke å legge så mye energi i det heller. Det er fra tidligere erfaringer hvor jeg gir masse av meg selv og det ikke blir verdsatt.

Du må også passe på at du blir verdsatt, spesielt hvis du tar initiativet, for etter min erfaring er det veldig sjeldent at jenter gjør det ;-).

Takk for fine svar :) Jeg stilte egentlig ikke noe spørsmål i den siste meldingen jeg sendte til han, men han svarte jo fordet, men uten å spørre noe tilbake igjen:p

Hun må "like" alle bilder av meg, like alle statuser jeg legger ut og helst kommentere dem med en vittig kommentar og smiley. Hun må også chatte med meg ofte, helst hver dag og da ikke av type "skjer a? ok"-melding, men type "hei, vil du se film hos meg ?"-melding. Hun må også svare raskt hver gang jeg sender melding, og er jeg interessert i henne så blir det relativt ofte.

Neida... joda... nei jeg tar hint på facebook veldig dårlig :kari: så det beste er at hun sier rett ut at hun er interessert i noe med enn facebook-vennskap :)

Edit: hun burde skjønner at jeg ikke er interessert dersom:

1. jeg har blokkert henne

2. jeg har fjernet henne fra vennelisten

3. sier "jeg er ikke interessert"

Haha :D ja, jeg ser den! Skjønner nå at han nok ikke skjønner det helt, jeg har levd litt i en fantasi om at han forstår hintingen.. men jeg ser nå at det var litt naivt og litt vel håpefullt..

Jeg hadde nok skjønt at han ikke var interessert hvis han hadde blokkert meg på Facebook, fjernet meg som venn eller sagt at han ikke var interessert:p men han vet jo ikke at jeg er interessert i han engang.. Men du hadde kanskje stilt spørsmål for å holde samtalen igang hvis en dame (du var interessert i) sendte deg melding på Facebook?

TS

• Liker 1
Skrevet

Men du hadde kanskje stilt spørsmål for å holde samtalen igang hvis en dame (du var interessert i) sendte deg melding på Facebook? TS Anonymous poster hash: 78ff9...2b9

:Nikke:
  • 3 uker senere...
Skrevet

1: poke hverandre på facebook

2?

3: pule som kaniner.

• Liker 1
Skrevet

Åh.. gjelder det andre veien også? Når du liker bilder av damer/bider som de poster så betyr det egentlig ingenting? Ikke hvis du liker alt de legger ut heller?

Når jeg liker bilder osv, så er det de som kommer frem i "news feeden". Da ligger det ingenting bak. Selv om det er sjeldent, så hender det jeg ser på andre jenter sine profiler (bilder), men liker da ingen bilder.

En jente jeg ble kjent med, har i "senere tid" fortalt meg at hun måtte manne seg opp i ukesvis for å klare å legge meg til på facebook. Og hun hadde visst nerver i spenn hver gang hun skrev til meg, for hun var redd for at jeg ikke ville svare. Det synes jeg var veldig rart i grunn, for det var en veldig pen jente som er godt likt av det "motsatte kjønn", og jeg skjønner ikke hvordan hun kunne bli usikker overfor meg.

En annen jente igjen, som jeg har truffet på fest noen ganger, så tenker jeg alltid det er naturlig å si hei om jeg treffer på vedkommede? Men hver gang muligheten har vært der, så har hun "ignorert" meg (sånn typisk ser et helt annet sted enn der jeg er, slik at det ikke er mulig å si hei), og har heller aldri addet meg på facebook / tatt initiativ/vist interesse, så jeg trodde i grunn hun bare var "overlegen" eller ikke husket meg jeg. Men så viste det seg at hun hadde vært betatt av meg veldig lenge, for det kom frem når vi var på fest en kveld i ettertid, og hun hadde litt alkohol innabords. Når det hadde kommet frem så ble jeg lagt til på facebook og hun skrev HEI.

Har en del slike historier bak meg..

Gøy at noen kan legge merke til meg, men ingen kommer noe sted med meg om de ikke tar en form for initiativ, for jeg kan jo ikke lukte meg frem til hvem er interessert i meg eller ei !

Jeg orker heller ikke hinte-leker med noen egentlig (poke, likes av bilder, etc.), for det er veeeeldig sjeldent at jeg gidder å ta initiativ tilbake, vennligst skriv en PM heller (jeg skriver tilbake uansett om vedkommede så hadde vært 350kg og hadde bedt meg om å ta med kart og kompass for å utforske henne).

Jeg er IKKE flink å legge folk til på facebook (har kanskje lagt til 10 personer de siste årene), og synes bare det er hyggelig når folk legger meg til. Det er et sted i rett retning det også.

Har også laget en tekst på "About me" som egentlig er en genial måte for en eventuell jente å starte en samtale med meg på. Men etter min erfaring er det ingen som gidder å lese det. De snuser bare på bilder!

Konklusjon: Du kommer langt med å skrive HEI!

(For dessverre.. finnes det gutter som meg, som liker å bli tatt intiaitiv til / som ikke liker å gå rundt grøten (i form av likes / pokes etc))

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Skrive til meg på chatten.

Hvis jeg holder samtalen i live er jeg interessert.

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg liker bilder osv, så er det de som kommer frem i "news feeden". Da ligger det ingenting bak.

Jeg mistenker at det er det min "utkårede forelskelse" også gjør. For jeg ser jo at han trykker like på alt mulig av bilder, så tror han bare er lett på likeknappen.

Skrive til meg på chatten.

Hvis jeg holder samtale i livet er jeg interessert.

Ikke sant :( jeg prøvde jo å snakke med han på chatten, men han svarte bare, uten å spørre om noe får å holde samtalen i gang. Så jeg ga opp. Så har gitt opp han.

Men utrolig frustrerende at han legger meg til som venn når han ikke har noen grunn til det engang. Jeg hater vennesankere! Trodde den tiden med å legge til alle man har felles venner med var forbi. :trist:

TS

Gjest extra
Skrevet

Når jeg liker bilder osv, så er det de som kommer frem i "news feeden". Da ligger det ingenting bak. Selv om det er sjeldent, så hender det jeg ser på andre jenter sine profiler (bilder), men liker da ingen bilder.

En jente jeg ble kjent med, har i "senere tid" fortalt meg at hun måtte manne seg opp i ukesvis for å klare å legge meg til på facebook. Og hun hadde visst nerver i spenn hver gang hun skrev til meg, for hun var redd for at jeg ikke ville svare. Det synes jeg var veldig rart i grunn, for det var en veldig pen jente som er godt likt av det "motsatte kjønn", og jeg skjønner ikke hvordan hun kunne bli usikker overfor meg.

En annen jente igjen, som jeg har truffet på fest noen ganger, så tenker jeg alltid det er naturlig å si hei om jeg treffer på vedkommede? Men hver gang muligheten har vært der, så har hun "ignorert" meg (sånn typisk ser et helt annet sted enn der jeg er, slik at det ikke er mulig å si hei), og har heller aldri addet meg på facebook / tatt initiativ/vist interesse, så jeg trodde i grunn hun bare var "overlegen" eller ikke husket meg jeg. Men så viste det seg at hun hadde vært betatt av meg veldig lenge, for det kom frem når vi var på fest en kveld i ettertid, og hun hadde litt alkohol innabords. Når det hadde kommet frem så ble jeg lagt til på facebook og hun skrev HEI.

Har en del slike historier bak meg..

Gøy at noen kan legge merke til meg, men ingen kommer noe sted med meg om de ikke tar en form for initiativ, for jeg kan jo ikke lukte meg frem til hvem er interessert i meg eller ei !

Jeg orker heller ikke hinte-leker med noen egentlig (poke, likes av bilder, etc.), for det er veeeeldig sjeldent at jeg gidder å ta initiativ tilbake, vennligst skriv en PM heller (jeg skriver tilbake uansett om vedkommede så hadde vært 350kg og hadde bedt meg om å ta med kart og kompass for å utforske henne).

Jeg er IKKE flink å legge folk til på facebook (har kanskje lagt til 10 personer de siste årene), og synes bare det er hyggelig når folk legger meg til. Det er et sted i rett retning det også.

Har også laget en tekst på "About me" som egentlig er en genial måte for en eventuell jente å starte en samtale med meg på. Men etter min erfaring er det ingen som gidder å lese det. De snuser bare på bilder!

Konklusjon: Du kommer langt med å skrive HEI!

(For dessverre.. finnes det gutter som meg, som liker å bli tatt intiaitiv til / som ikke liker å gå rundt grøten (i form av likes / pokes etc))

Dette her var bare kult :) Menn og kvinner har forsøkt å forstå hverandre siden tidenes morgen og Facebook gjør tydeligvis ikke ting enklere.

• Liker 1
Gjest Dude91
Skrevet (endret)

Det er ikke så vanskelig å fatte interesse, men vanskeligere å skjønne hva hun er interessert i (pulings eller fast forhold). Men de fleste kvinner er vel mer interessert i fast forhold enn det førstnevnte. FB-poking tar jeg derimot som et tegn på at hun vil ha sex (spesielt hvis det kommer fra venner av venner eller lignende).

Endret av Dude91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...