AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg snakket med ei jente her om dagen som hadde et hjertesukk om at mange gutter hadde så lett for å tolke all høflighet og vennlighet som et tegn på interesse. Derfor så hun seg nødt til å være kald og bitchy med gutter hun ikke er interessert i. Har du opplevd det problemet? I så fall i hvilken form, og har det påvirket hvordan du kommuniserer med gutter? Anonymous poster hash: af2ce...75d 3
bubblefun Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Ja, jeg har opplevd problemet. Opptil flere ganger. Det har gjort at jeg kommuniserer med gutter på en måte jeg føler passer meg - men at den kanskje kan virke litt kald. Jeg er til vanlig ei jente som elsker å smile, le og tulle, og dette har misledet mange opp i gjennom årene. Av egen erfaring opplever jeg at gutter har lettere for å tro at jenter er interessert i dem, en hva jenter har. Igjen - dette er kun egen erfaring. Endret 16. mai 2014 av bubblefun 18
Nuttery Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Likt som over her. Jeg smiler, ler og tuller mye, og er veldig "fysisk" av meg (kan f.eks lett ta noen på skulderen osv), og har mange ganger slitt med at de tror jeg er interessert fordi jeg er så positiv til dem. Syntes det er ganske trist å måtte tenke på når jeg ler/smiler, ikke ha fysisk kontakt osv, men det er dessverre nødvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Samme her. Jeg er godt voksen, men får såpass mye interesse ute at jeg er nødt til å sile ved å være kald og avvisende med endel menn, som henvender seg til meg. Anonymous poster hash: 2be4b...be1
nattsvermer Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Jeg har det motsatt. Min vennlighet blir oppfattet som at jeg vil være kompis. Og jeg er ikke veldig guttejente heller. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Det gjelder andre veien også. En god del jenter som tar vennlighet som at man er interessert i noe mer. Anonymous poster hash: d8119...ddd 1
Sandie Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Ja,flere ganger. Jeg er hjelpsom og tilbyr meg ofte å hjelpe folk med ting om jeg ser de kanskje trenger det.Hos enkelte menn kan det misoppfattes.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Ja, dessverre. Men guttevennene mine vet at jeg er forelsket i en annen fyr. Sørger alltid for å informere dem om det, slik at de tidlig vet at de ikke kan tenke sånn, fordi jeg liker en annen.Anonymous poster hash: 51f28...c66
Neva Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Samme her. Dessuten trives jeg mye bedre å stå og skravle med et par kompiser på fest enn et par venninner, for da går samtalen heller i drikkeleker, morsomme utsagn om festdeltakerne og andre helt tankeløse men morsomme samtaleemner, kontra jentesamtalen som stort sett går ut på dritt som hvem har den styggeste kjolen, den styggeste frisyren, hvem har lagt på seg eller har blitt anorektisk, eller hvorfor han kjekke fyren i baren ikke har vist noen interesse etter TO timer... Da er det kjedelig når de gutta du tar kontakt med tror du sjekker de opp eller blir over-selvsikre og prøver å klå på deg e.l. 2
Gjest extra Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Jeg snakket med ei jente her om dagen som hadde et hjertesukk om at mange gutter hadde så lett for å tolke all høflighet og vennlighet som et tegn på interesse. Derfor så hun seg nødt til å være kald og bitchy med gutter hun ikke er interessert i. Har du opplevd det problemet? I så fall i hvilken form, og har det påvirket hvordan du kommuniserer med gutter? Anonymous poster hash: af2ce...75d Men nå er jo kjønnene forskjellige uansett fra naturen side. Biologien slår aldri feil. Ikke noe å klage over.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Det gjelder andre veien også. En god del jenter som tar vennlighet som at man er interessert i noe mer. Anonymous poster hash: d8119...ddd Jo, men menn har større tilbøyelighet til å ta vennlighet som interesse. 4
Sunbeam Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Det er et problem, ja. Mange vennskap har gått tapt pga det - det blir så utrolig kleint når jeg avviser, også må jeg i etterkant hele tiden passe på hva jeg sier og foretar meg. Det har hendt jeg har avvist, sagt at jeg ikke føler det samme, for så å fortsette vennskapet, og ha samme muntre tone. Et par måneder senere ender jeg opp med å måtte avvise samme person igjen, for ting har blitt feiltolket igjen. Jeg har nesten gitt opp å ha kamerater. Og det er ikke om om jeg er veldig "fysisk" av meg heller, ikke flørter jeg eller noen ting, så jeg skjønner ikke hvordan jeg alltid klarer å misslede gutter så forferdelig. Ordentlig kjipt er det. Heldigvis har jeg et par gode kamerater, hvor vi har vært åpne og ærlige om akkurat denne problematikken og hvor vi har klargjort at dette bare er vennskap, ikke noe mer. Jeg er 100% sikker på at ingen av oss går i denne fella. Men det er synd med de vennene jeg har mistet pga dette. Endret 16. mai 2014 av Sunbeam 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Gjennomsnittlige gutter er så vant med å bli avvist på en kald måte. Så når en jente først er åpen og blid så kan man lett tro at det er noe mer enn bare vennlighet, eller kanskje håpe at det er det. Anonymous poster hash: 99d68...074
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Ja, jeg har opplevd problemet. Opptil flere ganger. Det har gjort at jeg kommuniserer med gutter på en måte jeg føler passer meg - men at den kanskje kan virke litt kald. Jeg er til vanlig ei jente som elsker å smile, le og tulle, og dette har misledet mange opp i gjennom årene. Av egen erfaring opplever jeg at gutter har lettere for å tro at jenter er interessert i dem, en hva jenter har. Igjen - dette er kun egen erfaring. Hvilke gutter er det som feiltolker mest da? Er det de typiske snille gutta som ikke får seg dame, eller kjekkasene? Eller begge? Anonymous poster hash: af2ce...75d
pressplay Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Samme her. Jeg er godt voksen, men får såpass mye interesse ute at jeg er nødt til å sile ved å være kald og avvisende med endel menn, som henvender seg til meg.Anonymous poster hash: 2be4b...be1 Paradokset her er at fordi mange kvinner bruker denne taktikken og menn derfor er vant til det, vil det å vise vennlighet oppfattes som et sterkt tegn på interesse. 3
Tarsan97 Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Jeg hadde en kompis som selv fortalte dette : De var på jobb kurs. Gjengen hadde tatt noen øl å han kunne ikke holde seg lenger og kastet seg over en jobbvenninde som var litt for fristende litt for lenge. Det hadde gått så hardt for seg att hun vurderte å anmelde ham for voldtektsforsøk, men nøyde seg med å kjefte både sjefen og han huden full. Da sa kompisen min, " ja men atte...hun sa jo hei...." Dette er faktisk sant. Han sa det nok med litt bitter satirisk humor og hun sa nok mer enn bare hei. Men det understreker i allefall det dere er inne på over her att folk er bevisste på att av og til skal det utrolig lite til for å gi ett signal som blir helt feiltolket. I allefall når sprenkåte manner begynner å tømme i seg alkohol. 1
Gjest Steamboat Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Derfor så hun seg nødt til å være kald og bitchy med gutter hun ikke er interessert i. Anonymous poster hash: af2ce...75d Finnes det bitchy jenter som ikke prøver å rettferdiggjøre sin oppførsel?
Gjest Dalma Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Jeg hadde en kompis som selv fortalte dette : De var på jobb kurs. Gjengen hadde tatt noen øl å han kunne ikke holde seg lenger og kastet seg over en jobbvenninde som var litt for fristende litt for lenge. Det hadde gått så hardt for seg att hun vurderte å anmelde ham for voldtektsforsøk, men nøyde seg med å kjefte både sjefen og han huden full. Da sa kompisen min, " ja men atte...hun sa jo hei...." Dette er faktisk sant. Han sa det nok med litt bitter satirisk humor og hun sa nok mer enn bare hei. Men det understreker i allefall det dere er inne på over her att folk er bevisste på att av og til skal det utrolig lite til for å gi ett signal som blir helt feiltolket. I allefall når sprenkåte manner begynner å tømme i seg alkohol. Da får sprengkåte menn slutte å tømme i seg alkohol. Jeg er ganske direkte og eier ikke intimgrenser. Jeg kan fint stå klint inntil noen og se dem rett inn i øynene og diskutere analplugger uten at det indikerer seksuell interesse fra min side. Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker om det, men dersom de finner ut at det er greit å voldta meg fordi jeg "sa hei" gjør de det på egen risiko. Jeg, i likhet med mange andre, har lang erfaring med menn som ikke helt forstår dette med avslag til tross for at man behandler dem som mennesker (det er visst et sjokk for mange at den moderne verden handler om mer enn å parre seg), og med det har jeg også perfeksjonert kunsten kalt vri og røsk. 6
Alice123 Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 JA! Dette har faktisk vært et skikkelig problem. Sørger derfor alltid for å nevne mannen min i en bisettning, når jeg møter nye folk. "Har du sett XXX (film)? Jeg og mannen min så den på lørdag og den var dødsbra". 3
Tarsan97 Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Da får sprengkåte menn slutte å tømme i seg alkohol. Jeg er ganske direkte og eier ikke intimgrenser. Jeg kan fint stå klint inntil noen og se dem rett inn i øynene og diskutere analplugger uten at det indikerer seksuell interesse fra min side. Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker om det, men dersom de finner ut at det er greit å voldta meg fordi jeg "sa hei" gjør de det på egen risiko. Jeg, i likhet med mange andre, har lang erfaring med menn som ikke helt forstår dette med avslag til tross for at man behandler dem som mennesker (det er visst et sjokk for mange at den moderne verden handler om mer enn å parre seg), og med det har jeg også perfeksjonert kunsten kalt vri og røsk. Er du egentlig en mann som tuller litt med oss ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå