AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #21 Skrevet 21. mai 2014 Har et vennepar dom har et barn hver fra før og et sammen. Særkullsbarna ser på steforeldrene sine som mamma og pappa 2, og de behandler ungene helt likt, enten de er biologiske foreldre eller ei. Ungene er også gjerne med hverandre på samvær, de foreldrene de ikke bor hos ser det helt naturlig. Ungene er jo søsken - biologisk eller psykisk.Anonymous poster hash: 4a64d...ab0 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #22 Skrevet 21. mai 2014 Jeg er også stemor, og når vi har stebarna føler jeg det er "våre" barn også. Vi har en felles sønn også og jeg behandler alle likt. Det er ikke for at jeg vil overta mors plass, alle barn vet hvem som er mamma, men jeg vil gjerne være en "ekstra mamma" som jenta vårr sier. Hun vet jeg ikke er mamma, men jeg er en ekstra voksenperson som stiller opp for henne og mangee ganger kommer hun til meg og prater om ting som kan være vanskelig å fortelle mamma og pappa. Kjøper klær til de har jeg altid gjort, det er vel ikke akkurat å gå for langt?? Om ikke hun tvinger ungen til å kalle seg mamma synes jeg du skal være fornøyd, det kunne vært Lavangen verre, at hun ikke ville ha noe med ungen din å gjøre og satte far opp mot deg. Men som stemødre vil vi tydeligvis alltid gjøre feil uansett. Anonymous poster hash: f4534...8a7 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #23 Skrevet 21. mai 2014 Du har da vel ikke noe med hva jenta har på seg når hun er hos faren? Så lenge det er anstendige å skikkelige klær er de jo i sin fulle rett å ha en egen garderobe til henne der. Anonymous poster hash: f0a46...9ad
Gjest Blomsterert Skrevet 21. mai 2014 #24 Skrevet 21. mai 2014 Ikke hør på sladder. Du kan jo ikke bestemme hva datteren din skal ha på seg hos dem! Hvis hun selv er barnløs,syns hun sikkert det er stas med ei lita jente hun kan handle til og ta seg litt av. Hvis datteren din liker henne,er det viktigst.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #25 Skrevet 21. mai 2014 Jeg er så overlykkelig for at jenta mi har ei stemor som tar på seg jobben som ekstramamma for henne. Jeg gir med glede bort litt mammastøv til henne om det betyr ekstra omsorg og kjærlighet når hun ikke er hos meg. Jenta mi forguder henne og er lykkelig og trygg i begge hjem. Grunnen til at jeg er så raus med god-ord her, er for at jeg selv har opplevd det beint motsatte. Jeg hadde en stemor som gjorde alt i sin makt for å ødelegge forholdet mellom min far og meg, og klarte det nesten. Stemor får gjerne kjøpe hundre bukser for min del.Anonymous poster hash: 06b90...549 9
Gjest Skrevet 21. mai 2014 #26 Skrevet 21. mai 2014 Jeg er så overlykkelig for at jenta mi har ei stemor som tar på seg jobben som ekstramamma for henne. Jeg gir med glede bort litt mammastøv til henne om det betyr ekstra omsorg og kjærlighet når hun ikke er hos meg. Jenta mi forguder henne og er lykkelig og trygg i begge hjem. Grunnen til at jeg er så raus med god-ord her, er for at jeg selv har opplevd det beint motsatte. Jeg hadde en stemor som gjorde alt i sin makt for å ødelegge forholdet mellom min far og meg, og klarte det nesten. Stemor får gjerne kjøpe hundre bukser for min del.Anonymous poster hash: 06b90...549 Flott skrevet! Veldig fint at det fins sånne rause mennesker som deg og som unner barnet og ha det godt uansett hvor og hvem det er sammen med! Til TS: Ikke hør på sånne rykter. Vær heller glad på ditt barns vegne. Hun er jo kjempeheldig som har en snill og omsorgsfull stemor! Tenk om det hadde vært helt motsatt.... Da hadde du hatt noe å ta opp med eksen da... Og hun vet garantert at det er du som er "Mamma" med stor M! 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #27 Skrevet 21. mai 2014 Jeg lurer litt på hva det er du skal ta opp med eksen din? At hun kjøper mye klær til henne, og ikke bruker det du sender med, kan umulig være et problem. Slutt å sende med klær da vel, og tenk at det sparer deg for tid og klesvask Du sier hun "ser ungen som sin egen" og at du har hørt rykter om at hun opplever at jenta er "hennes på en måte" når hun er hos dem. Jeg kan ikke se at det er mer dramatisk enn du gjør det til. Jeg opplevde helt klart min stesønn som et av mine barn, uten at jeg et sekund mente at dette gjorde meg til en morserstatning for ham. HAN var viktigere for meg enn jeg for ham, men han var utrolig viktig for meg, noe jeg fortalte både ham og alle andre. Ville vært trist om moren tok seg nær av det. Dette: "at hun tror dattera mi ser mer på henne som en mor, enn på meg.." skjønner jeg at du reagerer på. HVIS det er sant. Men er du sikker på det? Sikker nok til å ta det opp med eksen din og risikere å ødelegge en relasjon som så vidt jeg kan se er et gode for datteren din, med tre voksenpersoner som virkelig er glad i henne og vil det beste for henne? Da skal du være bra sikker på at de du har snakket med siterer henne ordrett og ikke legger sin egen fortolkning og dramatikk til det som har blitt salgt. Bra sikker. Tror du ser verden litt vel mye i svart-hvitt. Hva gjør det med en liten jente på 3 år at stemor prøver å konkurrere ut mora? Jeg tror du personlig har et problem med denne saken fordi du selv sliter i din litt. Få skikk på deg selv før du prøver å leke Klara Klok! Anonymous poster hash: d4455...b2b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #28 Skrevet 21. mai 2014 Jeg ville reagert om hun forsøkte å snakke deg ned eller om hun ber datteren kalle henne "mor" eller "mamma". Ellers virker det jo bare som om hun er glad i jenta, og jeg ville latt det ligge. Anonymous poster hash: c255a...d62 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #29 Skrevet 21. mai 2014 Det er en grunn til at jeg styrer glatt unna menn som har barn. Og det er ikke pga barna, men pga mødrene til barna. Fy flate som noen blir altså. Sjalu og misunnelig. Vær glad for at ungen blir godt tatt vare på og har en ekstra person i livet sitt til å stole på. Anonymous poster hash: 42a0e...cc9 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #30 Skrevet 21. mai 2014 Si hva du har hørt og så hører du hva HAN sier til det. Ang klær så får du la være med å sende med klær. Anonymous poster hash: 21996...8d2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #31 Skrevet 22. mai 2014 Jeg har vert "stemor" selv. likte også å handle av og til, men bare det hun trengte/manglet hos oss. Kledde selvsagt på henne det jeg likte best, om det var jeg eller moren som hadde handlet var ikke så nøye Var med på tilstellinger i bhg om jeg fikk lov. følte med som en ekstramamma når vi haddde henne, følte at jenta var kjempeglad i meg og respekterte meg og følte at vi hørte sammen. Måtte ved et par tilfeller spørre mor om hun kunne kjøpe litt større sko til jenta, og ha med litt varmere tøy,(faren var bortreist, ellers tok han som regel slike samtaler) men utenom det tror jeg at jeg ikke overkjørte mor på noen punkter, da jeg syns det er like viktig som å vere en god ekstramamma! Savner henne den dag i dag, hun er nå 16 år og jeg har omtrent ikke sett henne på 10 år... Ser fortsatt på henne som litt min Anonymous poster hash: 4c8ed...903 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #32 Skrevet 22. mai 2014 Husk at barn er ekstremt lojale til foreldrene sine, og at ingen kan ta plassen til deg eller far. At jenta og stemor har det så bra sammen er kjempeflott! Anonymous poster hash: 4a64d...ab0 2
Gjest Magdalene Skrevet 22. mai 2014 #33 Skrevet 22. mai 2014 For jenta er det jo ikke noe tvil om hvem som er mammaen, så jeg hadde prist meg lykkelig for at jenta har flere omsorgspersoner som tydeligvis er veldig glad i henne. 4
Puny Skrevet 22. mai 2014 #34 Skrevet 22. mai 2014 Har en datter på 3 år med en mann som jeg gikk fra for 1,5 år siden. Han er en kjempefin mann, men vi passet bare ikke sammen mer. Han har en ny kjæreste, som virkelig elsker datteren vår. Ikke ta meg feil, jeg er såå takknemlig for det! Men hun tar litt av synes jeg.. Hun kjøper inn klær til henne hele tiden, og bruker aldri de klærne jeg sender med når hun har samvær med dem. Hun ser på ungen som som sin egen, og styrer og ordner fælt. Har hørt noen bekjente av meg som kjenner henne si at hun bruker å si at når datteren er hos de er det hennes barn på en måte. At hun føler det er hun som er moren, og at hun tror dattera mi ser mer på henne som en mor, enn på meg.. Synes ikke noe om det når det har gått så langt, det gjør skikkelig vondt. Skal ta dette opp med barnefar om to dager når jeg henter dattera mi hjem hit igjen. Hvordan hadde dere reagert? Hilsen fortvilt mor Anonymous poster hash: 43e50...ded Det var det eneste jeg reagerte på. Ellers syntes jeg du er heldig som har en stemor som bryr seg så mye om ditt barn. At hun er kjempe glad i barnet ditt og ser på det som om hun er mor når jenta er hos dem er vel bare fint. At hun ikke bruker klærne du har sendt med er vel helt ok...
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #35 Skrevet 22. mai 2014 Jeg forstår ikke helt... hva er det du egentlig skal ta opp / si ifra om? Helt konkret? At hun kjøper mye klær til datteren din? At hun engasjerer seg? Jeg kan forstå at du kan synes det er sårt at datteren din har et nært forhold til sin stemor, men jeg håper du også klarer å se at det er det beste de kunne hatt. Noe annet ville kun vært egoisme fra din side. Du trenger ikke være redd for at barnet ikke vet hvem sin mamma er. Lykke til :-) Anonymous poster hash: 53113...177 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #36 Skrevet 22. mai 2014 Det var det eneste jeg reagerte på. Ellers syntes jeg du er heldig som har en stemor som bryr seg så mye om ditt barn. At hun er kjempe glad i barnet ditt og ser på det som om hun er mor når jenta er hos dem er vel bare fint. At hun ikke bruker klærne du har sendt med er vel helt ok... og at hun tror dattera mi ser mer på henne som en mor, enn på meg.. Hvordan vet mor at stemor tror dette? Her tror jeg det er mors anntakelser som er nevnt, jeg kan ikke se for meg at stemor, far eller barn har sagt noe slikt? ;-) Anonymous poster hash: 53113...177 3
Puny Skrevet 22. mai 2014 #37 Skrevet 22. mai 2014 og at hun tror dattera mi ser mer på henne som en mor, enn på meg.. Hvordan vet mor at stemor tror dette? Her tror jeg det er mors anntakelser som er nevnt, jeg kan ikke se for meg at stemor, far eller barn har sagt noe slikt? ;-) Anonymous poster hash: 53113...177 Det tror jeg også... Og om så var tilfelle (at stemor tror at jenta ser mer på henne som mor) så skader jo det ingen...
Suss81 Skrevet 22. mai 2014 #38 Skrevet 22. mai 2014 Stakars barn. Det må være forferdelig for henne å ha en mor, en far OG en stemor som er oppriktig glad i henne......ikke rart det er krig i verden. 2
Papputen Skrevet 24. mai 2014 #39 Skrevet 24. mai 2014 Hjelpes! Det skal jammen ikke være lett å være stemor. Jeg har bonusbarn som det så flott heter, og egne barn og. Når jeg handler klær handler jeg til hele gjengen. Min økonomi er god, så derfor hender det muligens oftere enn vanlig. Det er da ikke for å konkurere med noen, og barna gleder seg til å komme til den andre foreldren uansett om de har fått nye bukser eller ikke. Dere valgte å splitte opp, du har ingen ting med hva far gjør i sitt hjem. Så lenge det ikke går på liv og helse løs hos barnet. Seriøst!!! For gavmild??? Er det mulig? Vær glad barnet er elsket, for det er ikke alle stebarn som er det dessverre... Ikke lag problemer der det ikke er noen, tenk på ditt eget liv med barnet. Du er mor, og er du en god mor har du intet å frykte... 3
LivLaga Skrevet 24. mai 2014 #40 Skrevet 24. mai 2014 Jeg tenker at hvis du og pappaen har et godt forhold er det jo bare å lufte det for de. Trenger jo ikke si "har hørt og noen hat sakt" men fortell heller at dette er et litt sårt punkt for deg men at du setter stor pris på den gode jobben hun gjør som stemor. Et jo helt ok og spørre hvordan de forholder seg til disse mamma greiene sånn at dere blir enig om det. Det går jo begge veier :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå