AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Har en datter på 3 år med en mann som jeg gikk fra for 1,5 år siden. Han er en kjempefin mann, men vi passet bare ikke sammen mer. Han har en ny kjæreste, som virkelig elsker datteren vår. Ikke ta meg feil, jeg er såå takknemlig for det! Men hun tar litt av synes jeg.. Hun kjøper inn klær til henne hele tiden, og bruker aldri de klærne jeg sender med når hun har samvær med dem. Hun ser på ungen som som sin egen, og styrer og ordner fælt. Har hørt noen bekjente av meg som kjenner henne si at hun bruker å si at når datteren er hos de er det hennes barn på en måte. At hun føler det er hun som er moren, og at hun tror dattera mi ser mer på henne som en mor, enn på meg.. Synes ikke noe om det når det har gått så langt, det gjør skikkelig vondt. Skal ta dette opp med barnefar om to dager når jeg henter dattera mi hjem hit igjen. Hvordan hadde dere reagert? Hilsen fortvilt mor Anonymous poster hash: 43e50...ded
frkpink Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Sett hun på plass, det er DITT og din tidligere kjæreste sitt barn. Kjempefint at hun er glad i barnet, og behandler henne som sitt eget. Men det finnes altså grenser. 11
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Det er ikke greit! Jeg har vært stemor for to jenter selv, og jeg syns det var moro å kjøpe klær osv til de. Men jeg var hele tiden bevisst på at de allerede har en mor. At jeg bare skulle være en ekstraperson i livet deres, og ikke ta over noe rolle. Det er DU som mor. Hun kommer i andre rekke. Men for all del, font at hun er snill, men kanskje begrense seg litt.. Høres ut som hun tror hun har noe hun må bevise?Anonymous poster hash: c70ad...894
makkapakka Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 det er alltid enten eller med disse stemødrene 12
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Jeg ville også reagert. Jeg er stemor selv, men det kunne ikke falle meg inn å ta styringen totalt. Tvert i mot har det for meg vært viktig å formidle at jeg ikke prøver å ta plassen til moren. Det høres nesten ut som denne stemoren ikke helt har klart å etablere et naturlig forhold til alt sammen, men prøver veldig hardt å være en god stemor. Kanskje det roer seg litt etterhvert. Anonymous poster hash: d224c...b6b 2
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Kan nesten virke som om hun prøver å bevise overfor din eks at hun er bedre enn deg? Synes det er flott at hun er glad i datteren din, om din datter heller ikke har noe imot henne, men at hun påstår hun er mer mor enn deg og at hun ser på datteren din som sin egen er å gå litt vel langt. Kan jo hende hun ikke selv er klar over at hun tar i litt for kraftig i forsøket på å være en god stemor? 2
Sissan1 Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Jeg lurer litt på hva det er du skal ta opp med eksen din? At hun kjøper mye klær til henne, og ikke bruker det du sender med, kan umulig være et problem. Slutt å sende med klær da vel, og tenk at det sparer deg for tid og klesvask Du sier hun "ser ungen som sin egen" og at du har hørt rykter om at hun opplever at jenta er "hennes på en måte" når hun er hos dem. Jeg kan ikke se at det er mer dramatisk enn du gjør det til. Jeg opplevde helt klart min stesønn som et av mine barn, uten at jeg et sekund mente at dette gjorde meg til en morserstatning for ham. HAN var viktigere for meg enn jeg for ham, men han var utrolig viktig for meg, noe jeg fortalte både ham og alle andre. Ville vært trist om moren tok seg nær av det. Dette: "at hun tror dattera mi ser mer på henne som en mor, enn på meg.." skjønner jeg at du reagerer på. HVIS det er sant. Men er du sikker på det? Sikker nok til å ta det opp med eksen din og risikere å ødelegge en relasjon som så vidt jeg kan se er et gode for datteren din, med tre voksenpersoner som virkelig er glad i henne og vil det beste for henne? Da skal du være bra sikker på at de du har snakket med siterer henne ordrett og ikke legger sin egen fortolkning og dramatikk til det som har blitt salgt. Bra sikker. 35
Gjest chisandra Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Har datteren din det fint sammen med stemoren sin når hun er der? Hvis hun har det, ville jeg faktisk funnet meg i det. Nok av unger som opplever det stikk motsatte.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Jeg lurer litt på hva det er du skal ta opp med eksen din? At hun kjøper mye klær til henne, og ikke bruker det du sender med, kan umulig være et problem. Slutt å sende med klær da vel, og tenk at det sparer deg for tid og klesvask Du sier hun "ser ungen som sin egen" og at du har hørt rykter om at hun opplever at jenta er "hennes på en måte" når hun er hos dem. Jeg kan ikke se at det er mer dramatisk enn du gjør det til. Jeg opplevde helt klart min stesønn som et av mine barn, uten at jeg et sekund mente at dette gjorde meg til en morserstatning for ham. HAN var viktigere for meg enn jeg for ham, men han var utrolig viktig for meg, noe jeg fortalte både ham og alle andre. Ville vært trist om moren tok seg nær av det. Dette: "at hun tror dattera mi ser mer på henne som en mor, enn på meg.." skjønner jeg at du reagerer på. HVIS det er sant. Men er du sikker på det? Sikker nok til å ta det opp med eksen din og risikere å ødelegge en relasjon som så vidt jeg kan se er et gode for datteren din, med tre voksenpersoner som virkelig er glad i henne og vil det beste for henne? Da skal du være bra sikker på at de du har snakket med siterer henne ordrett og ikke legger sin egen fortolkning og dramatikk til det som har blitt salgt. Bra sikker. Skjønner godt at hun ikke godtar dette, hallo, du har sikkert ikke unger, eller så er det kanskje du det er snakk om. Haha Kom btw borti like-knappen på ditt innlegg, så var ikke for å like innlegget ditt.Anonymous poster hash: 43e50...ded
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Skjønner godt at hun ikke godtar dette, hallo, du har sikkert ikke unger, eller så er det kanskje du det er snakk om. Haha Kom btw borti like-knappen på ditt innlegg, så var ikke for å like innlegget ditt.Anonymous poster hash: 43e50...ded Greit å svare selv, ja - da får man de svarene man vil. Anonymous poster hash: 7558a...fef 24
Lou Salome Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 På hvilken måte tar hun av? Hvor har det gått for langt? Det eneste du nevner, er at hun kjøper mye klær til henne, og elsker henne. Du blir ikke mindre mor av den grunn, og din datter blir ikke mindre glad i deg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Min sønn har en stemor som er helt klar på at han er litt hennes barn også. Kjæresten min uttaler ofte at han har 1,5 barn, og det 0,5 er da min sønn. Jeg føler det veldig på samme måte selv for hans barn, og tenker vel mest at ungen våre er veldig heldige som har fire voksne som er glade i dem og ser på dem som sine barn. Anonymous poster hash: 5177b...215 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Jeg er en av disse onde stemødrene som virkelig er glad i mitt lille stebarn, og jeg kjøper også klær til henne, koser henne og forteller henne at jeg syns hun er super. Som en annen over her skriver, hun er viktigere for meg enn jeg for henne, selvom jeg jo ser at hun syns jeg også er en hyggelig voksen å være sammen med. Dette gjør jeg altså helt uten å tro at jeg overtar for noen, men med et ønske om at barnet skal føle seg elsket samme hvilket hjem hun er i . Angående dette med å kjøpe klær, jeg kjøper klær jeg ser på som funksjonelle og greie. Dette gjør jeg av to forskjellige grunner den første er at jeg ikke ønsker å plage barnets mor med ekstra klesvask når det ikke trengs, altså at hun skal slippe å vaske opp og ned og hit og dit når jenta kommer hjem, og også fordi vi har en annen livsstil enn det mor til barnet har. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal måtte få samboeren min til å fortelle barnets mor at hun må sende med regntøy hver gang jenta skal til oss. Eller at vi er så mye ute at utebukser og uteklær er påkrevd. Hun er jo i tillegg alenemor, og da syns jeg det er bare fint om jeg kan ha litt liggende som vi kan bruke til de aktivitetene jeg og jenta syns det er morsomt å gjøre sammen. At hun tror hun er mer mor enn deg er jo både trist og litt overdrevenet, men jeg skulle iallfall vært veldig sikker på at det var saken før jeg konfronterte noen med det, og at det ikke bare var noen som hadde hørt det de ville høre, for å skape litt dramatikk og kaos i andres hverdag så de fikk enda mer å snakke om. Anonymous poster hash: b2ca8...3e3 21
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Hun er jo i tillegg alenemor, og da syns jeg det er bare fint om jeg kan ha litt liggende som vi kan bruke til de aktivitetene jeg og jenta syns det er morsomt å gjøre sammen. Anonymous poster hash: b2ca8...3e3 Tillegg til denne setningen (samme AB som over); Hun er jo i tillegg alenemor og da syns jeg det er fint om jeg kan ha litt klær liggende som vi kan bruke til de aktivitetene jeg og jenta syns det er morsomt å gjøre sammen, som hun og moren ikke holder på med. Jeg ønsker jo ikke at vi skal ligge som en ekstra byrde til hennes økonomiske situasjon bare fordi vi er mer utendørs. Anonymous poster hash: b2ca8...3e3 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Kjenner ei som tvinger stedatteren sin til å kalle henne for mamma! DET er IKKE greit spør du meg! Anonymous poster hash: e40aa...e5c 4
Gjest Hyssingen Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Høres ut som hun ønsker seg barn, og deres unge er "hennes" når hun er der. 1
Pinkee Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Min sønn har en stemor som er helt klar på at han er litt hennes barn også. Kjæresten min uttaler ofte at han har 1,5 barn, og det 0,5 er da min sønn. Jeg føler det veldig på samme måte selv for hans barn, og tenker vel mest at ungen våre er veldig heldige som har fire voksne som er glade i dem og ser på dem som sine barn. Anonymous poster hash: 5177b...215 Dette, synes jeg er rette måten å se det på. Ta gjerne opp saken med far, men vær meget forsiktig, han kan fort få ut noen pigger. 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Note to self: Aldri bli stemor! Ikke bli stefar heller, da er man pedo.
Sissan1 Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 Tror ikke det er verken mor eller stemor som er problemet her, men "gode venner" som vet å hausse opp en ellers grei situasjon... Det å være stemor kan være en helt fantastisk gave, dersom mor og far har et avklart forhold seg i mellom, og du selv lar barnet styre hvordan forholdet dere i mellom skal utvikle seg. Jeg ville ikke vært det foruten. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå