Gå til innhold

Hvor mye sjokolade er ok å spise?


kenpet

Anbefalte innlegg

Høres mye ut. Jeg ville droppet snacks de vanlige dagene, og kun spist sjokolade/brus/potetgull lørdag og kanskje fredag. Lørdagsgodteriet vi vokste opp med var faktisk et lurt konsept!

Når jeg MÅ ha sjokolade i hverdagen spiser jeg to ruter kokesjokolade. Sunnere og mektigere, så jeg trenger ikke mer. Drikker vann til vanlig, og brus til litt finere middager ca 1-2 ganger i uka. Ellers kan jeg ha gulrotstenger med dip, jordbær, druer, hjemmebakte rundstykker, kålrot i skiver og lignende som hverdagssnacks.

Anonymous poster hash: a1511...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kilde på dette?

Det finnes mange artikkler om studier som bekrefter det. Og det finnes like mange artikler om studier som avkrefter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts; høres ganske mye ut ja. Du har jo vennet kroppet til så mye sukker, så du kan "avvenne" deg igjen. Det er nok vanskelig å ikke spise hele plata når den ligger der, så kanskje begynn å kjøpe 100 grams i stede for 200 grams?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser 2,4 kg sjokolade hver måned! Nesten 30 kg sjokolade i året!

Anonymous poster hash: b9a74...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sånn minisjokolade istedet. Sånn til barn med eventyr inni. Én i uken. Har du ikke 200 gram tilgjengelig, så spiser du ikke 200 gram.

Ser noen anbefaler kokesjokolade. Det er sunnere, men det er likevel usunt å spise 600 gram kokesjokolade i uken.

Bytt ut PepsiMAX med vann og kaffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villet begynt med å kutte inntaket til en pose chips og 200 gram sjokolade, kun i helger. Enten chips fredag og sjokolade lørdag eller halvparten av hver per dag. Det holder i massevis.



Anonymous poster hash: 0c655...d1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg har forstått det riktig inneholder pepsi max aspartam, en kunstig type søtning. Når kroppen får i seg dette, men ikke karbohydratene som vanligvis finnes i søte ting vil man visstnok reagere med mer søtsug for å tilfredstille kroppens forventninger. Om det stemmer vet jeg ikke :)

Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at folk tror pepsi max gjør liten skade og er "sunn" brus :fnise:

Faktisk verre enn vanlig cola pga søtningsstoffet, ekte sukker er bedre for kroppen.

Anonymous poster hash: d12c8...92c

Dette er jo ikke sant. Les, og bli opplyst.

Jeg ville kanskje holdt godterispisingen til lørdagen/evt èn annen dag i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å kjøpe mindre sjokolader, maks 100g.

For min del så holder det faktisk med en 25g melkesjokolade, jeg får sjokolade men kan ikke spise mer enn jeg har. Dog så kan jeg ikke kjøpe to med plan om å spise den andre dagen etter, da forsvinner begge to i en fei.



Anonymous poster hash: 1bea7...4f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...