Gå til innhold

Studietråd - Hva har du gjort i dag?


FrøkenBaker

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Eksamensperiode. Innsats tilsvarende. Har skaffet oversikt over alle småtekstene. Så morsomt å hente pensum overalt. Har satt i gang med en stor tekst, men det blir deilig å kjenne jeg kommer litt i gang. Vil få gjort nok til at jeg føler jeg kan det, ikke bare nok til at jeg vet det jeg ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet oppe hele natten med en oppgave som jeg fortsatt skriver på. Er langt fra ferdig med del 1. Dette kommer til å bli en lang uke...



Anonymous poster hash: 2b491...a95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk klart å skrive nesten en heel side på oppgaven i dag! Jeg ser lyset i enden av tunnelen! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på et eksamboost-kurs, så jeg fikk roa nervene litt.

Lest 20/30 sider jeg hadde som mål for dagen.

Skrevet omtrent en halv oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stått opp tidlig og lagt pensumbøkene på bordet:D nå er det bare å begynne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Ok. Siden jeg kan stille som presidentkandidat i prokrastineringsland med hvordan jeg har gjort det i det siste, må jeg dra dette opp så jeg har et sted å holde meg selv ærlig. Hva har jeg gjort i dag? Leseplanen er i full gang, og jeg begynner å føle at jeg har litt mer kontroll på min akademiske skjebne. Så, får jeg se, hvor langt jeg kommer. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenstid. Lest 50 sider - har ca. 40 igjen. Skal regne ett eksamenssett til, så er det over og morradagen får gå som den går.



Anonymous poster hash: 42c52...145
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Eksamen om to dager. Har lest gjennom en rekke gamle eksamensoppgaver og diskutert og svart på oppgavene. Føler endelig jeg begynner å få kontroll, selv om det fortsatt er et par ting jeg ikke kan så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på skolen i 7 timer i dag (inkl en pause med gåtur i skogen) og regnet oppgaver. Har regnet de samme oppgavene 3 ganger nå, men nå begynner det å sitte... 3 dager til eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har jeg skrevet en arbeidsplan for uka, og denne gangen tror jeg faktisk jeg kommer meg gjennom (det gjorde jeg ikke forrige uke, var nok litt for optimistisk :glare: )

Jeg har også fått printet ut alle eksamensoppgavene for de siste årene, så slipper jeg å lete for å finne de relevante når de skal gjøres.

Det føles iallefall veldig godt å ha en plan med konkrete gjøremål. Enklere å få gjort det jeg skal iløpet av en dag, det kjennes ut som det er lys i enden av tunnellen, og jeg kan faktisk ta resten av kvelden fri med god samvittighet når jeg er ferdig!

Nå skal jeg jobbe litt til, før det er lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsatsen min var helt elendig i går. Jeg må virkelig gjøre det bedre i dag, men jeg sitter med noe som jeg synes er gørrkjedelig. Det er merkbart at jeg prøver å unngå det og prøve å holde på med noe annet. Som blant annet å gå inn på KG. Unner meg noen småpauser mellom hvert læringsmål da. :)

Kollokvie etterpå også. Dette er den aller siste, noe som er fantastisk ettersom jeg ikke får noe ut av det. Dessverre er det obligatorisk. Det er mange timer som har blitt kastet vekk.



Anonymous poster hash: a1197...831
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Nesten ingenting, og jeg har eksamen i morgen. MEN jeg så gjennom flere gamle eksamensoppgaver i går, og følte meg ganske sikker på nesten alle, så jeg tror nok ikke jeg stryker i hvert fall. Det er bare den høye strykprosenten på exphil som skremmer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos frisøren, shoppet litt, tatt en kaffe på café og ser på film nå - mens regnet daler ned ute. Jeg har spist pizza og drukket Pepsi Max også.

En fin mandag vil jeg si. Blir kanskje noe studier i morgen - får se an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet ferdig en studieoppgave som jeg håper blir godkjent! Jeg sliter alltid med at jeg aldri får nok ord, omfanget var 2000 +/- 20%, og jeg klarte presse ut 1800 :P Så relativt fornøyd med meg selv....selv om det er en forelesning i kveld jeg burde vært på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nesten ingenting, og jeg har eksamen i morgen. MEN jeg så gjennom flere gamle eksamensoppgaver i går, og følte meg ganske sikker på nesten alle, så jeg tror nok ikke jeg stryker i hvert fall. Det er bare den høye strykprosenten på exphil som skremmer meg litt.

Høy strykprosent på ex.phil? :klo: Det er vel et av de letteste emnene man kan ta?

Anonymous poster hash: a1197...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt muntlig eksamen i dag! Får karakteren i morgen, så er kjempenervøs. Satt oppe til 1 i natt og skrev på manus, og stod opp 8 i dag for å fortsette med det. Måtte selvfølgelig endre på noe i siste liten. Har unnet meg fri resten av kvelden. I morgen er det på'n igjen med lesing til skriftlig.. Gleder meg til ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Høy strykprosent på ex.phil? :klo: Det er vel et av de letteste emnene man kan ta?

Anonymous poster hash: a1197...831

Høy strykprosent på selvstudium. Lav på seminarvarianten. Jeg tar selvstudium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy strykprosent på selvstudium. Lav på seminarvarianten. Jeg tar selvstudium.

Det er nok på grunn av at folk tar litt lett på det og de ikke bryr seg noe særlig om ex.phil. Det er et emne som man bare må bestå, men som ikke betyr noe senere. Det virker jo som at du har forberedt deg en god del, så det kommer nok til å gå bra med deg! :) Får håpe det hvertfall! Lykke til!

Anonymous poster hash: a1197...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...