Gå til innhold

Studietråd - Hva har du gjort i dag?


FrøkenBaker

Anbefalte innlegg

Jeg ligger bak i alle fag, etter en måned med forelesninger. Har rukket å komme i gang i dag, men føler aldri jeg jobber effektivt nok. Da jeg begynte å lese i dag hadde jeg 15 kapitler jeg manglet å lese. Har snart kommet meg gjennom to av dem, men de er lange og tunge fordi de er skrevet på engelsk. Studerer forøvrig psykologi.

Dere som ligger foran, hvordan kommer dere dere frampå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg jobbet meg gjennom fire kapittel av faget jeg konter i om under to uker... Har laget meg en arbeidsplan som forhåpentligvis gjør at jeg har kommet gjennom alt stoffet i løpet av helga, så det kun er repetering igjen neste uke. Det går ut over de andre fagene, men det får jeg arbeide som en helt for å ta igjen etter konting. Surt å bli syk og havne nesten to uker på etterskudd! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger bak i alle fag, etter en måned med forelesninger. Har rukket å komme i gang i dag, men føler aldri jeg jobber effektivt nok. Da jeg begynte å lese i dag hadde jeg 15 kapitler jeg manglet å lese. Har snart kommet meg gjennom to av dem, men de er lange og tunge fordi de er skrevet på engelsk. Studerer forøvrig psykologi.

Dere som ligger foran, hvordan kommer dere dere frampå?

Leser det vi skal gå igjennom til hver forelesning (forsøker i hvertfall), og gjør masse oppgaver. Heldigvis går det mest i oppgaveløsning (går en realfagslinje), så slipper å lese side opp og side ned. Vi har et fag som krever en del lesing da, det er der jeg ligger bittelitt bak :fnise:

Anonymous poster hash: 15e30...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser det vi skal gå igjennom til hver forelesning (forsøker i hvertfall), og gjør masse oppgaver. Heldigvis går det mest i oppgaveløsning (går en realfagslinje), så slipper å lese side opp og side ned. Vi har et fag som krever en del lesing da, det er der jeg ligger bittelitt bak :fnise:

Anonymous poster hash: 15e30...76c

Jeg syns oppgaveløsning er genialt. Jeg lærer mye mer av å jobbe med faget praktisk. Men studiet mitt består for det meste av å komme seg gjennom mest mulig stoff på kort tid. Det er MYE å lese, og til tross for at det er spennende, blir jeg demotivert av å åpne de tunge, store bøkene mine :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg sitter våken nå og leser jus... får ikke sove. Men hva er vel bedre enn å lese da :)



Anonymous poster hash: 2b491...a95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest og gjort oppgaver i boka. MASSE FEIL!!! Haha! Tar en pause nå, så gjør jeg de samme oppgavene igjen før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig nilese etter skolen i dag, men har hatt en del ærender og uforutsette hendelser :fnise: Må forberede meg før lab i morgen da, så får sette av litt tid i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag endelig kommet ordentlig i gang med prosjektbeskrivelsen for masteroppgaven! Puh, dette har hengt over meg en stund.

Har lest en forskningsartikkel.

Fikset oppsett for oppgaven.

Begynt å skrive på bakgrunnsdelen.

Funnet litt statistikk og teori.

Bestilt en bok hos biblioteket.

Liker tråden! Føler ofte at jeg får gjort altfor lite, så det er litt godt å tenke over hva man faktisk har fått gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt flere pensumbøker, og satt meg inn i de, og hva de inneholder. bladd litt.

Har lest resten av et veldig stort kapittel og innledningen til en bok. lest i ca. 1 time på dagen, og 2 timer nå når jeg ikke får sove.

Ligger etter, alt gikk plutselig veldig fort, og nå sitter jeg plutselig med en laaang leseliste. Har vært syk 3 dager, hvor jeg til tross for at jeg forsøkte, nesten ikke fikk lest. Og grunnet økonomien min har jeg ikke hatt penger til hele pensum før nå.

Laget en plan også over alt pensum jeg må få lest. Rekker ikke ta igjen før i løpet av noen uker (har lagt inn litt lesing hver dag, og ser at jeg på et tidspunkt om noen uker kan ligge foran igjen om jeg er flink og holder planen, og ekstraleser i helger). Men synes lesingen går tregt om jeg skal gjøre det ordentlig (blir veldig demotivert om jeg skumleser, eller leser og ikke får med meg alt, faller ut) og det er MYE pensum, ikke mye rom for en fridag her i gården.

Blir så amputert de dagene jeg har forelesning, må være flinkere til å få inn mer lesing før og etter forelesning.



Anonymous poster hash: 989a8...f02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer forelesning

To timer disseksjon

To timer lesing - forberedelser til morgendagens forelesning. Er dessverre ikke så effektiv, tiden jeg brukte på dette kunne nok vært halvert.

Halvannen time anatomipugging i parken. Må jo ut i finværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt kollokviegruppe i det ene faget
Printet ut slides og andre papir på jobb

Svart på spørsmål som forberedelse til muntlig innlegg neste uke

Har ikke blitt så mye lesing, men har fått snakket muntlig om stoffet og det hjelper på forståelsen. Så har vært en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg:

- Vært i alle forelesningene, deltatt og notert flittig.

- Prøvd å finne ut av noe jeg ikke skjønner. Ikke prøvd veldig hardt akkurat da, siden jeg skal på gruppemøte i morgen og får heller spørre da. :P

- Skrevet over notater fra notatbok til PC.

Hadde planer om å gjøre mer, men får heller ta det i morgen da. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk, så har ekstremt mye å ta igjen. I dag satt jeg med oppgave fra 10-19, så var jeg på middag til en venninne og nå er det bare å fortsette. Har brukt 12 timer på denne oppgaven og er bare 2/3 ferdig.

Dette er altså ukesoppgaver...og jeg holder nå på med forrige ukes, og den for denne uka skal inn i morgen kveld.

Verste er at jeg synes oppgavene er spennende, jeg lærer veldig mye og jeg synes det er gøy, men tidspresset er ulidelig.

I tillegg til disse to oppgavene har jeg en rapport som skal leveres på fredag, og jeg rekker ikke dra i forelesninger i andre fag jeg ligger etter i fordi jeg må ta igjen oppgaver som skulle ha vært gjort da jeg var syk.

Ble litt sukking her, men hovedpoenget er at jeg har vært flink i dag og planlegger å være like flink i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde 7 timer forelesning i dag, så jeg var helt utslitt etter skolen. Leste derfor bare kjemi i ca 1 time. Har heldigvis bare 4 timer forelesning i morgen, så da blir det mer tid til egenarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk havna på gruppe med nokre supre studentar, noko som har gitt meg motivasjon til å jobba med oppgåva til langt over midnatt :-)

Digg! Det skjer ikkje ofte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu, da var jeg ferdig med oppgave 1, etter "bare" 15 timer med intensiv jobbing!

Da er det bare å sove for å stå opp igjen for å gjøre det samme med oppgave 2. :bond:

Men steike så artig det er å lære :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ganske flittig i det siste:

- Gjort ferdig og levert tre innleveringer

- Startet på en innlevering som skal inn først i november, og er snart ferdig

- Jobbet masse med relasjonsalgebra, og har startet på innleveringen her.

- Sortert og organisert notater fra forelesninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...