Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2005
Skrevet

Det er veldig bra å samle på et sett som består av flere deler. Er så greit ved servering å ha litt matchende ting. Gjør seg på et bord, det :wink:

Det er veldig stilrent og pent.

Jeg kjenner noen som samler på det sammen, men samlingen deres er fremdeles beskjeden :roll:

Skrevet
Er så greit ved servering å ha litt matchende ting. Gjør seg på et bord' date=' det :wink: [/quote']

Ja det var det jeg tenkte! Vi har bare IKEA-bestikk per i dag og når vi først skal ha et skikkelig servise, så synes jeg vi må ha et ordentlig pent bestikk til! Piemont matcher fint til den blanke kanten på Sterling-serviset vårt. Bra å ha f.eks serveringsbestikk i samme - er ikke så stilig å servere gourmetmaten med plast når alt det andre er såpass fancy... :ler:

Vi får nok ikke fullt sett til det lille bryllupet vårt, så vi får nok ønske oss til jul fremover. Svigers f.eks er glad i å kjøpe huslige ting til oss... :sjarmor:

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Lekkert bestikk. Og det er som dere sier moro å ha serveringsbestikk i samme. Vi har en del Hardangerbestikk (Ramona) og har salatsett, sauseøse, suppeøse, kakespade og ostehøvel i samme. Tar seg bra ut på bordet :-) Lurt å ønske seg slike ting til jul også :)

Skrevet

Fy flate, så mange snille venninner jeg har!! Fredag ble jeg overrasket av nok et utdrikningslag fra venninnene som ikke kunne være med på det første! Totalt uventet for meg. Min kjære lurte meg til å tro at han og jeg skulle ut å spise etter jobb. Så ledet han meg til dit alle jentene satt og ventet - jeg ante ingenting før jeg plutselig så de! :hoppe:

Først fikk jeg et glass vin, før jeg ble fulgt til en lekker salong for få en halvtimes ryggmassasje. Vidunderlig avslutning på en litt stressende arbeidsdag! Så var det middag på restaurant, med mer vin.

Så gikk vi videre til en bar der vi drakk en del drinker, pratet og koste oss. De andre insisterte på å betale alt. Som dere skjønner var det en fantastisk hyggelig kveld! :rosasmil:

Gjest Principessa
Skrevet

oj, for en superhyggelig overraskelse! Gode venninner du har! Godt å høre at du har hatt en fin helg! Klem :)

Skrevet

Så herlig :-) Jeg hadde noe lignende. 4 venninner fra lærerskoletiden dukket plutselig opp ei helg. De kunne ikke være med på utdrikningslaget mitt, så de kom en helg det passet for dem i stedet

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Så koselig! Kjempemorsomt med enda et utdrikningslag/fest med de som ikke kunne komme. Høres ut som du har hatt en fantastisk helg du også! :wink:

Skrevet

Ja, har hatt en fin, men travel helg! :-)

* Huske å snakke med videfotograf om musikken han skal bruke *

Lørdag var jeg og registrerte enda en ønskeliste, i butikken som har dekketallerknene vi ønsker oss. Stelton heter de og er av stål.

Gjest Gjesta
Skrevet

OJ - så moro at det ble enda et utdrikkingslag for deg! :D

Og jeg som har babla i vei om "engangsforeteelse", "noe man bare opplever en gang" osv - men neida, The Bride hadde TO stk hun! :ler:

Du har herlige venner! :)

God mandag!

K

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Flotte dekketallerkner dere hadde plukket ut :-D

Skrevet
OJ - så moro at det ble enda et utdrikkingslag for deg! :D

Og jeg som har babla i vei om "engangsforeteelse", "noe man bare opplever en gang" osv - men neida, The Bride hadde TO stk hun! :ler:

Du har herlige venner! :)

God mandag!

K

Heldig jeg ja! Kan anbefale å gifte seg bare pga utdrikningslagene! :wink:

Vigdis: Takk! Da jeg fant serviset vårt - Wedgwood Sterling - var det utstilt på disse dekketallerknene, så da "må" vi jo ønske oss de også! :sjarmor:

* Huske å velge ut bibeltekster som skal leses i kirken + det siste solostykket som vi ikke har bestemt oss for ennå *

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Opp fra side 2 med deg!

Vi har blitt enige om følgende tekststykker: 1 Kor 13. Heidi hadde to stykker fra brudefølget til å lese tekstene de hadde valgt. Det var så flott at jeg løp rett hjem til sambo og foreslo at vi skulle spørre våre forlovere om de kunne tenke seg dette. Det gjorde det hele så spesielt synes jeg :tommelsmil: Heldigvis var mannen med på dette, så nå håper vi bare de sier ja...

Gjest gjest1
Skrevet
Opp fra side 2 med deg!

Vi har blitt enige om følgende tekststykker: 1 Kor 13

Samme tekstene som oss det jo. Skal dere lese hele 1 Kor 13 eller bare uttdrag?

Det er noen flotte tekster og det var veldig koselig at noen andre kunne lese de og ikke presten.

Skrevet

Takk for tips om bibeltekster jenter! Dere kom meg i forkjøpet, for jeg hadde tenkt å spørre! :-)

Ellers så snakket jeg med den nye presten i dag og avtalte vigselsamtale neste onsdag. Den presten vi egentlig skulle ha ga nemlig beskjed fredag om at han ikke kan vie oss fordi han skal på kurs... :-?

Dumt, for han er en person jeg kjenner fra før. Spurte han faktisk spesielt allerede i fjor sommer om han kunne vie oss. Kjedelig at han melder pass bare noen uker før bryllupet...

Den nye presten er omtrent jevngammel som oss, noe som i seg selv gjør at jeg blir litt skeptisk. Jeg har nemlig en fiks idé om at prester helst skal være omtrent middelaldrende; ha litt "tyngde" og livserfaring. Vet ikke helt om jeg klarer å ta visdomsordene til en ung prest like alvorlig... Synes ofte unge prester skal være litt for "kule"... Oh well, blir spennende å møte vår nye prest og se hvordan han er. Har uansett ikke tenkt å la dette ødelegge!

Min kjære og jeg prøver fremdeles å bestemme oss for det siste soloinnslaget for vielsen. Nå står det mellom de klassiske musikkstykkene Nossun Dorma og Panis Angelicus. Sambo vil helst ha sistnevnte, tror nok det blir den.

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vi skal kun lese avsnittet "Kjærligheten er tålmodig.."

Skjønner hva du mener The Bride vedr. eldre prest. Men han kan jo være dyktig og god han unge presten også. Kan sikkert bli like flott og minnerikt det :wink:

Ettersom presten i "vår" kirke har sommerferie når vi gifter oss blir det sognepresten på ca. 65 år som skal vie oss. Har bare snakket så vidt med han i telefonen men svigermor sier han er sååå søt og hyggelig. Men presten kan jo være det selv om han er 25 også...

:klem:

Skrevet

Vi hadde en relativt ung prest og han var kul. Det ble en morsom og romantisk vielse :wink:

Skrevet

Ja nå har jeg snakket med en kollega som kjenner denne presten som skal vie oss. Hun hadde bare positivt å si om han, så det går sikkert bra. :-)

Skrevet

Tok frem igjen brudekjolen og prøvde den i dag. Søren og, ermene er fremdeles alt for vide ift hvordan jeg vil de skal se ut... :-? Irriterer meg at sydamen ikke sydde de nok inn og at jeg ikke sto på krava! :-x

Ringte forloveren min - som er veldig flink å sy - for å spørre om hun kunne hjelpe meg å sette noen sting under hver arm. (Hun kommer til meg to dager før bryllupet). Tror hun ble litt stresset og fikk litt prestasjonsangst, sa at hun ikke hadde lyst å love noe. Men jeg trengte at hun kunne berolige meg med at dette skal vi få til. Prøvde selv å tråkle det ene ermet og det ble nesten slik jeg hadde tenkt! :-) Tror jeg skal ta de enda litt mer inn enn det jeg gjorde i dag. Sømmen blir på innsiden av ermet, under armen, så det vil ikke synes når kjolen er på.

Og så hadde brudekjolen falt ned fra kleshengeren inni posen som er utenpå, uten at jeg hadde merket det. Har lagt slik siden jeg hentet den for to uker siden og det var litt dumt, for den var blitt krøllete. Salongen hadde jo steamet den før jeg hentet den og da var den fin og glatt. Tror likevel ikke at jeg gidder å spandere ny steaming på kjolen, den blir jo litt krøllete når jeg har den på uansett. Får prøve å henge den på badet i damp fra dusjen, så glatter den seg forhåpentligvis ut igjen.

Ellers sendte jeg min kjære avgårde på utdrikningslaget sitt i dag tidlig. Han gruet seg visst litt, for vi vet at noen av de som sannsynligvis har vært med å planlegge, har arrangert noen ganske ville utdrikningslag før... Ja, ja, han får det sikkert gøy. Men i morgen har han det nok ikke fullt så bra, tipper jeg...

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

:kose: Godt at du får fikset på kjolen så den blir slik du vil, men kjedelig at den hadde krøllet seg slik for deg. Det hjelper seg nok om du henger den i damp på badet, ja.

Så bra at du har fått gode skussmål på presten :-)

Håper sambo'n din hadde et flott utdrikningslag i går!

Skrevet

Sambo er på vei hjem nå ja. De har vært på en hytte i Stavern og jeg gleder meg til å få referat! :-)

Ellers kjøpte jeg enda mer stæsj i går til å pynte med her hjemme til kaffeslaberaset. Skal være masse blomsterpynt, både kunstige og friske blomster. De kunstige blir hovedsakelig i form av kranser til å ha på dører og i de store stuevinduene våre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...