Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Åhh, så deilig det er med gode minner!

Ja gode minner er gull verdt! Jeg er så utrolig glad for at utdrikningslaget ble så vellykket på alle måter. Prøvde å ikke ha forventninger, men man blir jo inspirert når man hører om eller deltar i andres... :wink:

Nesten synd man bare skal drikkes ut én gang! (Ja for jeg akter å forbli gift!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med 3 1/2 uke igjen, føler jeg at vi må være effektive med å få på plass de siste detaljene nå! Er veldig redd for at det er noe jeg skal glemme...

Det har forresten dukket opp en liten utfordring: Fotografen som skal ta bilder av meg når jeg blir pyntet, må muligens melde avbud pga utenlandsoppdrag ifm den vanlige jobben sin! Den første fotografen vi hadde avtale med måtte jo også melde pass. Men jeg vil ha de "før"-bildene, så jeg gir meg ikke! I "verste" fall får jeg be brudgommen selv ta bildene. Da bryter vi jo tradisjonen med at han ikke skal se meg før vielsen, men bildene er viktigere for meg.

Her er ellers vår tidsplan for den store dagen, grovt sett:

10.00: Sjekker inn på hotellet der forloveren min og jeg skal kle oss om (samme hotell til bryllupsnatten).

11.00: Være hos frisør som skal sette opp håret. Tror det tar ca en time, men jeg setter for sikkerhets skyld av to timer, inkl. tid til å komme meg tilbake til hotellet, som er ca 10 min. unna med taxi.

13.00: Være tilbake på hotellet, der jeg skal få i meg en matbit på rommet.

14.00: Makeup-artisten og fotografen som skal ta "før"-bildene kommer. Kle på meg kjole etc.

15.45: Blir hentet for å kjøres til kirken sammen med forloveren min.

16.15: Vielsen starter!

17.00: Vielsen ferdig, ca. Vi blir fotografert, mens gjestene spaserer mot restauranten der middagen skal være.

18.00: Middagen starter (men regner med at den kan bli litt forsinket).

21.00/22.00: Vi drar hjem til oss for å spise bryllupskake.

Drar til hotellet hvor vi skal tilbringe bryllupsnatten en eller annen gang etter midnatt. Blir fort kl. 1-2, tenker jeg.

Parallelt med at jeg blir pyntet før vielsen, skal brudgommen hente kaker og buketten min. Og selvsagt komme seg til kirken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Hei

Det høres ut som kjøreplanen for dagen er på plass, det blir nok en flott fest!

Så dere henter Creme Brulé-kaken på lørdagen? Kanskje smart, det. :roll: Vi bør vel kanskje gjøre det samme..

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere henter Creme Brulé-kaken på lørdagen? Kanskje smart' date=' det. :roll: Vi bør vel kanskje gjøre det samme..[/quote']

Vi har kommet frem til at vi skal hente kakene om formiddagen 25. juni pga lite lagringsplass i kjøleskapet. Må jo likevel oppbevare disse mousse-kakene kjølig resten av dagen, det kan bli varmt midtsommers. Men de kan sikkert hentes dagen før også. Har dere bestilt kake nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Ja, vi har bestilt.

Det som er med den kaken er at den bare har en holdbarhet på tre dager, så jeg tenkte jo at hvis ikke alt blir spist opp (skal godt gjøres) så vil jeg gjerne ha litt nammenam til dagene etter.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Var inne her og leste om utdrikningslaget ditt. Hørtes ut som en fin dag! Bare gøy, ikke noe utdritning! :)

Og så fikk jeg jammen noen tips om steder jeg kan spise neste gang jeg er i Bergen :ler: (er utflyttet bergenser...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg kan love deg at den der "once in a lifetime"-følelsen etter utdrikkingslaget blir uendelig mye større etter bryllupsdagen, The Bride...det er vel ingen trøst, men dessverre er det sant! :wink:

Gikk og tenkte på utdrikkingslaget mitt i ei hel uke etterpå jeg - var helt i skyene. Og det ble ikke akkurat bedre etter bryllupet - føler at jeg akkurat har landet jeg! :ler:

Fint å lese kjøreplanen for dagen deres, gleder meg til å følge siste innspurt - og selvfølgelig til å høre referat og kanskje se noen bilder etterhvert! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at den der "once in a lifetime"-følelsen etter utdrikkingslaget blir uendelig mye større etter bryllupsdagen, The Bride...det er vel ingen trøst, men dessverre er det sant! :wink:

Gikk og tenkte på utdrikkingslaget mitt i ei hel uke etterpå jeg - var helt i skyene. Og det ble ikke akkurat bedre etter bryllupet - føler at jeg akkurat har landet jeg! :ler:

Skriver under på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med den kaken er at den bare har en holdbarhet på tre dager' date=' så jeg tenkte jo at hvis ikke alt blir spist opp (skal godt gjøres) så vil jeg gjerne ha litt nammenam til dagene etter.. :wink:[/quote']

Takk for tipset! Vi kommer sikkert også til å ha rester, og da vil jeg også definitivt kose meg med kake både søndagen og mandagen før vi drar på bryllupsreise! :sjarmor:

Søndagen skal vi ha en lunsj for familien, med kakerester og annet snadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(er utflyttet bergenser...).

Du også ja... :wink:

Kverula og aprilbrud: Jeg håper bryllupet vårt blir like bra som forventet ja!! Hvis alt går som det skal, så tror jeg det virkelig blir en feiring etter vårt hjerte! Kommer sikkert til å leve lenge på de minnene! :-)

Nesten trist at det snart er over - da får jeg finne noe nytt å planlegge...

Ellers så er jeg superfornøyd i dag, med at vi har fått handlet vaser og telysholdere på IKEA. Vasene skal vi ha i kirkevinduene med Märtha-liljer i, har sett det før i en vielse og vet at det blir kjempefint!

Telysholderne skal jeg plassere rundt i leiligheten (til kaffeslaberaset) med hver sin hvite rose som flyter i vann.

Og så fikk jeg sølvkrusene i posten som jeg har bestilt fra USA, de skal forloveren min og jeg lage små rosedekorasjoner i. Blomster er kjempeviktig for meg, gleder meg til virkelig å kunne unne oss overflod av friske blomster for en gangs skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Heisann vennen!

Hørtes ut som et supert utdrikningslag! :sjarmor: Akkurat noe sånt jeg håper på...

Så moro at du har funnet armbånd til sist da (og fikk avbestilt det andre). Jeg gikk for det jeg fant på Bjørklund. Passet perfekt til smykket og øredobbenen mine.

Så gøy med kjolen din! Og at andre også synes den var perfekt til deg! Gøy å høre. Min søster begynte å gråte da hun så jeg stå med kjolen min på i brudesalongen i Danmark :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo! I'm back in business! :D

Ferdig med eksamensstress! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Vigdis, lunacia og Izaria!

Jeg gikk for det jeg fant på Bjørklund. Passet perfekt til smykket og øredobbenen mine.

Jeg kjøpte også mitt armbånd på Bjørklund! :-)

Det er hjerteformede zirkoner som ligger tett i tett, annenhver hver sin vei, hvis du skjønner. Det glitrer så fint! Øredobber fant jeg på Accessorize, middelsstore strass. Gleder meg til å bruke alt. Lurer kanskje litt på det halskjedet mitt, som er relativt stort ift hva mange bruder bruker. Mange bruker jo ikke halssmykke i det hele tatt. Men jeg har ikke lyst å være helt minimalistisk på den store dagen - vil ha litt "glam"! :wink:

Både forloveren og søsteren min syntes visst at smykket passet til kjolen, som jo er ganske enkel og samtidig har ganske dyp utringning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lekkert ut! Synes det er stilig med litt store smykker jeg da, alt trenger ikke å være så innmari yndig og søtt selv om man er brud. Håper vi får se bilder av deg etter den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Koser meg med å sjekke ønskelisten vår på nett. Noen har handlet derfra allerede... :sjarmor: *

* Må overtale brudgommen til at vi fører opp på listen det bestikket jeg har kjempelyst på... *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Høres lekkert ut! Synes det er stilig med litt store smykker jeg da' date=' alt trenger ikke å være så innmari yndig og søtt selv om man er brud. [/quote']

:Nikke:

Ja, selv om smykkene er relativt store og synlige, så synes jeg samtidig de er ganske enkle og klassiske.

Og bilder skal dere nok få se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestemt oss for bestikk! Villeroy & Boch Piemont. Jeg hadde egentlig tenkt på et annet, men måtte møte min kjære litt på halvveien siden han syntes dette var finere. Kult at det har ganske mange ekstra deler man kan kjøpe også, som kakespade, salatbestikk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...