AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg skal akkurat i gang med å bake en kake til 17. mai. Ser jeg har glemt å kjøpe mandelmel, og får heller ikke tak i det noen plass. Går det an å bruke vanlig hvetemel i stedet? Anonymous poster hash: a91ff...edb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Jeg vet ikke, men i verste fall kan du jo kjøpe mandler i løsvekt og lage ditt eget mandelmel? Anonymous poster hash: 9e8a2...608
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Tviler. Du kan lage ditt eget mandelmel. Anonymous poster hash: 43609...68a
Durinur Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 Som regel er det en dårlig idé å bruke hvetemel istedenfor mandel. Spesielt når det er snakk om kransekaker og sånt. Er jo noen år siden du trengte svar nå, men så at denne dukket opp når jeg søkte etter tips for å bruke mandelmel, så tenkte å dele tipsene mine her (siden det ikke var noen gode svar). Så kanskje noen i fremtiden kommer over den via Google igjen og får råd av meg Om du mangler mandelmel er det en smal sak å lage det selv. Du kan lage eget mandelmel ved å knuse mandler fint. Man trenger ingenting annet enn knuste mandler, så får man mandelmel. Noen anbefaler mandelkvern, men vanlig kjøkkenmaskin fungerer helt fint her i huset. Så neste gang det er tomt for mandelmel på butikken har dere i alle fall et alternativ. Bare merk at hvis dere skal ha mandelmel uten skall tar det laaang tid, for først må man koke mandlene, og så vente i flere dager på at de blir kalde igjen før man kan kverne de til mel...
Brunhilde Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 13 minutter siden, Durinur said: ... Og spørsmålet var fra 2014, får håpe vedkommende ikke ventet på svar helt til i dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå