Gå til innhold

God kredittscore, men får ikke kreditt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har søkt om kredittkort nå før sommeren, (kun for sikkerhet og reiseforsikring, ikke forbruk) men får beint avslag på alle jeg søker på.

Har fått to gjenpartsbrev hvor jeg scorer 70/100 og 4/5, altså lav risiko.

Fikk også avslag fra klarna på fakturakjøp på 800 kr.

Er 30, stabil og god inntekt, har ikke flyttet på sju år og ingen betalingsanmerkninger.

Har prøvd å Google meg litt fram på hvorfor jeg blir avvist, men finner ikke særlig svar. Noen som har peiling på det med kredittscore, og hva jeg kan gjøre videre?

Anonymous poster hash: 25d4e...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt lavere inntekt før? Enkeltpersonsforetak? Jeg hadde samme problem noen år, etter at jeg slettet et gammelt firma fikk jeg plutselig kreditt.



Anonymous poster hash: 1454f...998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt lavere inntekt før? Enkeltpersonsforetak? Jeg hadde samme problem noen år, etter at jeg slettet et gammelt firma fikk jeg plutselig kreditt.

Anonymous poster hash: 1454f...998

Nja jeg har vel hatt rundt 300000 i begynnelsen av karrieren, før jeg i 2012 gikk opp til rundt 400000. Nå ligger jeg på 460000. Jeg er enslig forsørger, om det skal være av betydning.

Anonymous poster hash: 25d4e...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig merkelig. Har du søkt om kredittkort i din faste bank? Hva med å ta kontakt med de og høre hva de tenker?



Anonymous poster hash: 7740e...d10
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier virker det veldig merkelig. Har du ekstremt høy husleie eller lån? Jeg har hatt dårligere kredittscore enn det, drevet eget firma og var enslig forsørger - og fikk innvilget kredittkort. Og Klarna godkjenner jo omtrent alt og alle. Ville, som forslått over her, tatt kontakt med egen bank for å høre :-)

Anonymous poster hash: 066e4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt stabil inntekt de tre siste år?



Anonymous poster hash: d7abd...f3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du planer om å delta i luksusfellen...

Anonymous poster hash: dfb04...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke 460000 allverden i årslønn i 2014 da. De sammenligner din gjeld mot din betjeningsevne. Der er nok forklaringen.

Anonymous poster hash: dfb04...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut hvis det ikke ligger noen tikkende gjeldsbomber der. Jeg tjener mye mindre og har mange ulike kredittkort.



Anonymous poster hash: 6c012...cd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke 460000 allverden i årslønn i 2014 da. De sammenligner din gjeld mot din betjeningsevne. Der er nok forklaringen.

Anonymous poster hash: dfb04...857

Veldig mange i dette landet som tjener mye mindre enn 460000 i året, og de har både kreditten og huslån. Bare tull at man blir nektet kredittkort pga lav inntekt med den inntekten.

Anonymous poster hash: 066e4...815

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du planer om å delta i luksusfellen...

Anonymous poster hash: dfb04...857

Er da ikke så mange som havner i luksusfellen kun pga ett kredittkort. De fleste med kredittkort klarer da fint å styre det uten problemer.

Anonymous poster hash: 066e4...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

Jeg synes jo det er veldig merkelig, må vel ta meg en telefon til banken.

Jeg har pr dags dato 20000 kr i gjeld til Lånekassen, thats it. 8000 i husleie.

Ingen gjeldsbomber liggende heller..

Leser jeg gjenpartsbrevet riktig da? Den siste jeg fikk sto det score på 70, ingenting annet. Kan det være en annen "skala" de opererer etter?

Anonymous poster hash: 25d4e...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

Jeg synes jo det er veldig merkelig, må vel ta meg en telefon til banken.

Jeg har pr dags dato 20000 kr i gjeld til Lånekassen, thats it. 8000 i husleie.

Ingen gjeldsbomber liggende heller..

Leser jeg gjenpartsbrevet riktig da? Den siste jeg fikk sto det score på 70, ingenting annet. Kan det være en annen "skala" de opererer etter?

Anonymous poster hash: 25d4e...454

Da skulle man nesten tro de har noen feilaktige opplysninger de legger til grunn. Du vasser jo nesten i penger i forhold til meg, og jeg har over 100 000 i kreditt på ulike kort.

Anonymous poster hash: 6c012...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg sto det 45 og lav risiko. Mulig pga huskjøp?

Ikke problemer med klarna heller.

Kan det være du har en bet.anmerkning du ikke husker?

Jeg har aldri fått en purring på en regning.



Anonymous poster hash: 12f2d...2d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg sto det 45 og lav risiko. Mulig pga huskjøp?

Ikke problemer med klarna heller.

Kan det være du har en bet.anmerkning du ikke husker?

Jeg har aldri fått en purring på en regning.

Anonymous poster hash: 12f2d...2d3

En betalingsanmerkning står alltid i slik brev :) Så det kan jo ikke være det heller, om ikke TS har lest brevet feil da.

Anonymous poster hash: 066e4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke så høy score om man har betalingsanmerkning.

Jeg hadde ringt banken min og spurt jeg, hvis du har søkt om kredittkort der. Syns det er merkelig du ikke får et eneste kredittkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du forsøkt å søke om Norwegiankortet? Hvem som helst får det. Jeg tjente nesten ingenting da jeg fikk det. Akkurat nå får du 200 cashpoints når du søker om kortet gjennom denne kampanjen:

http://www.banknorwegian.no/HYZGC3BV/



Anonymous poster hash: c98bc...311
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke så høy score om man har betalingsanmerkning.

Jeg hadde ringt banken min og spurt jeg, hvis du har søkt om kredittkort der. Syns det er merkelig du ikke får et eneste kredittkort?

Ja, jeg skal gjøre det i dag. Jeg synes det er så merkelig selv, nesten så jeg tror det er som noen over sier at det ligger inn noe feilinformasjon. Men så er det med den høye scoren igjen da..

TS

Anonymous poster hash: 25d4e...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting. En slektning ble utsatt for id-tyveri. Han sperret seg frivillig for kreditt. De som misbrukte hans navn fikk dermed ikke fortsatt å låne og ta opp kreditt. Han fikk tilsendt kredittopplysninger, og der sto ikke dette opplyst. Kan det være noe slikt som er lagt inn på deg?

Anonymous poster hash: 066e4...815

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...