Gå til innhold

Svigermor og 17.mai......huff. Bunadssko.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far bestemmer når ungene er hos far.

Anonymous poster hash: 2e155...f1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg litt, TS. Bunad er en spesiell festdrakt, og bunadssko hører med til antrekket. En ting hvis skoene er ukomfortable, men dine barn har jo aldri opplevd skoene som det.

Husker at jeg selv som barn syntes det var veldig stas å ha på meg bunaden, med alle tilhørigheter, sko, forkle, sølje. Og joggesko hadde vi sikkert med i veska (men jeg syntes heller ikke bunadskoene var vonde, så jeg byttet aldri).

Men uansett, her vil svigermor bestemme, og det er uansett ikke verdt å ta opp kampen. La dem bestemme, så bestemmer du neste gang.

Anonymous poster hash: 89f9f...02f
  • Liker 2
Skrevet

Helt enig i at far bestemmer når far har ansvaret, men her virker det som om det er svigermor som bestemmer, og det er ikke hennes unger å bestemme skotøy for.

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Helt enig i at far bestemmer når far har ansvaret, men her virker det som om det er svigermor som bestemmer, og det er ikke hennes unger å bestemme skotøy for.

Men det er det opp til far å avgjøre.

• Liker 6
Skrevet

Men det er det opp til far å avgjøre.

Hvorfor ringe eksem hvis far følte han hadde tatt avgjørelsen selv?:klo:

Skrevet

Enig. Og bunadsko er vonde, så hadde ikke latt barna herje i de en hel dag. Joggesko er ofte sett blandt barna her.

Anonymous poster hash: 721c6...476

Mine bunadssko er kjempegode å gå i. Har aldri hatt vondt i føttene etter en hel dag med bunad på. :)

___

Når det er sagt, så går min egen sønn i joggesko til bunaden, hehe. ;) Jeg gidder ikke investere i ekte bunadssko til en voksende gutt, og de billige kan umulig være gode å gå i, så her får han gå i joggesko. Synes det er helt ok jeg. :)

Så er det jo da faren som bestemmer skotøy når de er hos han.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en fornuftig svigermor, og heldige barn. :)

Anonymous poster hash: 2489c...ef9
  • Liker 2
Skrevet

Her blir det joggesko til bunad i morgen.

Skrevet

Jeg har sluttet med bunadssko til ungene. Det har aldri skapt annet enn gnagsår og vonde føtter. Har riktignok ikke brukt joggesko, men nøytrale pensko istedet. Bunadssko burde boikottes.

• Liker 1
Skrevet

Velg dine kamper med omhu TS... Dette tror jeg ikke er en kamp jeg hadde tatt meg bryet med å kjempe...

For all del, jeg ser poenget ditt kjempegodt. Men er det sååå viktig?

Skrevet

de velger joggesko til bunad og så lemper de den endelige beslutningen over på deg? typisk det, hvis det blir negative kommentarer om dette så er det deg det slår tilbake på, du får bare si du ikke visste om det.

Skrevet

Mine bunadssko er kjempegode å gå i. Har aldri hatt vondt i føttene etter en hel dag med bunad på. :)

___

Når det er sagt, så går min egen sønn i joggesko til bunaden, hehe. ;) Jeg gidder ikke investere i ekte bunadssko til en voksende gutt, og de billige kan umulig være gode å gå i, så her får han gå i joggesko. Synes det er helt ok jeg. :)

Så er det jo da faren som bestemmer skotøy når de er hos han.

De bunadskoene jeg kjøpte til sønnen ifjor på en skobutikk, kostet 300kr og var veldig myke og fine.

Han gikk i de hele dagen, og har ikke nevnt med ett ord at det var noe ubehag ved det.

De passer i år også, men denne gangen uten ekstra ullstrømper i... (Det hadde han ifjor da det var kaldere.)

Dessuten kan de jo arves videre til lillebror etter hvert, siden de er ganske lite brukt.

Mine bunadssko er mye stivere og er derfor ikke SÅ gode å ha på en hel dag. Angrer noen ganger på at jeg kjøpte nye, for de gamle var veldig gode å gå i.

TS: Si til far at her bestemmer han, men at om det var hos deg, hadde barna hatt bunadssko. Da sier du din mening, men lar han ta avgjørelsen. (Pass på å legge det frem slik at det blir tydelig at du ikke vil bli sint eller fornærmet dersom han ender med å velge joggeskoene.)

Gjest New_Girl
Skrevet

Siden barnefar ringer deg og forteller deg dette så regner jeg med at han ikke er glad i joggesko selv. Men dette får han da virkelig ordne opp i selv. "javel" hadde jeg sagt, og ikke brydd meg mer med det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest imponert over at det er så mange som har bunad til voksende barn! Men la dem nå bare gå med joggesko, skikkelig dresscode kan de begynne å følge når de er rundt konfirmasjonsalder. Joggesko er ikke stygt. Det eneste som er stygt på 17. mai er når ungene får slepe flagg i bakken :s

Anonymous poster hash: 19d7b...eee

AnonymBruker
Skrevet

Joggesko til bunad...!? Hvis bunadsskoene er vonde, går det vel an å bruke noen svarte, nøytrale pensko? Og hvis bunadsskoene ikke er vonde, så er det vel ikke et problem? Joggesko hører ikke hjemme når man skal pynte seg...

Anonymous poster hash: 1d929...8f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Joggesko til bunad...!? Hvis bunadsskoene er vonde, går det vel an å bruke noen svarte, nøytrale pensko? Og hvis bunadsskoene ikke er vonde, så er det vel ikke et problem? Joggesko hører ikke hjemme når man skal pynte seg...

Anonymous poster hash: 1d929...8f0

Enig. Her inne virker det litt som man er en dårlig mor hvis man ikke har joggesko til bunaden. Er mange fine sko å velge mellom, svarte pensko. Og nå er det vel spesielt hos voksne damer at bunadsko kan være ubehagelige (vi kjøper kanskje litt for små størrelser?). Kan ikke huske at jeg noen gang hadde vondt i føttene en 17. mai som barn. Men som voksen, derimot, har jeg mange ganger opplevd det. :-)

Anonymous poster hash: 89f9f...02f

• Liker 1
Skrevet

Jeg lot være å si noe, men tenkte det samme selv...:) For å være ærlig føler jeg at hvis man skal ha joggesko på 17.mai, så tar man på barna noe annet enn bunad.

• Liker 3
Skrevet

Hørte fornuftig ut..

Skrevet

Jeg er mest imponert over at det er så mange som har bunad til voksende barn! Men la dem nå bare gå med joggesko, skikkelig dresscode kan de begynne å følge når de er rundt konfirmasjonsalder. Joggesko er ikke stygt. Det eneste som er stygt på 17. mai er når ungene får slepe flagg i bakken :s

Anonymous poster hash: 19d7b...eee

Som regel ikke snakk om bunader, men om festdrakter fra barneklesbutikker eller hjemmelagede antrekk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...