Gå til innhold

Svigermor og 17.mai......huff. Bunadssko.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada, nok en tråd om svigermor.

I år skal mine 3 barn være hos barnefar på 17.mai, de dro dit på tirsdag.

Når jeg kjørte de, leverte jeg samtidig bunadene til de 2 jentene mine, samt bunadssko. Fikk en telefon fra barnefar i stad som sa at moren hans hadde kjøpt JOGGESKO til alle ungene, som hun mente de skulle bruke på 17.mai. Hun er sykelig opptatt av helse og velvære og mener at man skal gå i mest mulig komfortable sko.

Nå vet jeg at hvis ikke jeg setter ned foten kommer mine barn til å gå i bunad og joggesko på 17.mai. Skal jeg bare la henne gjøre det eller burde jeg si noe? Jeg skal jo trossalt ikke være med de 17.mai, men kjenner jeg blir mektig irritert allikevel. Barna mine har gått i bunadssko i alle år, og de har ikke klaget over at det er ukomfortabelt å gå i det.

Anonymous poster hash: 8f51b...add
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg dine kamper. Har det egentlig noe å si? Mange barn har da på seg praktiske sko til kjoler o.l.

• Liker 19
Skrevet

la dem bare gjøre det.så slipper du og krangle:)

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes far skal bestemme når de er hos far, så bestemmer du når de er hos deg.

• Liker 31
Skrevet

Jeg synes far skal bestemme når de er hos far, så bestemmer du når de er hos deg.

Dette!

• Liker 3
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor barnefar ringte til deg angående dette overhodet. Når barna er hos han, så er det han som bestemmer slike ting, og det er jo ikke nødvendig å informere deg om dette.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Og bunadsko er vonde, så hadde ikke latt barna herje i de en hel dag. Joggesko er ofte sett blandt barna her.

Anonymous poster hash: 721c6...476

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor barnefar ringte til deg angående dette overhodet. Når barna er hos han, så er det han som bestemmer slike ting, og det er jo ikke nødvendig å informere deg om dette.

Kanskje heller ikke barnefar liker tanken på joggesko til bunad, men er for feig til å si det til sin mor? Lettere å skyve eksen foran seg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid begynt dagen med bunadsko, men hatt med joggesko eller andre komfortable sko i reserve hvis føttene ble vonde. Du kan kanskje foreslå det? Ellers hadde jeg ikke gidda å lage noe oppstyr av det.

Anonymous poster hash: e6565...25e

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva det har av betydning for deg.

Er du redd det skal gå stygge rykter om at barna dine brukte joggesko?....

Anonymous poster hash: 721c6...476

• Liker 4
Skrevet

Enig

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi alltid prøvd å overtale til å bruke joggesko i toget, ser ingen grunn til at unger skal gå i bunadssko når de skal gå langt og leke.

Anonymous poster hash: dd4d0...e83
  • Liker 1
Skrevet

Du bestemmer ikke når barna er hos barnefar, det gjør han. Så dette må du bare bite i deg. Og det er sant at bunadssko kan være slitsomme å gå i en hel dag, så det kan være greit å ha komfortable sko tilgjengelig. Det skal vi ha her. Det viktigste er ikke at barna er "korrekt kledd, men at de får en fin dag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ringer han og sladrer til deg fordi han ikke tør å ta det opp med mora si selv? La unga gå i joggesko om de ønsker det mener nå jeg. De vet vel at bunadskoene er med, så kan de få velge selv.

Anonymous poster hash: ea9a4...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Fornuftig svigermor. Hvem har vel ikke bært ungen hjem etter 17 maifeiring pga de er slitne og sår i bena.

Du skal være glad hun bryr seg. Du skal ikke være der, og hva kan skje om de går i joggesko?

Får du dårlig rykte?

Herregud, ikke rart det er krig i verden

Anonymous poster hash: f5319...829
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Irrlys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er en sak som kan skape konflikter mellom dere, så lurer jeg på hvordan i all verden dere skal klare å samarbeide om de viktige tingene angående barna i årene fremover. Herregud, det er sko! Ingen dauer av å gå i joggesko til bunad! :roll:

Anonymous poster hash: 28a9b...192
  • Liker 2
Skrevet

Aaaahhhhhhhh............ skulle ønske jeg kunne gå i joggesko under bunaden!

Ungene er hos faren og da syntes jeg han skal få bestemme hva ungene har på seg, ikke du og ikke svigermor!

• Liker 1
Skrevet

Aaaahhhhhhhh............ skulle ønske jeg kunne gå i joggesko under bunaden!

Ungene er hos faren og da syntes jeg han skal få bestemme hva ungene har på seg, ikke du og ikke svigermor!

En av få fordeler med å spille i korps i maidagene. Man kan bruke skikkelige spasersko til uniformen. ;)

Glad i korpset, altså. Misforstå meg rett, men jeg syns marsjering er noe blæ. Spille og gå i takt samtidig, liksom. Vanskelig...

TS: Du kan jo foreslå for far at de tar med bunadsko som barna kan ta på dersom de vil det, når toget er over?

AnonymBruker
Skrevet

En av få fordeler med å spille i korps i maidagene. Man kan bruke skikkelige spasersko til uniformen. ;)

Glad i korpset, altså. Misforstå meg rett, men jeg syns marsjering er noe blæ. Spille og gå i takt samtidig, liksom. Vanskelig...

TS: Du kan jo foreslå for far at de tar med bunadsko som barna kan ta på dersom de vil det, når toget er over?

Nå ja, de aller fleste som går i korps vet at uniformsskoene ikke er gode å gå/marsjere i før de har blitt brukt en god stund. Og når de endelig har blitt gode, så må de byttes ut fordi de plutselig har blitt for små. ;)

Men ellers, her i området er det vanlig med joggesko i barnetoget og under lekene, uansett antrekk, mens penskoene er forbeholdt de roligere aktivitetene. :)

Jeg håper barna får gå i joggesko.

Anonymous poster hash: bba2f...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...