Gjest MrsL Skrevet 14. juni 2004 #21 Del Skrevet 14. juni 2004 Nettopp..... Lover skal helst ha flertall på Storitnget. Når da Regjeringen ikke er i flertall får de nødvendigvis støtte fra andre.... Og dermed er de fleste partier involvert i ett eller annet som Bondevik til slutt setter navnetrekket sitt under. Det er nok ikke så stor forskjell på partiene som mange kanskje hadde ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemlig Skrevet 14. juni 2004 #22 Del Skrevet 14. juni 2004 Man kan jo ikke plukke ut en enkelt hendelse og dømme en enkelt politiker for utfallene. Det gjelder å ha klart for seg hvordan samhandlingsprosessen mellom storting og regjering fungerer. Det er ulike stortingskomiteér med representanter fra ulike partier og det er regjeringen (utøvende makt- ministre og byråkrati) som fremmer de politiske forslagene til stortinget (dømmende makt- folkevalgte). Derfor å si at 1 person har gjort en dårlig jobb eller at 1 person har skylden for noe...er ganske ekstremt. Det er jo et politisk system- ikke et Se og Hør. Det er et intrikat spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henriks Skrevet 14. juni 2004 #23 Del Skrevet 14. juni 2004 regjeringens oppgave er bla. å legge frem et statsbudsjett som de må ha flertall i stortinget for å få gjennomført. Det samme gjelder i forhold til nye lover, men det er opp til regjeringen med Bondesvik i spissen å styre skuta, og jeg mener at han er en jævla dårlig kaptein. De fleste stortingspolitikere har tro det heller ei en utdannelse fra før, men heldigvis er det ikke alle som praktiserer sitt tidligere yrke i den perioden de sitter på tinget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #24 Del Skrevet 14. juni 2004 De fleste stortingspolitikere har tro det heller ei en utdannelse fra før' date=' men heldigvis er det ikke alle som praktiserer sitt tidligere yrke i den perioden de sitter på tinget.[/quote'] Han er jo medlem av et kristent parti, ville vært naivt å tro at ikke dette preget deres politikk, uavhengig om han er utdannet prest eller ei-... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henriks Skrevet 14. juni 2004 #25 Del Skrevet 14. juni 2004 Ok, jeg forstår. Det er vel derfor han har så mye tid til å være med i TV deabatter, fly i bryllup, vie folk, sende tekstmeldinger til Åge fjørtoft om taktiske forslag osv. Denne Bondesvik regjeringen har ikke fått til en dritt, delvis p.g.a det norske politiske systemet som gjør det mulig å danne mindretallsregjeringer, men også fordi de forslagene de kommer med er så dårlige at de ikke får flertall for å gjennomføre dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henriks Skrevet 14. juni 2004 #26 Del Skrevet 14. juni 2004 At han jobber som prest ved siden av å være statsminister har vel ingenting med gjennomføringen av Krfs politikk. Jeg bare synes det er kritikkverdig, og det kan til og med være ulovlig visst han tjener noe på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #27 Del Skrevet 14. juni 2004 At han jobber som prest ved siden av å være statsminister har vel ingenting med gjennomføringen av Krfs politikk. Jeg bare synes det er kritikkverdig' date=' og det kan til og med være ulovlig visst han tjener noe på det.[/quote'] Tror nok han har finansene i orden. Han jobber kun som prest når han vier folk han kjenner, ettersom jeg vet. Og skulle han jobbe mer tror jeg ikke han tar penger for det (prester tjener forøvrig svært lite uansett...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henriks Skrevet 14. juni 2004 #28 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er prinsippet jeg finner kritikkverdig. selvfølgelig har han finansene i orden. Han har jo vært med på å vedta en gullkantet pensjonsordning som vanlige dødlige bare kan drømme om. Jeg er imot en blanding av relgion og politikk og jeg er imot statskirken. Jeg kjenner en fyr som hilste på Kjell M, og han fortalte meg at han hadde et slapt håndtrykk. Fyren er representant for Norge og det synes jeg er pinlig. Så du den rævslikkingen han drev med ovenfor clinton når han var på offisielt besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #29 Del Skrevet 14. juni 2004 Ojojoj, her blander du mye sammen. Ingen vits i å diskutere mer med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henriks Skrevet 14. juni 2004 #30 Del Skrevet 14. juni 2004 Det siste innlegget var bevisst usaklig fordi det var ikke Bondevik jeg ønsket å diskutere, men regjerings politikk. Kommer til å savne deg søtnos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. juni 2004 #31 Del Skrevet 14. juni 2004 Saklig ja :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til Henriks Skrevet 14. juni 2004 #32 Del Skrevet 14. juni 2004 Du Henriks, du jobber kanskje i Forsvaret? I og med at snakker på den måten? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henriks Skrevet 15. juni 2004 #33 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg er litt usikker på hvilke måte du referer til. Min frustrasjon over denne regjeringen er ikke kun knyttet til den udugligheten knyttet til forsvarsministeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 16. juni 2004 #34 Del Skrevet 16. juni 2004 Nettopp..... Lover skal helst ha flertall på Storitnget. Når da Regjeringen ikke er i flertall får de nødvendigvis støtte fra andre.... Men det er selv opp til regjeringen hvordan de velger å gjennomføre lover osv. som er vedtatt i stortinget. Det er gjennomførelsen jeg kritiserer mest her. Selvsagt blir det vedtatt ting jeg ikke like, både fra det partiet jeg hører med til og fra de andre, men regjeringen velger jo selv hva de ønsker å gjøre med det fattede vedtaket(selvsagt etter betingelser som er satt). Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. juni 2004 #35 Del Skrevet 16. juni 2004 Skjønner ikke helt hva du mener her Yvonne. Kan du utdype litt, evt komm me deksempler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå