Gå til innhold

Skam dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis noen har nok med seg selv og sitt, så ser jeg ikke helt hvor min plass skal være hen..



Anonymous poster hash: adb88...cc4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Skam dere"?! Hva er det med dette uttrykket, leser mer og mer her inne at folk burde skamme seg. For meg er en som bruker dette uttrykket en som virkelig hever seg over andre og skal bestemme over riktig og gal oppførsel. Nå kan det hende du har et godt poeng, altså, TS, i innlegget ditt, men jeg klarer ikke å forholde meg til en som sier at jeg må skamme meg. Er tross alt en helt normal voksen dame, og det å skamme seg er ikke så sunt for noen :)Anonymous poster hash: 79ebf...2de

Helt enig! Og jeg er psykisk syk...Synes det å si at folk skal skamme seg, er et dårlig utgangspunkt for en konstruktiv dialog.

Vekk med skam og stigma, men da er det skuffende at en som vil støtte psykisk syke (eller er det selv) nettopp ber andre om å skamme seg - ingen burde skamme seg.

Anonymous poster hash: 8b991...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Kjipt for disse betterthanyou-ene når de selv går på en smell eller havner i en bølgedal...for da kan de ikke bli sammen med noen, da de mener at en med følesesmessige problemer ikke er verdige å være sammen med...

Da må man være konsekvente på holdningene sine. Eller?

Eller får pipa en annen låt?

Vakke de jeg mente...osv?

Eller: det gjaldt alle andre men ikke meg selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

jeg har slitt meg ut på personer som ikke har psykisk diagnose, hva skal det da bli med en person som har det?

Det er ikke diskriminering det er egentlig et standpunkt jeg tar.

Anonymous poster hash: 426f3...ff2

Må ærlig talt si at det du sier her virker noe sløvt på meg.

At en person har en psykisk diagnose betyr ikke at vedkommende på noen måte er værre enn de personene du har slitt deg ut på eller værre enn andre mennesker uten en diagnose.

Bare for og informere deg så er majoriteten av de som faktisk oppfyller kravene til forskjellige diagnoser ikke diagnostisert. Man regner bl.a med at 10-15% av befolkningen oppfyller kravene til en personlighetsforstyrrelse. For og ikke og snakke om folk som har ting som nevroser, tvangsmessig atferd og lignende. De er OVERALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Er det noe som kan få folk til å slite psykisk, så er det å bli påført skamfølelse, så TS bør skjerpe ordbruken sin. Jeg hater frasen "skam deg". Sikkert fordi jeg ble oppdratt etter det prinsippet av mine foreldre, og har lidd av "snill-pike-syndromet" hele livet pga det.

Og hvem jeg ønsker å være i et forhold med og ikke, er helt og holdent min egen avgjørelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...