-Fisken- Skrevet 14. juni 2004 #1 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er helt sykt at det ikke er mulig å klage på muntlig eksamens karakter! Når det er én sensor som bestemmer karakteren faglærer har ikke et ord han skulle ha sagt. Det blir jo helt feil.. Var oppe i samfunnsfag muntlig på fredag. Følte det gikk ganske bra Var helt sinnsykt nervøs, det ble bare enda verre av sensoren. Han satt og så seg rundt om i rommet, sukket litt, virket direkte uinteressert. Når jeg sa ting som liksom skulle være litt morsomme, så han bare dumt på meg, mens faglæreren min lo. Følte meg skikkelig utrygg Også kom han med skikkelig dumme spørsmål. Fikk sagt det jeg skulle si, man skalv hele tiden. Var i alle fall deilig å bli ferdig, men var skikkelig irritert på sensor, som gjorde meg utrygg og enda mer nervøs, skal ikke sensor hjelpe og veilede deg? Så kom bomben. Fikk 4!!!!!!! Fy f! Ble så utrolig skuffa. Grunnen til sensor var at jeg ikke hadde vist noen statestikker og kommet med flere fakta da jeg fortalte om befolkning og befolkningsvekst. MEn hallo! Jeg hadde jo sagt før jeg begynte, at jeg ikke kom til å vise noen statestikker og diagrammer, ettersom de ofte "lyver" og ikke sier så mye. Jeg la mer vekt på det jeg trodde og tenkte om befolkningsvekst. Dette har faglæreren min lært oss at vi skal. Han sier at fakta som står i boken ikke er så interessant, det vet han fra før av. Han vil vite hva vi tenker om tingene. Faglæreren min var helt uenig i 4'rn. Han mente det var en klar 5. Men nei, det er ikke mulig å klage på karakteren. Hvis man skal det, er det bare fordi man har blitt urettferdig behandlet. Jeg mener jeg på en måte ble det, men det mente ikke ledelsen. Bare fordi en mattelærer som er opphengt i statestikk, tall og fakta, var sensor i samfunnsfag, fikk jeg 4. Fy søren, jeg er så sint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #2 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er ingen selvfølge å få 5 og 6 på muntlig eksamen. Å avfeie statistikker uten videre er kansekj litt drøyt av deg, mener du eks at SSB sine statistikker er helt på jordet og ikke kan bruykes til noe som helst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #3 Del Skrevet 14. juni 2004 Selv om faglæreren din vet hva som står i læreboka, så kan det vel hende at sensoren ville vite om du visste hva som sto der. Det var vel det du skulle vise om du kunne på eksamen.... Egne tanker og vurderinger er sikkert vel og bra, men på en eksamen må man jo vise at man kan fakta også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 14. juni 2004 Joda, men vi er lært opp til å komme med egne meninger og tanker. Selvfølgelig kan statestikker vise en del, men jeg bestemte meg får heller å snakke rundt det, ettersom jeg bare hadde ca. 8 min til dette emnet. Jeg kom med noen fakta fra boken, ja, men jeg sto ikke å leste opp ordrett det som stod der, jeg diskuterte heller rundt det, akkurat som vi har lært av faglæreren vår. Poenget mitt var at det er utrolig at man ikke kan klage på eksamen, når man kan klage på andre karakterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juni 2004 #5 Del Skrevet 14. juni 2004 Man kan da klage på karakteren for en skriftlig eksamen (trenger ikke være urettferdig behandling, kan også være at man er misfornøyd med karakteren), man skulle da tro at det samme går an til muntlig? Men problemet med muntlig er at det er ingen bevis på hva du faktisk sa. En skriftlig eksamen kan gis til en annen sensor om kandidaten har klaget på karakteren. Hvordan skal man kunne bedømme en muntlig eksamen i ettertid? Men jeg synes ikke du skal tenke så mye på det. 4 er faktisk en god karakter, overhodet ikke noe du behøver skamme deg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 14. juni 2004 Man kan da klage på karakteren for en skriftlig eksamen (trenger ikke være urettferdig behandling' date= kan også være at man er misfornøyd med karakteren), man skulle da tro at det samme går an til muntlig? Men problemet med muntlig er at det er ingen bevis på hva du faktisk sa. En skriftlig eksamen kan gis til en annen sensor om kandidaten har klaget på karakteren. Hvordan skal man kunne bedømme en muntlig eksamen i ettertid? Men jeg synes ikke du skal tenke så mye på det. 4 er faktisk en god karakter, overhodet ikke noe du behøver skamme deg over. Ja, synes det er merkelig selv. Det er jo en person som er "vitne", faglæreren min satt der hele tiden. Men, men, får ikke gjort noe med det nå. Det er bare meg og min greie med karakterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #7 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er slik at man ikke kan klage, med mindre det er begått formfeil. Det samme gjelder på de fleste universiteter jeg vet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå