Gå til innhold

Lån på bryllup...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sitter egentlig å lurer på om dette er eneste utvei akkurat nå. Sambo sin jobb ble plutselig i pengenød for noen måneder tilbake pga lite arbeid. Så han ble permittert og vi ser jo at vi ikke har hatt mulighet til å spare så mye som vi trenger i disse månedene. Nå er han tilbake, men nå faller min inntekt bort i 2 mnd før den kommer tilbake som 5000kr mindre, og det er jo akkurat det jeg har råd til å spare!

Dette vil pågå inn noen mnd før jeg er på fullt igjen. Så det ser ut som sparingen vår plutselig går i vasken, og jeg må rett og slett si jeg er utrolig fortvilet. Som det er nå vil vi mangle 30-50 000 til slutten av hva som var beregnet.

Vil det være helt idiotisk å ta litt mer i huslånet? Summen vil jo da være på max 50 000, men mest sannsynelig klarer vi 30 000. Jeg tenker at det blir jo litt som sparing, bare "baklengs" at pengene blir lagt inn etter bryllupet. Vil jo da legge en større sum inn til det som er ekstra på lånet inntil det er betalt ned. Ser ingen problemer for at vi skal være tilbake der vi opprinnelig var med økonomien i den tiden vi må ta lånet.

Hjelp og synspunker?

Dette er noe vi opprinnelig ikke har synes noe om, men nå raknet liksom alt..

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent et år eller to, ikke vær dumme å låne til brylluppet. Det er utrolig ufornuftig, og dere må bare være mer tålmodig for å unngå det.

Anonymous poster hash: 842ce...a4e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ventet med bryllupet. Enig med anonymBruker over her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dato er spikret og invitasjoner sendt ut så ville jeg ha tatt opp lån. Det er tross alt ikke så mye, og dere kan betale raskt tilbake. Kanskje får dere penger i gaver også som kan gå rett inn på nedbetaling av lånet.



Anonymous poster hash: cf9c1...98c
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dato er spikret og invitasjoner sendt ut så ville jeg ha tatt opp lån. Det er tross alt ikke så mye, og dere kan betale raskt tilbake. Kanskje får dere penger i gaver også som kan gå rett inn på nedbetaling av lånet.

Anonymous poster hash: cf9c1...98c

Akkurat det som er.. Invitasjonene er sendt, har sendt ut tidlig for å få med hele familien fra hele landet.

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er invitasjoner levert ut? Er depositum betalt?

Hvis ja på begge ville jeg økt huslånet. Men jeg ville ALDRI, under noen omstendighet tatt ut forbrukslån for bryllup.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent et år eller to, ikke vær dumme å låne til brylluppet. Det er utrolig ufornuftig, og dere må bare være mer tålmodig for å unngå det.

Anonymous poster hash: 842ce...a4e

Jeg skjønner godt hva du skriver, og det er virkelig noe jeg hadde sagt selv. Forslaget er jo ennå bare til lufting, men jeg er virkelig fortvilet her jeg sitter nå.. Datoen er valgt med stor omhu med tanke på andre ting som kommer til å skje i framtiden...

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det som er.. Invitasjonene er sendt, har sendt ut tidlig for å få med hele familien fra hele landet.

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Men i bryllup så inviterer man som regel venner og familie.Tror du ikke de forstår situasjonen om dere velger å utsette det. Skjønner at det bli annerledes da invitasjonene er sendt ut.Men tenk dere godt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er invitasjoner levert ut? Er depositum betalt?

Hvis ja på begge ville jeg økt huslånet. Men jeg ville ALDRI, under noen omstendighet tatt ut forbrukslån for bryllup.

Ja, depositumet er forresten betalt også, er så lenge siden at det var helt glemt!

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt opp lån. Dere får sikkert en del i gave som dere kan spytte tilbake på lånet i ettertid :)



Anonymous poster hash: ef8d0...e2e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ja, depositumet er forresten betalt også, er så lenge siden at det var helt glemt!

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Dere tjener vel mer økonomisk på å gå glipp av dette depositumet enn på å ta opp mer i lån?

For øvrig synes jeg det blir feil og egentlig også uansvarlig (selv om det er ett litt sterkt ord) om man tar opp lån for å holde bryllupsfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri lånt penger for å holde et bryllup. Da ville jeg heller tapt depositumet enn å ta opp lån. Vent heller noen år og ha bryllupet når dere faktisk har råd til det.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...:(

Dette suger virkelig! Dritt altså..

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria

Jeg hadde ikke tatt opp lån, men jeg hadde kuttet der jeg kunne kutte for å få ned kostnaden på bryllupet på dette tidspunktet. Avbestilt frisør, blomster, kjole, kake, fotograf m.m og funnet billigere alternativer til dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt opp lån, men jeg hadde kuttet der jeg kunne kutte for å få ned kostnaden på bryllupet på dette tidspunktet. Avbestilt frisør, blomster, kjole, kake, fotograf m.m og funnet billigere alternativer til dette.

Jobber med saken nå! Skal ta en ringerunde imorgen for å fastgjøre priser som ikke er helt spessifisert, og også sjekke om jeg ikke kan finne noen billige alternativ. Kjolen er kjøpt brukt, så kan ikke hente noe inn der..

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å miste depositumet er også dyrt. Kanskje til og med veier opp for rentene på lånet.

Min mann tok opp 30.000 i forbindelse med bryllupet. Jeg hadde pengene, han hadde ikke. Han betalte alt tilbake i løpet av 3 md inkl. feriepenger og noe han fikk igjen på skatten. Så lenge man vet hvordan man betaler de tilbake er det ikke noe problem.



Anonymous poster hash: 80bfe...8bf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i utgangspunktet i mot å låne for å gifte seg. Men når invitasjoner er sendt ut, og det gjenstår "bare" 30 000, hadde jeg ikke vært i tvil. Jeg hadde lånt. Dere kan ønske dere penger til bryllupet også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I deres situasjon hadde jeg kuttet på alt man kan kutte på (pynt, mat, drikke, lage bukett selv, rimelig frisør/sette opp hår selv m.m.) og lånt resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blyanten

Vi sitter egentlig å lurer på om dette er eneste utvei akkurat nå. Sambo sin jobb ble plutselig i pengenød for noen måneder tilbake pga lite arbeid. Så han ble permittert og vi ser jo at vi ikke har hatt mulighet til å spare så mye som vi trenger i disse månedene. Nå er han tilbake, men nå faller min inntekt bort i 2 mnd før den kommer tilbake som 5000kr mindre, og det er jo akkurat det jeg har råd til å spare!

Dette vil pågå inn noen mnd før jeg er på fullt igjen. Så det ser ut som sparingen vår plutselig går i vasken, og jeg må rett og slett si jeg er utrolig fortvilet. Som det er nå vil vi mangle 30-50 000 til slutten av hva som var beregnet.

Vil det være helt idiotisk å ta litt mer i huslånet? Summen vil jo da være på max 50 000, men mest sannsynelig klarer vi 30 000. Jeg tenker at det blir jo litt som sparing, bare "baklengs" at pengene blir lagt inn etter bryllupet. Vil jo da legge en større sum inn til det som er ekstra på lånet inntil det er betalt ned. Ser ingen problemer for at vi skal være tilbake der vi opprinnelig var med økonomien i den tiden vi må ta lånet.

Hjelp og synspunker?

Dette er noe vi opprinnelig ikke har synes noe om, men nå raknet liksom alt..

Anonymous poster hash: 0204b...4ab

Ville utsatt bryllupet til dere er ovenpå økonomisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt lånt de pengene i deres situasjon. 30.000 er jo bare "en dråpe i havet" på et boliglån, det er snakk om et halvår ekstra å betale på lånet hvis dere ikke sparer opp og betaler det raskere rett etter bryllupet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...