Gå til innhold

Voksen med ungdomsproblemer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det er ungdomsproblemer?

Anonymous poster hash: 94ab1...31b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å skade meg selv i en alder av førti år. Så ja, det er mulig å starte med sånt i voksen alder. Jeg klarte heldigvis å slutte med det.

Anonymous poster hash: 6572f...201
Skrevet

Jeg oppfatter det som ungdomsproblemer da det i faktatekster er referert til tenåringer og unge voksne. I type forum/blogg/spør og svar sider er det ungdommer og unge voksne som forteller om det. I bøker er det også det samme.

Til dere som ber meg søke hjelp. Det har jeg gjort, og jeg får hjelp. Jeg er stort sett fornøyd, men spesielt første gang noen nye behandlere el. hører om mine symptomer så blir de overrasket og begynner å spørre om dette er noe jeg har hatt siden jeg var ungdom. Og når jeg sier nei så har jeg blitt møtt med "virkelig ikke?".

Du siste: faktisk veldig "godt" å høre at du også begynte i voksen alder. Men enda bedre at du klarte å slutte. Klarte du det på egenhånd? Hva var bakgrunnen for at du begynte og hva gjorde at du klarte å slutte? (Bare svar på det du vil)

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg oppfatter det som ungdomsproblemer da det i faktatekster er referert til tenåringer og unge voksne. I type forum/blogg/spør og svar sider er det ungdommer og unge voksne som forteller om det. I bøker er det også det samme.

Til dere som ber meg søke hjelp. Det har jeg gjort, og jeg får hjelp. Jeg er stort sett fornøyd, men spesielt første gang noen nye behandlere el. hører om mine symptomer så blir de overrasket og begynner å spørre om dette er noe jeg har hatt siden jeg var ungdom. Og når jeg sier nei så har jeg blitt møtt med "virkelig ikke?".

Du siste: faktisk veldig "godt" å høre at du også begynte i voksen alder. Men enda bedre at du klarte å slutte. Klarte du det på egenhånd? Hva var bakgrunnen for at du begynte og hva gjorde at du klarte å slutte? (Bare svar på det du vil)

Jeg kan ramse opp flere blogger som er skrevet av voksne som sliter med sf/selvskading. Og jeg har 2 bøker som er skrevte av voksne om sf.

Skrevet (endret)

Kan du linke til bloggene?

Endret av Minisara6
Gjest Blomsterert
Skrevet

Dette føler jeg jeg er helt alene om.

Jeg sliter med mange ting, bl.a. Selvskading og spisevegring. Dette er noe som har oppstått i voksen alder. Oppveksten har vært helt OK uten noen store psykiske plager.

I voksen alder har jeg hatt to runder med angst/depresjon, men først nå som godt voksen har disse "ungdomsproblemene" dukket opp.

Finnes det noen andre voksne som sliter med det samme? Som symptomene i form av selvskading og spisevegring har debutert i voksen alder. Evt noen som ikke har "vokst det av seg"?

Opplever dette som ekstra tabu.

Anonymous poster hash: 1b2e7...98d

Hei. Du. Dette er ikke ungdomsproblemer!

Vet flere som sliter med dette ivoksen alder. Det jeg stusser ved,er at du ikke har opplevd noe før voksen alder. Noe du har fortrengt? Post traumatisk stress?

Ikke skam deg! For all del.

Skrevet

Det er nettopp dette jeg møter flere ganger.

Jeg burde liksom ha opplevd noe før jeg ble voksen som skulle ha utløst disse problemene.

Og når jeg ikke har det så har jeg liksom ingen gjeldende grunn til å ha det sånn.

Lettere sagt enn gjort å ikke skamme seg.

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Kan du linke til bloggene

Får ikke linka nå, men du kan søke Laipai og Liseliten i googel så komme bloggene opp.

Laila er vel et stykke over 30,og Lise er vel 31 så jeg vil definere de som voksne.

Leser noen til med de er lukket/private

Ellers har du boka Flukten fra hverdagen.

Endret av Blomst83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...