Gå til innhold

Narkose, hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man blir vekket på bordet ja, når man er ferdig. Som jeg fortalte over så husker jeg det godt. Men det vanlige er å ikke huske det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg ble opperert for 1-2 måneder siden. og husker det godt. jeg måtte vente i flere timer før noe skjedde. pga missforståelser mellom lege/kirurg, og sykepleiere (så ikke noe med meg sånn sett). han anestesifyren satte veneflonen på meg. fordi jeg var nervøs. hihi ^^ spesialbehandling. jeg fikk beskjed om å ta en hel koktail med piller, smertestillende (digre, lille meg med hønehals), og noe annet tull. ar vell 8 eller noe, med så lite vann som mulig. haha. en utfordring). også ble jeg trillet inn på opperasjonsalen. de fortalte hva de gjorde. og det var samme anestesifyren som satte veneflonen, som skullle gi meg narkose. noe jeg ihvertfall syntes var betryggende. også sa han at han satte medisinen, men jeg var litt i tvil på om han mente narkosen eller ikke. og fikk beskjed om at det ville svi litt i armen. jaja tenkte jeg. å lå der å ventet å ventet og ventet enda litt mer, var så vidt jeg kjente litt prikking i armen. også ventet jeg enda litt til. og oppdager at de ser på meg med spørre blikk. før anestesifyren spurte "er du ikke trøtt?!?!?" jeg "nhe.. ???" også bare jaja. setter litt til da. så kjente jeg at det svei i armen. og telte vell til 20 inni meg (fikk ikke beskjed om å gjøre det), men tok vell nærmere 30-40 sekunder fra 2. dose ble satt, til jeg sovnet. noe opperasjonssykepleieren hadde kommentert til mamma med "hun var litt vrang, og vanskelig for å få hun til å sove. hihi". også husker jeg at de vekte meg når jeg var ferdig. fikk beskjed om å puste et par ganger, før jeg pustet, og de tok ut den slangen. dette husker jeg faktisk ganske så godt. men det er ikke normalt å huske det. sist jeg oppererte, så husker jeg ikke noe av det. de vekker en for å være sikker på at en puster godt selv. og at alt gikk fint sånn sett.

noen spurte når det er normalt at pårørende får komme inn etter opperasjonen. begge gangene for min del, så har mamma vært der å maset hull i hue mitt når jeg våknet. så altså, de har hentet hun mens jeg sov på overvåkninga.

jeg var veldig nervøs før jeg skulle opperere. og gruer meg like mye hver gang. type syke nerver. men det er alltid en like hærlig følelse å sovne av narkosen. bissart nok.

Anonymous poster hash: cf26e...61b
Skrevet

Jeg hadde min første (og så langt eneste) narkose for 3 måneder siden, hadde en veldig fin opplevelse :-) Ting gikk kjemperaskt fra jeg var på hotellet til jeg lå i narkose (40 minutter). Husker ikke så mye, jeg var på rommet på sykehuset og fikk beroliggende tablett der, etter det husker jeg at jeg ble trillet ned og hadde 5 kirurger rundt meg, en professor, 4 anestesileger og noen sykepleiere (var en stor og komplisert operasjon, ikke rutine). Våknet opp 3 timer senere, husket ingenting og sov resten av dagen takket være morfin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...