Gå til innhold

Adr reklame


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I går kom det to store konvolutter med reklame igjen.

Man kunne ikke se på konvolutten at det var reklame så man åpner og leser.

Denne gang var det bla. tilbud på et potensmiddel. (jeg er kvinne)

Alltid når jeg får slikt, så river vi av navnet oss på bestillingen og retunerer alt i svarkonvolutten. Slik påfører jeg avsender like mye ergrelse ( og utgift)

Dette burde flere ha gjort.

Dette gjør jeg med bokklubber og alle andre firmaer som sender meg noe, selv om det ikke er adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg bare sett ei sånn rød postkasse eller et postkontor oftere, så skulle jeg gjort det! Jeg synes det er helt riktig å gjøre slikt, når de bruker så sleip markedsføring for å lure folk. For folk blir lurt (har sett flere tilfeller av de normale, men ikke alt for smarte som har gått 5 på)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama
I går kom det to store konvolutter med reklame igjen.

Man kunne ikke se på konvolutten at det var reklame så man åpner og leser.

Denne gang var det bla. tilbud på et potensmiddel. (jeg er kvinne)

Alltid når jeg får slikt, så river vi av navnet oss på bestillingen og retunerer alt i svarkonvolutten. Slik påfører jeg avsender like mye ergrelse ( og utgift)

Dette burde flere ha gjort.

Dette gjør jeg med bokklubber og alle andre firmaer som sender meg noe, selv om det ikke er adr.

Er du reservert mot adressert reklame? Og har sånn klistrelapp på postkassa om at du ikke vil ha den uadresserte? Har du gjort begge disse tingene, og likevel får reklame, ja da kan jeg skjønne det du gjør, men ellers virker det bare totalt malplassert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg har takket nei til reklame. Har sånt fint klistremerke på postkassen hvor det står: Reklame nei takk :-) .. Det fungerer kjempefint... Jeg har hatt det i de 3 siste årene.. Må innrømme at jeg savner noe av reklamen, som tilbud fra matbutikker etc..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også sånn lapp på postkassen, har aldri fått uadressert reklame. Men adressert derimot. Her om dagen fikk jeg en pakke med bind-prøver, og det stod på pakken at de hadde fått adressen min fra Telenor. Det reagerte jeg på. At jeg har mobilabonnement hos Telenor burde ikke føre til at jeg får reklame fra noe som overhodet ikke har med mobiler å gjøre. Men greit nok, prøven førte til at jeg byttet merke så de er vel fornøyde. :ler: Men jeg ville aldri tatt meg tid å sende tilbake adressert reklame, det gidder jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ikke bare sender svarkonvolutten tilbake, jeg legger en liten lapp oppi hvor jeg skriver at jeg krever å bli slettet fra deres adresselister. Dette fungerer helt fint, til og med "Det Beste" har gitt opp å sende til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ikke bare sender svarkonvolutten tilbake' date=' jeg legger en liten lapp oppi hvor jeg skriver at jeg krever å bli slettet fra deres adresselister. Dette fungerer helt fint, til og med "Det Beste" har gitt opp å sende til meg..[/quote']

Jeg gjorde det samme før, men nå har vi reservert oss mot telefonsalg og adressert reklame i brønnøysundregisteret, så nå får vi ikke reklame mer. Om man ikke har reservert seg har man jo heller ingen grunn til å bli forbanna fordi man får reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme før, men nå har vi reservert oss mot telefonsalg og adressert reklame i brønnøysundregisteret, så nå får vi ikke reklame mer. Om man ikke har reservert seg har man jo heller ingen grunn til å bli forbanna fordi man får reklame.

Du kan ikke reservere deg mot adressert reklame noe sted. Det er uadressert reklame du kan reservere deg mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, man kan reservere seg mot adressert reklame. Jeg gjorde det for to uker siden. Samme plass som reservasjon mot telefonsalg, Brønnøysundregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke reservere deg mot adressert reklame noe sted. Det er uadressert reklame du kan reservere deg mot.

Du må ikke være så påståelig når du tar feil skjønner du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' man kan reservere seg mot adressert reklame. Jeg gjorde det for to uker siden. Samme plass som reservasjon mot telefonsalg, Brønnøysundregisteret.[/quote']

Ja, nå roter jeg fælt. Det var selvsagt omvendt, adressert reklame kan man registreres mot, ikke uadressert. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også reservere seg mot utadressert reklame ved å sette en "reklame nei takk" lapp på postkassen som postbudet og andre reklamedistributører er pliktige til å respektere. Den eneste reklamen man ikke kan reservere seg mot er altså den som følger med aviser og blader.

Ja, det er jeg klar over (vi har sånn lapp selv og er reservert i Br.reg., så jeg vet jo egentlig alt dette, det er bare så lenge siden vi gjorde det), men det er ikke helt det samme (siden man ikke registrerer seg noe sted), så jeg tok det ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er så lei reklamen som kommer. Hver dag er det innstikk i avisen. Jeg har ikke plass i den grønne dunken mellom hver tømming.

Likeledes i blader.

Kjøper en noe som er på postordre så følger det reklame med fra andre firm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg klar over (vi har sånn lapp selv og er reservert i Br.reg., så jeg vet jo egentlig alt dette, det er bare så lenge siden vi gjorde det), men det er ikke helt det samme (siden man ikke registrerer seg noe sted), så jeg tok det ikke med.

Man har like fullt rett til å anmelde de som ikke følger den reservasjonen en slik lappe på postkassen er. Har heldigvis ikke vært plaga med at den ikke etterfølges her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har like fullt rett til å anmelde de som ikke følger den reservasjonen en slik lappe på postkassen er. Har heldigvis ikke vært plaga med at den ikke etterfølges her.

Ja, du har rett i det. Har heldigvis heller ikke fått noe som helst uadressert reklame med den lappen på. På matta utenfor døra derimot detter det nesten daglig ned reklame, så jeg tror vi må henge opp en lapp på døra vår også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

....så jeg tror vi må henge opp en lapp på døra vår også.

Sånn, nå er det gjort. Nå er jeg spent på om de respekterer den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...