Gå til innhold

Tilbehør til raspeballer?


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Hva spiser dere ved siden av raspeballer? Selv bruker jeg stekt flesk og gulrøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har smakt mange varianter, med sirup, med sprøstekt bacon og brunostsaus, med spekemat..

Men jeg liker best å steke den i panna og ha på masse sukker etterpå :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Stekt bacon, gjerne kokt saltkjøtt (rester av pinnekjøtt er supert), kokte poteter, kokt kålrabi. Raspeballer var favorittmaten min i oppveksten, bestemoren min lagde verdens beste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg bruker å lage store raspeballer med flesk i terninger, eller røkeknoker i terninger inni. Jeg spiser de bare slik, det er jeg vant med. Men, samboeren min er bergenser så derfor har jeg kålrabi, potet, pølse og saltkjøtt som tilbehør...

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser ikke raspeballer (*blæh*), men samboeren min er vant til å spise det med smør og salt kjøtt og kulturmelk til drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til potetklubb (som vi kaller det) med brunostsaus og bacon, med melk til. Nam! :hoppe:

Farmoren min lager de med fettklump inni og med salt kjøtt og pølse til, men det synes jeg ikke noe om. Takler ikke fett og liker ikke pølser, og det salte kjøttet er altfor salt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg spiser ball med en liten mår-bit inni, og kokt rabbe på siden. Av og til pølse også. Og så bruker jeg sirup eller sukker på.....(smør->æsj)

Drikker selvfølgelig sur-melk at med! (Ikke den lyseblå kartongen...men den mørkeblå! viktig..)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dem best med litt salt kjøtt i midten, stekt flesk og kokte grønnsaker ved siden av.

Men klubben serveres ofte to dager på rad. Andre dagen stekes den og da har vi primsaus eller samme tilbahøret som dagen før.

Synes at den er best andre dagen jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(smør->æsj)

:ler: Jeg synes raspeballer er kvalmende nok som det er, en klatt smør fra eller til gjør liksom ingen forskjell. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Spiser raspeball med røykt lammekjøtt, vossakorv, kålrabistappe og sprøstekt bacon!! :sjarmor: Det er gooodt det!

Synd det er litt varmt for raspeball for tiden, det er liksom litt høst-og vintermat her i huset

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser og lager klubb med bacon i klubben og ved siden av, og pølser.

Så er vi vant med smeltet smør, sukker, sirup eller rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sukker og melk er et must. kålrabistappe og pølse er også godt att til

*åh, fikk lyst på komper!!!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettsaltet flesk i midten, kaldt meierismør ved siden av og iskald helmelk som drikke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kalles det klubb (potetklubb) og vi spiser den med "duppe" - duppa er brunost og surost kokt sammen med litt vann, sukker og mel. Det blir en tjukk burn og søt saus.

Jeg elsker klubb og duppe! (men det er så kjedelig å lage.. :-( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maikana

Salt kjøtt, pølser, kokt kålrabi og gulerøtter, masse smelta smør og sur melk til.

Tror dette er det beste jeg vet, på lik linje med pinnekjøtt. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kalles det klubb (potetklubb) og vi spiser den med "duppe" - duppa er brunost og surost kokt sammen med litt vann, sukker og mel. Det blir en tjukk burn og søt saus.

Jeg elsker klubb og duppe! (men det er så kjedelig å lage.. :-( )

Det samme som oss det.

Er du fra Lillehammer/Gudbransdalen, rundt der`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som oss det.

Er du fra Lillehammer/Gudbransdalen, rundt der`?

hvis ikke du vil være anonym da.. Skjønner deg hvis du vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...