Gå til innhold

Psykolog hos poliklinikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, takk. Da holder jeg meg hjemme, men skal søke om noe som kombinerer.

Har noen nr til den helsetelefonen som det ble skrevet om lenger opp her? Tør ikke ringe legevakta for råd.

Anonymous poster hash: 5c425...8df

http://www.helsetelefonen.no/privat/forside

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med angst i mange år, og har mye fysiske plager som skyldes det. Du hadde plager før du fikk angsten, men det kan jo være at de opprinnelige plagene egentlig avtok og at det er angsten som nå utløser plagene.

Mange har diffuse plager som ikke nødvendigvis er pga alvorlig sykdom og flere har kroniske plager som ikke gir noen forklaring, men helt naturlig at man kan bli engstelig av det. Det som er synd er at leger har en tendens til å mene at det er noe psykisk bak dersom det ikke enkelt finner annet svar.

Hvordan er din økonomiske situasjon? I den forstand om du hadde hatt råd til å gå til et privat legesenter å be om utredning der? Betaler man for det, får man som regel den utredningen man ønsker.

Takk for svar fra deg. Plagene kom før angsten ja, og det har absolutt kommet flere plager som tungpust og dårlig hukommelse, men det kjenner og skjønner jeg at har kommet av alt dette stresset. De plagene jeg hadde før angsten finner jeg ikke synonymt med angst og blir livredd når jeg ser jeg har alle symptomene på blærekreft, muskelsykdommer (knivsmertene i bena) osv. Syns jeg skulle fått dette utredet ordentlig, så hadde ikke jeg ikke utviklet langvarig angst av det.

Byttet faktisk lege nå, så får ta det opp hos han så fort han er gyldig. Har holdt meg unna privat for jeg tenkte at jeg skulle få full utredning nå.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar fra deg. Plagene kom før angsten ja, og det har absolutt kommet flere plager som tungpust og dårlig hukommelse, men det kjenner og skjønner jeg at har kommet av alt dette stresset. De plagene jeg hadde før angsten finner jeg ikke synonymt med angst og blir livredd når jeg ser jeg har alle symptomene på blærekreft, muskelsykdommer (knivsmertene i bena) osv. Syns jeg skulle fått dette utredet ordentlig, så hadde ikke jeg ikke utviklet langvarig angst av det.

Byttet faktisk lege nå, så får ta det opp hos han så fort han er gyldig. Har holdt meg unna privat for jeg tenkte at jeg skulle få full utredning nå.

Huff. Vet hvordan du har det. Jeg reiste til legen og fortalte om alle disse sykdommene jeg hadde. Alle typer kreft osv. Men var bare angsten,selv om jeg ikke fant noe om det på nett.

Anonymous poster hash: 9cc0c...17c

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du kombinert fysisk og psykisk behandling?

. Nei, det var hjertet som ble utredet. Tror ikke det går an å kombinere. Når du blir henvist, kommer du til leger som er eksperter på et spesielt felt. F.eks så var jeg hos kardiolog (hjertespesialist).

Anonymous poster hash: 5e41f...3b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Vet hvordan du har det. Jeg reiste til legen og fortalte om alle disse sykdommene jeg hadde. Alle typer kreft osv. Men var bare angsten,selv om jeg ikke fant noe om det på nett.

Bra det ikke var noe alvorlig med deg. Ja, er noe dritt å være fanget i dette uten økonomi til å selv kunne sjekke ut det man har symptomer på. Er bare glad jeg er kvitt legen min nå, føler meg rett og slett sviktet av henne.

AnonymBruker
Skrevet

Bra det ikke var noe alvorlig med deg. Ja, er noe dritt å være fanget i dette uten økonomi til å selv kunne sjekke ut det man har symptomer på. Er bare glad jeg er kvitt legen min nå, føler meg rett og slett sviktet av henne.

Tror du har godt av å få sjekket alt fysisk, først da klarer du nok å få litt ro. Det er helt for jævlig å ha det sånn.Ønsker deg masse lykke til :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Tror du har godt av å få sjekket alt fysisk, først da klarer du nok å få litt ro. Det er helt for jævlig å ha det sånn.Ønsker deg masse lykke til :hug:

Takk :):hug:

Skrevet

Jeg har veldig mye fysisk vondt på grunn av angsten min, så det er fullt mulig det bare er det. Jeg trodde også det var noe fysisk galt med meg, men det viste seg at alt sammen bare kom av angst. Men jeg tror uansett at du vil få det bedre og kan slappe mer av hvis du blir ordentlig utredet for det fysiske også :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig mye fysisk vondt på grunn av angsten min, så det er fullt mulig det bare er det. Jeg trodde også det var noe fysisk galt med meg, men det viste seg at alt sammen bare kom av angst. Men jeg tror uansett at du vil få det bedre og kan slappe mer av hvis du blir ordentlig utredet for det fysiske også :)

Alltid godt å høre, og håper på det. Har lest om dette jeg skal på og det er for mennesker med alvorlige lidelser som PSTD, anoreksi osv, så skal jeg liksom dukke opp der og si "Hei, jeg har knivstikk-følelse i bena og tisser blod, ellers er alt bra med meg altså". Og det har jeg ventet i 4 mnd på.. Er så sint på legen at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :( men skal ta det opp med han nye legen min at jeg vil ha en ordentlig utredning, bare synd å vente 4 nye mnd.

Koselig at så mange har svart meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Rettelse: Ikke godt å høre at folk også har angst altså, den så fæl ut :P

AnonymBruker
Skrevet

Tatt i betraktning her at du har fått timen kanskje burde møte opp. Det er utrolig hva angst kan gjøre med kroppen. Du sier også du har tatt blodprøver, dette vil kunne si mye om eventuelle tilstander. Selvsagt enig i at legen din burde sjekket litt mer enn hva som har blitt sjekket, mn på samme tid burde du kanskje gått på timen du har. Feks skal du til psykiater er dette lege med viderutdanning. De kan nok også hjelpe deg videre.

Anonymous poster hash: 53635...847

AnonymBruker
Skrevet

Tatt i betraktning her at du har fått timen kanskje burde møte opp. Det er utrolig hva angst kan gjøre med kroppen. Du sier også du har tatt blodprøver, dette vil kunne si mye om eventuelle tilstander. Selvsagt enig i at legen din burde sjekket litt mer enn hva som har blitt sjekket, mn på samme tid burde du kanskje gått på timen du har. Feks skal du til psykiater er dette lege med viderutdanning. De kan nok også hjelpe deg videre.

Anonymous poster hash: 53635...847

AnonymBruker
Skrevet

Alltid godt å høre, og håper på det. Har lest om dette jeg skal på og det er for mennesker med alvorlige lidelser som PSTD, anoreksi osv, så skal jeg liksom dukke opp der og si "Hei, jeg har knivstikk-følelse i bena og tisser blod, ellers er alt bra med meg altså". Og det har jeg ventet i 4 mnd på.. Er så sint på legen at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :( men skal ta det opp med han nye legen min at jeg vil ha en ordentlig utredning, bare synd å vente 4 nye mnd.

Koselig at så mange har svart meg :)

Man får ikke blod i urinen av angst. Håper legen har sjekka dette? Det kan være UVI evt nyrebekkenbetennelse. Enkelt å behandle, så det bør du få sjekka fort.

Anonymous poster hash: 5e41f...3b0

Skrevet

Er ikke hjemme så har ikke henvisningen, men tror det var det. Stod også noe om Josefinsgate.

Drar aldri tilbake til min lege om det viser seg at dette bare er psykisk helse, hun vet at jeg ikke hadde angst før jeg fikk fæle symptomer i vinter så det blir jo helt bak mål. Isåfall må jeg bytte lege som da ikke blir godkjent før i Juni, så sikkert litt ventetid på time igjen, orker ikke tanken på å vente en dag til omtrent :/

Josefinesgate dps står for dagpsykiatrisk poliklinikk, så der tar de for seg det psykiske, ja. Jeg ville gått dit, men kanskje også byttet lege, som så mer på det fysiske. Lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet

Gå dit. Så får du i det minste hjelp for angsten din!

Anonymous poster hash: b70e7...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...