Gå til innhold

Psykolog hos poliklinikk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har fått time hos en psykolog på en poliklinikk da jeg har masse kroppslige plager og har fått angst av dette. Jeg mener jeg heller burde fått henvisning til noen som utreder fysisk selv om jeg har fått psykiske plager og, så lurer derfor på om poliklinikker tar for seg fysiske undersøkelser som en del av behandlingen? Finner ikke mye på nett.

Anonymous poster hash: 5c425...8df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså poliklinisk utredning, hva nå enn det betyr.

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke, men ville det ikke vært naturlig at du ble utredet for de fysiske plagene i tillegg? Altså at legen også henviste deg videre til noen som kan utrede dette. Hadde det vært meg som hadde fysiske plager, og "bare" ble henvist til psykisk polikl. så tror jeg kanskje at jeg hadde følt at jeg ikke ble tatt på alvor... (Men nå kjenner jo ikke jeg til denne saken da). Lykke til!

Anonymous poster hash: 5e41f...3b0
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke, men ville det ikke vært naturlig at du ble utredet for de fysiske plagene i tillegg? Altså at legen også henviste deg videre til noen som kan utrede dette. Hadde det vært meg som hadde fysiske plager, og "bare" ble henvist til psykisk polikl. så tror jeg kanskje at jeg hadde følt at jeg ikke ble tatt på alvor... (Men nå kjenner jo ikke jeg til denne saken da). Lykke til!

Takk for svar. Googlet litt nå og ser ikke ut til at det er fysisk utredning :( Uff fikk bare lyst til å gråte nå, har ventet siden Februar på denne timen og har symptomer som ikke er fysisk mulig å få med "bare angst" som blødninger osv. Håper inderlig jeg får mulighet til å sjekke noe fysisk der og, er jo på et sykehus.

AnonymBruker
Skrevet

Setter veldig pris på om noen vet noe, jeg vil ikke møte opp om det bare er snakk om psykisk helse :/

Skrevet

Kanskje det er en psykiater? De har vel peiling på begge deler. Men vet ikke jeg altså... du kan jo bestille en legetime i tillegg til psykologen?

Skrevet

Takk for svar. Googlet litt nå og ser ikke ut til at det er fysisk utredning :( Uff fikk bare lyst til å gråte nå, har ventet siden Februar på denne timen og har symptomer som ikke er fysisk mulig å få med "bare angst" som blødninger osv. Håper inderlig jeg får mulighet til å sjekke noe fysisk der og, er jo på et sykehus.

Har du vært utredet fysisk hos din fastlege?

Om du snakker om uregelmessige blødninger fra underlivet, kan dette påvirkes av psyken. Angst kan også gi mange fysiske plager som dårlig mage, hjertebank, kvalme, svimmelhet, osv.

AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om DPS?

Er ikke hjemme så har ikke henvisningen, men tror det var det. Stod også noe om Josefinsgate.

Drar aldri tilbake til min lege om det viser seg at dette bare er psykisk helse, hun vet at jeg ikke hadde angst før jeg fikk fæle symptomer i vinter så det blir jo helt bak mål. Isåfall må jeg bytte lege som da ikke blir godkjent før i Juni, så sikkert litt ventetid på time igjen, orker ikke tanken på å vente en dag til omtrent :/

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke klarer å vente så kan du jo ringe Helsetelefonen? Eller dra på legevakten?

Anonymous poster hash: 6d1bf...76e
AnonymBruker
Skrevet

Setter veldig pris på om noen vet noe, jeg vil ikke møte opp om det bare er snakk om psykisk helse :/

Jeg synes absolutt du skal møte opp. Det tar laang tid om du skulle ombestemme deg, og vil ha en ny time. Jeg ventet i nesten 4mnd da jeg ble henvist (det var for noe fysisk da men..) Du kan jo møte på dette, og snakke med legen din ang. det fysiske, som krever andre henvisninger vil jeg tro..

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært utredet fysisk hos din fastlege?

Om du snakker om uregelmessige blødninger fra underlivet, kan dette påvirkes av psyken. Angst kan også gi mange fysiske plager som dårlig mage, hjertebank, kvalme, svimmelhet, osv.

Har tatt blodprøver, men det er det. Har hyppig vannlating, blødninger fra underlivet og "kniv"smerter i bena som er det jeg bekymrer meg mest for.

AnonymBruker
Skrevet

Og er ikke urinveisinfeksjon, bare så det er sagt :P er også kronisk svimmel.

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt blodprøver, men det er det. Har hyppig vannlating, blødninger fra underlivet og "kniv"smerter i bena som er det jeg bekymrer meg mest for.

Dette har jeg også hatt pga angst. Tilogmed havnet på sykehuset med noe de trodde var hjerteinfark. var bare angst. føles som jeg skal besvime flere ganger daglig, plutselig kjenner jeg ikke bena mine osv. frisk som en fisk, bare huet som er på tur.. :)

Anonymous poster hash: 9cc0c...17c

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også hatt pga angst. Tilogmed havnet på sykehuset med noe de trodde var hjerteinfark. var bare angst. føles som jeg skal besvime flere ganger daglig, plutselig kjenner jeg ikke bena mine osv. frisk som en fisk, bare huet som er på tur.. :)

Det er jo veldig godt å høre, men for å komme over angsten føler jeg å få dette bekreftet liksom. Og med hyppig vannlating mener jeg at jeg tisser på meg om jeg ikke får gått umiddelbart på do, så er redd det er noe med blæra fordi jeg blør i tillegg. Hadde vært et perfekt tilbud for meg om det hadde vært kombinert fysisk og psykisk behandling.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig godt å høre, men for å komme over angsten føler jeg å få dette bekreftet liksom. Og med hyppig vannlating mener jeg at jeg tisser på meg om jeg ikke får gått umiddelbart på do, så er redd det er noe med blæra fordi jeg blør i tillegg. Hadde vært et perfekt tilbud for meg om det hadde vært kombinert fysisk og psykisk behandling.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal møte opp. Det tar laang tid om du skulle ombestemme deg, og vil ha en ny time. Jeg ventet i nesten 4mnd da jeg ble henvist (det var for noe fysisk da men..) Du kan jo møte på dette, og snakke med legen din ang. det fysiske, som krever andre henvisninger vil jeg tro..

Fikk du kombinert fysisk og psykisk behandling?

Gjest Blomst83
Skrevet

Er ikke hjemme så har ikke henvisningen, men tror det var det. Stod også noe om Josefinsgate.

Drar aldri tilbake til min lege om det viser seg at dette bare er psykisk helse, hun vet at jeg ikke hadde angst før jeg fikk fæle symptomer i vinter så det blir jo helt bak mål. Isåfall må jeg bytte lege som da ikke blir godkjent før i Juni, så sikkert litt ventetid på time igjen, orker ikke tanken på å vente en dag til omtrent :/

Da er det nok bare psysisk ja.De driver ikke med fysisk utredning på DPS.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det nok bare psysisk ja.De driver ikke med fysisk utredning på DPS.

Ok, takk. Da holder jeg meg hjemme, men skal søke om noe som kombinerer.

Har noen nr til den helsetelefonen som det ble skrevet om lenger opp her? Tør ikke ringe legevakta for råd.

Skrevet

Jeg har slitt med angst i mange år, og har mye fysiske plager som skyldes det. Du hadde plager før du fikk angsten, men det kan jo være at de opprinnelige plagene egentlig avtok og at det er angsten som nå utløser plagene.

Mange har diffuse plager som ikke nødvendigvis er pga alvorlig sykdom og flere har kroniske plager som ikke gir noen forklaring, men helt naturlig at man kan bli engstelig av det. Det som er synd er at leger har en tendens til å mene at det er noe psykisk bak dersom det ikke enkelt finner annet svar.

Hvordan er din økonomiske situasjon? I den forstand om du hadde hatt råd til å gå til et privat legesenter å be om utredning der? Betaler man for det, får man som regel den utredningen man ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...