Gå til innhold

Har du en Chanel veske?


MarinaC

Anbefalte innlegg

Nei, jeg har 3.

Alle er sorte classic flaps, men forskjellig størrelse og materiale.

Jeg synes de er altfor populære, og har planer om å gjemme mine i skapet i håp om at de går av moten. Misliker sterkt at så mange har dem, og hadde det ikke vært fordi det for meg på et vis er obligatorisk å ha dem (jeg elsker jo det meste Chanel og samler på det), hadde jeg funnet en annen. De er som nevnt veldig bloggerske.

Men hvis du virkelig vil ha den, må du selvsagt bare kjøre på. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort det så snart som mulig. De har blitt veldig dyre, og stiger de mye mer nå (og det gjør de), er de ikke verdt det.

Forøvrig er det sannsynligvis ikke en 2.55 du vil ha, men en classic flap. Jeg ville faktisk gått for en 2.55 for de er i det minste ikke så vanlige, men de fleste liker classic flap best.

http://www.tonguechic.com/trends/know-your-bag-chanel-2-55-or-classic-flap/

Bruker den minste helst til festligere anledninger, den er upraktisk til hverdags. Da går det meste i de to andre. Tenker ikke på antrekket jeg har på meg, det er veska mi, og jeg må ha en plass til lommebok, mobil og nøkler. Men den er finest til sorte kjoler.

Endret av Professor Orm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 2 chanel vesker.

Gst med gold hardware. Synes den er kjempe fin til jobb, møter osv.

Min nyeste chanel veske er Boy i svart calf leather str. medium <3

Tror min neste veske blir chanel classic flap i beige :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 000,- for den minste (s/m størrelse).

Anonymous poster hash: cfb44...de3

Prisen har gått opp. Sjekk ut purseforum. Der er det oppdaterte priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 chanel vesker.

Gst med gold hardware. Synes den er kjempe fin til jobb, møter osv.

Min nyeste chanel veske er Boy i svart calf leather str. medium <3

Tror min neste veske blir chanel classic flap i beige :D

Jeg har også lyst på en classic flap i beige. Men er litt redd for colour transfer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på en classic flap i beige. Men er litt redd for colour transfer :/

Min venninne har en i beige og det ble en dyr lekse da hun brukte med jeans :(

Anonymous poster hash: c945d...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne har en i beige og det ble en dyr lekse da hun brukte med jeans :(

Anonymous poster hash: c945d...611

Uff,så kjipt. Er akkurat det jeg er redd for. Kjedelig å betale så mye for en veske som man kun kan bruke til lyse klær.

Endret av amadine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg kjenner kjøpte seg en gul Fendi, og fikk brått en flekket gul Fendi etter å ha brukt den med nye jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke chanel litt vel "bloggersk" for tiden? Alle rosabloggere fjonger seg jo rundt med den, gjør at jeg mister litt sansen iallefall.

Anonymous poster hash: 93842...44f

Jo godt mulig det, men jeg syns den er fin, spesielt med metalllenke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg hadde ikke kjøpt den. Handler ikke om penger, men om at denne veska ikke er helt meg stilmessig. Hadde sikkert bare vært pakket vekk, og jeg hadde sittet igjen med buyers remorse og en veske som ikke ble like brukt som den fortjener til den prisen og den kvaliteten. Er noe med fasongen og lenken jeg ikke liker, logodetaljen ser litt tacky ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på en classic flap i beige. Men er litt redd for colour transfer :/

har tenkt på det, men har en LV veske i azur ( lyse fargen) og bruker den ofte med jeans, aldri fått color transfer :) Men, sier seg selv at man må være super forsiktig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har gått opp. Sjekk ut purseforum. Der er det oppdaterte priser.

Oi! Den koster faktisk 30 000,- nå! Kostet 25 000,- for to måneder siden.

Anonymous poster hash: cfb44...de3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Den koster faktisk 30 000,- nå! Kostet 25 000,- for to måneder siden.

Anonymous poster hash: cfb44...de3

Har du link til prislisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vannvittig at en veske kan koste 30.000, eller mer for den saks skyld!

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bruke så mye på en VESKE. De er fine, for all del.

Hvorfor driver de å skyver prisene oppover så til de grader? Hvor mye bedre kvalitet har dette skinnet? Finnes vel grenser hvor mye et skinn kan behandles...

Anonymous poster hash: 28c3e...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vannvittig at en veske kan koste 30.000, eller mer for den saks skyld!

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bruke så mye på en VESKE. De er fine, for all del.

Hvorfor driver de å skyver prisene oppover så til de grader? Hvor mye bedre kvalitet har dette skinnet? Finnes vel grenser hvor mye et skinn kan behandles...

Anonymous poster hash: 28c3e...48f

De kommer i ulike typer og materialer. Lammeskinn er usedvanlig glatt og mykt, men også veldig utsatt for riper. Caviar (en type kalveskinn) er veldig slitesterkt og er nokså forskjellig fra skinnet man ser på de aller fleste skinnvesker.

Hvorfor prisene skyves oppover? Jeg personlig tror det er et desperat forsøk på å gjøre dem mer eksklusive, noe som definitivt er for sent. Jeg tror ikke Chanel er så begeistret for at de er så populære blant bloggere og damen i gata. Håndtverk og høy kvalitet på materialer gjør at er de verdt mye penger, men ikke så mye som 30 000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror prisøkningene har forskjellige grunner. Noe er nok grunnet en økende asiatisk middelklasse; mange, mange fler har råd til Chanel nå enn tidligere. Det rike blir også stadig rikere, og har råd til betale mer for veskene.

Jeg tror også det kan ha noe å gjøre med mengden av merker som for mange er dyre, men ikke dyre, som Michael Kors, Tory Burch etc. Mange av de dyrere merkene ønsker å skape en avstand til disse som ligger i et slags mellomsjikt. Chanel ønsker å fremstå som mer eksklusivt, og måten å gjøre det på et bl.a. å øke prisene så det blir vesentlig dyrere enn andre merker.

Man ser det samme hos f.eks. Celine. Der har det faktisk vært en mye mer drastisk prisøkning på kortere tid. Chanels klassiske veske har nå økt rundt 70% i pris på 10 år. Chanel satte nettopp opp prisene sine igjen, neste gang er sikkert mot slutten av året.

Det samme ble forsøkt hos Mulberry, som vel økte prisen på hele sortimentet med 20%, her ble det vel begrunnet med flytting av produksjon tilbake til England, men jeg tror det går ut på mye av det samme. Mulberrys taktikk har vel gått ganske dårlig og de har hatt en nedgang i omsetningen; de vurderer visstnok nå å sette ned prisene igjen. Overgangen fra et 'overkommelig' priset merke til et dyrere merke har ikke fungert særlig bra.

Til TS; ja, jeg har en Chanel. Den største av classic flapene, maxi. Bruker den støtt og stadig, men hadde jeg kunne kjøpt på nytt nå hadde jeg kjøpt en størrelse mindre, den som heter jumbo. Jeg har caviar, den holder seg veldig godt og jeg er veldig glad i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt vannvittig at en veske kan koste 30.000, eller mer for den saks skyld!

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bruke så mye på en VESKE. De er fine, for all del.

Hvorfor driver de å skyver prisene oppover så til de grader? Hvor mye bedre kvalitet har dette skinnet? Finnes vel grenser hvor mye et skinn kan behandles...

Anonymous poster hash: 28c3e...48f

Hermès koster enda mer. Birkin veska ligger på alt fra 50 000 og oppover. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermès koster enda mer. Birkin veska ligger på alt fra 50 000 og oppover. :lol:

Jeg skal belønne meg selv med en birken når jeg får min første lønning:)

Anonymous poster hash: af58b...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...