AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Har dere noen "kjærringråd" på lur mot kraftige mensensmerter..? Har så fryktelig smerter nå at jeg vet ikke hvor eller hva jeg skal gjøre av meg. I tillegg skal jeg i konfirmasjon også. Tatt to naproxen, men det hjelper ikke Anonymous poster hash: d88d4...bcd
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Legg noe varmt på magen? varmeflaske f.eks. Gjorde min mor alltid. Varmt bad evt. Anonymous poster hash: a8d5d...912
misstealover Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har hørt at kamillete hjelper mot mensensmerter. Varme på smertestedet bruker også å hjelpe; f.eks. varmepute!
Mrs Smith Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Paracet, to stykk pleier å hjelpe. Og det å ligge en times tid. Hadde mensenvondt i går så det var det jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Jeg hadde sinnsyke smerter før jeg begynte på p-piller husker jeg. Så ille at jeg nesten besvimte rett og slett! Måtte være supernøye på å få i meg to paracet med EN gang det begynte å murre, ellers tok det en time før de funket. Men paracet hadde jeg god nytte av i hvert fall. Naproxen fungerte ikke så godt for meg da.. Etter jeg startet på p-piller har jeg bare vondt om jeg skipper mensen to måneder eller mer. Da er det helvete å få den igjen... Håper det ordner seg! Vet hvor vondt det kan være! Anonymous poster hash: fa299...82d
Vinduskarmen Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Ugh, menssmerter. Ta deg en dusj, drikk te eller gå en tur/jogg.
Minya Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Rareste kjerringrådet jeg vet om som også funker, til en viss grad; Ta deg en skikkelig onaneringsøkt. Orgasme er smertestillende, og dette funker som regel på de verste smertetoppene når jeg har menssmerter ihvertfall.
Gjest avocadoen Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Jeg dro til legen for 1,5 år siden etter jeg hadde laget en tråd her på Kvinneguiden der noen damer skreiv at jeg kunne ha endometriose. Nå har jeg vært hos gynekolog annenhver måned ca og det er en stor sannsynlighet for at det er det jeg har, så skal under kniven om ikke så lenge. Du bør kanskje gå og snakke med legen og få en utredning for endometriose. Jeg har veldig kraftige mensensmerter, og ofte er de så kraftige at jeg ligger i fosterstilling og griner og styrer, men cataflam (fås på resept) kombinert med paracet hjelper litt på. Bruker også varmeflaske om nettene.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Paracet alene har ingen virkning på skikkelige menssmerter. Om ikke Naproxen heller hjelper så må du til legen for å få noe sterkere smertestillende. Er det vanlig at du har sterke smerter ved mens? Voltaren (kan kjøper reseptfritt), kan hjelpe. Det er det samme som Cataflam. Voltaren med paracet er også en mulighet, ev Naproxen med Paracet. Men medisiner burde du diskutere med legen din. Eneste som hjelper meg ved siden av smertestillende er varme på magen. Det lindrer litt. Anonymous poster hash: fe84d...c0d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Paracet alene har ingen virkning på skikkelige menssmerter. Om ikke Naproxen heller hjelper så må du til legen for å få noe sterkere smertestillende. Er det vanlig at du har sterke smerter ved mens? Voltaren (kan kjøper reseptfritt), kan hjelpe. Det er det samme som Cataflam. Voltaren med paracet er også en mulighet, ev Naproxen med Paracet. Men medisiner burde du diskutere med legen din. Eneste som hjelper meg ved siden av smertestillende er varme på magen. Det lindrer litt. Anonymous poster hash: fe84d...c0d interessant at du totalt avskriver andres råd og egne opplevelser ang. paracet. Husk at mennesker er forskjellige.Anonymous poster hash: d6c2f...30a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 interessant at du totalt avskriver andres råd og egne opplevelser ang. paracet. Husk at mennesker er forskjellige.Anonymous poster hash: d6c2f...30a Paracet er for milde smerter. Mener man at man har skikkelig menssmerter så hjelper ikke Paracet alene. Da er ikke smertene så ille hvis Paracet hjelper. Flott at det hjelper altså, men da kan man ikke si at man har kraftige menssmerter. NSAIDS er det som er effektivt for menssmerter, Paracet er ikke et NSAIDS. Google det gjerne så får du vite hvorfor NSAIDS er så effektivt mot menssmerter. Anonymous poster hash: fe84d...c0d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Kan du få sterkere smertestillende? F.eks paralgin forte. Anonymous poster hash: 3ff2c...bf8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Hos meg så fungerer i hvert fall paracet selv om jeg har STERKE smerter (skrev i stad at de var så ille at jeg nesten besvimte), men det tar lang tid, ca. en time for dem å funke om jeg ikke tar dem før smertene er godt etablert. Så jo, paracet fungerer for noen, men kanskje ikke alle.. Anonymous poster hash: fa299...82d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Paracet er for milde smerter. Mener man at man har skikkelig menssmerter så hjelper ikke Paracet alene. Da er ikke smertene så ille hvis Paracet hjelper. Flott at det hjelper altså, men da kan man ikke si at man har kraftige menssmerter. NSAIDS er det som er effektivt for menssmerter, Paracet er ikke et NSAIDS. Google det gjerne så får du vite hvorfor NSAIDS er så effektivt mot menssmerter. Anonymous poster hash: fe84d...c0d har hatt en kjemisk abort hvor jeg fikk morfintabletter så vet da hva sterke smerter er i den forbindelse og ikke. Men hvis man har så sterke menssmerter vil jeg tro det er noe galt nedentil. Anonymous poster hash: d6c2f...30a
Gjest avocadoen Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Paracet alene har ingen virkning på skikkelige menssmerter. Om ikke Naproxen heller hjelper så må du til legen for å få noe sterkere smertestillende. Er det vanlig at du har sterke smerter ved mens? Voltaren (kan kjøper reseptfritt), kan hjelpe. Det er det samme som Cataflam. Voltaren med paracet er også en mulighet, ev Naproxen med Paracet. Men medisiner burde du diskutere med legen din. Eneste som hjelper meg ved siden av smertestillende er varme på magen. Det lindrer litt. Anonymous poster hash: fe84d...c0d Cataflam er ikke det samme som voltaren. Gå inn på felleskatalogen og så ser du innholddet i de to forskjellige medisinene. Det er en grunn til at cataflam er reseptbelagt og voltaren ikke er det. Jeg anbefaler TS at hun finner ut hvilke smertestillende som passer best for henne i samråd med lege. Absolutt ingen reseptbelagte medisiner fungerte for meg i alle fall, og om nettene bruker jeg tramadol. Synes ikke noe om at man skal drive og tulle med å kombinere reseptfrie medisiner og ta mer enn det som er anbefalt uten at man har fått et ok fra legen. Jeg må selv ta hele 1 gram(2 tabletter) cataflam med 1 gram Paracet om jeg i det hele tatt skal kjenne noen forskjell, og cataflam kan man lett få magesår av, så gynekologen anbefaler ikke at man tar mer enn 2 piller i uka, men jeg må dessverre ta betydelig mer enn det, men som sagt må man gjøre sånt i samråd med lege slik at man også er klar over konsekvensene.
Minya Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Voltaren er da reseptbelagt, det er den vesentlig svakere versjonen Voltarol som ikke er det. Samme med Ibux, 200 og 400mg er ikke reseptbelagt, mens 600mg er det.
Gjest avocadoen Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 har hatt en kjemisk abort hvor jeg fikk morfintabletter så vet da hva sterke smerter er i den forbindelse og ikke. Men hvis man har så sterke menssmerter vil jeg tro det er noe galt nedentil. Anonymous poster hash: d6c2f...30a Er også derfor jeg anbefaler TS å få utredning for det, da mange kvinner tror det er sånn det skal være og ikke gjør noe med det. Det er ikke normalt å ha så sterke smerter at man kaster opp, besvimer og ligger i fosterstilling og ikke vet hvor man skal gjøre av seg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Cataflam er ikke det samme som voltaren. Gå inn på felleskatalogen og så ser du innholddet i de to forskjellige medisinene. Det er en grunn til at cataflam er reseptbelagt og voltaren ikke er det. Jeg anbefaler TS at hun finner ut hvilke smertestillende som passer best for henne i samråd med lege. Absolutt ingen reseptbelagte medisiner fungerte for meg i alle fall, og om nettene bruker jeg tramadol. Synes ikke noe om at man skal drive og tulle med å kombinere reseptfrie medisiner og ta mer enn det som er anbefalt uten at man har fått et ok fra legen. Jeg må selv ta hele 1 gram(2 tabletter) cataflam med 1 gram Paracet om jeg i det hele tatt skal kjenne noen forskjell, og cataflam kan man lett få magesår av, så gynekologen anbefaler ikke at man tar mer enn 2 piller i uka, men jeg må dessverre ta betydelig mer enn det, men som sagt må man gjøre sånt i samråd med lege slik at man også er klar over konsekvensene. Hvordan mener du at Cataflam og Voltaren ikke er det samme? Begge inneholder Diclofenak, forskjellen er i styrken. Den reseptrfrie Voltarolen er mildere, men Voltaren fås i 50 og 100 mg. Anonymous poster hash: fe84d...c0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå