Gå til innhold

Snart cavalier-eier, tispe eller hann?

-Fisken-

Anbefalte innlegg

Var i dag på hundeutstillingen i Drammen.

Har bestemt meg for ¨kjøpe en cavalier, de er bare helskjønne :)

Nå står valget mellom tispe eller hann. Jeg har lest tråden om samme emne her inne, men det hjalp meg ikke så mye, ettersom det var snakk om en helt annen rase.

De jeg snakket med i dag, anbefalte meg å kjøpe hann, ettersom jeg ikke skal drive med oppdrett. Cavalier-hannene var ikke mer agresive enn tispene, det var heller det at tispene hadde mer humørsvigninger.

Men så er det det, at vi gjerne skulle fått valpen i sommerferien, slik at vi kan være mest mulig sammen med den.

Har fått tilbud om en valp som er 5 uker, men dette er en tispe. Hann kan vi ikke få før til høsten igjen.

Er det noen som har noen erfaringer når et gjelder cavalier, eller som har noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Cavalieren er en helt herlig hunderase! Jeg vet ikke, tispe eller hannhund, jeg ville hatt hann, i og med at jeg ikke er så veldig glad i løpetiden, og du slipper gjerne å bekymre deg om at HVIS den skulle stikke av rundt den tiden der, så vips, så har du valper.

Jeg anbefaler ihvertfall hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det er vel alltid vanskelig med å velge kjønn på hundende spesielt når det er første gang.

Cavalier hundende er ganske herlige,de er jo selskaptshunder så det er vel akkurat det samme om du kjøper tispe eller hann.Det sies jo at tispene er enklere enn hann-hundene,men med denne rasen tror jeg ikke det er noe stor betydning.

Visst du ønsker deg aller mest hann-hund så ville jeg ventet til det,men det er sikkert vanskelig nå som du kan få en tispe snart.Kan desverre ikke gi deg noe særlig med råd,så har du lyst på hund nå så hvorfor ikke,du får i hverfall en herlig hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njei si det. Vi har hann-hund som du vet og er strålende fornøyde. :-)

..men så hadde vi nok vært stålende fornøyde med en tispe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i alle fall drs å se på tispevalpen, ettersom den ikke er så langt unna.

DEt er verre med hann-valpen, det er noe som 6-7 timers kjøretur.

Tror egentlig vi kommer til å forelske oss i tispa når vi ser henne.. Hehe, valper er jo så skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...