Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cid skrev (4 timer siden):

Slimet i halsen min som ikke vil komme ut :sur:

Har du prøvd bisolvon? Meget effektiv slimløsende hostemedisin, som også finnes i pilleform

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (14 minutter siden):

Har du prøvd bisolvon? Meget effektiv slimløsende hostemedisin, som også finnes i pilleform

Gått på det et par dager. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (17 timer siden):

Hjortelusfluer allerede? Oi, det var tidlig. I skogen ved der jeg bor pleier de å dukke opp i slutten av august/starten av september. Har aldri hatt dem inne, heldigvis, men har fått noen på meg og hunden når vi går tur i skogen på høsten. Heldigvis aldri så veldig mange, for det er ikke sååå ille her, men en er en for mye av den dævelskapen der! 😡 Begynner nesten å klø bare jeg tenker på den dritten der. 

Ja, vi pleier å se dem på sommeren. Det ligger litt natur og skog rett over veien fra borettslaget vi bor i. Og jeg synes hjortelusfluene ligner litt på edderkopper fra avstand, så jeg får litt småpanikk når jeg ser en 😅 Vi har sett de på veggen, på dynen, på toalettpapiret... Men sånn er det når man har vinduet på vidt gap om sommeren pga varmen.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (8 timer siden):

Ja, vi pleier å se dem på sommeren. Det ligger litt natur og skog rett over veien fra borettslaget vi bor i. Og jeg synes hjortelusfluene ligner litt på edderkopper fra avstand, så jeg får litt småpanikk når jeg ser en 😅 Vi har sett de på veggen, på dynen, på toalettpapiret... Men sånn er det når man har vinduet på vidt gap om sommeren pga varmen.

Huff, jeg trodde ikke de kom før på sensommeren/høsten jeg. Men er jo forskjellig hvor mye det er av dem i ulike deler av landet og det er ikke overalt de finnes heller. Har aldri hatt dem i huset selv om vi bor tett opp til skogen og vinduene og terrassedøren står mye åpne. Men har fått de på meg og hunden når vi går tur i skogen på høsten og får lettere panikk jeg også, for de er så ekle og hunden rister seg som en gal. Det klør jo som bare rakkern der de kravler rundt i pelsen. Så plukker faenskapen ut av pelsen til hunden med kam. Sjelden jeg får på meg selv, men det hender. Glad det ikke er så mye av dem her. Æææh, på toalettpapiret til og med? Ja, de likner litt på bittesmå edderkopper. Syns synd på elg og andre ville dyr som får tusenvis av de på seg og ikke klarer å få de av seg. Hørt om elg som har frøset i hjel fordi de har mistet all pelsen pga at de har vært invadert av hjortelusfluer :( Helt jævlig :trist: 
Håper alltid på tidlige frostnetter så dævelskapen dør fort. I fjor ble heldigvis sesongen kort siden frostnettene kom veldig tidlig. Til gjengjeld ble det jo en veldig tøff vinter.

Endret av jukkapalme
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (6 minutter siden):

Huff, jeg trodde ikke de kom før på sensommeren/høsten jeg. Men er jo forskjellig hvor mye det er av dem i ulike deler av landet og det er ikke overalt de finnes heller. Har aldri hatt dem i huset selv om vi bor tett opp til skogen og vinduene og terrassedøren står mye åpne. Men har fått de på meg og hunden når vi går tur i skogen på høsten og får lettere panikk jeg også, for de er så ekle og hunden rister seg som en gal. Det klør jo som bare rakkern der de kravler rundt i pelsen. Så plukker av pelsen til hunden med kam. Sjelden jeg får på meg selv, men det hender. Glad det ikke er så mye av dem her. Æææh, på toalettpapiret til og med? Ja, de likner litt på bittesmå edderkopper. Syns synd på elg og andre ville dyr som får tusenvis av de på seg og ikke klarer å få de av seg. Hørt om elg som har frøset i hjel fordi de har mistet all pelsen pga at de har vært invadert av hjortelusfluer :( Helt jævlig :trist: 
Håper alltid på tidlige frostnetter så dævelskapen dør fort. I fjor ble heldigvis sesongen kort siden frostnettene kom veldig tidlig. Til gjengjeld ble det jo en veldig tøff vinter.

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook som ikke fjerner rapporterte kommentarer 🙄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (14 timer siden):

Gått på det et par dager. 

Har du kikhoste?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 minutter siden):

Har du kikhoste?

Var hos legen og han sa det mest sannsynlig var et virus, er heldigvis på bedringens vei. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke kan betale telefonregningen med Vips, fordi de ikke finner noen konto. For noe forbanna tull. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så kaldt i juli.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (1 time siden):

At det skal være så kaldt i juli.  

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg bestilte kinobilletter for i kveld og så skal det tordne når jeg skal hjem igjen. Kjøretøy uten tak er morsomt når det skal styrtregne! Skal ta på alt jeg har av regntøy og vite at jeg snart er hjemme (kun 20 minutter)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering: Heldigvis regnet det ikke en dråpe og filmen var god og anbefales (Fly Me to the Moon). Men for å skrive noe irriterende: det var kun 5 personer i salen 😞

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg må finne ut hva jeg skal ha til middag hver dag 🥲

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lærerens kritt gnikker mot tavla 🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Disney Adult skrev (2 timer siden):

At jeg må finne ut hva jeg skal ha til middag hver dag 🥲

Her er en god Insta å følge  ;) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hele sommerferien har regnet bort :sur:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier som mener hun absolutt ikke trenger egen beholder til hageavfall, «fordi det er aldri SÅ mye som kastes i restavfall». 

Vel.
Restavfall hentes til tirsdag, jeg har kastet en pose fra før siden den ble tømt sist - som var forrige tirsdag - og hun har sjelden mye restavfall selv. Det var såvidt plass til de to posene jeg skulle ut med nå, pga greiner og dritt. Og dunken er ikke den minste… Og det er det samme hvert år.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er så svimmel. Sliter med svimmelhet som kommer og går og idag ble jeg plutselig ekstremt svimmel igjen. Kom som kastet på meg og de "anfallene" pleier å vare noen dager :( Er nesten så jeg er redd for å besvime når jeg beveger meg og så er det selvfølgelig ekstremt ubehagelig. Er ikke krystallsyke selv om det kan høres sånn ut, det kommer av noe annet jeg har. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...