Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

jukkapalme skrev (57 minutter siden):

Har ikke hatt så mange inne, heldigvis, men samboeren pleier å hjelpe de ut igjen om de kommer inn. Er ute som er verst. 

Hehe, samme her. Samtidig er jeg redd for å bli stukket, så løper unna. Veive med armene er det dummeste man gjør, for da ber man om å bli stukket. Samtidig er det vanskelig å la være. 

Ja, de flyr som noen gærninger og man blir jo aldri kvitt dem heller når de først har bestemt seg for å fly etter. 

For noen uker siden når jeg lå i senga så kjente jeg noe rart på ryggen, reiste meg opp og så et lite insekt kravle rundt på sengen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (5 timer siden):

For noen uker siden når jeg lå i senga så kjente jeg noe rart på ryggen, reiste meg opp og så et lite insekt kravle rundt på sengen. 

Æsj, jeg trippel sjekker alltid senga før jeg legger meg. Sover med hund som drar med seg alt mulig, spesielt om sommeren. Har fått besøk av 2 flått i senga 🤢

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disney Adult skrev (3 timer siden):

Æsj, jeg trippel sjekker alltid senga før jeg legger meg. Sover med hund som drar med seg alt mulig, spesielt om sommeren. Har fått besøk av 2 flått i senga 🤢

Mamma opplevde en gang der hun bodde når hun leide en leilighet at hun våknet opp og så var det praktisk talt invasjon av maur, maur overalt i senga og i leiligheta 😨

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med syke barn som inviterer på besøk uten å informere om sykdom i huset…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 timer siden):

Folk med syke barn som inviterer på besøk uten å informere om sykdom i huset…

Har noen smittet deg?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Har noen smittet deg?

Har hendt ja, jeg besøker ikke folk om de kan smitte. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (3 minutter siden):

Har hendt ja, jeg besøker ikke folk om de kan smitte. 

Det er jo rart å invitere noen når det er smitte i huset. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Det er jo rart å invitere noen når det er smitte i huset. 

Har en kompis med 2 barn som alltid forteller sånt etter jeg allerede har kommet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken smitter ? eneste reelle smitter i samfunnet vårt idag , som kan ramme menns fertilitet er clamydia..og den smitten kan ikke føles eller kjennes som sykdom...enten oppdager du den i tide eller så er det for seint.. 

Hadde dette vært et kvinnelrobøem så hadde hele verden vært i beredskap, men clamydia kommer fra og spraies av tilfeldig sex av kvinner og rammer nye mannlige sexpartnere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer meg opp snart ...en ting ved meg ..jeg klarer å fyre meg opp til over 250 i blodtrykk... Sånn er det vaffal.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (6 timer siden):

Hvilken smitter ? eneste reelle smitter i samfunnet vårt idag , som kan ramme menns fertilitet er clamydia..og den smitten kan ikke føles eller kjennes som sykdom...enten oppdager du den i tide eller så er det for seint.. 

Hadde dette vært et kvinnelrobøem så hadde hele verden vært i beredskap, men clamydia kommer fra og spraies av tilfeldig sex av kvinner og rammer nye mannlige sexpartnere.

Tviler på at de fleste oppsøker steder med sykdom med vilje, uten at det er nødt til å være seksuelt relatert. Kan jeg unngå forkjølelse og influensa, så er jeg veldig glad for det. 

Og når det kommer til spredningen av seksuelt overførbare sykdommer er vel begge kjønn like ille, tør jeg påstå.

Det er mer enn nok kvinnesykdommer blir feid under teppet som «ingenting», selv om det for de som har det faktisk er invalidiserende. Mange av de sykdommene hadde blitt forsket VELDIG på og tatt seriøst om det var noe som rammet menn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (8 timer siden):

Tviler på at de fleste oppsøker steder med sykdom med vilje, uten at det er nødt til å være seksuelt relatert. Kan jeg unngå forkjølelse og influensa, så er jeg veldig glad for det. 

Og når det kommer til spredningen av seksuelt overførbare sykdommer er vel begge kjønn like ille, tør jeg påstå.

Det er mer enn nok kvinnesykdommer blir feid under teppet som «ingenting», selv om det for de som har det faktisk er invalidiserende. Mange av de sykdommene hadde blitt forsket VELDIG på og tatt seriøst om det var noe som rammet menn. 

Ja , kvinners helse er altfor lite fremme i samfunnet .p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (2 minutter siden):

Ja , kvinners helse er altfor lite fremme i samfunnet .p

Den store forskjellen er vel at menn går stort sett ikke til legen med sine helseproblemer, men de som blir kjent blir forsket på. 

Mens kvinnehelse dukker opp i mediene fordi det ikke prioriteres og man får beskjed om å ta seg sammen og pelle seg på jobb, selv med store smerter. 

Så for å holde seg til temaet: det er irriterende at mye forskning baseres på kjønn, ikke på problem.

Og at kjente sykdommer som skaper mye problemer for folk tar lang tid før folk får hjelp, enda diagnosen kan være tydelig tidlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titania skrev (Akkurat nå):

Den store forskjellen er vel at menn går stort sett ikke til legen med sine helseproblemer, men de som blir kjent blir forsket på. 

Mens kvinnehelse dukker opp i mediene fordi det ikke prioriteres og man får beskjed om å ta seg sammen og pelle seg på jobb, selv med store smerter. 

Så for å holde seg til temaet: det er irriterende at mye forskning baseres på kjønn, ikke på problem.

Og at kjente sykdommer som skaper mye problemer for folk tar lang tid før folk får hjelp, enda diagnosen kan være tydelig tidlig. 

Nei, kvinners helse havner i media fordi det er god butikk .virale helseproblem blant alle kvinner = penger å tjene. P

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere blir utnyttet Titania  ..

Endret av Baktus2024
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (7 minutter siden):

Nei, kvinners helse havner i media fordi det er god butikk .virale helseproblem blant alle kvinner = penger å tjene. P

Alt er jo butikk, uansett hvordan man ser det.

Men folk får allikevel ikke den hjelpen de skal ha fordi ting ikke forskes på og prioriteres.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Titania skrev (Akkurat nå):

Alt er jo butikk, uansett hvordan man ser det.

Men folk får allikevel ikke den hjelpen de skal ha fordi ting ikke forskes på og prioriteres.

Det er kvinner som driver kvinner i kroppsfikseringen ..kvinner er kvinner verst,, heter det.. vi menn fra bøgda var med morsmelka at det er mye god fitta i et stygt tryne 🙂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (13 minutter siden):

Det er kvinner som driver kvinner i kroppsfikseringen ..kvinner er kvinner verst,, heter det.. vi menn fra bøgda var med morsmelka at det er mye god fitta i et stygt tryne 🙂

Så sykdommer som gjør at folk sliter med store smerter, det er definisjonen på kroppsfiksering? 

Endometriose f.eks, som skaper store smerte og utfordringer for de som har det, og i snitt tar det 7 år før de får diagnosen. Jeg er sikker på at om dette var noe menn kunne fått, hadde det vært forsket mye mer på, og ikke minst, utredningen gått fortere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tiden av året så er det bananfluer, edderkopper og hjortelusfluer som irriterer meg. Bananfluer får vi hvert jækla år. Jeg ser de svirre rundt frukten i butikken og jeg prøver å unngå å dra de med meg hjem, men så er de plutselig rundt om i huset 😒  Er et herk å bli kvitt de og.

Edderkopper og hjortelusfluer som våkner til liv. Vi bor i fjerde etasje i en blokk, men likevel så klarer de å finne veien inn. Fant en edderkopp på stueveggen i går. Det blir ikke bedre av at jeg har Araknofobi 😱 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...