Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Frøkenfryden skrev (6 minutter siden):

Hjelper ikke skyll med ballong?

Nei og legen sa at øreskylling hos dem vil ikke hjelpe, han sa at det kunne være tett inni øregangen så han ga meg noe som heter rinexin. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (20 timer siden):

At jeg fortsatt føler meg litt tett i ene øret og hører dårligere der…

Eller er det pga forkjølelse eller noe?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Nei og legen sa at øreskylling hos dem vil ikke hjelpe, han sa at det kunne være tett inni øregangen så han ga meg noe som heter rinexin. 

Åå, men dumt det ikkje er borte. Sånt de kjipt😔 Kan det bli bedre fortsatt eller er behandlinga over?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (22 timer siden):

At jeg fortsatt føler meg litt tett i ene øret og hører dårligere der…

Huff, håper du er bedre snart 💜 bruker du sov i ro eller andre lyddempende ørepropper når du sover? Jeg fikk skikkelig trykk i det ene øret i fjor høst og det varte i nesten et halvt år. Sov med sov i ro-ørepropper en periode fordi skjæra bråka sånn at jeg ikke fikk sove. Var veldig nøye med hygienen, brukte aldri de samme øreproppene mange netter på rad og har aldri hatt mye ørevoks, så har ikke noe med det å gjøre. Sluttet med sov i ro-proppene med en gang og prøvde noe ørespray som ikke hjalp nevneverdig. Måtte bare la det gå sin gang og nå er det borte. Jeg gikk aldri til legen, er ikke flink til sånt, men skjønte jo at det kom av sov i ro-proppen. Har ikke hatt noe trykk på lenge nå da. Håper øret ditt også snart er bra igjen 🤞 :klem3:

Endret av jukkapalme
Spesifiserte litt bedre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (37 minutter siden):

Åå, men dumt det ikkje er borte. Sånt de kjipt😔 Kan det bli bedre fortsatt eller er behandlinga over?

I de siste årene så har jeg fått en veldig dårlig uvane med å klø og pirke mye borti ørene mine, det har resultert i at jeg har fått en del sår på og utenfor ørene. Jeg har lenge prøvd å slutte men det kiler så ofte i ørene og trangen til å klø er så stor 😕 jeg er redd for at jeg har klart å skade hørselen min, håper at om jeg klarer å la være å pirke og kløe så vil det bli bra igjen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (19 minutter siden):

Huff, håper du er bedre snart 💜 bruker du sov i ro eller andre ørepropper når du sover? Jeg fikk skikkelig trykk i det ene øret i fjor høst og det varte i nesten et halvt år. Sov med ørepropper en periode fordi skjæra bråka sånn at jeg ikke fikk sove. Var veldig nøye med hygienen, skiftet propper ofte og har aldri hatt mye ørevoks, så har ikke noe med det å gjøre. Sluttet med proppene med en gang og prøvde noe ørespray som ikke hjalp nevneverdig. Måtte bare la det gå sin gang og nå er det borte. Jeg gikk aldri til legen, er ikke flink til sånt, men skjønte jo at det kom av øreproppen. Har ikke hatt noe trykk på lenge nå da. Håper øret ditt også snart er bra igjen 🤞 :klem3:

Hva slags propper mener du? Ørepropper?

Takk :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (5 minutter siden):

I de siste årene så har jeg fått en veldig dårlig uvane med å klø og pirke mye borti ørene mine, det har resultert i at jeg har fått en del sår på og utenfor ørene. Jeg har lenge prøvd å slutte men det kiler så ofte i ørene og trangen til å klø er så stor 😕 jeg er redd for at jeg har klart å skade hørselen min, håper at om jeg klarer å la være å pirke og kløe så vil det bli bra igjen.

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke er min hund: irriterer meg over at pappa alltid skal finne på unnskyldninger for hvorfor Tabasco biter. 

Idag bet han både meg og en til, sistemann ble bitt til blods. Pappa sin unnskyldning var at «han lå hos meg og slappet av, så han skvatt fordi han ble vekket». 
Vel, jeg som satt på motsatt side av bordet så at Tabasco satt ikke og slappet av i det hele tatt, han tigget mat. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (3 minutter siden):

Selv om det ikke er min hund: irriterer meg over at pappa alltid skal finne på unnskyldninger for hvorfor Tabasco biter. 

Idag bet han både meg og en til, sistemann ble bitt til blods. Pappa sin unnskyldning var at «han lå hos meg og slappet av, så han skvatt fordi han ble vekket». 
Vel, jeg som satt på motsatt side av bordet så at Tabasco satt ikke og slappet av i det hele tatt, han tigget mat. 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):

Hva slags propper mener du? Ørepropper?

Takk :)

Ørepropper, ja. Sånne sov i ro-propper som stenger uønsket lyd ute. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):

I de siste årene så har jeg fått en veldig dårlig uvane med å klø og pirke mye borti ørene mine, det har resultert i at jeg har fått en del sår på og utenfor ørene. Jeg har lenge prøvd å slutte men det kiler så ofte i ørene og trangen til å klø er så stor 😕 jeg er redd for at jeg har klart å skade hørselen min, håper at om jeg klarer å la være å pirke og kløe så vil det bli bra igjen.

Åå håper det ordner seg😌

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som drøyer å betale tilbake penger de har lånt, men samtidig prioriterer å bruke de lille de har på relativt unødvendige ting til seg selv, for så å klage på at det er dyrt, i steden for å betale tilbake litt av det de skylder.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten som IGJEN putter for store pakker i postkassen slik at man ikke får åpna postkassa, jævla inkompetente folk :kjefte:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jævla tørrhosten som har holdt på i over en uke! :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 6/27/2024 at 4:43 PM, Titania said:

Folk som drøyer å betale tilbake penger de har lånt, men samtidig prioriterer å bruke de lille de har på relativt unødvendige ting til seg selv, for så å klage på at det er dyrt, i steden for å betale tilbake litt av det de skylder.

Enig. Har lært av erfaring å ikke låne bort penger. Leit om du er en som sliter med å få pengene dine tilbake. etter å ha hjulpet venner med lån. 

Kan også legge til at folk kan dikte opp alle mulige triste historier for å få låne penger eller ikke betale tilbake. Selv hadde jeg en "venn" som sa han trengte penger til eksperimentell behandling av kreft for sin mor. Var  blank løgn og glad jeg fant det ut før jeg ble lurt. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 timer siden):

Enig. Har lært av erfaring å ikke låne bort penger. Leit om du er en som sliter med å få pengene dine tilbake. etter å ha hjulpet venner med lån. 

Kan også legge til at folk kan dikte opp alle mulige triste historier for å få låne penger eller ikke betale tilbake. Selv hadde jeg en "venn" som sa han trengte penger til eksperimentell behandling av kreft for sin mor. Var  blank løgn og glad jeg fant det ut før jeg ble lurt. 

Jepp. Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med å låne bort penger til folk, fordi det går likt med de jeg låner bort til - jeg låner av de en sjelden gang også.

Men akkurat denne er litt irriterende, når det er typen til venninna mi i tillegg. Og jeg som konfliktsky i tillegg spør jevnlig om det kommer noe snart (er allerede avtalt at ikke alt skal betales på en gang), og det er ubehagelig nok. 

Men kommer heller til å ta varianten når neste snap om øl på byen kommer. Selv om det er ubehagelig, så heller være så direkte på det at «du hater å skylde folk penger, men allikevel prioriterer du noe du klager på at er dyrt OG velger å sende meg det, når jeg faktisk etterlyser betaling».

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (3 timer siden):

Den jævla tørrhosten som har holdt på i over en uke! :( 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 timer siden):

Den jævla tørrhosten som har holdt på i over en uke! :( 

Vært hos doktoren? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden):

Vært hos doktoren? 

Han har ferie. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Han har ferie. 

Han har vel en vikar? Og uansett er det lov å gå til andre enn fastlegen :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...