Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lager ofte middager fra norske, svenske og danske nettsider. Jeg pleier å lese ingredienslisten for at det ikke er noe der vi ikke kan få tak i her i Norge (det gjelder også enkelte norske oppskrifter, faktisk). I dag skulle jeg lage en dansk oppskrift som jeg la inn i oppskriftskalenderen for en måned siden, men så så jeg at det var en ingrediens der jeg ikke hadde fått med meg. (Heldigvis hadde jeg en ferdig karri-saus, som jeg brukte litt av.) Ingrediensen het Karrygrønt og selges på Rema 1000 i Danmark, men altså ikke her i Norge. Sånt irriterer meg. Det er ikke første gang noe selges i butikker som vi kan sammenligne oss med her, men som ikke finnes her i det hele tatt. Sånt er bare unødvendig!!!! 😠

Endret av sofie777
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No1*No1 skrev (2 timer siden):

Tinnitus & menn på dating apper

Kan være irriterende på andre enden med hehe 😜

Synd å høre om tinnitus, pappa har det og har sagt det er jævlig til tider 😣

Endret av Cid
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir provosert av de artiklene i enkelte aviser (f.eks Dagbladet) "De 6 enkleste diagnosene som fører til uføretrygd" Ikke bare er de bak betalingsmur,men føler de legger opp til at dette er noe som bare kan søkes om... Nå er ikke jeg ufør,men har jo fått med meg at det er en mangeårig prosess.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (2 timer siden):

Blir provosert av de artiklene i enkelte aviser (f.eks Dagbladet) "De 6 enkleste diagnosene som fører til uføretrygd" Ikke bare er de bak betalingsmur,men føler de legger opp til at dette er noe som bare kan søkes om... Nå er ikke jeg ufør,men har jo fått med meg at det er en mangeårig prosess.

Mye av journalistikken til tabloidavisene er helt krise. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (2 timer siden):

Mye av journalistikken til tabloidavisene er helt krise. 

Har lagt merke til at det er flere skrivefeil nå enn før også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (14 timer siden):

Jeg lager ofte middager fra norske, svenske og danske nettsider. Jeg pleier å lese ingredienslisten for at det ikke er noe der vi ikke kan få tak i her i Norge (det gjelder også enkelte norske oppskrifter, faktisk). I dag skulle jeg lage en dansk oppskrift som jeg la inn i oppskriftskalenderen for en måned siden, men så så jeg at det var en ingrediens der jeg ikke hadde fått med meg. (Heldigvis hadde jeg en ferdig karri-saus, som jeg brukte litt av.) Ingrediensen het Karrygrønt og selges på Rema 1000 i Danmark, men altså ikke her i Norge. Sånt irriterer meg. Det er ikke første gang noe selges i butikker som vi kan sammenligne oss med her, men som ikke finnes her i det hele tatt. Sånt er bare unødvendig!!!! 😠

Så du dette (på siden i linken)?

Hvad består produktet egentlig af?
20 % økologiske babykarotter*, 20 % økologiske gule gulerødder i strimler*, 20 % økologiske blomkålsbuketter*, 20 % økologiske grønne bønner*, 16 % økologiske løg i tern, 2,5 % økologisk hvidløg i tern, karrykrydderi (økologisk koriander, økologisk fennikel, økologisk peber, økologiske sennepsfrø, økologisk spidskommen), salt. *= blancheret

Alle ingrediensene er tilgjengelige i norske butikker (så vidt jeg vet).

Nesten alle oppskrifter må tilpasses egen smak, tilgjengelighet av råvarer, allergier, arbeidsstil, plass og utstyr osv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som tror de er bedre enn alle andre...

Såkalte "bedrevitere" irriterer meg veldig....

Så opplever jeg at de kan være på sin høye hest, også blir de litt sånn "Hør nå her på meg"........

Gjelder både kvinner og menn dette her, og her opplever jeg at kvinner er verre enn menn.....

Likevel så får jeg assosiasjoner til Napoleon 😂😂😂. Forstå det den som kan 😂😂😂

Screenshot_20240217-112456.png

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk!!! Det irriterer meg......... Spesielt de som ikke evner å tenke.  Jeg flyr temmelig ofte, og hver forbanna gang er det noen som ikke skjønner det med boarding grupper. Når det sies boarding gruppe A så er det alltid minst 10 stk i den køen som forsøker å boarde flyet. De står med den scanneren og lager kø, scanner igjen og igjen, men porten åpner seg ikke FORDI DE ER I GRUPPE C!!!!!!!

Så skal vi gå ombord i flyet, de fra seterad 16 og bakover blir bedt om å gå inn i flyet bak. Det klarer selvsagt ikke hun som har seteplass 31F så hun brøyter seg igjennom midtgangen blant alle som har gått inn bak. 

🤬🤬🤬 Sånn der fik jeg det ut, heldigvis skal jeg ikke fly igjen før på tirsdag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (2 minutter siden):

Folk!!! Det irriterer meg......... Spesielt de som ikke evner å tenke.  Jeg flyr temmelig ofte, og hver forbanna gang er det noen som ikke skjønner det med boarding grupper. Når det sies boarding gruppe A så er det alltid minst 10 stk i den køen som forsøker å boarde flyet. De står med den scanneren og lager kø, scanner igjen og igjen, men porten åpner seg ikke FORDI DE ER I GRUPPE C!!!!!!!

Så skal vi gå ombord i flyet, de fra seterad 16 og bakover blir bedt om å gå inn i flyet bak. Det klarer selvsagt ikke hun som har seteplass 31F så hun brøyter seg igjennom midtgangen blant alle som har gått inn bak. 

Jeg irriterer meg over det samme,  folk som ikke klarer å tenke og ser mennesker og verden rundt seg. 

Her om dagen sto det en bil midt i veien med døra oppe, slik at ingen kom forbi,  hun som eide bilen skulle bare hente en pakke i sånn postautomat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tånegla skrev (Akkurat nå):

Høres helt jævlig ut. 

Kan ikke relatere i det hele tatt, da jeg kun har flydd 2 ganger på 47 år.

Men!

Jeg føler din smerte og håper sånne folk snart tar seg sammen, eller dør av analkløe! :raven:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 minutt siden):

Jeg irriterer meg over det samme,  folk som ikke klarer å tenke og ser mennesker og verden rundt seg. 

Her om dagen sto det en bil midt i veien med døra oppe, slik at ingen kom forbi,  hun som eide bilen skulle bare hente en pakke i sånn postautomat

Ha-haah! 

Hun var betalt skuespiller på oppdrag fra meg!! 

Moahaha :lur:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (2 timer siden):

Så du dette (på siden i linken)?

Hvad består produktet egentlig af?
20 % økologiske babykarotter*, 20 % økologiske gule gulerødder i strimler*, 20 % økologiske blomkålsbuketter*, 20 % økologiske grønne bønner*, 16 % økologiske løg i tern, 2,5 % økologisk hvidløg i tern, karrykrydderi (økologisk koriander, økologisk fennikel, økologisk peber, økologiske sennepsfrø, økologisk spidskommen), salt. *= blancheret

Alle ingrediensene er tilgjengelige i norske butikker (så vidt jeg vet).

Nesten alle oppskrifter må tilpasses egen smak, tilgjengelighet av råvarer, allergier, arbeidsstil, plass og utstyr osv.

Ok, så jeg skal kjøpe 1 pose babygulrøtter, 1 kilo gule(!) gulrøtter, 1 blomkålshode (som jeg aldri kjøper pga sykdom, tåler det, men i veldig små mengder), 1 boks grønne bønner, økologiske krydder (hvor?) og blanchere det for å lage en porsjon middag til meg alene? Kan du forklare hvordan dette ikke skaper matsvinn???

For øvrig ikke hovedpoenget med min irritasjon!

Endret av sofie777
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet det er en filleting, men:

At mamma nekter å lære seg at programmet heter Excel, ikke XL.

Når hun snakker eller skriver om det forklarer hun så dårlig i tillegg at det er vanskelig å forstå hva hun egentlig mener, men forventer at jeg skal forstå 😶

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (32 minutter siden):

Ok, så jeg skal kjøpe 1 pose babygulrøtter, 1 kilo gule(!) gulrøtter, 1 blomkålshode (som jeg aldri kjøper pga sykdom, tåler det, men i veldig små mengder), 1 boks grønne bønner, økologiske krydder (hvor?) og blanchere det for å lage en porsjon middag til meg alene? Kan du forklare hvordan dette ikke skaper matsvinn???

For øvrig ikke hovedpoenget med min irritasjon!

Antallet spørsmålstegn antyder retorisk spørsmål - men:

Du kjøper frosne grønnsaker, enten poser med én type, som du tar litt av og legger tilbake i fryseren, eller en av de mange blandingene som finnes i Norge. Du slipper ikke unna brokkoli om du skal ha blomkål, det er det eneste "problemet" jeg ser. Ferske gulrøtter og løk holder seg forresten bra i kjøleskapet. 

Du trenger heller ikke blanchere noe som du ikke skal fryse.

Om krydderet er økologisk eller ikke, er ikke så viktig, Hvilke krydder som passer i den spesifikke matretten, er det som betyr noe, og det finnes blandinger for nær sagt enhver matrett nå for tiden.

Nå har jeg jo allerede tråkket i salaten, så, hva var hovedpoenget med din irritasjon?

Endret av Pringle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (34 minutter siden):

Antallet spørsmålstegn antyder retorisk spørsmål - men:

Du kjøper frosne grønnsaker, enten poser med én type, som du tar litt av og legger tilbake i fryseren, eller en av de mange blandingene som finnes i Norge. Du slipper ikke unna brokkoli om du skal ha blomkål, det er det eneste "problemet" jeg ser. Ferske gulrøtter og løk holder seg forresten bra i kjøleskapet. 

Du trenger heller ikke blanchere noe som du ikke skal fryse.

Om krydderet er økologisk eller ikke, er ikke så viktig, Hvilke krydder som passer i den spesifikke matretten, er det som betyr noe, og det finnes blandinger for nær sagt enhver matrett nå for tiden.

Nå har jeg jo allerede tråkket i salaten, så, hva var hovedpoenget med din irritasjon?

Når fryseren er stappet, så er det ikke så lett.

Hovedpoenget er at våre naboland har bedre ingredienser i sammenlignbare butikker enn det vi har her. I oppskrifter jeg vil lage så finnes det ting som jeg ikke aner hvor jeg skal få tak i, men det er både norske, svenske og danske oppskrifter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (2 minutter siden):

Når fryseren er stappet, så er det ikke så lett.

Hovedpoenget er at våre naboland har bedre ingredienser i sammenlignbare butikker enn det vi har her. I oppskrifter jeg vil lage så finnes det ting som jeg ikke aner hvor jeg skal få tak i, men det er både norske, svenske og danske oppskrifter.

Ja, disse to problemene kjenner jeg til. Det første er jo et luksusproblem, men det er likefullt et problem.

Det er mange ingredienser som har forsvunnet, bare de siste årene. Det bekymrer meg virkelig. Men noe av grunnen er faktisk at de er blitt fortrengt av en hel masse blandinger, og trivielt forskjellige versjoner av det samme produktet - skivet, revet, hakket, i 100 grams, 140 grams poser, 130 grams kartonger, osv. Når ingredienser holdes enkle og stort sett ubearbeidet, trenger man ikke så mange produkter. Men det er stort inntjeningspotensiale i at folk opplever trivielle forskjeller som essensielle. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...