Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

^ hvor i østlandet er det vanlig med llj-lyden? Spør av nysgjerrighet

Synes alle unger rundt meg snakker sånn nå, veldig sentralt østland. 99% av klassekameratene til mine barn og dem jeg hører snakke rundt meg. Østfold-L.

På samme måte som alle sier Skj-lyd uansett om det skal være det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som irriterer meg er kommabruken i media. Eller kommasyke, som jeg kaller det. Danske tilstander med komma overalt. Det ødelegger sammenheng og flyt i tekst.

Er bittelitt opptatt av språk, ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk som skriver feil og uten kilder får pluss, mens de som faktisk kommer med relevant info med god grunnlag blir ignorert.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12åringer som okkuperer smågodt hylla og skal diskutere "Åh har dere kysset enda eller.. skal vi ha denne?" Mens folk står å venter. Prøver man å si i fra, får man et stygt blikk og beskjed om at vi kan fint vente.

De fikk så det holdt av en litt eldre dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utvalg av ting jeg irriterer meg over:
- Fnisende og høylytte mennesker (spesielt tenåringer og unge voksne)

- Folk som stirrer

- Klær som nupper

- Egoister på kollektivtransport, som setter seg ytterst på et tomannssete eller okkuperer unødvendig plass med veske/sekk/annet

- Folk som spiller alt for høy musikk på kollektivtransport

- Mennesker som snakker høylytt i telefonen på kollektivtransport

- Bussjåfører som ikke engang greier å si "Hei" når passasjerer kommer på bussen (gjelder også ofte for andre service-scenarioer)

- Mennesker i servicebransjen, som ikke engang prøver å være serviceinnstilt

- Personer som har bastante meninger om ting de ikke har spesielt god innsikt i

- Gale politikere

- Når "venner" kontakter deg kun når de trenger noe/for egen vinning

- Folk som i regelen "ikke liker" ulike typer mat og som er generelt kresne i matveien

- Når mennesker beveger seg sakte og jeg er tvunget til å gå bak dem (blir ikke irritert over eldre mennesker, handikappede osv.)

- Folk som plasserer pikkpakk og handlevogner på en slik måte at det ødelegger fremkommelighet for alle andre

- Mennesker som stopper opp (ofte for en lang og uinteressant samtale med noen de tilfeldigvis møtte på akkurat da) i toppen/bunnen av en rulletrapp eller rett foran en inngang/utgang

- Reklame

- Navere (dvs. alle som mottar stønader de egentlig ikke har rett på. Legitimt syke og uføre mennesker havner ikke innunder her)
- Misbruk av betegnelsen "å nave" (la de uføre slippe den stygge stigmatiseringen)

- Folk som støtter bl.a. pelsdyrnæring

- Mobbere (spesielt de som slipper unna)
- Løgnere

- Manglende køkultur på kollektivtransport

- Mangel på høflighet (virker som mange ikke engang har lært seg viktigheten av å takke for ting - utrolig)

- Når folk villig deler sine kroppsgasser og forventer at jeg skal syns det er helt greit

- Sterke kroppslukter fra andre (for mye parfyme er like ille som å ha dårlig hygiene)

- Personer som spiser som "villdyr" (spiser med åpen munn, slafser, smatter, slurper osv.)

- At jeg er den eneste med "støv på hjernen" hjemme

- Folk som utnytter andre

- Vinter, kulde og vind

- Når personer på FB, blogger og andre sosiale medier fremstiller livet sitt (og seg selv) som perfekt

- Kostholdsfanatikere

- Flyturer med lite benplass, personen foran har lent setet sitt så langt tilbake som mulig, en annen person breier seg ut ved siden av meg, barnegråt i umiddelbar nærhet og folk som dunker meg i ryggen (jo lengre tur, jo verre). Det er nesten alltid et mareritt

- Gruppearbeid

- De ekle folkene som griser til offentlige toaletter

- Folk som hoster i hendene sine eller ikke holder for i det hele tatt (det sikreste er å hoste i albuehulen). "Takk" for at du så villig deler potensielle sykdommer med alle oss andre

- Røykere som står og damper inne i busskur og/eller rett utenfor offentlige bygg

- Når folk ikke plukker opp etter hundene sine

- De fleste tiggere (verst med de som kommer opp til deg og rister med koppen under nesa di)

- At jeg selv er så irritabel

- Når folk går inn for å være utfordrende i bilder de laster opp i sosiale medier

- Folk som ikke greier å snakke skikkelig (spesielt: kj/sj-talefeil og "onklig" i stedet for "ordentlig")

(Hilsen "Misantropen")

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna ditten og datten for å se bra ut...
I år må du kjøpe klær fra *merke* & * merke* Dette plagget koster bare 2199kr! Og denne her er ett røverkjøp for bare 5299!!:D

Ille er det jo at året etter ,er det ut og du må kjøpe andre klær igjen..Ser det ut som jeg driter penger? o_o

Endret av The Tardis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Når folk har tatt ett skritt ut av bussdøra, stopper og begynner å se seg rundt hvor de skal. Gå litt lengre sånn at andre passasjerer kommer oss ut og kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppearbeid. Ingenting over, ingenting ved siden av. Gruppearbeid. DET irriterer meg noe jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Oj, denne lista kan bli lang:

• Folk som ikkje let passasjerar UT av buss og tog før dei sjølv pressar seg inn.
  • Folk som høyrer på veldig høg musikk på offentleg transport
  • Folk som pratar lenge i telefonen på offentleg transport
  • Java
  • Folk som skriv på dialekt - vi har TO offisielle målformer med eit utal av ulike, tilletne former, det MÅ då gå an å finne ei form som er både til å fatte, og likevel dialektnær...
  • Pynteord
  • Moteord
  • Folk som brukar engelske ord og uttrykk der vi har heilt brukbare ord på norsk, til dømes "high heels".

Eg elskar å irritere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Jeg synes det er litt irriterende med folk som spør er "jeg den eneste?"

eller sier " jeg har alt eller jeg har sett alt "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What r u sayin? Grr typisk amerikansk tenåringssnakk...

Anonymous poster hash: a3a5f...124
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er lite aktivitet i forumet om dagen.. Litt kjedelig når man har lite å gjøre på jobb og blar seg gjennom nytt innhold hver halv time og er det samme trådene som går om og om igjen.

Lite supplement til ang. troll: er det rart når fleste (interessante) tråder blir på mange sider uten at TS gir lyd fra seg. Etter troll kommer jo brukere som ikke følger opp sine tråder når det kommer mange svar og spørsmål.

Endret av Devilheart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...