sofie777 Skrevet 4. august #16601 Del Skrevet 4. august Stonegiant skrev (2 timer siden): Fastlege. Jeg går inn på Helsenorge og kan bare bestille time hos fastlegen. For noe absolutt piss. Hvorfor kan jeg ikke se ledige timer hos alle legekontorene i nærheten, og velge det som passer best for meg? Hvorfor skal staten tvinge oss til å kun oppsøke den samme personen om og om igjen? Det er frivillig å være med i fastlegeordningen, men dersom man melder seg ut så må man gå til private klinikker, så det er i praksis noe man blir tvunget til å følge. Hva er det som skjer med helsevesenet i dette landet? Det er snart ikke mulig å få hjelp i det offentlige. Jeg mistenker dessverre at våre politikere har gjort dette med vilje, for å få flest mulig over til private tjenester ut av ren frustrasjon. Fortsetter dette i samme tempo er det ikke lenge til vi selger alle våre sykehus til høystbydende private helseforetak i utlandet. Dersom man ikke lett kan få time på dagen, så er det noe alvorlig feil med systemet. Jeg vil gå til samme lege hele tiden, for han kjenner min sykdomshistorie og kan gi meg den hjelpen jeg trenger hver gang. Jeg har ikke lyst til å fortelle en ny lege om alt jeg sliter med for hver time. Det hadde irritert og frustrert meg mer enn å ikke få time på dagen. Jeg har fått time i oktober nå, men om jeg MÅ ha time før det, så ringer jeg med én gang kontoret åpner og så får jeg time i løpet av dagen (ellers ringer jeg legevakten, men det liker de egentlig ikke) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 4. august #16602 Del Skrevet 4. august (endret) 2 hours ago, sofie777 said: Jeg vil gå til samme lege hele tiden, for han kjenner min sykdomshistorie og kan gi meg den hjelpen jeg trenger hver gang. Jeg har ikke lyst til å fortelle en ny lege om alt jeg sliter med for hver time. Det hadde irritert og frustrert meg mer enn å ikke få time på dagen. Jeg har fått time i oktober nå, men om jeg MÅ ha time før det, så ringer jeg med én gang kontoret åpner og så får jeg time i løpet av dagen (ellers ringer jeg legevakten, men det liker de egentlig ikke) Helt greit om du vil ha fastlege, men man burde ikke tvinges til det. Jeg har mange ganger brukt legevakten som vanlig legekontoer, med ting som er langt i fra alvorlig. Systemet tvinger meg til det. Slik burde det ikke være. Jeg har bodd i land i den tredje verden med bedre helsetilbud enn i Norge. (Bokstavelig talt u-land, jeg tuller ikke.) Hvordan i huleste kan rike Norge være så dårlig? Endret 4. august av Stonegiant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. august #16603 Del Skrevet 4. august sofie777 skrev (2 timer siden): Jeg vil gå til samme lege hele tiden, for han kjenner min sykdomshistorie og kan gi meg den hjelpen jeg trenger hver gang. Jeg har ikke lyst til å fortelle en ny lege om alt jeg sliter med for hver time. Det hadde irritert og frustrert meg mer enn å ikke få time på dagen. Jeg har fått time i oktober nå, men om jeg MÅ ha time før det, så ringer jeg med én gang kontoret åpner og så får jeg time i løpet av dagen (ellers ringer jeg legevakten, men det liker de egentlig ikke) Samme her, gruer meg til at legen min pensjonerer seg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 4. august #16604 Del Skrevet 4. august Stonegiant skrev (24 minutter siden): Helt greit om du vil ha fastlege, men man burde ikke tvinges til det. Jeg har mange ganger brukt legevakten som vanlig legekontoer, med ting som er langt i fra alvorlig. Systemet tvinger meg til det. Slik burde det ikke være. Jeg har bodd i land i den tredje verden med bedre helsetilbud enn i Norge. (Bokstavelig talt u-land, jeg tuller ikke.) Hvordan i huleste kan rike Norge være så dårlig? Du skal selvfølgelig få lov til å tenke og gjøre som du vil. Nå har vi dette systemet her i Norge og jeg tror 90% av landet er fornøyd med det og av de som ikke er fornøyd er 8-9 % de som av forskjellige grunner ikke har tilgang til fastlege. Du har lov til å gå mot strømmen der på samme måte som vi alle går mot strømmen på forskjellige områder i livet. Det er det som er bra med å bo i Norge 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 4. august #16605 Del Skrevet 4. august sofie777 skrev (1 time siden): Du skal selvfølgelig få lov til å tenke og gjøre som du vil. Nå har vi dette systemet her i Norge og jeg tror 90% av landet er fornøyd med det og av de som ikke er fornøyd er 8-9 % de som av forskjellige grunner ikke har tilgang til fastlege. Du har lov til å gå mot strømmen der på samme måte som vi alle går mot strømmen på forskjellige områder i livet. Det er det som er bra med å bo i Norge Jeg synes også mye er veldig bra i norsk helsevesen og føler meg veldig heldig med oppfølgingen og får time samme dag om det trengs. ☺️ 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 4. august #16606 Del Skrevet 4. august 1 hour ago, sofie777 said: Du skal selvfølgelig få lov til å tenke og gjøre som du vil. Nei, det skal jeg ikke få lov til tydeligvis. Alle skal tvinges til å bruke det samme dårlige systemet om man vil eller ikke. Jeg hører dere klarer å få time på dagen? Hvordan er det mulig? For akutte problemer er den minste tiden jeg har sett rundt 10 dager ventetid. For ting som krever spesialister tar det 12-18 måneder å få time for konsultasjon. Minst. Bor jeg på feil sted? (Rett utenfor Oslo.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 4. august #16607 Del Skrevet 4. august Stonegiant skrev (47 minutter siden): Nei, det skal jeg ikke få lov til tydeligvis. Alle skal tvinges til å bruke det samme dårlige systemet om man vil eller ikke. Jeg hører dere klarer å få time på dagen? Hvordan er det mulig? For akutte problemer er den minste tiden jeg har sett rundt 10 dager ventetid. For ting som krever spesialister tar det 12-18 måneder å få time for konsultasjon. Minst. Bor jeg på feil sted? (Rett utenfor Oslo.) Akutte problemer får man selvfølgelig time til på samme dag om man ringer så fort det åpner, senest neste dag. Det kommer naturligvis an på hva det handler om OG hvilket forhold man har til sin lege. Går man til forskjellig lege hver gang, til leger som ikke kjenner deg og dine problemer, så er det naturlig at det tar tid. Brekker man foten og lignende, går man til legevakten, der får man time på dagen også. Men er det i legekontorets åpningstid og det ikke er et brukket ben, så SKAL de ta deg inn innen 24/48 timer på hverdagen. Jeg tror du gjør deg vanskelig med vilje og så skylder du på helsevesenet. Trenger du legen en gang i uken, uten at det er medisinsk nødvendig, er det naturlig at du må vente litt. Har du ikke vært til legen på et halvt år og det er akutt, skal du få time. Legesekretærene siler litt (men ikke mye), og igjen handler det om kjennskap til deg og din situasjon. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 5. august #16608 Del Skrevet 5. august (endret) Dersom det ikke er noen ledige timer på et legesenter, hvorfor kan jeg ikke bestille time hos et annet legesenter hvor det er ledige timer? Hvorfor må jeg tvinges til å kun bruke ett sted, når det er kanskje 20 legekontor i nærheten? Det er det jeg mener er helt ulogisk. Endret 5. august av Stonegiant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 5. august #16609 Del Skrevet 5. august 9 hours ago, sofie777 said: Akutte problemer får man selvfølgelig time til på samme dag om man ringer så fort det åpner, senest neste dag. Det kommer naturligvis an på hva det handler om OG hvilket forhold man har til sin lege. Går man til forskjellig lege hver gang, til leger som ikke kjenner deg og dine problemer, så er det naturlig at det tar tid. Brekker man foten og lignende, går man til legevakten, der får man time på dagen også. Men er det i legekontorets åpningstid og det ikke er et brukket ben, så SKAL de ta deg inn innen 24/48 timer på hverdagen. Jeg tror du gjør deg vanskelig med vilje og så skylder du på helsevesenet. Trenger du legen en gang i uken, uten at det er medisinsk nødvendig, er det naturlig at du må vente litt. Har du ikke vært til legen på et halvt år og det er akutt, skal du få time. Legesekretærene siler litt (men ikke mye), og igjen handler det om kjennskap til deg og din situasjon. Men dette er ikke virkeligheten. I praksis fungerer det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 5. august #16610 Del Skrevet 5. august Stonegiant skrev (4 timer siden): Men dette er ikke virkeligheten. I praksis fungerer det ikke. Det fungerer for 90% av oss. Gidder ikke å diskutere mer med deg, så det er det siste jeg vil si! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 5. august #16611 Del Skrevet 5. august 18 minutter siden, sofie777 said: Det fungerer for 90% av oss. Gidder ikke å diskutere mer med deg, så det er det siste jeg vil si! Jeg trur ikke noe på at 90% får time på dagen. Takk for praten! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5. august #16612 Del Skrevet 5. august Mennesker som går rundt enebærbusken 😂. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 6. august #16613 Del Skrevet 6. august Gravidhjernen til kollegaen, som gir meg mye mer jobb 😶 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 6. august #16614 Del Skrevet 6. august Dette. https://deadline.com/2024/08/alec-baldwin-case-dismissed-improperly-prosecutor-claims-1236032139/ La nå den jævla saken være død slik at Alec og de andre kan få komme seg videre i livet… 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 8. august #16615 Del Skrevet 8. august At i det siste har loggen for datamaskinen forsvunnet. Det jeg gjør på mobilen og nettbrettet står der, men ikke alle fanene jeg har oppe. Det har gått an å gjenopprette faner tidligere, men nå er det flere ganger jeg bare må huske hva jeg hadde der i går! Det begynner å gå meg på nervene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 8. august #16616 Del Skrevet 8. august Lyden av eggkoker som er ferdig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 8. august #16617 Del Skrevet 8. august At noen trykker "Nyttig" på absolutt alt her 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 8. august #16618 Del Skrevet 8. august sofie777 skrev (1 minutt siden): At noen trykker "Nyttig" på absolutt alt her Er sånn over hele sosial prat 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 8. august #16619 Del Skrevet 8. august Cid skrev (3 minutter siden): Er sånn over hele sosial prat 😛 Går aldri inn via "Sosial prat", bare "Mine innlegg", så jeg vet ikke hva som skjer andre steder, men det ble bare veldig synlig akkurat nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 9. august #16620 Del Skrevet 9. august At jeg tar meg selv i å ubevisst synge refrenget på Bare Egil Bands "Kjærlighet mellom muslinger" hele jævla dagen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå