Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Har (et hint av) misfoni, så lyden av tygging og svelging av mat/drikke irriterer meg voldsomt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C-girl skrev (8 timer siden):

Har (et hint av) misfoni, så lyden av tygging og svelging av mat/drikke irriterer meg voldsomt. 

Samme her. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (22 minutter siden):

Samme her. 

Tyggis tygging spesielt synes jeg at det er forferdelig å høre på! :haar:

Endret av Cid
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (19 minutter siden):

Tyggis tygging spesielt synes jeg at det er forferdelig å høre på! :haar:

Jeg syns det aller verste er slurping 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det aller verste er slurping 

Som når man spiser tomatsuppe feks?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Som når man spiser tomatsuppe feks?

Ja. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SVK

Produkter i matbutikken som ligner på hverandre og som står rett ved siden av hverandre.  Endte med å kjøpe feil produkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (14 minutter siden):

Produkter i matbutikken som ligner på hverandre og som står rett ved siden av hverandre.  Endte med å kjøpe feil produkt. 

Det har Cassidy Tvillingene også opplevd, vi synes at det der sykt irriterende.:nikke::nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggstikk... Har ett mellom to fingre, og ett i fotbuen 😶

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No1*No1 skrev (10 minutter siden):

Måker og fugler som skriker hele natta 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At på familieselskaper blir det alltid mas om hvor folk skal sitte, selv om alle har satt seg så må noen begynne å mase med det, spesielt bestemor. 

Det blir sånn.

Kan ikke du dette deg der i stedet for?

Nei jeg sitter fint her.

Ja men sett deg nå der da.

Det går fint, jeg kan sitte her.

Sett deg der borte, bedre for deg det, og du har vel litt vondt i ryggen.

Neida, går helt fint.

Men sett deg nå der da, og dere andre kan sette dere der og der bla bla bla 🙄

Skjønner ikke hvorfor det må være sånn. Når folk har sett så har de satt seg.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-girl skrev (På 14.7.2024 den 9.17):

Har misofoni selv, I feel your pain!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så forbanna slitsomt å ikke klare gjøre en del oppgaver, både på jobb og i hverdagen generelt. 

Det er ikke at de nødvendigvis er vanskelige å fullføre, eller noe som er kjipt eller kjedelig. Men det føles som at hjernen går i lås og bare roper NOPE. Som gjør at det krever så jævlig mye energi for å gjøre småting. Eller så klarer jeg ikke å komme i gang i det hele tatt, og det skjer ingenting før jeg får en "raptus" der alt er gjort på 10 min. 

Og det ender med at jeg gjør dårlig jobb på jobb, og får ikke gjort en brøkdel av det jeg skulle gjort hjemme, fordi all energien går på jobb. 

Begge psykologene mine har sagt det er et ganske vanlig symptom på adhd, men hjelper jo ikke det når man ikke får hjelp til å håndtere utfordringene uansett. Fordi jeg klarer å holde på en jobb er jeg "fungerende nok", og da er alt annet synd for meg om det ikke går bra. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Titania skrev (51 minutter siden):

Det er så forbanna slitsomt å ikke klare gjøre en del oppgaver, både på jobb og i hverdagen generelt. 

Det er ikke at de nødvendigvis er vanskelige å fullføre, eller noe som er kjipt eller kjedelig. Men det føles som at hjernen går i lås og bare roper NOPE. Som gjør at det krever så jævlig mye energi for å gjøre småting. Eller så klarer jeg ikke å komme i gang i det hele tatt, og det skjer ingenting før jeg får en "raptus" der alt er gjort på 10 min. 

Og det ender med at jeg gjør dårlig jobb på jobb, og får ikke gjort en brøkdel av det jeg skulle gjort hjemme, fordi all energien går på jobb. 

Begge psykologene mine har sagt det er et ganske vanlig symptom på adhd, men hjelper jo ikke det når man ikke får hjelp til å håndtere utfordringene uansett. Fordi jeg klarer å holde på en jobb er jeg "fungerende nok", og da er alt annet synd for meg om det ikke går bra. 

Har ikke adhd jeg, men mye som virker kjent her. Jeg er dronning av å utsette det jeg synes er kjedelig, og bruker en del tid på å tenke på det jeg ikke har lyst til :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No1*No1
1 hour ago, Titania said:

Hm. Jeg tenkte at jeg kunne ha adhd, men hjernen min sier nesten aldri nope, er glad den har roet seg ned et hakk nå og håper det blir slik nå. Nå føler jeg på normalen. Har gjennomgått en periode der hjernen aldri ville holde kjeft. Ikke på natten heller. Stress tror jeg. Tankene mine går ganske fort, så jeg kommer kjapt til kjernen, luker ut " støy". Men det er vanskelig for meg av og til å få riktige ord ut av munnen, fordi når jeg åpner munnen har tankene allerede passert og er et helt annet sted. Så må jeg stanse og huske hva jeg tenkte 5 sekunder siden. Så for å forklare en sak må jeg ha gode notater og vite godt hva jeg skal si. 

Dagen lang hår hjernen min fra sak til annen, fra sak til annen... tror det gjør meg til en dårlig multitasker.. 

Har jo vært der også at hjernen har nektet, men da har jeg vært utbrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (21 timer siden):

Har ikke adhd jeg, men mye som virker kjent her. Jeg er dronning av å utsette det jeg synes er kjedelig, og bruker en del tid på å tenke på det jeg ikke har lyst til :)

Jeg utsetter det ikke med vilje en gang, jeg klarer bare ikke å begynne.

Følelsen er litt som å skulle knyte skoene, men noen holder hendene dine på ryggen. Ting er ikke nødvendigvis kjedelig en gang heller, det er bare noe, som ikke er så lett å beskrive, som gjør at jeg ikke klarer å komme i gang. 

No1*No1 skrev (20 timer siden):

Hm. Jeg tenkte at jeg kunne ha adhd, men hjernen min sier nesten aldri nope, er glad den har roet seg ned et hakk nå og håper det blir slik nå. Nå føler jeg på normalen. Har gjennomgått en periode der hjernen aldri ville holde kjeft. Ikke på natten heller. Stress tror jeg. Tankene mine går ganske fort, så jeg kommer kjapt til kjernen, luker ut " støy". Men det er vanskelig for meg av og til å få riktige ord ut av munnen, fordi når jeg åpner munnen har tankene allerede passert og er et helt annet sted. Så må jeg stanse og huske hva jeg tenkte 5 sekunder siden. Så for å forklare en sak må jeg ha gode notater og vite godt hva jeg skal si. 

Dagen lang hår hjernen min fra sak til annen, fra sak til annen... tror det gjør meg til en dårlig multitasker.. 

Har jo vært der også at hjernen har nektet, men da har jeg vært utbrent. 

Jeg har tusen sprettballer av tanker på en gang, og krangler med "nopen" flere ganger daglig 😶 

Merkelig nok sover jeg vanligvis greit, men det er full speed med tanker fra jeg våkner til jeg legger meg. Blir distrahert av ingenting, og det å skille støy fra viktig, det går ikke 😅

Akkurat det med å glemme hva man snakker om i samtalen er også ganske vanlig her 😛 Men jeg har ikke sjans til å huske det igjen når det er borte, eller så kommer jeg på det dagen etterpå. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...