Ciaran og Ciara Skrevet 17. november 2023 #15221 Del Skrevet 17. november 2023 Cid skrev (1 minutt siden): Jeg bruker alltid den santa maria hot cayenne krydderet 🌶️ 🌶️🌶️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15222 Del Skrevet 17. november 2023 Cid skrev (Akkurat nå): Jeg bruker alltid den santa maria hot cayenne krydderet 🌶️ Ja, den er god. Vet ikke hva den private kokken min bruker idag. Maten er snart ferdig, de fine spiser sent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15223 Del Skrevet 17. november 2023 (endret) 20 minutter siden, jukkapalme said: Ja, ikke sant, selv ikke mesterkokker har ork eller lyst til å lage alt fra bunnen hele tiden. Selv mesterkokker spiser "livsfarlig" ultraprossesert mat til tider. Godt noen tør å innrømme at alt ikke er helt Instagram-perfekt hele tiden. Enig med han i at Dr. Oetker med mozzarella og cherrytomat er god. Jeg må spise den glutenfrie varianten og Dr Oetker sin bunn er god. Helt enig, jeg hater folk som rakker ned på andre for at de spiser frossenpizza. Ingen blir syke eller ekstremt overvektige av litt frossenpizza i ny og ne, det er bare tull! Og de færreste spiser det vel daglig. Så du den tråden om Grandiosa i barnehagen? Jeg bare ristet på hodet. Tviler på at ungen får kreft av å få smake et lite stykke Grændis i barnehagen. Nå skal jeg spise taco med LIVSFARLIGE ultraprosseserte tacoskjell! For en stund siden lagde jeg en tråd med spørsmål om hva slags tacosaus de brukte på restauranten Los Tacos(norsk fast food restaurant). Nærmest alle svarene jeg fikk var av typen: "De lager ikke ekte taco der og man får mye bedre taco i Mexico. " Eller: "Jeg har aldri spist på Los Tacos, men jeg vet jeg lager mye bedre taco for jeg bruker autentisk oppskrift fra Mexico.". Tviler ikke på at de har god taco i Mexico, men jeg liker fortsatt tacoen på Los Tacos, selv om de lager taco etter norsk oppskrift. Endret 17. november 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 17. november 2023 #15224 Del Skrevet 17. november 2023 jukkapalme skrev (14 minutter siden): Ja, den er god. Vet ikke hva den private kokken min bruker idag. Maten er snart ferdig, de fine spiser sent 🤣🤣👍👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15225 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (32 minutter siden): For en stund siden lagde jeg en tråd med spørsmål om hva slags tacosaus de brukte på restauranten Los Tacos(norsk fast food restaurant). Nærmest alle svarene jeg fikk var av typen: "De lager ikke ekte taco der og man får mye bedre taco i Mexico. " Eller: "Jeg har aldri spist på Los Tacos, men jeg vet jeg lager mye bedre taco for jeg bruker autentisk oppskrift fra Mexico.". Tviler ikke på at de har god taco i Mexico, men jeg liker fortsatt tacoen på Los Tacos, selv om de lager taco etter norsk oppskrift. Tror sånt er mest skryt jeg. Folk er så utrolig frekke og hvordan i all verden kan de vite at de selv lager så mye bedre taco når de ikke en gang har smakt maten der? Jeg blir så irritert på sånne folk. Er neppe alle som har vært i Mexico og jeg tror neppe alle som påstår det lager autentisk meksikansk taco hjemme. Men folk skal fremstå som så perfekte og det er liksom ikke lov å like norsk texmex. Elsker norsk taco jeg, men vi har snakket lenge om å prøve å lage mexicansk taco en gang, har bare ikke kommet så langt enda. Jeg har aldri spist på Los Tacos, må teste det en gang. Spiste en del på el taco da jeg var ungdom på 90-tallet, men tror ikke den kjeden finnes lenger. Fantes bla. på Oslo city. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 17. november 2023 #15226 Del Skrevet 17. november 2023 jukkapalme skrev (1 minutt siden): Tror sånt er mest skryt jeg. Folk er så utrolig frekke og hvordan i all verden kan de vite at de selv lager så mye bedre taco når de ikke en gang har smakt maten der? Jeg blir så irritert på sånne folk. Er neppe alle som har vært i Mexico og jeg tror neppe alle som påstår det lager autentisk meksikansk taco hjemme. Men folk skal fremstå som så perfekte og det er liksom ikke lov å like norsk texmex. Elsker norsk taco jeg, men vi har snakket lenge om å prøve å lage mexicansk taco en gang, har bare ikke kommet så langt enda. Jeg har aldri spist på Los Tacos, må teste det en gang. Spiste en del på el taco da jeg var ungdom på 90-tallet, men tror ikke den kjeden finnes lenger. Fantes bla. på Oslo city. Cassidy Tvillingene er så enige med deg i dette her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15227 Del Skrevet 17. november 2023 Ciaran og Ciara skrev (1 minutt siden): Cassidy Tvillingene er så enige med deg i dette her. Ja, jeg er så drittlei skrytete og selvgode folk. Få ting irriterer meg så mye som det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15228 Del Skrevet 17. november 2023 (endret) 8 minutter siden, jukkapalme said: Tror sånt er mest skryt jeg. Folk er så utrolig frekke og hvordan i all verden kan de vite at de selv lager så mye bedre taco når de ikke en gang har smakt maten der? Jeg blir så irritert på sånne folk. Er neppe alle som har vært i Mexico og jeg tror neppe alle som påstår det lager autentisk meksikansk taco hjemme. Men folk skal fremstå som så perfekte og det er liksom ikke lov å like norsk texmex. Elsker norsk taco jeg, men vi har snakket lenge om å prøve å lage mexicansk taco en gang, har bare ikke kommet så langt enda. Jeg har aldri spist på Los Tacos, må teste det en gang. Spiste en del på el taco da jeg var ungdom på 90-tallet, men tror ikke den kjeden finnes lenger. Fantes bla. på Oslo city. Helt enig med deg. Er absurd å hevde at man lager mye bedre mat enn Los Tacos når man ikke engang har smakt maten. I tillegg så er det et unødvendig å svare slik når jeg faktisk spør om oppskriften på Los Tacos-sausen. Jeg har lyst til å teste ut autentisk mexiansk taco en gang jeg også. Men jeg liker fortsatt norsk taco og jeg digger tacoen på Los Tacos. Er også helt greit at andre ikke liker Los Tacos. Smaken er som baken. Jeg er som sagt bare lei av hvor snobbete enkelte er når det kommer til mat. Endret 17. november 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15229 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (Akkurat nå): Helt enig med deg. Er absurd å hevde at man lager mye bedre mat enn Los Tacos når man ikke engang har lagd maten. I tillegg så er det et unødvendig svar når jeg faktisk spør om oppskriften på Los Tacos-sausen. Jeg spurte om oppskriften. Jeg har lyst til å teste ut autentisk mexiansk taco en gang jeg også. Men jeg liker fortsatt norsk taco og jeg digger tacoen på Los Tacos. Er også helt greit at andre ikke liker Los Tacos. Smaken er som baken. Jeg er som sagt bare lei av hvor snobbete enkelte er når det kommer til mat. Ja, det er så frekt. Folk svarer på noe helt annet enn det de blir spurt om og det er såååå irriterende. Fikk du oppskriften til slutt? Ja, ekte norsk taco med tacokrydret karbonadedeig, salat, mais, agurk, tomat, ost, salsa og masse guacamole er knallgodt! Spiser meg alltid stappmett når vi har det. Må teste ut Los Tacos en dag. Skal Google litt og finne ut om de finnes et sted i nærheten. Drittlei matsnobber jeg og. Jeg liker alt fra snobbete, fancy mat til kebab, frossenpizza og nudler. Alt til sin tid. Er så mye god mat, både av "finere" mat og mer enkel mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 17. november 2023 #15230 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (18 minutter siden): Helt enig med deg. Er absurd å hevde at man lager mye bedre mat enn Los Tacos når man ikke engang har smakt maten. I tillegg så er det et unødvendig å svare slik når jeg faktisk spør om oppskriften på Los Tacos-sausen. Jeg har lyst til å teste ut autentisk mexiansk taco en gang jeg også. Men jeg liker fortsatt norsk taco og jeg digger tacoen på Los Tacos. Er også helt greit at andre ikke liker Los Tacos. Smaken er som baken. Jeg er som sagt bare lei av hvor snobbete enkelte er når det kommer til mat. jukkapalme skrev (5 minutter siden): Ja, det er så frekt. Folk svarer på noe helt annet enn det de blir spurt om og det er såååå irriterende. Fikk du oppskriften til slutt? Ja, ekte norsk taco med tacokrydret karbonadedeig, salat, mais, agurk, tomat, ost, salsa og masse guacamole er knallgodt! Spiser meg alltid stappmett når vi har det. Må teste ut Los Tacos en dag. Skal Google litt og finne ut om de finnes et sted i nærheten. Drittlei matsnobber jeg og. Jeg liker alt fra snobbete, fancy mat til kebab, frossenpizza og nudler. Alt til sin tid. Er så mye god mat, både av "finere" mat og mer enkel mat. jukkapalme skrev (18 minutter siden): Ja, jeg er så drittlei skrytete og selvgode folk. Få ting irriterer meg så mye som det. Det forstår Cassidy Tvillingene godt, for vi har også vært borti en god del sånne folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15231 Del Skrevet 17. november 2023 5 minutter siden, jukkapalme said: Ja, det er så frekt. Folk svarer på noe helt annet enn det de blir spurt om og det er såååå irriterende. Fikk du oppskriften til slutt? Ja, ekte norsk taco med tacokrydret karbonadedeig, salat, mais, agurk, tomat, ost, salsa og masse guacamole er knallgodt! Spiser meg alltid stappmett når vi har det. Må teste ut Los Tacos en dag. Skal Google litt og finne ut om de finnes et sted i nærheten. Drittlei matsnobber jeg og. Jeg liker alt fra snobbete, fancy mat til kebab, frossenpizza og nudler. Alt til sin tid. Er så mye god mat, både av "finere" mat og mer enkel mat. Helt enig med deg! Nei, fikk ikke tak i oppskriften på Los Tacos. Lurer kanskje på om det ikke finnes nordmenn som kan oppskriften. Er veldig få nordmenn som jobber på fast food-restauranter i Norge. De gangene jeg har vært på Los Tacos så har jeg faktisk kun møtt svensker og folk som snakker engelsk. Akkurat det at det er så mange i ansatte i Norge som ikke snakker norsk er noe annet jeg irriterer meg over. Synes det er tullete at man kan få jobb i stillinger med kundekontakt om man ikke kan norsk. Har også opplevd å gå på apoteket og kun møtt folk som snakker engelsk. Det skulle ikke vært lov. Ikke alle nordmenn er komfortable med å snakke engelsk, og man må kunne hente medisinene sine i Norge uten å kunne engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15232 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg! Nei, fikk ikke tak i oppskriften på Los Tacos. Lurer kanskje på om det ikke finnes nordmenn som kan oppskriften. Er veldig få nordmenn som jobber på fast food-restauranter i Norge. De gangene jeg har vært på Los Tacos så har jeg faktisk kun møtt svensker og folk som snakker engelsk. Akkurat det at det er så mange i ansatte i Norge som ikke snakker norsk er noe annet jeg irriterer meg over. Synes det er tullete at man kan få jobb i stillinger med kundekontakt om man ikke kan norsk. Har også opplevd å gå på apoteket og kun møtt folk som snakker engelsk. Det skulle ikke vært lov. Ikke alle nordmenn er komfortable med å snakke engelsk, og man må kunne hente medisinene sine i Norge uten å kunne engelsk. Så kjedelig. Kanskje den egentlig er autentisk mexicansk, hadde vært moro å sett trynene på matsnobbene om det viste seg at den var det! Helt enig, det er så ekstremt irriterende! Skal man jobbe med kundekontakt bør det være et minstekrav at man kan språket, om ikke flytende, i hvert fall tålelig bra. Svensk går også bra da, men det er jo veldig likt norsk. Var på en italiensk restaurant for noen år siden hvor servitøren ikke kunne norsk og heller ikke var særlig god i engelsk. Er ikke lett å opplyse om matallergier da. Jeg kan ikke italiensk for å si det sånn Og på apoteket er det jo enda verre. Mange som ikke er komfortable med å snakke engelsk, ja, spesielt av den litt eldre garde. Mange av de eldste har jo knapt nok hatt engelsk på skolen. Tenk å være 95 år og ikke bli forstått på eget språk i eget land, det er bare trist. Sikkert noen som mener at jeg er rasistisk nå, men det er jeg ikke, langt i fra. Er kjempefint at utlendinger jobber, men et norskkurs bør være obligatorisk når de skal jobbe med kunder. Syns ikke det er noe gøy å måtte snakke engelsk selv heller når man ikke er forberedt på det. Jeg blir alltid så nervøs og har jo sosial angst i tillegg. Dessuten burde det være unødvendig å måtte snakke engelsk i sitt eget land. På mitt lokale apotek kan heldigvis alle jeg har hentet ut medisiner hos norsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15233 Del Skrevet 17. november 2023 1 minutt siden, jukkapalme said: Så kjedelig. Kanskje den egentlig er autentisk mexicansk, hadde vært moro å sett trynene på matsnobbene om det viste seg at den var det! Helt enig, det er så ekstremt irriterende! Skal man jobbe med kundekontakt bør det være et minstekrav at man kan språket, om ikke flytende, i hvert fall tålelig bra. Svensk går også bra da, men det er jo veldig likt norsk. Var på en italiensk restaurant for noen år siden hvor servitøren ikke kunne norsk og heller ikke var særlig god i engelsk. Er ikke lett å opplyse om matallergier da. Jeg kan ikke italiensk for å si det sånn Og på apoteket er det jo enda verre. Mange som ikke er komfortable med å snakke engelsk, ja, spesielt av den litt eldre garde. Mange av de eldste har jo knapt nok hatt engelsk på skolen. Tenk å være 95 år og ikke bli forstått på eget språk i eget land, det er bare trist. Sikkert noen som mener at jeg er rasistisk nå, men det er jeg ikke, langt i fra. Er kjempefint at utlendinger jobber, men et norskkurs bør være obligatorisk når de skal jobbe med kunder. Syns ikke det er noe gøy å måtte snakke engelsk selv heller når man ikke er forberedt på det. Jeg blir alltid så nervøs og har jo sosial angst i tillegg. Dessuten burde det være unødvendig å måtte snakke engelsk i sitt eget land. På mitt lokale apotek kan heldigvis alle jeg har hentet ut medisiner hos norsk. Blir nervøs når jeg skal snakke engelsk jeg også. Og spesielt når man ikke er forberedet. Og problemene blir som du sier også større om den man snakker til heller ikke er så stødig i engelsk. Og man skal gjøre noe tilpasninger og ikke bestille akkurat det som står på menyen. Har ikke noe i mot utlendinger jeg heller. Men akkurat dette med å kunne språket når man har kundekontakt synes burde være en selvfølge. Og spesielt når det gjelder apoteker. Men er også enig i at matallergi gjør det viktig å kunne språket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15234 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (1 minutt siden): Blir nervøs når jeg skal snakke engelsk jeg også. Og spesielt når man ikke er forberedet. Og problemene blir som du sier også større om den man snakker til heller ikke er så stødig i engelsk. Og man skal gjøre noe tilpasninger og ikke bestille akkurat det som står på menyen. Har ikke noe i mot utlendinger jeg heller. Men akkurat dette med å kunne språket når man har kundekontakt synes burde være en selvfølge. Og spesielt når det gjelder apoteker. Men er også enig i at matallergi gjør det viktig å kunne språket. Huff, ja. Er litt lettere når man er forberedt på det. Ja, får jeg mat med det jeg ikke tåler blir jeg kjempedårlig og får helt vanvittige kramper i magen, så er viktig at de får med seg det. Helt enig, det burde være en selvfølge å kunne språket når man jobber med så viktige ting som mat og medisiner. Er ikke like ille i en klesbutikk, for der finner man jo stort sett det man vil ha selv. Men generelt bør man kunne språket når man jobber med kunder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15235 Del Skrevet 17. november 2023 Just now, jukkapalme said: Huff, ja. Er litt lettere når man er forberedt på det. Ja, får jeg mat med det jeg ikke tåler blir jeg kjempedårlig og får helt vanvittige kramper i magen, så er viktig at de får med seg det. Helt enig, det burde være en selvfølge å kunne språket når man jobber med så viktige ting som mat og medisiner. Er ikke like ille i en klesbutikk, for der finner man jo stort sett det man vil ha selv. Men generelt bør man kunne språket når man jobber med kunder. For noen er det jo også dødelig. Men synes også nervøsiteten er noe av problemet. Merker en del ganger når jeg bestiller at jeg er usikker på om servitøren faktisk har forstått meg. Så i stedet for å glede seg til å få maten så gruer man seg i tilfelle bestillingen er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15236 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (8 minutter siden): For noen er det jo også dødelig. Men synes også nervøsiteten er noe av problemet. Merker en del ganger når jeg bestiller at jeg er usikker på om servitøren faktisk har forstått meg. Så i stedet for å glede seg til å få maten så gruer man seg i tilfelle bestillingen er feil. Ja, jeg vet. Glemmer aldri hun utfordreren på farmen som hadde kraftig cøliaki og fikk i seg noe gluten, det var helt grusomt å se på. For meg er det heldigvis ikke dødelig, men jeg blir såpass syk at jeg nesten har lyst til å dø. Hater å bli så nervøs jeg også og da får jeg også lett vondt i magen selv om det ikke er noe "skummelt" i maten. Når jeg blir nervøs er det alltid magen det går utover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15237 Del Skrevet 17. november 2023 (endret) 5 minutter siden, jukkapalme said: Ja, jeg vet. Glemmer aldri hun utfordreren på farmen som hadde kraftig cøliaki og fikk i seg noe gluten, det var helt grusomt å se på. For meg er det heldigvis ikke dødelig, men jeg blir såpass syk at jeg nesten har lyst til å dø. Hater å bli så nervøs jeg også og da får jeg også lett vondt i magen selv om det ikke er noe "skummelt" i maten. Når jeg blir nervøs er det alltid magen det går utover. Enig, ting trenger ikke være dødelig for å være ille. Og man går jo på restaurant for å kose seg, ikke for å ha det ubehagelig eller bli torturert! Har ikke sett Farmen så ikke sett den episoden, men tviler ikke på at det var grusomt å se på! Endret 17. november 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15238 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (2 minutter siden): Enig, ting trenger ikke være dødelig for å være ille. Og man går jo på restaurant for å kose seg, ikke for å ha det ubehagelig eller bli torturert! Har ikke sett Farmen så ikke sett den episoden, men tviler ikke på at det var grusomt å se på! Ikke sant? Og kraftige magekramper med rennaræv er ikke akkurat behagelig for å si det sånn. Heldigvis er de gode i norsk på min og @Entern sin favorittrestaurant, den pakistanske på Sagene. Ja, det var fælt. Hun fikk pustevansker og kastet opp i ett sett og måtte hentes av ambulanse. Fæle greier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 17. november 2023 #15239 Del Skrevet 17. november 2023 jukkapalme skrev (1 minutt siden): Ikke sant? Og kraftige magekramper med rennaræv er ikke akkurat behagelig for å si det sånn. Heldigvis er de gode i norsk på min og @Entern sin favorittrestaurant, den pakistanske på Sagene. Ja, det var fælt. Hun fikk pustevansker og kastet opp i ett sett og måtte hentes av ambulanse. Fæle greier. Når var dette? Husker hun som ble sparket i hodet av ene hesten i 2013 sesongen, hun sliter visst fortsatt med sterke hodepiner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15240 Del Skrevet 17. november 2023 Cid skrev (Akkurat nå): Når var dette? Husker hun som ble sparket i hodet av ene hesten i 2013 sesongen, hun sliter visst fortsatt med sterke hodepiner Det husker jeg ikke, dessverre. Er ikke god på årstall. Men er nok mellom 5 og 10 år siden. Hun ble venner med en litt eldre nordnorsk dame som var litt alternativ. Huff, ja husker hun som ble sparket av hesten. Ille at hun fortsatt sliter så lenge etter Men var idiotisk av dem å ta ut føllet først når det ikke var avvent fra moren enda. Moren ville jo bare til babyen sin. De burde bare leid moren og latt føllet følge etter. Da hadde nok aldri dette skjedd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå