KnekkeBørre Skrevet 17. november 2023 #15181 Del Skrevet 17. november 2023 Cid skrev (3 minutter siden): Kommer på mandag. Ok. Hold ut amigo! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 17. november 2023 #15182 Del Skrevet 17. november 2023 jukkapalme skrev (5 timer siden): Helt enig. Bortsett fra rosa-influensere som lever av å gi andre dårlig selvbilde og ler hele veien til klinikken da. Forferdelig at de tjener mer enn leger. Men folk som snakker ned butikkmedarbeidere, lagermedarbeidere, renholdere, servitører og andre lavtlønnede yrker irriterer meg grenseløst! Alle disse yrkene er kjempeviktige. Tipper det hadde blitt sure miner om de idiotene hadde måttet vaske kontorene sine selv og hente maten sin selv på kjøkkenet på restauranten. Snobberi er jo bare latterlig. Hvis noen trenger å øke selvfølelsen sin ved å rakke ned på andre så er de jo veldig svake på det menneskelige planet, tenker jeg. Så jeg irriterer meg ikke så mye på snobber, jeg bare forakter dem 😅 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15183 Del Skrevet 17. november 2023 2 minutter siden, Boetica said: Snobberi er jo bare latterlig. Hvis noen trenger å øke selvfølelsen sin ved å rakke ned på andre så er de jo veldig svake på det menneskelige planet, tenker jeg. Så jeg irriterer meg ikke så mye på snobber, jeg bare forakter dem 😅 Enig. Synes også det er mye snobberi i mattrådene på Kvinneguiden. Mange der som ser ned på folk som ikke orker å lage all maten fra bunnen av etter klassiske oppskrifter. Det er heller ikke lov å like McDonalds eller Peppes Pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 17. november 2023 #15184 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (1 minutt siden): Enig. Synes også det er mye snobberi i mattrådene på Kvinneguiden. Mange der som ser ned på folk som ikke orker å lage all maten fra bunnen av etter klassiske oppskrifter. Det er heller ikke lov å like McDonalds eller Peppes Pizza. Ha ha, ja. Matsnobber, asså! De har funnet en ny religion. Så kan vi andre med god samvittighet spise variert, og unne oss våre små utskeielser innimellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 17. november 2023 #15185 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (59 minutter siden): Enig. Synes også det er mye snobberi i mattrådene på Kvinneguiden. Mange der som ser ned på folk som ikke orker å lage all maten fra bunnen av etter klassiske oppskrifter. Det er heller ikke lov å like McDonalds eller Peppes Pizza. Pek meg i retning vedkommende som snakker snikksnakk om McDonalds! Jeg og mine spisse knoker stiller oss til disposisjon for motargumenter. Mmmmmmmorrapulere! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. november 2023 #15186 Del Skrevet 17. november 2023 Boetica skrev (1 time siden): Ha ha, ja. Matsnobber, asså! De har funnet en ny religion. Så kan vi andre med god samvittighet spise variert, og unne oss våre små utskeielser innimellom. Er helt krise! Hva skjer? Vi kan spise ting som er snobbete vi, Mann og meg, men man må jo ha litt mangfold og balanse! Jeg lager sunne supper fra bunnen jeg, og hiver oppi ultraprosessert buljongterning som gjør den fortreffelig! Og blir jeg bedt på middag og min slitne veninne har varma en TORO meksikansk gryte så koser jeg meg da også jeg👍 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. november 2023 #15187 Del Skrevet 17. november 2023 SVK skrev (1 time siden): Enig. Synes også det er mye snobberi i mattrådene på Kvinneguiden. Mange der som ser ned på folk som ikke orker å lage all maten fra bunnen av etter klassiske oppskrifter. Det er heller ikke lov å like McDonalds eller Peppes Pizza. Enig! Jeg er faktisk litt bevisst på å poste i middagstråd også når jeg har slengt en fiskekake i lompe, for å vise at det også duger og at jeg ikke stavmikser supper hver jævla dag😂😃👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 17. november 2023 #15188 Del Skrevet 17. november 2023 Frøkenfryden skrev (4 minutter siden): Enig! Jeg er faktisk litt bevisst på å poste i middagstråd også når jeg har slengt en fiskekake i lompe, for å vise at det også duger og at jeg ikke stavmikser supper hver jævla dag😂😃👍 Fiskekake i lompe er rimelig spesielt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. november 2023 #15189 Del Skrevet 17. november 2023 KnekkeBørre skrev (3 minutter siden): Fiskekake i lompe er rimelig spesielt Haha tullekopp, lomper funker til alt er mitt mantra🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 17. november 2023 #15190 Del Skrevet 17. november 2023 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Haha tullekopp, lomper funker til alt er mitt mantra🥳 Universallomper...? Nytt fenomen for min del. Og nok en grunn til at jeg er skeptisk til psykologer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. november 2023 #15191 Del Skrevet 17. november 2023 KnekkeBørre skrev (4 minutter siden): Universallomper...? Nytt fenomen for min del. Og nok en grunn til at jeg er skeptisk til psykologer. Det er forståelig, jeg er litt skummel til å være så liten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 17. november 2023 #15192 Del Skrevet 17. november 2023 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Det er forståelig, jeg er litt skummel til å være så liten Jeg vet! Dere er både vurderende og konfronterende. 2 superskumle ting. Føsh!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. november 2023 #15193 Del Skrevet 17. november 2023 KnekkeBørre skrev (Akkurat nå): Jeg vet! Dere er både vurderende og konfronterende. 2 superskumle ting. Føsh!!! Ja men jeg trøster jo med supper og lapper også😂😃👍❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 17. november 2023 #15194 Del Skrevet 17. november 2023 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Ja men jeg trøster jo med supper og lapper også😂😃👍❤️ Det er jo sant Det er der fellen ligger.. Lokker oss inn med husmannskost og søtsaker. Og så - BANG ; Diagnoser og tvangstiltak!! Du lurer ikke meg - En gang til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15195 Del Skrevet 17. november 2023 Cid skrev (10 timer siden): At jeg er så tørr og sår på hendene jeg bruker håndkrem men noen ganger så blir det ekstra tørt. Anbefaler en håndkrem som heter Omhu. Finnes bla på Coop, Lyko og Vita, sikkert flere steder også. Jeg får også ekstremt tørre og sprukne hender på vinteren selv om jeg alltid bruker vanter i kulda og denne reddet hendene mine i fjor vinter. Har kjøpt ny tube nå. Beste håndkremen jeg har prøvd. Lukter ikke mye heller, lukter veldig svakt. Billig er den også. Før jeg fant denne har jeg brukt masse penger på fænsi håndkremer som ikke gjorde en dritt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 17. november 2023 #15196 Del Skrevet 17. november 2023 jukkapalme skrev (3 minutter siden): Anbefaler en håndkrem som heter Omhu. Finnes bla på Coop, Lyko og Vita, sikkert flere steder også. Jeg får også ekstremt tørre og sprukne hender på vinteren selv om jeg alltid bruker vanter i kulda og denne reddet hendene mine i fjor vinter. Har kjøpt ny tube nå. Beste håndkremen jeg har prøvd. Lukter ikke mye heller, lukter veldig svakt. Billig er den også. Før jeg fant denne har jeg brukt masse penger på fænsi håndkremer som ikke gjorde en dritt. Takk for tips 😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15197 Del Skrevet 17. november 2023 Boetica skrev (6 timer siden): Snobberi er jo bare latterlig. Hvis noen trenger å øke selvfølelsen sin ved å rakke ned på andre så er de jo veldig svake på det menneskelige planet, tenker jeg. Så jeg irriterer meg ikke så mye på snobber, jeg bare forakter dem 😅 Helt enig. Jeg hater snobber(i)! Latterlige folk, altså. Liver dreier seg om så mye mer enn bare penger og status. SVK skrev (6 timer siden): Enig. Synes også det er mye snobberi i mattrådene på Kvinneguiden. Mange der som ser ned på folk som ikke orker å lage all maten fra bunnen av etter klassiske oppskrifter. Det er heller ikke lov å like McDonalds eller Peppes Pizza. Helt enig! Tør jo nesten ikke skrive der om man har spist noe junk eller livsfarlig ultraprosessert mat. Jeg elsker Peppes, men liker Burger King bedre enn mækkern. Får ekstremt vondt i magen av maten på mækkern, så har ikke spist der på minst 15-20 år. Men liker Max best av burgerkjedene. Har ikke vært der heller på sikkert 5 år, mest fordi det er ganske langt til nærmeste. Så blir sushi eller pizzabakeren om vi skal ha takeaway. Syns også det er vel mye hysteri rundt ultraprossesert mat. Er drittlei det der. Alle vet vel at det ikke er sunt og de færreste spiser vel bare ultraprossesert mat? Toro har mye bra de og det er jo bare en base, så har man ris, salat/grønnsaker og kjøtt/kjøtterstatning til. Jeg nekter å tro at disse besserwisserne på matforumet lager absolutt alt fra bunnen samtidig som de har full jobb, trener som toppidrettsutøvere, har perfekt, strøkent hus 100% av tiden og er perfekte mødre og partnere. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. november 2023 #15198 Del Skrevet 17. november 2023 Boetica skrev (7 minutter siden): Takk for tips 😃 Bare hyggelig! Jeg fikk den første gang i en Goodiebox, så hadde det ikke vært for dem hadde jeg kanskje aldri funnet den kremen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 17. november 2023 #15199 Del Skrevet 17. november 2023 jukkapalme skrev (59 minutter siden): Anbefaler en håndkrem som heter Omhu. Finnes bla på Coop, Lyko og Vita, sikkert flere steder også. Jeg får også ekstremt tørre og sprukne hender på vinteren selv om jeg alltid bruker vanter i kulda og denne reddet hendene mine i fjor vinter. Har kjøpt ny tube nå. Beste håndkremen jeg har prøvd. Lukter ikke mye heller, lukter veldig svakt. Billig er den også. Før jeg fant denne har jeg brukt masse penger på fænsi håndkremer som ikke gjorde en dritt. Takk for tips Jeg bruker denne til vanlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. november 2023 #15200 Del Skrevet 17. november 2023 1 hour ago, jukkapalme said: Helt enig. Jeg hater snobber(i)! Latterlige folk, altså. Liver dreier seg om så mye mer enn bare penger og status. Helt enig! Tør jo nesten ikke skrive der om man har spist noe junk eller livsfarlig ultraprosessert mat. Jeg elsker Peppes, men liker Burger King bedre enn mækkern. Får ekstremt vondt i magen av maten på mækkern, så har ikke spist der på minst 15-20 år. Men liker Max best av burgerkjedene. Har ikke vært der heller på sikkert 5 år, mest fordi det er ganske langt til nærmeste. Så blir sushi eller pizzabakeren om vi skal ha takeaway. Syns også det er vel mye hysteri rundt ultraprossesert mat. Er drittlei det der. Alle vet vel at det ikke er sunt og de færreste spiser vel bare ultraprossesert mat? Toro har mye bra de og det er jo bare en base, så har man ris, salat/grønnsaker og kjøtt/kjøtterstatning til. Jeg nekter å tro at disse besserwisserne på matforumet lager absolutt alt fra bunnen samtidig som de har full jobb, trener som toppidrettsutøvere, har perfekt, strøkent hus 100% av tiden og er perfekte mødre og partnere. Leste intervju med kokken Björn Svensson. Han har startet 3 restauranter som har vunnet Michelin-stjerne. På spørsmål om hva han spiser hjemme svarte han: – Jeg spiser brødskiver. Kalkunpølse i brød med sennep og ketchup. Og frossenpizza. Dr. Oetker med Mozzarella og cherrytomat. https://e24.no/karriere-og-ledelse/i/Kng5ao/det-var-ikke-helt-dette-livet-jeg-hadde-tenkt-meg Han sa han ikke orket å lage mat fra bunnen av etter jobb og i tillegg så likte han frossenpizza. Likte intervjuet med Svensson for han turte å innrømme at livet ikke var perfekt og ikke ble helt som han hadde håpt på, selv om og kanskje nettopp fordi han hadde satset så hardt på karrieren. Man får ikke tid til alt, ikke alt man gjør lykkes man med og det kan være en del valg man ville gjort annerledes om man fikk startet livet på nytt. Artikkelen er dessverre bak betalingsmur. Men flott at noen faktisk tør å være ærlige. Er selvsagt ærlig sak å ikke like frossenpizza. Det som er de som rakker ned på oss som spiser frossenpizza jeg har problem med. I tillegg til dette med å fremstille frossenpizza som totalt uspiselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå