Titania Skrevet 4. november 2023 #14941 Del Skrevet 4. november 2023 Cid skrev (Akkurat nå): Er vel forskjell fra hvor man bor 😅 her i Sunnmøre så prater man ofte sånn Skal man være ekstra pirk er det jo da også forskjell på skrift- og talespråk 😊 Jeg har lært meg til å ikke kommentere der jeg har VELDIG lyst, men en del dialektord som folk bruker når de snakker, skriver de også på automatikk, og grammatisk er det bare feil uansett 😅 Jeg vet jeg er langt i fra feilfri selv, men blir alltid ekstra glad når folk klarer å bruke de riktige ordene, dialekt eller ei 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakky Skrevet 4. november 2023 #14942 Del Skrevet 4. november 2023 Akkurat nå ikke så mye. Men det blir nok 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 4. november 2023 #14943 Del Skrevet 4. november 2023 Cid skrev (2 minutter siden): Skal huske det når jeg er i butikken 🤪 eller inni lol. 😂👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. november 2023 #14944 Del Skrevet 4. november 2023 sofie777 skrev (2 minutter siden): Det er (som vi har skrevet her før) forskjell på hva man sier og hva man skriver. Vi kan skrive "når vi var på/i butikken" fordi det er "Den gang da, hver gang når" og butikken er en ting vi går på/til ofte. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. november 2023 #14945 Del Skrevet 4. november 2023 Titania skrev (2 minutter siden): Skal man være ekstra pirk er det jo da også forskjell på skrift- og talespråk 😊 Jeg har lært meg til å ikke kommentere der jeg har VELDIG lyst, men en del dialektord som folk bruker når de snakker, skriver de også på automatikk, og grammatisk er det bare feil uansett 😅 Jeg vet jeg er langt i fra feilfri selv, men blir alltid ekstra glad når folk klarer å bruke de riktige ordene, dialekt eller ei 😅 Jeg tar det bare rolig når jeg skriver på nettet og stresser ikke med at alt skal skrives "riktig" skriver ikke en stil heller liksom lol, da hadde det vært noe annet (eller blitt noe annet?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 4. november 2023 #14946 Del Skrevet 4. november 2023 Titania skrev (4 minutter siden): Skal man være ekstra pirk er det jo da også forskjell på skrift- og talespråk 😊 Jeg har lært meg til å ikke kommentere der jeg har VELDIG lyst, men en del dialektord som folk bruker når de snakker, skriver de også på automatikk, og grammatisk er det bare feil uansett 😅 Jeg vet jeg er langt i fra feilfri selv, men blir alltid ekstra glad når folk klarer å bruke de riktige ordene, dialekt eller ei 😅 Jeg personlig er en stor tilhenger av pirk og flisespikkeri 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. november 2023 #14947 Del Skrevet 4. november 2023 KnekkeBørre skrev (1 minutt siden): Jeg personlig er en stor tilhenger av pirk og flisespikkeri Bedre enn flisepikkeri lol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 4. november 2023 #14948 Del Skrevet 4. november 2023 Cid skrev (1 minutt siden): Bedre enn flisepikkeri lol. Aiai! Der har du jaggu rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 4. november 2023 #14949 Del Skrevet 4. november 2023 KnekkeBørre skrev (3 minutter siden): Jeg personlig er en stor tilhenger av pirk og flisespikkeri Akkurat språk forsøker jeg ikke pirke så mye i, folk blir så sure 🤪 Men jeg står for meningen min om at ting er veldig mye bedre når folk gidder gjøre en bitteliten innsats, spesielt når man ytrer seg i offentlig rom 😊 Jeg bare «praktiserer» det ikke så mye - noterer heller irritasjonen i den svarte boka 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. november 2023 #14950 Del Skrevet 4. november 2023 Titania skrev (4 minutter siden): Akkurat språk forsøker jeg ikke pirke så mye i, folk blir så sure 🤪 Men jeg står for meningen min om at ting er veldig mye bedre når folk gidder gjøre en bitteliten innsats, spesielt når man ytrer seg i offentlig rom 😊 Jeg bare «praktiserer» det ikke så mye - noterer heller irritasjonen i den svarte boka 😂 Er ganger hvor jeg er usikker på hvordan jeg skal skrive noe, da må jeg bare ta sjansen. Men jeg har begynt å bruke punktum på slutten av setninger da, når jeg skriver offentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 4. november 2023 #14951 Del Skrevet 4. november 2023 Titania skrev (3 minutter siden): Akkurat språk forsøker jeg ikke pirke så mye i, folk blir så sure 🤪 Men jeg står for meningen min om at ting er veldig mye bedre når folk gidder gjøre en bitteliten innsats, spesielt når man ytrer seg i offentlig rom 😊 Jeg bare «praktiserer» det ikke så mye - noterer heller irritasjonen i den svarte boka 😂 Av og til må man resitere fra den sorte bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 4. november 2023 #14952 Del Skrevet 4. november 2023 Folk som aldri kommer til poenget, men bare snakker og snakker. Bilister som glemmer å blinke eller kjører langt under fartsgrensa. Folk som stopper opp foran rulletrappa, står midt i rulletrappa, og folk som henger i døråpninger og sosialiserer. Folk som sniker i køen. Foreldre som ignorerer barnas forsøk på kontakt fordi de leser på mobilen. Når noen velger å skrive «dt» og «dg»istedenfor «det» og «deg». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 4. november 2023 #14953 Del Skrevet 4. november 2023 Cid skrev (3 minutter siden): Er ganger hvor jeg er usikker på hvordan jeg skal skrive noe, da må jeg bare ta sjansen. Men jeg har begynt å bruke punktum på slutten av setninger da, når jeg skriver offentlig. Det krever mot å begi seg ut på ting man ikke er sikker på, så der skal du bare ha honnør 🫡 Og som du har nevnt, så er det virkelig ikke så jækla viktig å skrive "norskstiler" inne på et chatteforum. Jeg hater mine egne skrive og tegnsettingfeil, og må stadig redigere mine egne innlegg, men bryr meg forsvinnende lite om andres. Så lenge jeg forstår innholdet, så er'e all good Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 4. november 2023 #14954 Del Skrevet 4. november 2023 ~white lady~ skrev (1 minutt siden): Folk som aldri kommer til poenget, men bare snakker og snakker. Bilister som glemmer å blinke eller kjører langt under fartsgrensa. Folk som stopper opp foran rulletrappa, står midt i rulletrappa, og folk som henger i døråpninger og sosialiserer. Folk som sniker i køen. Foreldre som ignorerer barnas forsøk på kontakt fordi de leser på mobilen. Når noen velger å skrive «dt» og «dg»istedenfor «det» og «deg». Vi er ganske like Du og Eg.. 🫡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 4. november 2023 #14955 Del Skrevet 4. november 2023 Cid skrev (6 minutter siden): Er ganger hvor jeg er usikker på hvordan jeg skal skrive noe, da må jeg bare ta sjansen. Men jeg har begynt å bruke punktum på slutten av setninger da, når jeg skriver offentlig. Kommer jo helt an på innsatsen man gidder å legge i det, men forsøker du skrive et ord på Google, så får du som oftest opp rett forslag med en gang 😊 Er det ord du er usikker på om skal deles opp når du skriver det, kan du forsøke å dele det opp når du sier det, og høre hvordan det høres ut. F. eks jule nissen eller julenissen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 4. november 2023 #14956 Del Skrevet 4. november 2023 KnekkeBørre skrev (Akkurat nå): Vi er ganske like Du og Eg.. 🫡 Sikkert universelle problemstillinger😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. november 2023 #14957 Del Skrevet 4. november 2023 ~white lady~ skrev (2 minutter siden): Folk som aldri kommer til poenget, men bare snakker og snakker. Bilister som glemmer å blinke eller kjører langt under fartsgrensa. Folk som stopper opp foran rulletrappa, står midt i rulletrappa, og folk som henger i døråpninger og sosialiserer. Folk som sniker i køen. Foreldre som ignorerer barnas forsøk på kontakt fordi de leser på mobilen. Når noen velger å skrive «dt» og «dg»istedenfor «det» og «deg». Dette ser jeg veldig mye av på nettet hvor barn og ungdommer skriver, uff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. november 2023 #14958 Del Skrevet 4. november 2023 Titania skrev (2 minutter siden): Kommer jo helt an på innsatsen man gidder å legge i det, men forsøker du skrive et ord på Google, så får du som oftest opp rett forslag med en gang 😊 Er det ord du er usikker på om skal deles opp når du skriver det, kan du forsøke å dele det opp når du sier det, og høre hvordan det høres ut. F. eks jule nissen eller julenissen. Men orker ikke å gjøre alt det hver gang jeg skal skrive noe, jeg retter på innlegg i ettertid om jeg merker skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 4. november 2023 #14959 Del Skrevet 4. november 2023 Cid skrev (37 minutter siden): Er vel forskjell fra hvor man bor 😅 her i Sunnmøre så prater man ofte sånn Man snakker annerledes. Med på den. Jeg vil si «når e va på bui nett». Men å skrive slik er feil grammatikalsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. november 2023 #14960 Del Skrevet 4. november 2023 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Man snakker annerledes. Med på den. Jeg vil si «når e va på bui nett». Men å skrive slik er feil grammatikalsk. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå