Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 22.22):

Normal Tønsberg: ansatte som ikke kjenner varesortimentet sitt. Skjønner at det er vanskelig når de har veldig mange varer, men vet du ikke svaret, kan du spørre noen andre som jobber der, og ikke bare si "jeg vet ikke".

Samme sted: eldre dame som spør om hvilken krem eller parfyme som lukter godt av et utvalg. Jenta svarer "det spørs hva slags lukt du liker", ler deretter høyt, og fortsetter å sette varer på plass uten å hjelpe kunden.

Fortsatt samme sted: kjøper en haug med ting, gutten i kassa tar betalt, glemmer å spørre om pose, noe jeg heller ikke tenker over. Står deretter og ser dumt på meg. Jeg spør om jeg kan få en pose (nok varer til at det er ganske tydelig at jeg ikke skal bære dem i handa). Slår deretter inn pose til 2 kroner, og jeg må dra kortet igjen. Misforstå meg rett, jeg er veldig for at poser skal koste penger, men når han selv ikke spør om jeg vil ha pose engang, så synes jeg han kunne gitt meg den.

 

Elkjøp Tønsberg: forvirrende system der det absolutt ikke er enklere å velge klikk og hent, når man først går til kassa for å hente tingen man har reservert (der det står et stort skilt for klikk og hent), så blir man sendt for å hente tingen i hjelpekassa, deretter gå til ordentlig kasse for å betale, for så å få pose fra hjelpekassa. Litt vel mye kø, ja.

Samme sted, eller egentlig alle elkjøpbutikker, og en av grunnene til at jeg foretrekker å ikke handle der: man kan ikke ringe direkte til butikken. Må ringe fellesnummer, og de må deretter ringe butikken det gjelder, og be dem om å ringe deg opp igjen. Håpløst hvis man er på jobb for eksempel, da ringer man jo i pausen sin, og kan ikke når som helst svare på telefonen.

Samme sted, altså Tønsberg, og jeg handler definitivt ikke der mer: var i krangel med en kaffemaskin som ble ødelagt nesten med det samme jeg fikk den. Etter tre uker på reparasjon (lenger enn jeg selv hadde hatt den), snakket jeg med Tønsberg. Guttungen i telefonen der lo av meg konstant under samtalen da jeg ønsket en ny maskin siden de ikke kunne svare meg på hvor lang tid det ville ta (de hadde i utgangspunktet sagt 2-3 uker). Han gjorde narr av meg (det mangler 1 dag før det har gått 3 uker, hahahaha, du kan ikke ringe inn nå og ville ha ny, hahahahaaha), og endte samtalen med å si "du kan bli så sur du bare vil, sånn er det bare" og la deretter på. 

Barnas hus Tønsberg: sjekk alltid kvitteringen din når du handler på salg. Alltid. Har ikke skjedd en eneste gang at det har vært riktig sluttpris (legger til: har ikke handlet der det siste året).

Anonymkode: 7a6ed...c27

Har du noen gang tenkt på at det er du som er problemet, ikke de ansatte?

Anonymkode: 7a004...9f4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 12.23):

Og ang. det med lukt har jo den ansatte rett; om hun synes kremen/parfymen lukter godt betyr ikke at kunden er enig. Man har forskjellige preferanser på sånt. Enig i at hun ikke burde ledd høyt, men ellers ser jeg ikke noe problem i at hun svarte som hun gjorde.

Anonymkode: 55833...b30

Totalt uenig. Dette er latterliggjøring av kunden. Betjeningen var tydeligvisheller ikke interessert i å selge, som er jobben deres. Det riktige svaret er selvfølgelig: 'Javisst, jeg kan i hvertfall anbefale noen kremer som er populære her og som jeg liker duften av'.

 

Anonymkode: dfb0a...f29

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus på Metro Lørenskog. Det er ALLTID uhyggelige ansatte der, vet ikke hvorfor. De andre butikkene på senteret er ålreite 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å slutte å handle på XXL. Jeg kommer antakeligvis til å ende opp med å betale litt mer for sportsutstyr, men det får være.

Servicen er så elendig som den kan få blitt. De har noen unge gutter i kassene som er så apatiske, likegyldige og trege at de knapt har puls. Jeg trodde først dette kun gjaldt XXL Majorstuen, men jeg avla Torggata et besøk, og det var enda verre. Jeg brukte en time i butikken, enda jeg visste akkurat hva jeg skulle ha, men måtte vente på at tenåringen som subbet rundt skulle ha tid til å låse opp skapet.

Anonymkode: 459b6...05e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg sier det IGJEN: H&M på Metro Lørenskog. 

Det finnes ingen ord...

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier det IGJEN: H&M på Metro Lørenskog. 

Det finnes ingen ord...

Anonymkode: 8d471...5b7

Hva er galt der?

Ingen HM er varme og koselige, men Metro er ikke verre enn andre avdelinger.

Anonymkode: d90b0...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er galt der?

Ingen HM er varme og koselige, men Metro er ikke verre enn andre avdelinger.

Anonymkode: d90b0...357

Jo, mye verre. Har ikke opplevd dårlig service på andre H&M butikker 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport Outlet i en bydel utenfor Bergen sentrum.  Veldig fin og stor butikk med godt utvalg, men servicen er ikke noe å skryte av. Greit nok at de er en outletbutikk og jeg forstår godt at man ikke kan forvente ekspertise på lik linje med Norrøna Store ol., men det hadde vært hyggelig om man som kunde hadde fått et "hei" og et "kan jeg hjelpe deg med noe?" Ikke gøy å føle seg oversett som kunde. Skal også sies at det kun var lite kunder i butikken og nok ansatte, så fullt mulig å drive salg og service.

Sport Outlet i sentrum(Xhibition) er betraktelig bedre. Mye mindre butikk og sikkert litt mindre utvalg men hyggelige ansatte. Det har mye å si for handleopplevelsen.

 

Anonymkode: a6c2e...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbords på Madla Amfi. 

Ei litt eldre blond dame som var veldig uhøflig og påståelig mot en kunde.

Jeg overhørte den ansatte prate til en kunde som sa at hun hadde fått en gave til jul, en stor treskål hun ikke likte, der hvor det ikke forelå en byttelapp.

Den ansatte sa surt at Joda, de la alltid ved byttelapp!

Damen sa at giveren også sa at det skulle ligge ved en byttelapp men at det var det altså ikke. Giveren jobbet i nabobutikken så hun kunne til og med fortelle hvem hun kjøpte gaven fra av de ansatte. 

Fortsatt så sa den eldre damen som jobber i butikken at:

Jo! De la alltid ved byttelapp!

Den andre damen svarte at hun selv hadde også jobbet i butikk og at feil skjer, spesielt i høytider som ved jul da pågangen er stor.

Den eldre damen sa igjen påståelig at: Jo, de la alltid ved byttelapp! 

Damen sa at det gjorde det ikke,  skålen lå ennå i papiret og spurte om at da kunne hun kanskje komme å bytte skålen i noe annet, siden den lå fortsatt i papiret hun fikk den i? Da svarte den gamle damen at bytteretten for julegaver var passert! 

Damen sa da bare at da fikk hun gi skålen til noen andre og så gikk hun mens hun ristet svakt på hodet.. 

Jeg, hadde aldri gitt meg. Hvordan skulle hun vite at tiden var passert når hun ikke engang fikk en byttelapp med gaven! 

Måten den gamle damen pratet til henne på var som om hun ville bytte noe hun hadde stjålet, men damen sa at gaven fortsatt lå i papiret siden hun ikke likte den når hun pakket den opp. Dessuten så var det en stor skål damen viste frem og ikke noe hun kunne ha puttet i lommen. 

Nei, den ansattes framtoning og ekle måte å prate til kvinnen som sto der ydmyk å fortalte at hun hadde fått en gave hun ikke likte og som de ansatte ikke hadde lagt ved en byttelapp på var så drøy at jeg og mine venninner vil ikke handle i den butikken mer. 

Jeg skulle egentlig handle inn en 60 års gave, men jeg valgte å handle et annet sted istedet. Jeg tenkte også at vi kunne ikke kjøpe inn noe til flere tusen der hvor mottaker kanskje ikke engang får byttet det om hun ikke likte gaven. 

Vi boikotter nå Tilbords på Amfi Madla!

 

Anonymkode: 99d90...181

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, mye verre. Har ikke opplevd dårlig service på andre H&M butikker 

Anonymkode: 8d471...5b7

Vanskelig å tro på når du ikke sier mer....

Anonymkode: d90b0...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power i Lillesand, lurer på om noen andre har vært der? Det drives på gamlemåten, hvor de ansatte preiker ihjel hver kunde i 30 min. Tar omtrent en time å få betalt når det er en håndfull i køen.

Anonymkode: 8f779...b52

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Power i Lillesand, lurer på om noen andre har vært der? Det drives på gamlemåten, hvor de ansatte preiker ihjel hver kunde i 30 min. Tar omtrent en time å få betalt når det er en håndfull i køen.

Anonymkode: 8f779...b52

Har vært der én gang, og det ble med den ene gangen. 

Anonymkode: 5766f...8a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å tro på når du ikke sier mer....

Anonymkode: d90b0...357

Hvis du leser tråden, ser du at det er flere som nevner denne butikken 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/6/2022 at 6:52 PM, AnonymBruker said:

Ååå, en sånn type er det på en lokal Remabutikk her jeg bor. Jeg kjenner han litt, og er venn med han på sosiale medier. Han kommenterer høylytt hva man kjøpt, for eksempel "Ja, dasspapir må man jo ha - hehe", fleiper om ting han har sett jeg har lagt ut på facebook, bretter ut om privatlivet sitt og helsemessige ting. Det er fryktelig plagsomt og irriterende. 

Anonymkode: d8ea6...56b

Folk reagerer tydeligvis forskjellig. Har en sånn pratmaker i min lokale Rema 1000 butikk, og blir alltid i godt humør av jovialiteten hans. Syns det er trivelig at det fortsatt finnes mennesker som har overskudd til ikke å ha så mye filter i hverdagens kjas og mas. Føler at vi kjenner hverandre litt etterhvert, litt sånn old school min-lokale-kjøpmaker-opplegg.

Anonymkode: dc555...b9d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 11.37):

Tilbords på Madla Amfi. 

Ei litt eldre blond dame som var veldig uhøflig og påståelig mot en kunde.

Jeg overhørte den ansatte prate til en kunde som sa at hun hadde fått en gave til jul, en stor treskål hun ikke likte, der hvor det ikke forelå en byttelapp.

Den ansatte sa surt at Joda, de la alltid ved byttelapp!

Damen sa at giveren også sa at det skulle ligge ved en byttelapp men at det var det altså ikke. Giveren jobbet i nabobutikken så hun kunne til og med fortelle hvem hun kjøpte gaven fra av de ansatte. 

Fortsatt så sa den eldre damen som jobber i butikken at:

Jo! De la alltid ved byttelapp!

Den andre damen svarte at hun selv hadde også jobbet i butikk og at feil skjer, spesielt i høytider som ved jul da pågangen er stor.

Den eldre damen sa igjen påståelig at: Jo, de la alltid ved byttelapp! 

Damen sa at det gjorde det ikke,  skålen lå ennå i papiret og spurte om at da kunne hun kanskje komme å bytte skålen i noe annet, siden den lå fortsatt i papiret hun fikk den i? Da svarte den gamle damen at bytteretten for julegaver var passert! 

Damen sa da bare at da fikk hun gi skålen til noen andre og så gikk hun mens hun ristet svakt på hodet.. 

Jeg, hadde aldri gitt meg. Hvordan skulle hun vite at tiden var passert når hun ikke engang fikk en byttelapp med gaven! 

Måten den gamle damen pratet til henne på var som om hun ville bytte noe hun hadde stjålet, men damen sa at gaven fortsatt lå i papiret siden hun ikke likte den når hun pakket den opp. Dessuten så var det en stor skål damen viste frem og ikke noe hun kunne ha puttet i lommen. 

Nei, den ansattes framtoning og ekle måte å prate til kvinnen som sto der ydmyk å fortalte at hun hadde fått en gave hun ikke likte og som de ansatte ikke hadde lagt ved en byttelapp på var så drøy at jeg og mine venninner vil ikke handle i den butikken mer. 

Jeg skulle egentlig handle inn en 60 års gave, men jeg valgte å handle et annet sted istedet. Jeg tenkte også at vi kunne ikke kjøpe inn noe til flere tusen der hvor mottaker kanskje ikke engang får byttet det om hun ikke likte gaven. 

Vi boikotter nå Tilbords på Amfi Madla!

 

Anonymkode: 99d90...181

Det der er så ufint! Jeg opplevde noe lignende på Mølla i Brumunddal. Skulle levere tilbake et klesplagg og det var rene avhøret. Frekk og påståelig frøken bak kassa.  Hun skulle vite hvorfor jeg leverte det tilbake (jeg hadde kvittering, det var ordinær vare og jeg var godt innenfor byttetiden) og jeg sa at plagget ikke var noe for meg og ønsket pengene igjen. Da dro hun meg heller med for å vise meg andre farger og plagg som kanskje passet meg bedre. Jeg måtte bli sint før hun ga opp og jeg fikk pengene igjen. Setter aldri mine ben igjen i den butikken

Anonymkode: 402fd...31d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det der er så ufint! Jeg opplevde noe lignende på Mølla i Brumunddal. Skulle levere tilbake et klesplagg og det var rene avhøret. Frekk og påståelig frøken bak kassa.  Hun skulle vite hvorfor jeg leverte det tilbake (jeg hadde kvittering, det var ordinær vare og jeg var godt innenfor byttetiden) og jeg sa at plagget ikke var noe for meg og ønsket pengene igjen. Da dro hun meg heller med for å vise meg andre farger og plagg som kanskje passet meg bedre. Jeg måtte bli sint før hun ga opp og jeg fikk pengene igjen. Setter aldri mine ben igjen i den butikken

Anonymkode: 402fd...31d

Som kunde er det skikkelig irriterende. Dessverre er det nok ikke helt valgfritt for den ansatte heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rema butikk ved legevakt i Bergen. Ufyselig personale, kommenterer på alt du kjøper, bruker telefonen sin konstant, frekk i munnen og dårlig kundeservice..

Anonymkode: 2a4d4...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex i Fredrikstad har et dårlig rykte på seg. 

To av butikkmedarbeiderne er som regel hyggelige, pratsomme og positive. Problemet er butikksjefen. Hun roper stygge ting til butikkansatte, jobbkonsulentene og jobbsøkerne. Hun er bestandig negativ, sur, inneslutta og alvorlig i blikket. Det er veldig ubehagelig når hun roper stygge ting til folk og at hun er såpass sur i blikket. Jeg vet mange som ikke handler i den butikken på grunn av hennes væremåte. Derfor håper jeg virkelig at butikken får en ny sjef! 

Anonymkode: 4099f...529

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter ikke min for innpå tilbords, City Syd, pga elendig kundebehandling. Hadde kjøpt en vare som ble ødelagt etter kort tid, varen var brukt "etter boka". Men jeg løy visst.

Anonymkode: cfae3...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fretex i Fredrikstad har et dårlig rykte på seg. 

To av butikkmedarbeiderne er som regel hyggelige, pratsomme og positive. Problemet er butikksjefen. Hun roper stygge ting til butikkansatte, jobbkonsulentene og jobbsøkerne. Hun er bestandig negativ, sur, inneslutta og alvorlig i blikket. Det er veldig ubehagelig når hun roper stygge ting til folk og at hun er såpass sur i blikket. Jeg vet mange som ikke handler i den butikken på grunn av hennes væremåte. Derfor håper jeg virkelig at butikken får en ny sjef! 

Anonymkode: 4099f...529

Viktig å si fra! Å klage. Ellers blir det ingen endring. 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...