Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 22.11):

Noen år siden jeg bodde i Bodø, men da var det City Nord, Glasshuset og Trekanten, men ikke noe Bodø Kjøpesenter 🤔

Anonymkode: 2c89f...619

Det stemmer enda (bor ikke i Bodø selv men er der ofte). Dog, jeg vet ikke om man kan kalle Trekanten et kjøpesenter så lite som det er 😄

Anonymkode: a30c1...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, AnonymBruker said:

Så du vet at han ikke var tunghørt eller døv på det øret som vendte mot kassa?

Anonymkode: f75db...98c

Jeg vet i alle fall at han jeg snakket med ikke var døv, om han bad meg spørre en døv ansatt burde han kanskje klappet han på skulderen eller noe? Må jeg som kunde gå bak disken og fysisk være borti en ansatt for å få oppmerksomheten hans og så gjennomføre transaksjonen via tegnspråk for å få kjøpt noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (43 minutter siden):

Jeg vet i alle fall at han jeg snakket med ikke var døv, om han bad meg spørre en døv ansatt burde han kanskje klappet han på skulderen eller noe? Må jeg som kunde gå bak disken og fysisk være borti en ansatt for å få oppmerksomheten hans og så gjennomføre transaksjonen via tegnspråk for å få kjøpt noe?

På det ene øret. Min bror er døv på ett øre, snakker du til ham fra feil side er det ikke sikkert han hører deg, men har du vett og folkeskikk nok til å henvende deg forfra er det null stress. 

Ønsker du kontakt med en spesifikk person, henvend deg forfra og direkte til den det gjelder. Alt annet er ganske ufint.

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (50 minutter siden):

Jeg vet i alle fall at han jeg snakket med ikke var døv, om han bad meg spørre en døv ansatt burde han kanskje klappet han på skulderen eller noe? Må jeg som kunde gå bak disken og fysisk være borti en ansatt for å få oppmerksomheten hans og så gjennomføre transaksjonen via tegnspråk for å få kjøpt noe?

Helt enig i deg, men alltid noen som skal kverulere ;)

Anonymkode: 6b349...094

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På det ene øret. Min bror er døv på ett øre, snakker du til ham fra feil side er det ikke sikkert han hører deg, men har du vett og folkeskikk nok til å henvende deg forfra er det null stress. 

Ønsker du kontakt med en spesifikk person, henvend deg forfra og direkte til den det gjelder. Alt annet er ganske ufint.

Anonymkode: f75db...98c

Siden din bror er døv på ett øre så må denne ansatte også garantert være det. Godt observert og argumentert!

Anonymkode: de444...d56

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.12.2019 den 12.56):

Princess Gulskogen Senter i Drammen.

Butikksjefen der er ikke hyggelig. Ordentlig nedlatende i måten hun snakker på. Er ikke så veldig mye å spore hos de andre heller, men de er i det minste hyggelige. Handler ikke der med mindre jeg absolutt må..

Anonymkode: 0dcc0...b20

Princess her også. Ble tvunget til å kjøpe en bamse som datteren min på 1,5 år la på gulvet. Det var en stor kurv med bamser som stod på gulvet i barneavdelingen. Hvis det virkelig var en krise at de havnet på gulvet, burde de kanskje stått et annet sted.. Fikk en beklagelse og gavekort fra lenger opp i systemet, men frister fortsatt ikke å dra tilbake.  

Anonymkode: cc8ad...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Princess her også. Ble tvunget til å kjøpe en bamse som datteren min på 1,5 år la på gulvet. Det var en stor kurv med bamser som stod på gulvet i barneavdelingen. Hvis det virkelig var en krise at de havnet på gulvet, burde de kanskje stått et annet sted.. Fikk en beklagelse og gavekort fra lenger opp i systemet, men frister fortsatt ikke å dra tilbake.  

Anonymkode: cc8ad...180

Men å pass på at ungen din ikke driver å legger salgsvarer på gulvet, det er liksom ikke tema. Hvor skal de gjøre av alle varene dersom alt må settes et annet sted? 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

På det ene øret. Min bror er døv på ett øre, snakker du til ham fra feil side er det ikke sikkert han hører deg, men har du vett og folkeskikk nok til å henvende deg forfra er det null stress. 

Ønsker du kontakt med en spesifikk person, henvend deg forfra og direkte til den det gjelder. Alt annet er ganske ufint.

Anonymkode: f75db...98c

Jeg kan godt kverulere videre i evig tid om dette om du vil - han stod bak disken vendt mot hylleveggen og drev på med noe. Det var ikke fysisk mulig for meg å henvende meg til han forfra uten å krype over disken og så presse meg mellom han og hyllene. Om teorien din om at han var døv på et øre stemte så burde kanskje den andre ansatte jeg allerede hadde snakket med gjøre han oppmerksom på at det er en kunde her som spør om noe? Han står i det minste på samme side av disken.. Den første ansatte gjorde nemlig ikke det, han titta videre på mobilen sin. Var det virkelig jeg som ikke hadde vett og folkeskikk i denne situasjonen eller var det to sløvinger på jobb som ikke var særlig interessert i å selge noe? Mitt inntrykk som en av partene som faktisk var der er i alle fall 100% det sistnevnte 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (50 minutter siden):

Men å pass på at ungen din ikke driver å legger salgsvarer på gulvet, det er liksom ikke tema. Hvor skal de gjøre av alle varene dersom alt må settes et annet sted? 

Det lå bamser på gulvet ved siden av kurven, så da ungen min titta på dem trodde jeg virkelig ikke det var noen fare. Hvis det er farlig at varer havner på gulvet, bør de ikke ligge på gulvet i barneavdelingen. Har jobbet ni år i interiørbutikk selv, og ville ikke falt meg inn å kreve at noen skulle betale for at en vare havnet på gulvet. Tok ikke engang betalt når barn knuste varer. Det kalles god service, og det er ikke-eksisterende på Princess. 

Anonymkode: cc8ad...180

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Princess her også. Ble tvunget til å kjøpe en bamse som datteren min på 1,5 år la på gulvet. Det var en stor kurv med bamser som stod på gulvet i barneavdelingen. Hvis det virkelig var en krise at de havnet på gulvet, burde de kanskje stått et annet sted.. Fikk en beklagelse og gavekort fra lenger opp i systemet, men frister fortsatt ikke å dra tilbake.  

Anonymkode: cc8ad...180

DU fikk en beklagelse? 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

DU fikk en beklagelse? 

Anonymkode: 8d471...5b7

Jepp. Ledelsen skjønte at man ikke setter en kurv fylt med rosa teddybjørner på gulvet i en avdeling full av barneting, dersom det er krise at et barn tar på dem eller de faller på gulvet. Fikk gavekort og beklagelse. 

Anonymkode: cc8ad...180

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jepp. Ledelsen skjønte at man ikke setter en kurv fylt med rosa teddybjørner på gulvet i en avdeling full av barneting, dersom det er krise at et barn tar på dem eller de faller på gulvet. Fikk gavekort og beklagelse. 

Anonymkode: cc8ad...180

Og du synes det var riktig? 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 20.42):

Princess her også. Ble tvunget til å kjøpe en bamse som datteren min på 1,5 år la på gulvet. Det var en stor kurv med bamser som stod på gulvet i barneavdelingen. Hvis det virkelig var en krise at de havnet på gulvet, burde de kanskje stått et annet sted.. Fikk en beklagelse og gavekort fra lenger opp i systemet, men frister fortsatt ikke å dra tilbake.  

Anonymkode: cc8ad...180

Her bør de kanskje vurdere å rengjøre gulvet ...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og du synes det var riktig? 

Anonymkode: 8d471...5b7

Butikker regner inn svinn i sine budsjetter. 

Selv har jeg opplevd at en ansatt i en butikk med mye nips skrumpet borti meg. Jeg datt og flere ting ble knust i prosessen. 

Hun nektet for å ha skrumpet borti meg og jeg nektet å betale (den nette sum av ca 3000 kr) 

Hun ringte vektere men jeg forklarte hva som hadde skjedd. Vekterne endte med å ringe sjefen hennes som kom til butikken. Kameraovervåkning ble sjekket. 

Jeg fikk en beklagelse fra sjefen og fikk ta med meg valgfri vare for bryet. 

Jeg har handlet der mange ganger senere, men aldri sett hun som var på jobb den dagen igjen. 

Service kalles det. 

Anonymkode: a2a8f...5bb

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Normal på Lillestrøm. Sto 2 ansatte å kaklet ved kassa, de enset meg ikke når jeg gikk forbi. Vel fremme i kassa kommer hun ene og jeg ser på henne og forventer et hei men hun fortsetter heller på det kollegaen står å prater med henne om. Eneste gangen hun kommuniserer med meg og ser på meg er når hun spør om jeg skal ha kvitteringen. Høflig som jeg er sier jeg hade men da var hun allerede i gang med neste kunde. Nei det var ikke travelt der. Siste gang jeg gidder å handle der. 

Anonymkode: 402fd...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cubus i en by jeg bodde i tidligere. Jeg var på utkikk etter jobb og leverte egentlig åpen søknad de fleste plasser som jeg kunne tenkt meg. Spurte om å få legge igjen en søknad der og hun som stod der, ei dame som skulte opp og ned på meg og det var ikke med et pent eller nysgjerrig blikk, det var med ren avsky. Hun sa at de ikke trengte ansatte for øyeblikket. Så strakk hun ut armen og tok søknaden min, reiv den og kastet den i søpla rett foran meg. 
Jeg spurte jo så klart hvorfor i all verden hun gjorde det, og da bare smilte hun og krysset armene.
Har aldri blitt behandlet så dårlig før, og hun var jo totalt ukjent for meg. Husker jeg gråt nesten hele kvelden, det gikk veldig inn på meg.

Anonymkode: bbe0b...23c

  • Liker 35
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Cubus i en by jeg bodde i tidligere. Jeg var på utkikk etter jobb og leverte egentlig åpen søknad de fleste plasser som jeg kunne tenkt meg. Spurte om å få legge igjen en søknad der og hun som stod der, ei dame som skulte opp og ned på meg og det var ikke med et pent eller nysgjerrig blikk, det var med ren avsky. Hun sa at de ikke trengte ansatte for øyeblikket. Så strakk hun ut armen og tok søknaden min, reiv den og kastet den i søpla rett foran meg. 
Jeg spurte jo så klart hvorfor i all verden hun gjorde det, og da bare smilte hun og krysset armene.
Har aldri blitt behandlet så dårlig før, og hun var jo totalt ukjent for meg. Husker jeg gråt nesten hele kvelden, det gikk veldig inn på meg.

Anonymkode: bbe0b...23c

Unnskyld meg, men....jeg håper at du klaget til sjefen / kundeservice? 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Normal på Lillestrøm. Sto 2 ansatte å kaklet ved kassa, de enset meg ikke når jeg gikk forbi. Vel fremme i kassa kommer hun ene og jeg ser på henne og forventer et hei men hun fortsetter heller på det kollegaen står å prater med henne om. Eneste gangen hun kommuniserer med meg og ser på meg er når hun spør om jeg skal ha kvitteringen. Høflig som jeg er sier jeg hade men da var hun allerede i gang med neste kunde. Nei det var ikke travelt der. Siste gang jeg gidder å handle der. 

Anonymkode: 402fd...31d

Bare lurer på hvorfor du måtte ha et hei?

Anonymkode: 0ed68...2eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2014 den 16.39):

Vi har vel alle opplevd ræva service, eller bitt oss merke i andre ting i en butikk. Hva skjedde?

 

Jeg var en gang innom en interiørbutikk hvor den ansatte KJEFTET på kundene. Hun stod f.eks i en gardintrapp for å hente ned noe for en kunde, hvorpå en annen kunde kom bort til henne og spurte om noe. "Ser du ikke at jeg hjelper en annen kunde??!", var svaret hun fikk.

Hun ropte og skrek til kundene også.

Endte med at jeg kjøpte det jeg skulle ha og så søkte jeg opp butikken på nettet og sendte klage. Fikk svar fra butikksjefen, som visste nøyaktig hvilken av hennes ansatt det var snakk om. Hun sa hun hadde litt temperament og at hun skulle gi beskjed til henne. Aldri satt mine føtter i den butikken igjen.

 

Så er det andre butikker, spesielt klesbutikker som selger undgomsklær, hvor de ansatte bare står og skravler med hverandre.

 


Anonymous poster hash: b1292...ccb

 

Vel nå er det jo ikke sånn at de som jobber i butikken er hjertet til butikken så da er det ikke sånn at det har noen hensikt å utelukke en butikk bare pga de som jobba der.

Anonymkode: b970d...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...