Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo dumt. For det er ofte ikke sammenheng mellom  utseende og lommeboka...... 

Anonymkode: e7c2d...31d

Absolutt vi skulle kjøpe ny bil for noen år siden. Mannen jobber offshore og bor i turklærne sine får han ikke på annet.  Noen bil butikker merket vi det veldig på men andre ikke. Endte med å kjøpe alt av tilleggsutstyr og til som min mann syntes et gøy så kjekt hvor han selgeren som ikke dømte mannen på utseende

Anonymkode: 92c40...6b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cubus Stjørdal. De ansatte er mest opptatt av å prate med hverandre eller ignorere de som skal betale. Handler derfor kun fra nettbutikken.

Anonymkode: 7a004...9f4

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 17.59):

Bodø kjøpesenter etter vemmelig erfaring med vektere som analyserer deg på kamera. Slitsomt å være kunde idag. Men butikker taper på det. 

Anonymkode: 0a47f...d73

Det gjør de på alle kjøpesentre. Er kamera i alle innganger hvir en vekter sitter og følger med hvem som går inn. Ser etter kjenninger, adferd eller ting/poser som er rigget. Så du blur alltid sett når du går inn et kjøpesenter.

Anonymkode: d90b0...357

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 17.59):

Bodø kjøpesenter etter vemmelig erfaring med vektere som analyserer deg på kamera. Slitsomt å være kunde idag. Men butikker taper på det. 

Anonymkode: 0a47f...d73

Av ren nysgjerrighet, hvordan kan du vite dette..? Står du å hører at kameraet i hjørnet står å zoomer inn på deg? 🤭 enten er du litt i ovrekant paranoid, eller så har du blitt tatt med på bakrommet og er dermed en kjenning som de av erfaring er NØDT TIL å følge ned på.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er heller ikke imponert over kundeservicen der. De gangene jeg "må" handle der foretrekker jeg å bruke Klikk & Hent, for da slipper jeg at de pusher alt mulig mersalg jeg ikke er interessert i (forsikringer, klargjøring av PC, overprisa antivirus etc.).

I fjor høst skulle jeg kjøpe ny MacBook Air. Hadde egentlig tenkt å kjøpe den på Eplehuset, men da jeg kom dit var de helt utsolgt. Ettersom den gamle laptopen min hadde sagt takk for seg og jeg trang ny snarest pga studier måtte jeg bite i det sure eplet og handle på Elkjøpbutikken på samme senter.

Siden jeg var på senteret droppet jeg klikk & hent og oppsøkte dataavdelingen i butikken. Sa hva jeg skulle ha og ble bombardert med spørsmål om jeg ønsket forsikring, klargjøring, antivirus etc. Selgeren ble surere og surere for hver gang jeg sa nei og sa til slutt grettent summen, tok i mot betaling, ga meg kvitteringen og ba meg gå til vareutleveringen for å hente maskina. Ikke noe takk for handelen eller andre høflighetsfraser, han bare snudde seg til neste kunde. 

Anonymkode: 55833...b30

Jeg også var veldig fornøyd med den ordningen i starten. Men nå har de pokker meg begynt å mase om forsikringer og tillefgsutstyr på klikk og hent også. Når de begynte med dette så hadde de varen klar til deg i hovedkassen, man betalte kjapt og ferdig. Nå har de begynt å skrive i hentemld om hvilken avd du skal henvende deg til for å få varen, og først etter det får du den med deg til kassa. Sist gang jeg var på elkjøp og benyttet meg av klikk og hent så var jeg helt utkjørt når jeg endelig kom meg ut derfra. Det var så mye tilleggsgreier jeg bare MÅTTE ha, og han selgeren så på meg som om jeg var den største idioten i verden som KUN ville ha den enheten jeg faktisk hadde bestilt. Uff, skulle ønske de kunne ordne betalingssystem inne på den klikk og hent greia deres sånn at det bare er å plukke opp varen på ett sekund, siden det er forhåndsbetalt. Litt av et luresystem. Men har hørt de ansatte på elkjøp, legal, expert osv blir behandlet som dyr av ledelsen så jeg synes jo synd på de også. 

Anonymkode: 402fd...31d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 17.59):

Bodø kjøpesenter etter vemmelig erfaring med vektere som analyserer deg på kamera. Slitsomt å være kunde idag. Men butikker taper på det. 

Anonymkode: 0a47f...d73

Hvordan analyserer de deg på kamera? Aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Cubus Stjørdal. De ansatte er mest opptatt av å prate med hverandre eller ignorere de som skal betale. Handler derfor kun fra nettbutikken.

Anonymkode: 7a004...9f4

Det er typisk ganske overalt 😁

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 10.38):

Jeg også var veldig fornøyd med den ordningen i starten. Men nå har de pokker meg begynt å mase om forsikringer og tillefgsutstyr på klikk og hent også. Når de begynte med dette så hadde de varen klar til deg i hovedkassen, man betalte kjapt og ferdig. Nå har de begynt å skrive i hentemld om hvilken avd du skal henvende deg til for å få varen, og først etter det får du den med deg til kassa. Sist gang jeg var på elkjøp og benyttet meg av klikk og hent så var jeg helt utkjørt når jeg endelig kom meg ut derfra. Det var så mye tilleggsgreier jeg bare MÅTTE ha, og han selgeren så på meg som om jeg var den største idioten i verden som KUN ville ha den enheten jeg faktisk hadde bestilt. Uff, skulle ønske de kunne ordne betalingssystem inne på den klikk og hent greia deres sånn at det bare er å plukke opp varen på ett sekund, siden det er forhåndsbetalt. Litt av et luresystem. Men har hørt de ansatte på elkjøp, legal, expert osv blir behandlet som dyr av ledelsen så jeg synes jo synd på de også. 

Anonymkode: 402fd...31d

Blæh! Dumt at de har "ødelagt" klikk & hent. Sist jeg benyttet det gikk jeg bare i vareutleveringen, betalte og fikk varen. Ingen forsøk på mersalg, innsalg av forsikringer etc. Var jo det som var så genialt med klikk & hent. Men de har sannsynligvis sett at de har tapt mersalg på at folk benytter ordningen og dermed har de endret det. 

Takk for advarselen, da skal jeg unngå Elkjøp så langt det er mulig fremover.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Christiane_W skrev (På 19.10.2021 den 13.35):

Blæh! Dumt at de har "ødelagt" klikk & hent. Sist jeg benyttet det gikk jeg bare i vareutleveringen, betalte og fikk varen. Ingen forsøk på mersalg, innsalg av forsikringer etc. Var jo det som var så genialt med klikk & hent. Men de har sannsynligvis sett at de har tapt mersalg på at folk benytter ordningen og dermed har de endret det. 

Takk for advarselen, da skal jeg unngå Elkjøp så langt det er mulig fremover.

Brukt Klikk&Hent hos Elkjøp, fikk ødelagte hodetelefoner 😕

Anonymkode: 8d471...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var jeg på en Rema-butikk. To av de ansatte kranglet (hun ene ville ikke sette ting på plass i hylla), og de ga seg ikke da jeg skulle betale heller. Hun i kassa sa ikke hei, og så ikke på meg,  bare slo inn varene, og så måtte jeg gjøre resten. Tror ikke de hørte at jeg sa "ha det bra, da!" på vei ut :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 17.59):

Bodø kjøpesenter etter vemmelig erfaring med vektere som analyserer deg på kamera. Slitsomt å være kunde idag. Men butikker taper på det. 

Anonymkode: 0a47f...d73

Det er 2 store kjøpesentre i Bodø, så her må du være mer spesifikk. Jeg stiller meg i kø til å vite hvordan du vet om dette, har du fått deg en runde på kontorpulten til en av vekterne? 😅

Anonymkode: a30c1...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er 2 store kjøpesentre i Bodø, så her må du være mer spesifikk. Jeg stiller meg i kø til å vite hvordan du vet om dette, har du fått deg en runde på kontorpulten til en av vekterne? 😅

Anonymkode: a30c1...456

Noen år siden jeg bodde i Bodø, men da var det City Nord, Glasshuset og Trekanten, men ikke noe Bodø Kjøpesenter 🤔

Anonymkode: 2c89f...619

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (10 timer siden):

Her om dagen var jeg på en Rema-butikk. To av de ansatte kranglet (hun ene ville ikke sette ting på plass i hylla), og de ga seg ikke da jeg skulle betale heller. Hun i kassa sa ikke hei, og så ikke på meg,  bare slo inn varene, og så måtte jeg gjøre resten. Tror ikke de hørte at jeg sa "ha det bra, da!" på vei ut :) 

Har opplevd lignende, også på Rema 

Anonymkode: 8d471...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangling foran kundene er ikke bra, og de kunne ha sagt "ha det".

Men hva var "resten" du måtte gjøre etter at hun hadde slått inn varene? Da er det jo ikke mer å gjøre enn å betale, pakke varene og gå? Og det er det vel kundene som gjør uansett ..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt «aldri gå dit igjen»-stil, men ble litt satt ut. Ute for å kjøpe Halloween-kostyme til datter i dag, og hun prøvde et par forskjellige hårbøyler og hatter. Fikk et surt «ikke lov å prøve ting, det er fortsatt korona» fra kassa. For det første: helt OK om det er en regel, men sett opp et skilt da kanskje? For det andre, har da kunnet prøve klær osv gjennom nesten hele pandemien, så å komme nå og bruke det som argument for å ikke prøve på en hårbøyle med gresskar på er ganske teit. Det er mer potensielt covid-virus på hendene enn i håret (og vi spritet oss når vi gikk inn). 

Anonymkode: 1ddb8...79d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (13 timer siden):

Krangling foran kundene er ikke bra, og de kunne ha sagt "ha det".

Men hva var "resten" du måtte gjøre etter at hun hadde slått inn varene? Da er det jo ikke mer å gjøre enn å betale, pakke varene og gå? Og det er det vel kundene som gjør uansett ..?

 

Haha, ja det var ikke ikke så mye: Måtte strekke meg etter varene, for hun sendte dem likesom ikke videre etter hun hadde slått dem inn, også føltes det litt som om jeg måtte ta ansvar for betalingen også, siden hun ikke fulgte med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke helt «aldri gå dit igjen»-stil, men ble litt satt ut. Ute for å kjøpe Halloween-kostyme til datter i dag, og hun prøvde et par forskjellige hårbøyler og hatter. Fikk et surt «ikke lov å prøve ting, det er fortsatt korona» fra kassa. For det første: helt OK om det er en regel, men sett opp et skilt da kanskje? For det andre, har da kunnet prøve klær osv gjennom nesten hele pandemien, så å komme nå og bruke det som argument for å ikke prøve på en hårbøyle med gresskar på er ganske teit. Det er mer potensielt covid-virus på hendene enn i håret (og vi spritet oss når vi gikk inn). 

Anonymkode: 1ddb8...79d

Pga covid og lus er det helt innafor å ikke prøve ting. Noe man egentlig burde tenke seg til selv.

Anonymkode: 7af07...8e0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magika_fra_Fyll skrev (På 18.10.2021 den 2.05):

Jeg var supergira på God of War når det ble annonsert at det kom til Playstation 4, jeg hadde ikke en slik konsoll engang men hadde vært gjennom en litt kjip periode så skulle belønne meg selv med å kjøpe en slik pluss spillet den dagen det kom ut. Dagen kom og rundt lunsjtider dro jeg på min lokale Gamestop, jeg kunne ved første øyekast ikke se spillet stå i hyllene så spurte han bak kassen om de hadde fått inn God of War og han så ikke opp fra mobilen han stod og trykte på, bare sa "øøøøhmmmmm.. spør han der" og pekte på en annen ansatt som stod med ryggen til to meter bortenfor og. Med tanke på hvor nært han var så hørte den andre fyren garantert både hva jeg spurte om og hva den andre ansatte sa men reagerte ikke i det hele tatt. Jeg var eneste kunde i et stille lokale liksom. Jeg stod der i noen sekunder mens ingen sa noe og så snudde jeg bare og dro til en annen kjede heller like ved hvor jeg kjøpte en PS4 Pro og spillet. Det kostet totalt over 5000 kroner. Det plaget meg hvor lite interessert de var i å selge noe så jeg dro aldri på Gamestop igjen, ca et år etterpå la kjeden ned driften i Norge, kanskje like greit. 

Altså, jeg skjønner frustrasjonen din over han i kassa, men jeg synes jo det er ganske tafatt av deg å bare stå der og vente på at han andre skal reagere. Kunne du ikke gått bort selv og spurt han? Selv om han sto to meter bortenfor er det ingen selvfølge at han hørte samtalen mellom deg og han i kassa… 

Anonymkode: daaee...c13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, jeg skjønner frustrasjonen din over han i kassa, men jeg synes jo det er ganske tafatt av deg å bare stå der og vente på at han andre skal reagere. Kunne du ikke gått bort selv og spurt han? Selv om han sto to meter bortenfor er det ingen selvfølge at han hørte samtalen mellom deg og han i kassa… 

Anonymkode: daaee...c13

Jo, basert på hvor nært han stod og hvor stille det var i butikken akkurat da så hørte han garantert hva jeg sa men gadd ikke snu seg, ei heller gadd han andre ansatte bry seg så da tok jeg de fem tusen med meg til konkurrenten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (8 timer siden):

Jo, basert på hvor nært han stod og hvor stille det var i butikken akkurat da så hørte han garantert hva jeg sa men gadd ikke snu seg, ei heller gadd han andre ansatte bry seg så da tok jeg de fem tusen med meg til konkurrenten

Så du vet at han ikke var tunghørt eller døv på det øret som vendte mot kassa?

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 7.18):

Absolutt vi skulle kjøpe ny bil for noen år siden. Mannen jobber offshore og bor i turklærne sine får han ikke på annet.  Noen bil butikker merket vi det veldig på men andre ikke. Endte med å kjøpe alt av tilleggsutstyr og til som min mann syntes et gøy så kjekt hvor han selgeren som ikke dømte mannen på utseende

Anonymkode: 92c40...6b0

Men når i alle dager ble det feil å gå i turklær? Synes jeg ser folk i turklær i butikker og rundt ellers hele tiden. Det er vel ikke så uvanlig å stikke innom og gjøre ærend på vei til eller fra en tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...