Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Raggy skrev:

Har gitt opp å handle på en lokal Rema butikk. Flere av de ansatte lukter.. Synes det er svært ubehagelig å kjenne stram svettelukt når jeg skal betale, det lukter ikke litt, det lukter mye og intenst! Det gjelder flere på samme butikk så kanskje de er immune mot lukt? 

Tror nok det har noe å gjøre med materialet som uniformenene deres er laget i. Vi har nemlig også merket dette på en Rema. Svettelukt kan jo virkelig sette seg i noen stoffer, og komme fram om det blir varmt. Tenk så fælt det må være for de ansatte. 

Anonymkode: bc225...49d

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det har noe å gjøre med materialet som uniformenene deres er laget i. Vi har nemlig også merket dette på en Rema. Svettelukt kan jo virkelig sette seg i noen stoffer, og komme fram om det blir varmt. Tenk så fælt det må være for de ansatte. 

Stakkars. Husker jeg jobbet et sted vi var pålagt å bruke uniform, fikk bare to skjorter og jobbet 80%

Anonymkode: 35c8d...deb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurerpåmasse
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var sarkasme ja, men for all del ikke ment på noen spydig eller frekk måte. Bare som en liten morsomhet. Beklager hvis du ikke tolket det slik.

Anonymkode: fd21f...7b7

det går bra vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2017 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke helt riktig tema, men er vel en slags butikk denne også. Hold dere langt unna Grandiosa. Jeg vil ikke si hva jeg fant i den. Er redd dere skal bli kvalm.

Anonymkode: b1aa5...12c

Det synes jeg du skal si. Det er forskjell på om du fant en metallskrue eller en musefot.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det vil lukte gammel sur svette av en ren person i rene klær? Skjønner hva du mener med type stoffer som lukt setter seg i men at det isåfall skal lukte så ille kan jeg ikke tro, det lukter ikke, det oser lang vei... Synes det er rart de kan ha det sånn på et sted det selges mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raggy skrev:

Tror du det vil lukte gammel sur svette av en ren person i rene klær? Skjønner hva du mener med type stoffer som lukt setter seg i men at det isåfall skal lukte så ille kan jeg ikke tro, det lukter ikke, det oser lang vei... Synes det er rart de kan ha det sånn på et sted det selges mat.

Jeg jobbet i en matbutikk med uniformer. Jeg er ikke en person som svetter/ lukter svette av. Men jeg måtte ta med meg t-skjortene hjem hver dag for å vaske for jeg merket at det begynte å lukte etter en vakt . Stoffet pustet ikke. Det var ikke enkelt (eller økonomisk) å skulle vaske hver dag når man får utdelt 2 tskjorter i en 100% stilling. Men nei! Er ikke noe særlig å lukte de ansatte 🤢

Anonymkode: 3d9fa...782

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ricecrispies
På 12.10.2017 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Da svarer du som jeg pleier å si til sure folk: næmmen, du er jo like sur som ph-verdien i fitta di :) Tro meg, folk blir SÅ satt ut. Har brukt den på bitchy ansatte på Gardermoen (der jeg spurte et høflig spørsmål om innsjekking og ble møtt med "Fy faen, kan du ikke finne ut av det selv"), og generelt folk som er frekke. Det er tidenes kommentar, jeg har til og med fått unnskyldning når jeg kommer med denne kommentaren :) Ikke godta kjip oppførsel folkens, ta igjen. 

Anonymkode: 5dac4...d73

Oida. Er enig med deg i at man kan ta igjen,men noe sånt ville jeg aldri sagt. Man må ikke være vulgær for å få frem poenget sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggy skrev (På 12.11.2017 den 18.59):

Poenget er vel at det ikke er personen det lukter av, men klærne. Og ja, det er vel noe alle vet, at svettelukt kan være umulig å få bort. Men da bør jo de det gjelder si fra til butikksjefen og be om nye uniformer. Går jo ikke an å stinke ut butikken ...

AnonymBruker skrev (På 11.10.2017 den 4.22):

Det er en garnbutikk som jeg besøker, men skulle gjerne ha gått et annet sted om det fantes en bedre en. Det er spesielt en person som jobber der som er nesten litt uhyggelig. Ingen av de hilser eller kommer bort for å høre om jeg trenger hjelp. Jeg er ikke så dreven på å strikke så jeg trenger en del hjelp med å finne størrelser på oppskrifter, pinner, garntype osv. Når jeg spør om hjelp virker det som de bare sier ja til det jeg spør om for å bli ferdig med det. Har kommet hjem med feil type ting flere ganger som de har sagt har vært riktig, så nå ringer jeg alltid mamma for å få riktig svar:fnise:. Har merket at de gir god service til de litt eldre damene som kommer innom, så jeg vet de har det i seg..

Har også fått helt fnatt for elkjøp. Jeg skjønner at de gjerne vil registrere at de har hjulpet kunder, men jeg synes dette systemet deres gjør at servicen blir så dårlig. Sist jeg var der skulle jeg bare kjøpe blekk til skriveren min og fant ikke hvor blekket var i butikken, så jeg spurte hvor det lå. Fyren fulgte meg bort og spurte om jeg trengte hjelp. Jeg takket og sa at jeg ikke trengte hjelp. Han henger over meg til jeg får plukket ut det jeg skal ha, før han napper det ut av hendene mine og går mot dataen for å registrere det. Føler meg så presset til å kjøpe ting og får ikke sett og vurdert selv, kun fordi de skal registrere det at der gidder jeg ikke gå mer. 

Anonymkode: 42a1c...ead

Kjipt med sånne som gjør forskjell på folk. Hvis du må til den garnbutikken igjen, får du prøve å unngå ja-/ neispørsmål ...:)

Anonymkode: d6296...62d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2017 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Da svarer du som jeg pleier å si til sure folk: næmmen, du er jo like sur som ph-verdien i fitta di :) Tro meg, folk blir SÅ satt ut. Har brukt den på bitchy ansatte på Gardermoen (der jeg spurte et høflig spørsmål om innsjekking og ble møtt med "Fy faen, kan du ikke finne ut av det selv"), og generelt folk som er frekke. Det er tidenes kommentar, jeg har til og med fått unnskyldning når jeg kommer med denne kommentaren :) Ikke godta kjip oppførsel folkens, ta igjen. 

Slikt sier en rett og slett ikke til andre folk. Det går fint an å svare på en skikkelig måte. Du vet ikke hvorfor den ansatte er "sur". Årsaken kan være alt mulig og da trenger de ikke slike svar fra sure kunder/ansatte

Smil heller til dem og si "ha en fin dag". Det har større virkning

Endret av Honey Dew
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Kicks generelt, men spesielt den på Trekanten i Asker. Ufattelig dårlig service og sure ansatte, og det hver gang jeg har vært der. Reiser heller inn til Sandvika eller Oslo, enn å legge igjen penger der.

Anonymkode: 73806...5c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den baguette kafeen nederst på oslo city, for et par år siden fikk jeg en baguette der med støv og en lodott på, da jeg klaga på den sa de at det må ha kommet fra kåpa mi. Spydde nesten. 

Anonymkode: 3eed6...138

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kicks generelt, men spesielt den på Trekanten i Asker. Ufattelig dårlig service og sure ansatte, og det hver gang jeg har vært der. Reiser heller inn til Sandvika eller Oslo, enn å legge igjen penger der.

Jeg var den denne uka og fikk god service :)

Anonymkode: 7fe79...327

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh? Hvordan dårlig service da? Jeg var innom der forrige uke og fikk superbra service.. Er jo synd om de mister kunder pga sure ansatte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Think Frisør. Elendig klipp, skjevt og hakkete. Ringe for å klage, og fikk time for å korrigere - hvorpå de krevde at samme frisør skulle fikse opp egen jobb. For det første oppleves det veldig ubehagelig, du har jo nettopp klaget på jobben de har gjort. For det andre har du ikke lenger tillit til personens kompetanse. Da jeg nektet fikk jeg en annen frisør, bare for at de likevel ba den opprinnelige frisøren stå ved siden av å se på. Utoriltig ubehagelig både for meg og frisøren det gjaldt. 

Også må jeg nevne Tiger, der jeg har vært fast kunde i mange år. Jeg blir alltid tatt godt i mot, og får utmerket service. Men rett før jul skulle jeg innom i full fart og kjøpe en siste julegave til mannen. Jeg ordnet dette på vei til trening, selvfølgelig i rene klær, men likefullt i treningsklær og usminket. Snakk om å bli oversett, for så å bli målt opp og ned da jeg stilte et spørsmål. De må tape vanvittig mange kunder på den holdningen. 

Anonymkode: d93a6...48b

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm.. Ikke akkurat butikk.  Men Modern design magasin Blaa. Klippen var fint,  men Gud som de pusher produkter. Etter jeg sa nei første gang,  men frisøren fortsatte å tilby meg shopper etc mens hun klippet,  får jeg aldri tilbake.  Nei er ett nei

Anonymkode: eae9a...d57

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kondomeriet i Ski.

Fikk ikke lov til å kjøpe en dildo for kassadamen mente jeg måtte være alt for trang for den! Ble forbanna og skjelte ho ut, for det var søren ikke noe av hennes business! - Så truet hun med å ringe vekterne.... Ærlig talt altså :fy_fy:

Anonymkode: 94ed6...24d

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre kan jeg ikke unngå butikken, for det hadde blitt himla tungvint. 

Men IKEA sørlandet! Herlighet altså. Skulle kjøpe en ny madrass og hadde vært der tidligere og prøvd og blitt "målt" av den som jobbet der med hvilken som passet best. Når man skal kjøpe madrass så må selgeren skrive ut et sånt papir som man tar med seg til kassen, så jeg var litt avhengig av å få det. 

Når selgeren kommer bort og jeg sier akkurat hva jeg vil ha og i hvilken størrelse så mener han fast bestemt at jeg skal legge meg ned og måles på madrassen, selv om jeg hadde vært der og gjort det et par uker tidligere. Selgeren visste heller ingenting om madrassene, så når han foreslo en annen modell og jeg spurte hva forskjellen på modell X og Y var så var det bare eehhh og ehhmmm. Likevel var jeg bestemt på den madrassen jeg skulle ha, og stolte mer på den tidligere selgeren enn denne her. Jeg forklarte hvilken størrelse og han skulle skrive ut det arket. Jeg spurte om den fikk plass i bilen, siden jeg ikke hadde med tilhenger, noe han mente at ikke var noe problem fordi den var rullet sammen. Supert tenkte jeg og gikk til kassen. I det jeg skal betale får jeg en langt lavere pris enn jeg hadde regnet med, og oppdager da at han har skrevet feil mål på madrassen, altså 120 istedenfor 160. Må derfor opp og hente nytt ark, noe som var litt frustrerende, spesielt når han absolutt sto på sitt om at jeg hadde sagt 120. Hallo, hvorfor skal jeg ha 120 madrass når jeg har 160 seng? Jeg spør igjen om den får plass i bilen siden denne var litt større, og han svarer at ja, det gjør den. Jeg husker dette bestemt fordi jeg var såpass usikker på om jeg måtte vente med å kjøpe den til etter mannen var hjemme og kunne kjøre med tilhenger. 

Så går jeg til kassen og betaler, og skal gå for å hente den ut ved utleveringsstedet. Men gjett hva? Den var ikke rullet, men lå heller flatt ut med papp rundt. Det var no way at den kom inn i bilen. Jeg ble nå mektig irritert, for hva pokker skulle jeg gjøre nå? Jeg kunne ikke fly madrassen hjem, og å betale 800,- for hjemmelevering er ganske sure penger. Jeg må så vente i 30(!) minutter på å få snakke med kundeservice, som sier at de ikke kan gjøre noe med det, men at jeg kan låne en IKEA bil og kjøre den hjem. Problemet er bare at klokken var nesten 20:00 på kvelden, og den måtte være tilbake senest 21:00, så det kom jeg aldri til å rekke. 

Endte med å måtte sitte å vente i over 1 time på at svigerfar kunne komme med tilhenger, for så å måtte ha han til å kjøre meg tilbake for å hente bilen og igjen kjøre hjem med bilen. Fra oss til IKEA er det ca 50 minutter å kjøre, så det var ganske irriterende. 

Problemet er ikke at madrassen var stor, men at personen bastant svarte at den var rullet når den ikke var det. Om han var usikker kunne han jo ha sjekket det opp!! 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kondomeriet i Ski.

Fikk ikke lov til å kjøpe en dildo for kassadamen mente jeg måtte være alt for trang for den! Ble forbanna og skjelte ho ut, for det var søren ikke noe av hennes business! - Så truet hun med å ringe vekterne.... Ærlig talt altså :fy_fy:

Anonymkode: 94ed6...24d

Hæ? Sikker på at du ikke har misforstått situasjonen? Er jo ingens business som du sier. Når var dette? 

Jeg får alltid god hjelp og veiledning i alle deres butikkene jeg har vært i :) 

Anonymkode: d5d9e...560

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går ikke tilbake til Jordbærpikene.

Jeg bestilte chai latte med soyamelk og mat utenom som skulle være melkefri.

Chai latten deres er laget av pulver. I pulveret er det melk. Det visste ingen av de som var på jobb, og ihvertfall ikke jeg. Jeg visste ingenting av dette før etter å ha smakt på chai latten.

Da jeg smakte på chai latten, smakte den melk. Jeg spurte derfor om de kunne sjekke om det var melk i chai latten, og at jeg ikke kunne ha vanlig melk, spurte de om jeg hadde sagt i fra ved bestilling. Jeg bestilte jo med soyamelk, og mat utenom som skulle være uten melk! Med dette svaret ble det godtatt. Og de fant ut at det var melk i pulveret.

Jeg spurte om jeg kunne få noe annet istedenfor, men da måtte jeg betale mellomlegget på 5 kroner. Han ene forsto ikke helt at dette ikke var greit. Jeg sa bare at det vil jeg ikke betale når det har blitt gjort en feil. Han sa det var ikke lov for dem å gjøre slikt. Jeg fikk pengene tilbake.

Det mest irriterende, som jeg innså i etterkant, var at jeg fikk 6 kroner for lite igjen, siden det er tillegg for soyamelk! Men da gadd jeg ikke mer.

Nei, Jordbærpikene har rett og slett ikke nok innsikt i å tilby meg kvalitet og service. Og dette mynter  jeg mer enn gjerne på lederskapet, som burde gi bedre opplæring til unge menneskene jeg møtte denne dagen, og som jeg syns gjorde det de kunne ut fra hva de kunne forstå.

Anonymkode: deeb4...9b8

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...