Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 16.44):

Clas Ohlson Førde på kjøpesenteret, stoppet der for å handle noen ting på veien og det sto ungdommer i kassen som ikke visste om de hadde varene vi spurte etter, eller hvor de eventuelt ville ligge. Spurte om de kan sjekke i systemet siden vi hadde det travelt, med sukk og stønn tasta han inn noe og trakk på skuldrene og sa at vi kunne jo lete litt selv. Vi spurte om helt vanlig camping tilbehør. Mannen min var så sint at han nesten løp ned feil rulletrapp 😅

Anonymkode: fc059...6b0

Ungdom må starte et sted. Siden dere sa dere hadde det travelt , burde han bare bedt dere komme tilbake når dere har bedre tid. Kunder som oppfører seg sånn mot mine nyansatte ungdom / ekstrahjelper trenger ikke og komme tilbake. De har ikke nødvendigvis fått tilgang til « systemet « og må ringe eller få hjelp av en ansatt. Når man stresser med og si man har dårlig tid skjønner jeg godt sukk og stønn hvis man er ny , ung og usikker, men han skulle vært voksen nok til ønske dere velkommen tilbake når dere hadde bedre tid. Hvis mannen din ble så sint for dette, tenker jeg han må være alles drømmekunde. Og si at man har det travelt er bare ufint. 

Anonymkode: fc66c...669

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner meg virkelig ikke på mange av dere som klager her .. Forventningene deres står virkelig ikke i stil til lønnen til de dere klager på.... Er du kongen av Coop eller Clas Ohlson når du entrer? Jeg er ikke butikkansatt men har vært det i mange år, og jammen er det litt for mange som forventer kongelig behandling i en "drittkjede" som utnytter og betaler minimum til sine ansatte.... Du får det arbeidslivet er tuktet på "innsparinger" og "effektivitet".. 

 

Som noen kunder kalte meg "ekspeditør", om det BARE var den oppgaven jeg hadde... 

 

Folk flest hadde hatt godt av å jobbe et par måneder i disse typer service yrker for en realitets orientering...

 

Anonymkode: d85db...a39

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 på Xhibition i Bergen, skikkelig uhøflig personal og direkte frekk sjef/Leder.

Hm på galleriet. Veldig frekk personal, min venninne skulle prøve en genser hun likte godt der, de to unge damene i kassen kommenterte på kroppen, sa hun var tykk,bleik og for mye kviser.  Ingen av oss dro dit igjen.

Anonymkode: 2a4d4...8aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Rema 1000 på Xhibition i Bergen, skikkelig uhøflig personal og direkte frekk sjef/Leder.

Hm på galleriet. Veldig frekk personal, min venninne skulle prøve en genser hun likte godt der, de to unge damene i kassen kommenterte på kroppen, sa hun var tykk,bleik og for mye kviser.  Ingen av oss dro dit igjen.

Anonymkode: 2a4d4...8aa

Har vært flere ganger på begge butikkene, har aldri opplevd noe negativt på noen av dem. Det siste du sier, tror jeg i hvert fall ikke noe på.

Anonymkode: 20403...e30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Rema 1000 på Xhibition i Bergen, skikkelig uhøflig personal og direkte frekk sjef/Leder.

Hm på galleriet. Veldig frekk personal, min venninne skulle prøve en genser hun likte godt der, de to unge damene i kassen kommenterte på kroppen, sa hun var tykk,bleik og for mye kviser.  Ingen av oss dro dit igjen.

Anonymkode: 2a4d4...8aa

Personalet sa hun var blek tykk og hadde for mye kviser? Var de med i prøverommet eller sa de det i kassen fordi de så kroppen hennes der? Hun prøvde en genser og de i kassen sa hun hadde for mye kviser? Det høres ut som er tullehistorie. 

Anonymkode: fc66c...669

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere parfymerier er litt ubehagelig å handle på. Får en følelse av at de ansatte tenker de er bedre enn meg og jeg ikke har noe der å gjøre. Før var det absolutt verst på parfymeavdelingen til cubus på Sundt, av alle steder. 

Ellers har jeg jobbet i butikk hele studietiden og noen kunder har sikkert tenkt sitt om meg. Jeg har hatt skikkelig vanskelige, påståelige kunder som skal ringe hovedkontoret for ting som ikke er mulig å gjøre noe med. Man får f.eks ikke bytte en tydelig brukt genser som lukter røyk, eller en halvfull flaske med sjampo fordi du plutselig ikke liker lukten. 

Jeg gjorde mitt beste for å yte god service og være "på". Men vi hadde gjerne 12 timersvakter eller ble sendt til to avdelinger ila en dag pga for få folk på jobb. Så det kunne hende at jeg satt litt ned bak kassen, spise litt mens jeg var i butikken eller ikke smilte som en solstråle hele tiden. 

Og for de som klager på at man ikke får mye hjelp til alt mulig i butikker som normal og hm, dere har ikke forstått konseptet helt. Der har de ikke nok folk til å dekke hele butikken og hjelpe alle kunder, de rydder og står i kassen for det meste. Og det er noe av grunnen til at de er billige, så da må man tåle å klare seg litt selv. I butikkene jeg jobbet var det mindre forhold, dyrere varer og absolutt forventet at vi hadde kontroll på varer i butikken og visste hvor alt var, visste hva som passet sammen, hva det var laget av og hvordan passformen var. Jeg forventer ikke samme type service på cubus, f.eks. 

Anonymkode: 94ae2...fce

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ungdom må starte et sted. Siden dere sa dere hadde det travelt , burde han bare bedt dere komme tilbake når dere har bedre tid. Kunder som oppfører seg sånn mot mine nyansatte ungdom / ekstrahjelper trenger ikke og komme tilbake. De har ikke nødvendigvis fått tilgang til « systemet « og må ringe eller få hjelp av en ansatt. Når man stresser med og si man har dårlig tid skjønner jeg godt sukk og stønn hvis man er ny , ung og usikker, men han skulle vært voksen nok til ønske dere velkommen tilbake når dere hadde bedre tid. Hvis mannen din ble så sint for dette, tenker jeg han må være alles drømmekunde. Og si at man har det travelt er bare ufint. 

Anonymkode: fc66c...669

Når man ser ut som man kjeder seg ihel på jobb og sukker høylytt over å måtte yte litt service, så tenker jeg at det har ikke noe med å være nyansatt eller uerfaren å gjøre, det var rett og slett en dårlig holdning. Men fortell gjerne hvor du og dine slike ungdommer holder til så jeg kan unngå dere og. :)

Anonymkode: fc059...6b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Når man ser ut som man kjeder seg ihel på jobb og sukker høylytt over å måtte yte litt service, så tenker jeg at det har ikke noe med å være nyansatt eller uerfaren å gjøre, det var rett og slett en dårlig holdning. Men fortell gjerne hvor du og dine slike ungdommer holder til så jeg kan unngå dere og. :)

Anonymkode: fc059...6b0

I Oslo. Har jobbet i 7 ulike kjeder de siste 30 årene i Oslo. Ungdom kommer på opplæring hvert år , og de møter mye rart dessverre. Han sukket vel høylytt fordi dere hadde dårlig tid og ba han sjekke « systemet». Ting går ikke fortere av at dere har dårlig tid, skaper bare en stress situasjon, og skjønner den « sjekk systemet «uten og vite om han har tilgang til « systemet». At han kjedet seg ihjel var jo ny opplysning, han kunne sikkert har ryddet eller fylt på varer da. 
Jeg hadde som sagt bedt dere komme tilbake når dere hadde tid. Dere var jo frekke fra start. Opplever det noen ganger selv. Får ikke superservice av og oppføre seg sånn. 
skjønner ikke hvorfor dere ikke tok   på  « klikk og hent “ , hvis man skal ha en spesiell vare og vil handle effektivt er det best. De som mottar bestillingen kan « systemet «. 

Anonymkode: fc66c...669

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

 

Hm på galleriet. Veldig frekk personal, min venninne skulle prøve en genser hun likte godt der, de to unge damene i kassen kommenterte på kroppen, sa hun var tykk,bleik og for mye kviser.  Ingen av oss dro dit igjen.

Anonymkode: 2a4d4...8aa

Det er ikke det at jeg ikke tror på deg, men kunder kan og ta ting opp i verste mening uten at det egentlig er sagt noe galt.

Et eksempel: Jeg jobber selv i klesbutikk og om en blek kunde prøver et plagg som fremhever blekheten kan jeg si f.eks "du som er så lys i huden vil nok få problemer med å kle den fargen da den egentlig bare fremhever den lyse huden. Hva om du heller prøver i den andre fargen da jeg tror den vil kle deg bedre" Noen vl ta det ille opp uansett hvor fint jeg sier ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 16.44):

Clas Ohlson Førde på kjøpesenteret, stoppet der for å handle noen ting på veien og det sto ungdommer i kassen som ikke visste om de hadde varene vi spurte etter, eller hvor de eventuelt ville ligge. Spurte om de kan sjekke i systemet siden vi hadde det travelt, med sukk og stønn tasta han inn noe og trakk på skuldrene og sa at vi kunne jo lete litt selv. Vi spurte om helt vanlig camping tilbehør. Mannen min var så sint at han nesten løp ned feil rulletrapp 😅

Anonymkode: fc059...6b0

Et kjapt google søk  på Clas Ohlson og du får opp plasseringen i butikken på varen du søker på?  Istedet løper mannen din ned rulletrapper i sinne fordi en stakkar ungdom ikke kunne plasseringen på flere tusen artikler de har på Clas? Lykke til i livet sier bare jeg 🙃

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmoothieXchange på Storo storsenter. Jentene brukte en evighet på å lage bestillingen min, fordi de var så opptatte med å skravle om helgens begivenheter, jeg så på hun ene at hun selv syns det var kjipt at kollegaen var mer opptatt av å skravle. Bestillingen der er selvbetjent, så man trenger ikke å snakke med de ansatte. Vanligvis opplever jeg likevel at de roper opp bestillingen de setter frem, dette gjorde de ikke denne gangen, og da jeg spurte om det var den jeg bestilte så ble jeg bare møtt med himlende øyne og beskjed om at det sto på lappen. Føler virkelig at disse selvbetjente butikkene gjør at enkelte aldri lærer seg å interagere med kundene.

Anonymkode: f51fc...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly chicken i Trondheim. Bestilte tenders. Fine utenpå, helt rå kylling inni… 

Anonymkode: 4ec89...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kicks for noen år siden. Kom inn for å finne en hudpleieserie og hun som jobbet der var totalt uinteressert og pekte såvidt på noe fra Clinque. Hadde hun brydd seg litt, så hadde hun potensielt kunne gjort et veldig godt salg den dagen. Jeg lot være å kjøpe noe, og har siden den gangen unngått å handle der.

Anonymkode: e7720...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

McDonald's i Steinkjer, kåret uoffisiellt til Norges tregeste. Sist jeg var der, var det vel kanskje 5-6 stk i kø før meg, de brukte 3 kvarter på å lage 9 nuggets og Pomfri. Når du endelig fikk maten så var pomfrien kald og dvask 😅

Coop OBS i Steinkjer, der har de ett par ansatte som forfølger deg uansett. De mistenkeligjør alle kundene, bare for at Olga på 90 eller Ole på 16 har stjålet. 

Anonymkode: f4364...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille i Volda. Nedlatende blikk fra butikksjefen. Dreiv å fulgte med meg på en sånn måte at jeg følte hun trodde jeg skulle stjele.. 

Anonymkode: 1b978...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Musti Stjørdal.

Anonymkode: 4e965...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 18.13):

Personalet sa hun var blek tykk og hadde for mye kviser? Var de med i prøverommet eller sa de det i kassen fordi de så kroppen hennes der? Hun prøvde en genser og de i kassen sa hun hadde for mye kviser? Det høres ut som er tullehistorie. 

Anonymkode: fc66c...669

Tro det eller ei, men det er ikke tull.  

Anonymkode: 2a4d4...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 25.6.2024 den 6.03):

Det er ikke det at jeg ikke tror på deg, men kunder kan og ta ting opp i verste mening uten at det egentlig er sagt noe galt.

Et eksempel: Jeg jobber selv i klesbutikk og om en blek kunde prøver et plagg som fremhever blekheten kan jeg si f.eks "du som er så lys i huden vil nok få problemer med å kle den fargen da den egentlig bare fremhever den lyse huden. Hva om du heller prøver i den andre fargen da jeg tror den vil kle deg bedre" Noen vl ta det ille opp uansett hvor fint jeg sier ting.

Men det du gjør her er jo å si rett ut at lys hud er noe negativt som man ikke bør fremheve. Jeg er lys i huden og dritlei av at folk skal fremstille det som noe negativt som bør skjules eller gjøres noe med. Jeg hadde aldri sagt noe sånt til en kunde i klesbutikken, men heller sagt at "dette er kanskje ikke helt din farge" og begrunnet det med at vedkommende vil kle andre farger bedre ut i fra hvilke farger de har ellers (varme eller kalde toner i hud, hår og øyne, ikke om de har lys eller mørk hud). Som kunde tar jeg gjerne i mot råd fra dyktige ansatte om farger og snitt på klærne, men jeg ønsker ikke å få påpekt diverse skavanker jeg burde dempe eller skjule.

Anonymkode: ef080...5e4

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det du gjør her er jo å si rett ut at lys hud er noe negativt som man ikke bør fremheve. Jeg er lys i huden og dritlei av at folk skal fremstille det som noe negativt som bør skjules eller gjøres noe med. Jeg hadde aldri sagt noe sånt til en kunde i klesbutikken, men heller sagt at "dette er kanskje ikke helt din farge" og begrunnet det med at vedkommende vil kle andre farger bedre ut i fra hvilke farger de har ellers (varme eller kalde toner i hud, hår og øyne, ikke om de har lys eller mørk hud). Som kunde tar jeg gjerne i mot råd fra dyktige ansatte om farger og snitt på klærne, men jeg ønsker ikke å få påpekt diverse skavanker jeg burde dempe eller skjule.

Anonymkode: ef080...5e4

Der beviste du vel nettopp akkurat poenget i innlegget, haha 😅

Anonymkode: a8600...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...