Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kondomeriet (nettbutikken). Er helt sjokkert over at det går an å ha så dårlig kundeservice!

De «mistet» ordren som jeg bestilte i begynnelsen av november (som skulle være en julegave). Det sto at varen var på lager, og pengene hadde blitt trukket fra kortet mitt. Jeg fikk ingen e-post eller noen annen info om at leveringen ville bli forsinket.

Da jeg sendte e-post for å spørre hva som hadde skjedd, fikk jeg beskjed om at de hadde glemt å sende den, og at de ville gjøre det med én gang.

Varen kom ca. 10. januar, to måneder etter at den var bestilt. Jeg forklarte at jeg ikke lenger ønsket varen, da den skulle være en julegave. Personen på kundeservice var utrivelig og lite løsningsorientert. 

Jeg spurte om de i det minste kunne slå av litt på prisen på grunn av den lange ventetiden, men det var uaktuelt. Kunne imidlertid få en liten rabatt på mitt neste kjøp (akkurat som at jeg vil handle der igjen…). 🤯 Rabattkoden jeg ble tilbudt ligger dessuten tilgjengelig på nett for hvem som helst.

Kundeservice sa til slutt sa de at de kunne «gjøre et unntak» og at jeg kunne få returnere varen. På dette tidspunktet sa jeg rett ut at dette var elendig service, og at jeg synes at de la hele ansvaret for sin feil over på meg som kunde. Og at det ble veldig mye bry for en vare som kostet 250 kr.

Da fikk svarte de at det ikke var deres feil at de hadde mistet ordren min, og at nærmeste post i butikk var (navn på butikk), og at jeg ikke en gang måtte reise på postkontor for å returnere 🙄 Ingen forståelse for at jeg syntes at dette var kjipt, og personen på kundeservice fikk meg til å føle at det var jeg som hadde gjort en feil.

På Trustpilot står det om en person som fikk en vare som helt åpenbart var brukt (!) da hen bestilte fra Kondomeriet på nett. Det er veldig spesielt at en sexbutikk aksepterer returer i det hele tatt, spesielt dersom de legger varene ut for salg igjen. 🤮

Det verste er at jeg ville ha vært fornøyd dersom de ba om unnskyldning og slo av 15-20% på prisen. Alle gjør feil, men å skyve ansvaret over på kunden er ikke kult. 

Mine erfaringer med nettbutikken til Kondomeriet gjør at jeg aldri kommer til å handle der igjen. Jeg vil ikke risikere å motta varer som andre har brukt(!), oppleve leveringsforsinkelser på flere måneder (til tross for at varen er på lager) eller oppleve så arrogant kundeservice igjen.

Mistenker at folk ikke vil skrive anmeldelser på TrustPilot i fullt navn når de har handlet i en sexbutikk, og at de derfor slipper en del dårlig omtale.

Anonymkode: 6e015...4cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, AnonymBruker said:

Kondomeriet (nettbutikken). Er helt sjokkert over at det går an å ha så dårlig kundeservice!

De «mistet» ordren som jeg bestilte i begynnelsen av november (som skulle være en julegave). Det sto at varen var på lager, og pengene hadde blitt trukket fra kortet mitt. Jeg fikk ingen e-post eller noen annen info om at leveringen ville bli forsinket.

Da jeg sendte e-post for å spørre hva som hadde skjedd, fikk jeg beskjed om at de hadde glemt å sende den, og at de ville gjøre det med én gang.

Varen kom ca. 10. januar, to måneder etter at den var bestilt. Jeg forklarte at jeg ikke lenger ønsket varen, da den skulle være en julegave. Personen på kundeservice var utrivelig og lite løsningsorientert. 

Jeg spurte om de i det minste kunne slå av litt på prisen på grunn av den lange ventetiden, men det var uaktuelt. Kunne imidlertid få en liten rabatt på mitt neste kjøp (akkurat som at jeg vil handle der igjen…). 🤯 Rabattkoden jeg ble tilbudt ligger dessuten tilgjengelig på nett for hvem som helst.

Kundeservice sa til slutt sa de at de kunne «gjøre et unntak» og at jeg kunne få returnere varen. På dette tidspunktet sa jeg rett ut at dette var elendig service, og at jeg synes at de la hele ansvaret for sin feil over på meg som kunde. Og at det ble veldig mye bry for en vare som kostet 250 kr.

Da fikk svarte de at det ikke var deres feil at de hadde mistet ordren min, og at nærmeste post i butikk var (navn på butikk), og at jeg ikke en gang måtte reise på postkontor for å returnere 🙄 Ingen forståelse for at jeg syntes at dette var kjipt, og personen på kundeservice fikk meg til å føle at det var jeg som hadde gjort en feil.

På Trustpilot står det om en person som fikk en vare som helt åpenbart var brukt (!) da hen bestilte fra Kondomeriet på nett. Det er veldig spesielt at en sexbutikk aksepterer returer i det hele tatt, spesielt dersom de legger varene ut for salg igjen. 🤮

Det verste er at jeg ville ha vært fornøyd dersom de ba om unnskyldning og slo av 15-20% på prisen. Alle gjør feil, men å skyve ansvaret over på kunden er ikke kult. 

Mine erfaringer med nettbutikken til Kondomeriet gjør at jeg aldri kommer til å handle der igjen. Jeg vil ikke risikere å motta varer som andre har brukt(!), oppleve leveringsforsinkelser på flere måneder (til tross for at varen er på lager) eller oppleve så arrogant kundeservice igjen.

Mistenker at folk ikke vil skrive anmeldelser på TrustPilot i fullt navn når de har handlet i en sexbutikk, og at de derfor slipper en del dårlig omtale.

Anonymkode: 6e015...4cd

Hvorfor benyttet du deg ikke bare av angreretten i stedetfor å krangle om hvorvidt de skulle ta varen i retur? 

Og hvorfor synes du det er rart at de tar varer i retur? De er forpliktet til det etter loven - angreretten. De bør så klart ikke selge brukte varer, men de akseptere returer av ubrukte varer. Du kan ikke forvente at de bryter loven. 

Anonymkode: f6214...c94

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mestergull på Sørlandssenteret. Ble ydmyket og kastet ut fordi jeg ikke hadde munnbind på - og det var ikke en gang påbud om munnbind. Det var relativt folketomt på senteret, og ikke en eneste kunde i butikken.

Har boikottet Mestergull i sin helhet etter hendelsen.  

Anonymkode: f0426...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 11.37):

Tilbords på Madla Amfi. 

Ei litt eldre blond dame som var veldig uhøflig og påståelig mot en kunde.

Jeg overhørte den ansatte prate til en kunde som sa at hun hadde fått en gave til jul, en stor treskål hun ikke likte, der hvor det ikke forelå en byttelapp.

Den ansatte sa surt at Joda, de la alltid ved byttelapp!

Damen sa at giveren også sa at det skulle ligge ved en byttelapp men at det var det altså ikke. Giveren jobbet i nabobutikken så hun kunne til og med fortelle hvem hun kjøpte gaven fra av de ansatte. 

Fortsatt så sa den eldre damen som jobber i butikken at:

Jo! De la alltid ved byttelapp!

Den andre damen svarte at hun selv hadde også jobbet i butikk og at feil skjer, spesielt i høytider som ved jul da pågangen er stor.

Den eldre damen sa igjen påståelig at: Jo, de la alltid ved byttelapp! 

Damen sa at det gjorde det ikke,  skålen lå ennå i papiret og spurte om at da kunne hun kanskje komme å bytte skålen i noe annet, siden den lå fortsatt i papiret hun fikk den i? Da svarte den gamle damen at bytteretten for julegaver var passert! 

Damen sa da bare at da fikk hun gi skålen til noen andre og så gikk hun mens hun ristet svakt på hodet.. 

Jeg, hadde aldri gitt meg. Hvordan skulle hun vite at tiden var passert når hun ikke engang fikk en byttelapp med gaven! 

Måten den gamle damen pratet til henne på var som om hun ville bytte noe hun hadde stjålet, men damen sa at gaven fortsatt lå i papiret siden hun ikke likte den når hun pakket den opp. Dessuten så var det en stor skål damen viste frem og ikke noe hun kunne ha puttet i lommen. 

Nei, den ansattes framtoning og ekle måte å prate til kvinnen som sto der ydmyk å fortalte at hun hadde fått en gave hun ikke likte og som de ansatte ikke hadde lagt ved en byttelapp på var så drøy at jeg og mine venninner vil ikke handle i den butikken mer. 

Jeg skulle egentlig handle inn en 60 års gave, men jeg valgte å handle et annet sted istedet. Jeg tenkte også at vi kunne ikke kjøpe inn noe til flere tusen der hvor mottaker kanskje ikke engang får byttet det om hun ikke likte gaven. 

Vi boikotter nå Tilbords på Amfi Madla!

 

Anonymkode: 99d90...181

Som en tidligere butikkansatt så må jeg gi en PSA til alle tullinger som går inn i en butikk uten kvittering eller byttelapp og ikke forstår at de ikke kan få returnert varen.. butikkansatte MÅ legge inn bongnr som står på disse lappene når man legger inn en retur. Dette er fordi da får man opp riktig pris og referanse slik at man (ansatte også) ikke kan «jukse/stjele». Mange kjeder selger også samme produkter, så hvordan skal den ansatte vite at denne skålen var kjøpt på tilbords og ikke jernia? Og varen kan ha blitt kjøpt til 299 i Juli, ikke 499 i desember for alt de vet.

Absolutt alle får kvittering… alle, for den kommer ut av maskinen automatisk. Det er kjøperen, altså giveren av gaven sitt ansvar å be om byttelapp, da de bak kassen ikke er tankelesere og kan vite om det er en gave eller ikke. Og det er givers ansvar at denne lappen gis til gavemottaker, hvis det er noe de ønsker (ikke alle ønsker at man skal kunne bytte gavene). Man kan også be gavegiveren om kontoutskrift fra tiden de kjøpte varen, så kan ansatte eller sjefen finne kjøpet i butikksystemet og deretter skrive ut kvitteringen. 

Så slutt å skyld på lavlønte butikkarbeidere for deres egen sløvhet. Karens.

Anonymkode: f59d0...e43

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mestergull på Sørlandssenteret. Ble ydmyket og kastet ut fordi jeg ikke hadde munnbind på - og det var ikke en gang påbud om munnbind. Det var relativt folketomt på senteret, og ikke en eneste kunde i butikken.

Har boikottet Mestergull i sin helhet etter hendelsen.  

Anonymkode: f0426...152

Var dette i går? 

Anonymkode: fc66c...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Var dette i går? 

Anonymkode: fc66c...669

Nei, under pandemien. Tenkte det var åpenbart siden jeg nevnte munnbind. 

Anonymkode: f0426...152

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, under pandemien. Tenkte det var åpenbart siden jeg nevnte munnbind. 

Anonymkode: f0426...152

Men hvorfor ville du ikke ha munnbind på?

Anonymkode: 38aea...3c3

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor ville du ikke ha munnbind på?

Anonymkode: 38aea...3c3

Les hva jeg skrev da. Det var ikke påbud. 
 

Anonymkode: f0426...152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, under pandemien. Tenkte det var åpenbart siden jeg nevnte munnbind. 

Anonymkode: f0426...152

Nei i grunn ikke. Under pandemien brukte vi jo munnbind på kjøpesenter. 

Anonymkode: fc66c...669

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, under pandemien. Tenkte det var åpenbart siden jeg nevnte munnbind. 

Anonymkode: f0426...152

 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Les hva jeg skrev da. Det var ikke påbud. 
 

Anonymkode: f0426...152

 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Les hva jeg skrev da. Det var ikke påbud. 
 

Anonymkode: f0426...152

Bestem deg da. 
 

Anonymkode: fc66c...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

Bestem deg da. 
 

Anonymkode: fc66c...669

Bestem meg? Det var da ikke påbud med munnbind under hele pandemien. Jeg skrev uttrykkelig at det ikke var påbud. 

Anonymkode: f0426...152

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfunn. De som jobber der er høye på seg selv og tror de er så mye bedre enn alle andre som kommer innom. 

Anonymkode: e63cf...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bestem meg? Det var da ikke påbud med munnbind under hele pandemien. Jeg skrev uttrykkelig at det ikke var påbud. 

Anonymkode: f0426...152

Nei, men butikken bestemte om de ville at kundene skulle bruke munnbind, noe de var i sin fulle rett til. Så her var det du som var dum kunde.

Anonymkode: 73606...603

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.4.2023 den 18.50):

Bjørklund! Ingen av filialene. For distriktssjefen svarte meg til slutt på epost etter at jeg prøvde å få reparert klokka mi at de ikke tilbyr reklamasjonsrett utover to år.

Anonymkode: 1e214...4be

Her og. Jeg kom tilbake med en klokke etter et par uker fordi rem-en ble superslitt. De sa de måtte sende den inn til vurdering. Når jeg kom tilbake for å hente den hadde de erstattet den med en annen jeg måtte betale halve prisen for. De hadde ikke en gang gitt beskjed om dette på forhånd. Da ville jeg heller beholdt min klokke. Så endte opp med å betale MER for å i det hele tatt ha en klokke…

Anonymkode: dbfe6...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men butikken bestemte om de ville at kundene skulle bruke munnbind, noe de var i sin fulle rett til. Så her var det du som var dum kunde.

Anonymkode: 73606...603

Hadde de vært hyggelige i prosessen, så hadde det vært noe annet. Mange måter å formidle seg på, vet du. Dum kan du forøvrig være selv, som ikke forstår såpass. 

Anonymkode: f0426...152

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men butikken bestemte om de ville at kundene skulle bruke munnbind, noe de var i sin fulle rett til. Så her var det du som var dum kunde.

Anonymkode: 73606...603

Jeg var forøvrig innom flere butikker på samme senter, opplevde bare smil og hyggelig betjening. 

Anonymkode: f0426...152

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men butikken bestemte om de ville at kundene skulle bruke munnbind, noe de var i sin fulle rett til. Så her var det du som var dum kunde.

Anonymkode: 73606...603

Arme menneske...jeg er en av flere som ble behandlet dårlig av en ansatt da jeg ikke hadde munnbind på, heller ikke her var det påbud den gang (men var også under pandemien). 
Det er helt greit at noen butikker har påbud, men da må de veldig tydelig skilt som viser det. Jeg så ikke skiltet, det var veldig lett å holde 2 meters avstand, og ble møtt med kjeft. 

Det er så stor forskjell på "Hei, beklager, du men du ha på munnbind. Det er mulig å få det der og der (smil)", og "Du får IKKE lov til å komme inn her uten munnbind, kom deg ut! (fres)".





 

Anonymkode: 92fa5...8d3

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kali Kardia https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g189415-d10727083-Reviews-Kali_Kardia-Chania_Town_Chania_Prefecture_Crete.html

Mange er åpenbart strålende fornøyd, men vi ble, etter å ha bestilt havabbor, rødbeter og salat, påprakket en fennikelpai vi tenkte måtte være på huset. Fisken var motsatt av Sokrates: Den var fullkomment vakker på utsiden, med en av de nydeligste, gylne stekeskorper jeg har sett, men inni var den rå og uspiselig. Vi sendte den tilbake, den fikk litt mer varmebehandling, men fremdeles var det mye rått og udelikat fiskekjøtt, så halvparten ble uspist.

Etterpå tok vi en ouzo, men den minnet mistenkelig om tsipouro, som smaker som en blanding av ouzo og hjemmebrent (mange grekere elsker det, jeg hater det – gi meg heller en god raki). Da vi spurte gubben vi antok var sjefen (stilig type, og sikkert en turistmagnet), svarte han at dette var en lokal ouzo, og tsipouro ble ikke laget på Kreta. Jeg har ham mistenkt for å ha laget skvipet selv, og det egner seg best på nachspiel for natteranglere som ønsker seg skikkelig skallebank dagen etter.

Regningen for denne lunsjen kom på over 50 euro, og vi måtte selvsagt betale for den paien vi ikke hadde bestilt. Vi ga ikke en cent i tips, og vi pleier ellers å være temmelig rundhåndete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanna & Arne i Drøbak

Ble lurt mtp størrelser og selv om jeg bestilte via telefon, nektet de meg angrerett (så varen på websiden). Varene ble hentet for meg i fysisk butikk av en annen person. 

 

Anonymkode: 31dcc...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Johanna & Arne i Drøbak

Ble lurt mtp størrelser og selv om jeg bestilte via telefon, nektet de meg angrerett (så varen på websiden). Varene ble hentet for meg i fysisk butikk av en annen person. 

 

Anonymkode: 31dcc...f19

Selv om du ber noen holde av varer over telefon, og sender noen andre til å hente det, går det som kjøp i butikk og dekkes ikke av angrefristloven. Det var et oppfinnsomt forsøk, men ikke et spesielt bra et. Her hadde du ikke angrerett, men butikken burde latt deg bytte til noe annet i det minste.

Anonymkode: d90b0...357

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...