Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Johanna & Arne i Drøbak

Ble lurt mtp størrelser og selv om jeg bestilte via telefon, nektet de meg angrerett (så varen på websiden). Varene ble hentet for meg i fysisk butikk av en annen person. 

 

Anonymkode: 31dcc...f19

Hvordan ble du lurt?  Noen som løy om noe? 

Anonymkode: af1e6...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bestem meg? Det var da ikke påbud med munnbind under hele pandemien. Jeg skrev uttrykkelig at det ikke var påbud. 

Anonymkode: f0426...152

Hva er din definisjon av « under pandemien « ? Vi har covid ennå og noen bruker fortsatt munnbind. Min definisjon av “ under pandemien ‘ var det halvannet året vi gikk med munnbind i butikken og holdt avstand. Jeg skjønner uansett ikke hva problemet ditt var.

Anonymkode: fc66c...669

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Johanna & Arne i Drøbak

Ble lurt mtp størrelser og selv om jeg bestilte via telefon, nektet de meg angrerett (så varen på websiden). Varene ble hentet for meg i fysisk butikk av en annen person. 

 

Anonymkode: 31dcc...f19

Lurte deg til og ta en dyrere størrelse eller hva? 

Anonymkode: fc66c...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

*Freequent på Galleriet i Bergen: Har tidligere handlet litt klær her da jeg liker stilen. Imidlertid er det noen av de ansatte der som baksnakker kundene mye. Ene sa en gang at plagget var så stort i størrelsen fordi det var en annen kunde som hadde prøvd plagget og var så tjukk at hun hadde utvidet det.. En venninne av meg har handlet der ofte. Hun har en sykdom som kan gi litt problemer med tale og gange hvis hun blir veldig sliten, og hun sto en gang på prøverommet og overhørte at de ansatte snakket om at hun måtte være alkoholiker. Selv har jeg opplevd tidligere at en av de yngre ansatte der var frekk når jeg kom i kassen og skulle betale. Jeg skulle vise frem en rabattkode på mobilen og holdt den godt synlig. Plutselig roper hun høyt: "Du må holde mobilen slik at jeg ser koden. Vi har så mange lurendreiere innom her som prøver å utnytte oss." En av erfarne ansatte sto ved siden av henne og flirte, og flere kunder gikk ut derfra og virket helt sjokkerte. Denne episoden tok jeg videre med daglig leder, og den ansatte som hadde vært frekk fikk ikke jobbe videre der. En av de faste ansatte som har jobbet der siden starten kommenterte kroppen min bak min rygg en gang jeg sto på prøverommet. Jeg hadde tidligere kjøpt et plagg der i 100 %  bomull som hadde krympet noe i vask. Jeg fant et lignende plagg og spurte den ansatte om hun trodde dette plagget ville krympe, og fikk beskjed om at det skulle det ikke gjøre. Jeg var eneste kunde i butikken. Når jeg står på prøverommet hører jeg plutselig den ene ansatte si til den andre: "Det er ikke plagget som krymper, det er hun som er blitt feit.." Jeg er for øvrig slank og høy, så den kommentaren var helt syk.. Flere jeg kjenner har vært innom flere ganger og prøvd å få hjelp til å finne et plagg, men opplever at de ansatte ignorerer de og ikke får hjelp. Har også opplevd at innehaveren har kjeftet på meg foran andre kunder. Dette fordi jeg hadde på meg en jakke som hun lurte på hvor jeg hadde kjøpt, og jeg svarte at den var kjøpt via en nettbutikk. Da ropte hun høyt at sånne som meg ødela for butikkene i Bergen sentrum når vi handlet på internett istedenfor å støtte opp om sentrumsbutikkene (det går faktisk an å både handle på internett og i fysiske butikker..). Det toppet seg nylig da jeg og en venninne var innom en ettermiddag. Min venninne ville se etter et plagg til en bestemt anledning. Det var ingen andre kunder i butikken akkurat da. Hun ansatte som har jobbet der lengst ser at vi kommer inn i butikken og gjør plutselig en grimase og himler med øynene til hun andre som er på jobb, og så begynner hun å hviske noe i øret hennes samtidig som hun peker på oss. Vi gikk bare derfra, og vi har begge sagt at vi kommer ikke til å handle mer på Freequent når de er så frekke med kundene sine.

*Match på Galleriet i Bergen: De fleste ansatte der er greie, men det er en person der som er veldig frekk og nedlatende. Jeg var for en stund siden innom der og kjøpte et plagg til 50 %. Jeg fikk ikke med meg prisen, så jeg spurte hun i kassen hva det ble å betale. Da fikk jeg til svar at dette var skikkelig kvalitet altså, og det var verdt hver en krone. Joda, er enig der, men bare lurte på hva det kostet, sa jeg. Fikk til svar at man kunne ikke klage på prisen for et så bra plagg.. Her gav jeg opp å forklare mer, takket for hjelpen og snudde meg og gikk derfra. Denne dagen hadde jeg et lite og rødt munnsår i ene munnviken. Ikke et stort munnsår, men kunne ikke ha sminke akkurat der pga irritasjon, så det kunne sees på nært hold. Idet jeg går vekk fra kasseområdet hører jeg hun som betjente meg si til hun andre: "Herregud, så ekkelt munnsår hun der hadde." Altså, så voldsomt var ikke dette munnsåret mitt, og det er ganske sykt av de ansatte å diskutere dette og særlig når kunden ennå er i butikken. Så her går jeg ikke tilbake flere ganger.

Cubus på Bergen Storsenter: Var innom i fjor sommer på en av de varme dagene. Hadde skjørt og topp på meg. Skulle kjøpe noe undertøy og måtte spørre en av de ansatte om hjelp til å finne det jeg skulle ha. Det var to veldig unge (sommerhjelper?) på jobb der denne dagen. Merket at hun var litt uhøflig, svarte ikke på det jeg spurte om, fant bare frem varene og slo inn prisen i kassen uten å si noe. Jeg ønsket henne en fin dag og gikk derfra. Dette var tidlig på morgenen, og jeg var eneste kunden i butikken da. På vei mot utgangen hørte jeg hun som ekspederte meg si til kollegaen: "Så du hvor sykt bleik hun kunden var? Hun var stygg altså." Jeg leverte klage på mail til butikken etter denne hendelsen, men fikk aldri noe svar. Jeg har aldri gått tilbake dit og kommer heller aldri til å gå tilbake til en slik butikk hvor de ansatte kaller kundene for bleik og stygg..

Jeg tenker at det nok er mange butikkansatte rundt omkring som baksnakker kundene sine, men når man blir kalt feit, bleik, stygg eller munnsåret ditt blir kommentert mens man ennå er i butikken og kan høre hva som blir sagt, ja da går de ansatte altfor langt, og slike butikker har seg selv å takke om kundene svikter de..

Anonymkode: 0d064...d7c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

*Freequent på Galleriet i Bergen: Har tidligere handlet litt klær her da jeg liker stilen. Imidlertid er det noen av de ansatte der som baksnakker kundene mye. Ene sa en gang at plagget var så stort i størrelsen fordi det var en annen kunde som hadde prøvd plagget og var så tjukk at hun hadde utvidet det.. En venninne av meg har handlet der ofte. Hun har en sykdom som kan gi litt problemer med tale og gange hvis hun blir veldig sliten, og hun sto en gang på prøverommet og overhørte at de ansatte snakket om at hun måtte være alkoholiker. Selv har jeg opplevd tidligere at en av de yngre ansatte der var frekk når jeg kom i kassen og skulle betale. Jeg skulle vise frem en rabattkode på mobilen og holdt den godt synlig. Plutselig roper hun høyt: "Du må holde mobilen slik at jeg ser koden. Vi har så mange lurendreiere innom her som prøver å utnytte oss." En av erfarne ansatte sto ved siden av henne og flirte, og flere kunder gikk ut derfra og virket helt sjokkerte. Denne episoden tok jeg videre med daglig leder, og den ansatte som hadde vært frekk fikk ikke jobbe videre der. En av de faste ansatte som har jobbet der siden starten kommenterte kroppen min bak min rygg en gang jeg sto på prøverommet. Jeg hadde tidligere kjøpt et plagg der i 100 %  bomull som hadde krympet noe i vask. Jeg fant et lignende plagg og spurte den ansatte om hun trodde dette plagget ville krympe, og fikk beskjed om at det skulle det ikke gjøre. Jeg var eneste kunde i butikken. Når jeg står på prøverommet hører jeg plutselig den ene ansatte si til den andre: "Det er ikke plagget som krymper, det er hun som er blitt feit.." Jeg er for øvrig slank og høy, så den kommentaren var helt syk.. Flere jeg kjenner har vært innom flere ganger og prøvd å få hjelp til å finne et plagg, men opplever at de ansatte ignorerer de og ikke får hjelp. Har også opplevd at innehaveren har kjeftet på meg foran andre kunder. Dette fordi jeg hadde på meg en jakke som hun lurte på hvor jeg hadde kjøpt, og jeg svarte at den var kjøpt via en nettbutikk. Da ropte hun høyt at sånne som meg ødela for butikkene i Bergen sentrum når vi handlet på internett istedenfor å støtte opp om sentrumsbutikkene (det går faktisk an å både handle på internett og i fysiske butikker..). Det toppet seg nylig da jeg og en venninne var innom en ettermiddag. Min venninne ville se etter et plagg til en bestemt anledning. Det var ingen andre kunder i butikken akkurat da. Hun ansatte som har jobbet der lengst ser at vi kommer inn i butikken og gjør plutselig en grimase og himler med øynene til hun andre som er på jobb, og så begynner hun å hviske noe i øret hennes samtidig som hun peker på oss. Vi gikk bare derfra, og vi har begge sagt at vi kommer ikke til å handle mer på Freequent når de er så frekke med kundene sine.

*Match på Galleriet i Bergen: De fleste ansatte der er greie, men det er en person der som er veldig frekk og nedlatende. Jeg var for en stund siden innom der og kjøpte et plagg til 50 %. Jeg fikk ikke med meg prisen, så jeg spurte hun i kassen hva det ble å betale. Da fikk jeg til svar at dette var skikkelig kvalitet altså, og det var verdt hver en krone. Joda, er enig der, men bare lurte på hva det kostet, sa jeg. Fikk til svar at man kunne ikke klage på prisen for et så bra plagg.. Her gav jeg opp å forklare mer, takket for hjelpen og snudde meg og gikk derfra. Denne dagen hadde jeg et lite og rødt munnsår i ene munnviken. Ikke et stort munnsår, men kunne ikke ha sminke akkurat der pga irritasjon, så det kunne sees på nært hold. Idet jeg går vekk fra kasseområdet hører jeg hun som betjente meg si til hun andre: "Herregud, så ekkelt munnsår hun der hadde." Altså, så voldsomt var ikke dette munnsåret mitt, og det er ganske sykt av de ansatte å diskutere dette og særlig når kunden ennå er i butikken. Så her går jeg ikke tilbake flere ganger.

Cubus på Bergen Storsenter: Var innom i fjor sommer på en av de varme dagene. Hadde skjørt og topp på meg. Skulle kjøpe noe undertøy og måtte spørre en av de ansatte om hjelp til å finne det jeg skulle ha. Det var to veldig unge (sommerhjelper?) på jobb der denne dagen. Merket at hun var litt uhøflig, svarte ikke på det jeg spurte om, fant bare frem varene og slo inn prisen i kassen uten å si noe. Jeg ønsket henne en fin dag og gikk derfra. Dette var tidlig på morgenen, og jeg var eneste kunden i butikken da. På vei mot utgangen hørte jeg hun som ekspederte meg si til kollegaen: "Så du hvor sykt bleik hun kunden var? Hun var stygg altså." Jeg leverte klage på mail til butikken etter denne hendelsen, men fikk aldri noe svar. Jeg har aldri gått tilbake dit og kommer heller aldri til å gå tilbake til en slik butikk hvor de ansatte kaller kundene for bleik og stygg..

Jeg tenker at det nok er mange butikkansatte rundt omkring som baksnakker kundene sine, men når man blir kalt feit, bleik, stygg eller munnsåret ditt blir kommentert mens man ennå er i butikken og kan høre hva som blir sagt, ja da går de ansatte altfor langt, og slike butikker har seg selv å takke om kundene svikter de..

Anonymkode: 0d064...d7c

Jøss, det var skikkelig ille. De må jo miste mange kunder og det er vel fortjent!

 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2024 at 11:11 AM, AnonymBruker said:

Hvordan ble du lurt?  Noen som løy om noe? 

Anonymkode: af1e6...1b1

De kan ikke gjøre det sånn når man ikke har sett varene

Anonymkode: 31dcc...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde med meg datteren min (i vår familie er en forelder etnisk norsk av utseende, en er asiatisk) på Future Kids på Byporten. Jeg legger merke til at den ene ansatte ser veldig på datteren min, deretter meg.

Jeg liker kvalitet og handler ganske dyre barneklær, men akkurat da kjøpte jeg et par pysjamaser og ønsket å bruke kontantene datteren min fikk i bursdagsgave. Da vi gikk ut døren hørte jeg hun bak disken si til en annen "handle på salg og med kontanter, fniselyd, hun er vel sånn import-dame som får ukepenger av mannen sin." Det er trygt å si at jeg aldri går tilbake dit igjen.

Jeg er adoptert og har bodd i Norge siden jeg var seks måneder gammel, og uansett om ikke så var tilfelle er det rasistisk! Man bør ikke jobbe i butikk om man er allergisk for kunder som ikke er lyse i huden.

Endret av Josephine
  • Liker 7
  • Hjerte 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde med meg datteren min (i vår familie er en forelder etnisk norsk av utseende, en er asiatisk) på Future Kids på Byporten. Jeg legger merke til at den ene ansatte ser veldig på datteren min, deretter meg.

Jeg liker kvalitet og handler ganske dyre barneklær, men akkurat da kjøpte jeg et par pysjamaser og ønsket å bruke kontantene datteren min fikk i bursdagsgave. Da vi gikk ut døren hørte jeg hun bak disken si til en annen "handle på salg og med kontanter, fniselyd, hun er vel sånn import-dame som får ukepenger av mannen sin." Det er trygt å si at jeg aldri går tilbake dit igjen.

Jeg er adoptert og har bodd i Norge siden jeg var seks måneder gammel, og uansett om ikke så var tilfelle er det rasistisk! Man bør ikke jobbe i butikk om man er allergisk for kunder som ikke er lyse i huden.

Himmel og hav for noen ekle ansatte!

Så trist at du måtte oppleve dette, håper du sender klage til eieren av butikken. De er forhåpentligvis ikke klar over at de har rasistiske ansatte som trakasserer kundene sine. Er de klar over det så er det hårreisende!

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 20.23):

Her og. Jeg kom tilbake med en klokke etter et par uker fordi rem-en ble superslitt. De sa de måtte sende den inn til vurdering. Når jeg kom tilbake for å hente den hadde de erstattet den med en annen jeg måtte betale halve prisen for. De hadde ikke en gang gitt beskjed om dette på forhånd. Da ville jeg heller beholdt min klokke. Så endte opp med å betale MER for å i det hele tatt ha en klokke…

Anonymkode: dbfe6...ca3

De mistet forlovelsesringene våres og tok null ansvar,  boikottet de i flere år

Anonymkode: 25d6f...c30

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 14.53):

Som en tidligere butikkansatt så må jeg gi en PSA til alle tullinger som går inn i en butikk uten kvittering eller byttelapp og ikke forstår at de ikke kan få returnert varen.. butikkansatte MÅ legge inn bongnr som står på disse lappene når man legger inn en retur. Dette er fordi da får man opp riktig pris og referanse slik at man (ansatte også) ikke kan «jukse/stjele». Mange kjeder selger også samme produkter, så hvordan skal den ansatte vite at denne skålen var kjøpt på tilbords og ikke jernia? Og varen kan ha blitt kjøpt til 299 i Juli, ikke 499 i desember for alt de vet.

Absolutt alle får kvittering… alle, for den kommer ut av maskinen automatisk. Det er kjøperen, altså giveren av gaven sitt ansvar å be om byttelapp, da de bak kassen ikke er tankelesere og kan vite om det er en gave eller ikke. Og det er givers ansvar at denne lappen gis til gavemottaker, hvis det er noe de ønsker (ikke alle ønsker at man skal kunne bytte gavene). Man kan også be gavegiveren om kontoutskrift fra tiden de kjøpte varen, så kan ansatte eller sjefen finne kjøpet i butikksystemet og deretter skrive ut kvitteringen. 

Så slutt å skyld på lavlønte butikkarbeidere for deres egen sløvhet. Karens.

Anonymkode: f59d0...e43

Eh du leste at de alltid la ved kvittering i følge deb  ansatte , vel åpenbart gjorde de ikke det da og får ta skylden fir det selv. Det er mange av dere som ikke skulle jobbe i butikk leser jeg 

Anonymkode: 25d6f...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Ohlson Førde på kjøpesenteret, stoppet der for å handle noen ting på veien og det sto ungdommer i kassen som ikke visste om de hadde varene vi spurte etter, eller hvor de eventuelt ville ligge. Spurte om de kan sjekke i systemet siden vi hadde det travelt, med sukk og stønn tasta han inn noe og trakk på skuldrene og sa at vi kunne jo lete litt selv. Vi spurte om helt vanlig camping tilbehør. Mannen min var så sint at han nesten løp ned feil rulletrapp 😅

Anonymkode: fc059...6b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De mistet forlovelsesringene våres og tok null ansvar,  boikottet de i flere år

Anonymkode: 25d6f...c30

Våre / dem 

Anonymkode: 8d471...5b7

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris på Husnes, hun som er sjef der er så bitch

Anonymkode: 52299...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.11.2014 den 19.01):

Expert har mistet meg som kunde i hvert fall. Butikken deres her i byen har to svært lite hyggelige ansatte (middelaldrende surgubber) som ikke akkurat har fagbrev i god kundebehandling. Jeg gikk inn på butikken i sommer da jeg skulle kjøpe meg ny mobil og hadde sett den utvalgte modellen på tilbud på nettsiden deres. Jeg var forberedt på at kanskje prisen var noe høyere i en lokal butikk enn i nettbutikk men fikk sjokk da jeg fikk høre prisen; de skulle ha 3000 kr mer for mobilen enn det den kostet i nettbutikk. Jeg ble helt paff og spurte om det virkelig var tilfelle da dette var en pris som var høyere enn samtlige butikker og nettbutikker jeg hadde sjekket prisen hos. Den unge (og forsåvidt hyggelige) mannen ble litt usikker og skulle sjekke opp, og da kom den ene av de to gammelgutta og blandet seg inn. Han overtok datamaskinen fra den unge mannen, sjekket raskt utsalgspris i butikken og slo fast at prisen var riktig. Da jeg prøvde å forklare at prisen var hele 3000 kr billigere i nettbutikken deres og at butikken dermed faktisk hadde den aller høyeste prisen på markedet, ble jeg avføyd med at sånn var det. Innkjøpsprisen var som den var og jeg måtte ha misforstått og forvekslet det gode tilbudet på nett med en telefon inkludert abonnement. Han begynte til og med å forklare dette med mobiler med og uten abonnement, som om jeg var helt idiot og ikke visste forskjellen. Jeg prøvde å forklare at det ikke var inkludert abo og jeg hadde sjekket dette nøye, og i tillegg hadde konkurrenten rett over gata nettopp solgt samme mobilen uten abo til den samme lave prisen som Expert hadde i nettbutikken (dessverre var de tom på lager). Til og med en annen konkurrent som ikke akkurat er kjent for å være blant de rimeligste på mobiltelefoner, solgte mobilen 2400 kr billigere i butikken enn det Expert gjorde i sin butikk. Da mente han at de andre butikkene i såfall solgte til tapspris. Hele tiden hadde han en nedlatende måte å snakke til meg på og var null interessert i å få solgt mobil til meg.

 

Greit at det ikke er bare bare å selge varer billigere men hva med å være litt mer hyggelig og imøtekommende mot kundene? Jeg kunne lett ha bestilt på nett i stedet for å støtte opp om lokalbutikken og tenkte jeg skulle gi dem en sjanse. Etter denne opplevelsen endte jeg opp med å kjøpe hos konkurrenten og har siden ikke vært i nærheten av Expertbutikken. Det er flere som ikke handler der fordi de synes servicen er ræva dårlig fra disse to gamle nedlatende surgubbene.

 

Det hører også med til historien at jeg skrev klage på facebooksiden til Expert og fikk til svar at så stort sprik i priser ikke skulle forekomme og at de skulle undersøke dette nærmere. Jeg ble bedt om å oppgi hvilken butikk det gjaldt og kontaktinfo, så skulle de kontakte meg. Jeg hørte aldri noe og tok kontakt igjen. Ble atter en gang lovet at de skulle sjekke saken men jeg hørte aldri noe fra dem da heller.

 

Jeg unner lokale butikker flest mulig kunder og ser verdien i at man støtter opp om dem istedet for å handle alt på nett, men akkurat denne Expertbutikken kan gjerne gå konkurs og legges ned for min del. Jeg kommer aldri til å sette min fot der inne mer.

 


Anonymous poster hash: 145d8...32a

Ti år etter kan jeg med glede si at butikken har flyttet og fått nye ansatte (surgubben er pensjonert), så nå kan jeg handle der uten å risikere å bli behandlet som en idiot. De som jobber der nå er både hyggelige og service-innstilte. Føler at jeg kan si hvor det er også: Power Fauske (tidligere Expert). Har kun gode erfaringer med butikken og de ansatte nå :)

Fjompen skrev (På 27.1.2021 den 11.09):

NetOnNet! Etter en reklamasjonssak der jeg ble møtt med lyvende, uhøflige og arrogante medarbeidere som forsøkte å få meg til å skrote produktet uten å ha inspisert det skikkelig, kommer jeg aldri, aldri til å verken handle der selv eller la noen jeg kjenner kjøpe noe der. Det er helt utrolig å være vitne til et definitivt bunnivå av kundeservice. Det overrasker meg at butikker ustraffet kan lyve og forsøke å forlede kunden. Hadde jeg ikke både vært godt orientert i lovverket, hatt god tid, samt være tålmodig nok i samtale med dårer, så hadde jeg ikke fått min lovfestede rett. 

NetonNet ja, jeg likte dem før grunnet gode priser og greie opplevelser, men har sluttet å kjøpe derfra etter siste opplevelse. Jeg kjøpte en pc for noen år siden til rundt 5000 kr (førpris var nærmere 7500 i følge nettsiden). Da jeg fikk pc-en var den hinsidiges treg. Jeg prøvde å resette til fabrikkinnstillinger, men den var fremdeles like treg. Jeg gadd ikke reklamere (vet av erfaring at det er litt styr med Netonnet) men valgte heller å selge den rimelig til noen som har kunnskap om pc-er og som kanskje kunne fikse problemet. Jeg var ærlig om årsaken til at jeg solgte en såpass ny pc, og fikk den solgt til en person i nabokommunen. Han fikk ikke fikset den og ba om å få opplysninger om garantien, noe han selvfølgelig fikk. Hørte ikke mer, og et år senere fikk jeg plutselig en faktura på mail fra Netonnet på 550,- Det viste seg å være faktura på service/undersøkelse av den pc-en jeg hadde solgt ett år tidligere. Da jeg opplyste dem om at pc-en var solgt for ett år siden og at fakturaen var sendt til feil person, fikk jeg beskjed om at dette kunne ikke de gjøre noe med, så dette måtte jeg og kjøperen ordne opp i. Jeg fikk også tilsendt rapport fra verkstedet der det sto at "kunden kan ikke forvente en rask pc i en såpass billig prisklasse"... Altså, jeg har tidligere kjøpt en dritbillig pc til 2000,- som var dårligste ræl på markedet, men selv den var raskere enn denne til 5000,-

På toppen av det hele hadde de også sendt pc-en i "retur" til meg. Jeg kontaktet kjøperen og han ble selvsagt like oppgitt som meg, da han klart og tydelig hadde oppgitt sitt navn og adresse da han sendte inn pc-en.
Jeg sendte mail til Netonnet og ga klar beskjed om at jeg ikke hadde noe som helst med dette å gjøre da det var en avtale som var inngått mellom dem og den nye eieren av pc-en, og i tillegg ga jeg beskjed til kjøperen at jeg kom til å la pc-en ligge på utleveringsstedet til den gikk i retur tilbake til Netonnet og så fikk han ordne opp med dem. Jeg fikk et kort svar fra Netonnet at de skulle ordne opp i dette, og hørte heldigvis ikke mer.

Ser en del her i tråden mener at de som klager må være sånne som aldri har jobbet i butikk, men det er bare tull. Jeg har selv jobbet i ulike serviceyrker (butikk, kiosk, postkontor/post i butikk o.l.) og var alltid høflig og grei mot kundene, uansett hvor sure og vrange de var. Det er ingen unnskyldning at enkelte kunder er helt rævhål, da kunder er privatpersoner som ikke er forpliktet til å være hyggelige, dessverre. Jobber man i butikk er man betalt for å være kundebehandler, og da hører det med til jobben å tåle en støyt og være et best mulig ansikt utad. Så får man heller skvette en tåre eller slå hodet i veggen på bakrommet. Så lenge kundene ikke kommer med trusler eller direkte hatefulle ytringer/trakasseringer, skal man smile og gjøre så godt man kan. kommer de med trusler og har truende oppførsel, tilkaller man sikkerhetsvakter eller sjef/daglig leder. Det er som oftest lov å si ifra hvis kunder går over streken, men likevel på en høflig måte.

Jeg opplever at de fleste kundebehandlere og kunder er greie å ha med å gjøre, men noen er skikkelig forvokste drittunger. I denne tråden handler det om drittungene bak disken, så da får man tåle at folk deler historiene sine om dårlige kundebehandlere. Det finnes en tråd om drittkunder også :)

Anonymkode: ef080...5e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaflis på Haukås/Bergen

Skulle spørre etter noe rør til badekaret, fikk sure svar av en dame der, litt sånn "hvor dum er du?" Svar

 

Var andre hyggelige der, men akkurat hun der... nei virkelig utrolig lei jobben sin.

Anonymkode: d12ca...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Europris på Husnes, hun som er sjef der er så bitch

Anonymkode: 52299...728

Butikksjefen på Europris Husnes er en ung mann som heter Joakim :)

Anonymkode: 25b26...155

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Butikksjefen på Europris Husnes er en ung mann som heter Joakim :)

Anonymkode: 25b26...155

Ho forrige da😂 grøss

Anonymkode: 52299...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Eh du leste at de alltid la ved kvittering i følge deb  ansatte , vel åpenbart gjorde de ikke det da og får ta skylden fir det selv. Det er mange av dere som ikke skulle jobbe i butikk leser jeg 

Anonymkode: 25d6f...c30

Kvitteringen kommer automatisk ut når man slår inn en handel så selvfølgelig er kvitteringen med, men ikke til den som er mottaker av en gave. Byttelapp legges ved hvis kjøper ber om det, og hvis kjøper ikke ber om det og gaven ønskes byttet så er en siste utvei at kjøper finner igjen kjøpet i nettbanken og butikken finner igjen kvitteringen i sine systemer. 

Anonymkode: 2f572...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 12.49):

De kan ikke gjøre det sånn når man ikke har sett varene

Anonymkode: 31dcc...f19

Så la være og bestille varer over tlf da? Jo, de har lov til det, er bare når varen bestilles på nett du har 14 dagers angrefrist. Skulle det vært egne regler over tlf, kan en jo ringe fra mobilen i butikken . Når du kjøper over tlf går kjøpet på kassa sannsynligvis . 

Anonymkode: fc66c...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lokal sportsbutikk som jeg ikke liker på grunn av en ansatt. Mulig hun er sjefen. 

Grunnen er at det har hent ganske ofte at hun roper til kunder/meg: "Jeg kommer snart! Si i fra hvis du trenger hjelp!" fra et helt annet sted i butikken, i stedet for å møte kunden/meg der vi er. Hun kan være 10-30 meter unna, bak noen reoler og greier. Jeg skvetter noe innmari av denne ropingen, og jeg synes det er direkte uhøflig. Ofte er hun stressa og sur også når hun først kommer for å "hjelpe". 

Anonymkode: fe5cd...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...