Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #1 Del Skrevet 12. juni 2004 hvilke sjanser er der for en engelskmann å få jobb i Norge? Hvor finner man disse jobbene? Hva slags jobber kan det være? Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kornelia84 Skrevet 12. juni 2004 #2 Del Skrevet 12. juni 2004 Det kommer vel selfølgelig an på utdanningen! Og kanskje litt på språket... Viss personen ikke kan noe norsk er det litt vanskelig med jobber der man skal møte mennesker "face to face".. Men jeg tror ikke det er problem å få jobb på f.eks. et hotell som servitør eller lignende... Og så kommer det jo an på hvor i Norge dette er... Det er jo ikke så veldig mange ledige jobber her i landet, det er i hvertfall mange arbeidsledige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 13. juni 2004 #3 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg vet om (fjerne bekjente) engelskmenn som har fått jobb i Norge uten å snakke særlig norsk. Han ene jobba med programmering, han andre fikk jobb på en irsk pub. Det kommer jo mest an på hvilken utdannelse og erfaring han har og i tillegg hvor mye norsk som trengs i stillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel Skrevet 13. juni 2004 #4 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva med engelsklærer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juni 2004 #5 Del Skrevet 13. juni 2004 Det spørs jo hva han jobber med. I IT-firmaet samboeren min jobber i har de hatt flere ansatte som ikke kan noe annet enn engelsk. Det har aldri vært noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2004 #6 Del Skrevet 13. juni 2004 Vet om folk som jobber på lager, som servitør og ingeniør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. juni 2004 #7 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva med engelsklærer? Tja...mulig han burde kunne noe norsk da? Uansett bør han ha pedagogikk, og det sies det ikke noe om at han har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 13. juni 2004 #8 Del Skrevet 13. juni 2004 Engelsklærere må kunne norsk, og i tillegg ha fagdidaktikk/pedagogikk. Det er veldig vanskelig å få undervisningsstillinger i Norge for tida, for det er nedskjæringer i skoleverket, og til og med folk med godkjent lærerutdanning og relevant erfaring sliter med å få jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2004 #9 Del Skrevet 13. juni 2004 Tja...mulig han burde kunne noe norsk da? Uansett bør han ha pedagogikk, og det sies det ikke noe om at han har... Jeg hadde en amerikaner i engelsk på vgs, og han kunne ikke norsk! (men han var utdannet som lærer i amerika) Så det er nok mulig ja... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 13. juni 2004 #10 Del Skrevet 13. juni 2004 Pluss at det er meget mulig at den personen du hadde som engelsklærer, allerede har jobbet endel år i skolen. Det er mye verre i dag enn det var tidligere; selv hadde jeg også amerikansk (og udugelig) engelsklærer i 2.klasse på videregående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå