siljemor88 Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er lei! mannen jeg er sammen med hjelper ikke til med noe. Jeg står opp med datteren vår på 1 år hver eneste dag alene. Han skylder bestandig på jobben. Jeg skifter alle bleiene, og tar intavit til å gi henne mat og kle på henne.. Prøvde i dag å spørr han om han kan stå opp med datteren , så jeg får en halv times til på øyene. Får bare det samme regla: Jeg jobber og du er hjemme hele dagen her å slapper mye mer av. Jeg har ingen, jeg har ikke venner ,jeg har ingen i familien som kommer på besøk! Jeg er frustrert, sint og lei!! 1
Mafalda Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Skal ikke han snart ha pappaperm da? Da svarer du med samme mynt: du må stå opp, fordi jeg skal jobbe. Så får han smake sin egen medisin... 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Hvorfor så sur? Du er husmor og tar av deg ungen, mannen er ute å tjener penga så dere får mat på bordet. Skjerp deg! Anonymous poster hash: d2c9d...fd7 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Hvorfor så sur? Du er husmor og tar av deg ungen, mannen er ute å tjener penga så dere får mat på bordet. Skjerp deg!Anonymous poster hash: d2c9d...fd7 1960 ringte, de lurte på hvor du har blitt av... De fleste kvinner har lønn under permisjon i dag, 2014..Anonymous poster hash: 58283...89a 42
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Og dette er grunnen til at vi har pappapermisjon.Anonymous poster hash: fb61a...cea 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 1960 ringte, de lurte på hvor du har blitt av... De fleste kvinner har lønn under permisjon i dag, 2014..Anonymous poster hash: 58283...89a Ikke til barnet er over 1 år. Da er de fleste hjemme med ulønnet permisjon, hvis ikke må man ha gradert permisjon. Anonymous poster hash: f1d9c...9b3 2
flinkeceline Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Du har egentlig ikke noe du skulle sagt. Hvis han må stå opp for å gå på jobben og du må stå ned for en halvtimes øyelukk, så er det jo høyere prioritet at han går på jobben. Det må du selv forstå. Du høres umoden og barnslig ut. Rene surmulingen. 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 En morgen hver helg er det hvertfall hans tur! Kan også på det sterkeste anbefale pappaperm! Mannen min gjorde masse selv om han jobbet. Hadde han oppført seg som din hadde jeg klikka! Kan jo like gjerne være alenemor da...så får du fri annenhver helg og hver onsdag etterhvert:pAnonymous poster hash: 7251b...967 4
Sushi Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Her hadde vi det sånn at mannen tok babyen på morgenen før han måtte dra, slik at jeg fikk slappe av litt i senga. Motsatt når han var hjemme og jeg jobbet. Skal ikke mannen din ha pappaperm snart?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er lei! mannen jeg er sammen med hjelper ikke til med noe. Jeg står opp med datteren vår på 1 år hver eneste dag alene. Han skylder bestandig på jobben. Jeg skifter alle bleiene, og tar intavit til å gi henne mat og kle på henne.. Prøvde i dag å spørr han om han kan stå opp med datteren , så jeg får en halv times til på øyene. Får bare det samme regla: Jeg jobber og du er hjemme hele dagen her å slapper mye mer av. Jeg har ingen, jeg har ikke venner ,jeg har ingen i familien som kommer på besøk! Jeg er frustrert, sint og lei!! ringer du fra 1955?
Vasa Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Er da ikke bare avslapning å gå hjemme med en liten. Bytt på i helgene 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Slutt å syt! Det er da vel hyggelig å stå opp med datteren din og du er heldig som har anledning til å være hjemme med henne. Hvis du går hjemme hele dagen så kan du ikke forvente at han skal gjøre husarbeid o.l når han kommer hjem fra jobb. Skaff deg et liv på egenhånd. Bli med i en mødregruppe, hør på helsestasjonen, de kan sikkert formidle kontakt. Gå på biblioteket når det er sangstund, eventyrstund mm. Gjør noe for å skaffexdeg venner og et kontaktnett. Ikke la din egen bitterhet gå ut over mannen. Begynn å trene f.eks sånn at han må ta henne et par timer om kvelden et par kvelder i uka. Gå på kino eller hva som helst, men gjør deg litt utilgjengelig sånn at de to knytter kontakt. Anonymous poster hash: 6032d...84a 8
BlendaSensitive Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Virker som at det er mer problemer en "bare" at mannen ikke hjelper til så mye du önsker. Du skriver også at du ikke har venner, ingen familie som kommer på besök. Finnes det mammagrupper der du bor? Få deg venner så du ikke blir så ensom..... Svömmekurs med barn, lekegym, annet som gjör at du får sosial omgang? 2
Harlekin Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Du har egentlig ikke noe du skulle sagt. Hvis han må stå opp for å gå på jobben og du må stå ned for en halvtimes øyelukk, så er det jo høyere prioritet at han går på jobben. Det må du selv forstå. Du høres umoden og barnslig ut. Rene surmulingen. Hun mener selvsagt ikke når mannen skal på jobb. Eller mener du at TS skal stå opp hver dag i helgen også? Det er like mye mannens barn, og han er like mye ansvarlig for henne som TS er. Foreldre skal dele på ansvaret, unntatt den tid han er på jobb og tiden TS er hjemme alene med barnet. Det kan være like slitsomt å være hjemme med barnet som å gå på jobb, og hjemmeværende foreldre trenger å få gjøre litt annet i løpet av døgnet. Da må den andre forelderen avlaste. TS - er det slik at du går hjemme i ulønnet perm i påvente av barnehageplass? Da regner jeg med at dette er noe dere har blitt enige om fordi det passer dere best. Din jobb å passe barnet deres er like viktig som mannens jobb. Jeg mener at når man er hjemme med barn, er det det som er hovedjobben, ikke husarbeid og middagslaging, dette deler man på på lik linje som om begge hadde jobbet. Kanskje kan en god avtale være at du lager middag når han kommer hjem, så er han sammen med barnet i mens. Etter middag får du deg en hvil om du trenger det, så får han det. Gi og ta og dele på byrdene. Har mannen hatt eller skal mannen ha pappaperm? Endret 7. mai 2014 av Harlekin 5
flinkeceline Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Nei selvsagt ikke. Men hvis det er jobbdag både synes jeg at han bør og skal gå på jobb i stedet for å bli forsinket grunnet barnestell som egentlig er den som er hjemmeværende sin "jobb". Hun mener selvsagt ikke når mannen skal på jobb. Eller mener du at TS skal stå opp hver dag i helgen også? 2
Harlekin Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Nei selvsagt ikke. Men hvis det er jobbdag både synes jeg at han bør og skal gå på jobb i stedet for å bli forsinket grunnet barnestell som egentlig er den som er hjemmeværende sin "jobb". Det virker helt ulogisk på meg at TS mener at mannen skal stå opp med barnet når han skal på jobb. Tror ikke det er det hun mener. Endret 7. mai 2014 av Harlekin 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Det virker helt ulogisk på meg at TS mener at mannen skal stå opp med barnet når han skal på jobb. Tror ikke det er det hun mener. Det sto jo: -prøvde i dag, i hovedinnlegget som ble skrevet i dag og med mindre han jobber skift eller noe så er det jo en vanlig arbeidsdag i dag. Anonymous poster hash: 6032d...84a 1
Harlekin Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Det sto jo: -prøvde i dag, i hovedinnlegget som ble skrevet i dag og med mindre han jobber skift eller noe så er det jo en vanlig arbeidsdag i dag. Anonymous poster hash: 6032d...84a Vet du, det så jeg ikke. Jeg er enig i at det normale bør være at den som er hjemme i permisjon står opp med barnet når den andre jobber, med mindre det er noe spesielt som gjør at den hjemmeværende trenger mer hjelp enn vanlig. Uansett skriver jo TS at hun står opp hver bidige dag, det inkluderer jo helgene. TS, det høres ut som du og din mann må ta dere en prat og bli enig om en rettferdig arbeidsfordeling. En ROLIG prat når dere ikke er sinte. Endret 7. mai 2014 av Harlekin 1
Sushi Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Det sto jo: -prøvde i dag, i hovedinnlegget som ble skrevet i dag og med mindre han jobber skift eller noe så er det jo en vanlig arbeidsdag i dag. Anonymous poster hash: 6032d...84a Jeg tipper TS mente at barnet våkner tidlig og hun da står opp med henne, mens mannen sover videre til han må opp for å rekke jobben. Det mener jeg er urimelig, spesielt om TS i tillegg tar nettene (hvis barnet våkner om natta). Har man et barn som f.eks. våkner kl. 6, mens mannen må opp kl. 7 for å rekke jobb, så kan man godt bytte litt på å stå opp 6. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Jeg tipper TS mente at barnet våkner tidlig og hun da står opp med henne, mens mannen sover videre til han må opp for å rekke jobben. Det mener jeg er urimelig, spesielt om TS i tillegg tar nettene (hvis barnet våkner om natta). Har man et barn som f.eks. våkner kl. 6, mens mannen må opp kl. 7 for å rekke jobb, så kan man godt bytte litt på å stå opp 6. Den som er hjemme med barnet kan tross alt ta seg en dupp i løpet av dagen, når barnet sover. Det kan ikke mannen som er på jobb. Nå vet vi ikke noe om hvordan jobb mannen har, men hvis f.eks er kirurg som skal operere folk så er det vel et ønske om at han er uthvilt. Hvis han er en trailersjåfør med 50 tonn på veien, så vil ikke jeg være den han kræsjer med når han er trøtt osv. Anonymous poster hash: 6032d...84a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå